Mint teljesen hozzá(nem)értő, fanatikus montis +1 szavazat a pirosra, nagyon szép. Aztat vegyed!! (ha tényleg akarsz venni vmit)
nem akarok venni bringát. jó ami most van.
Mint teljesen hozzá(nem)értő, fanatikus montis +1 szavazat a pirosra, nagyon szép. Aztat vegyed!! (ha tényleg akarsz venni vmit)
nem akarok venni bringát. jó ami most van.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Az a rose, besz@rás, hogy ilyen még van. +1!
Don, a Radont nézted? (Csak azért kérdezem, mert pár montis katergóriában eléggé odavertek a rosenak és a canyonnak.)
bevallom, ezt a márkát nem ismerem.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Mint teljesen hozzá(nem)értő, fanatikus montis +1 szavazat a pirosra, nagyon szép. Aztat vegyed!! (ha tényleg akarsz venni vmit)
Az a rose, besz@rás, hogy ilyen még van. +1!
Don, a Radont nézted? (Csak azért kérdezem, mert pár montis katergóriában eléggé odavertek a rosenak és a canyonnak.)
....... a rose nagyon vonzza a tekintetet azzal a piros színnel, és ez köztudott, h pirostól gyorsabb lesz minden is.
Mint teljesen hozzá(nem)értő, fanatikus montis +1 szavazat a pirosra, nagyon szép. Aztat vegyed!! (ha tényleg akarsz venni vmit)
használt piac. látod, még mén is belefutottam egy rossz helyre forrasztott első váltó konzolba, pedig láttam már néhány vázat. mindemellett én is ott keresgélek a legtöbbet. elektromos váltóval szerelt kerékpárok is akadnak ott. meg minden egyéb. mondjuk vannak missön impásziből feladatok is, amit jó eséllyel csak ott lehet teljesíteni. én most éppen egy gun metal brown színű, 3ttt status stucnit keresgélek 110 mm hosszban. most is az van a bianchin, csak éppen 115-ös.
ja, mission impossible: a kisebbik meg azt találta ki, hogy neki meg egysebis monti kell. fehér. honnan vegyek On-One Inbred SS LTD-t?
nade ON
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
egy évig kerestem a nagyobbik gyereknek bicajt, ezért a decathlon bringáit én is nézegettem mostanában sokat. ettől a linkelt rc 120-tól (illetve az egyenes kormányos klónjaitól*) az egybe-váltófül tántorított el (kellett már cserélnem a gyerek egy korábbi bicaján...) végül egy használt speci fitnesz bicaj lett, nagyon megérte várni! wait! még nem is mutattam? na majd lövök képet!
*ja, kitalálta, hogy országútit szeretne.... mondtam, nyugodtan felejtse el, egyrészt én nem fogom kísérgetni országúton (mer' én is fosok), másrészt egyedül nem mehet. így lett a kompromisszum az egyenes kormányos bicaj, kap majd tavasszal valami 35-38mm körüli normálisabb gumit, tök jó lesz.
edit: OFF ilyen asszem
használt piac. látod, még mén is belefutottam egy rossz helyre forrasztott első váltó konzolba, pedig láttam már néhány vázat. mindemellett én is ott keresgélek a legtöbbet. elektromos váltóval szerelt kerékpárok is akadnak ott. meg minden egyéb. mondjuk vannak missön impásziből feladatok is, amit jó eséllyel csak ott lehet teljesíteni. én most éppen egy gun metal brown színű, 3ttt status stucnit keresgélek 110 mm hosszban. most is az van a bianchin, csak éppen 115-ös.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
egy évig kerestem a nagyobbik gyereknek bicajt, ezért a decathlon bringáit én is nézegettem mostanában sokat. ettől a linkelt rc 120-tól (illetve az egyenes kormányos klónjaitól*) az egybe-váltófül tántorított el (kellett már cserélnem a gyerek egy korábbi bicaján...) végül egy használt speci fitnesz bicaj lett, nagyon megérte várni! wait! még nem is mutattam? na majd lövök képet!
*ja, kitalálta, hogy országútit szeretne.... mondtam, nyugodtan felejtse el, egyrészt én nem fogom kísérgetni országúton (mer' én is fosok), másrészt egyedül nem mehet. így lett a kompromisszum az egyenes kormányos bicaj, kap majd tavasszal valami 35-38mm körüli normálisabb gumit, tök jó lesz.
edit: OFF ilyen asszem
Edited by Kisherceg, 2022. December 05. - 14:31.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
nézegettem a 7végén néhány bringát a neten. belépő, de nem gagyi cuccokkal szerelt gépeket. bevallom nem sok gyártó oldalát kerestem fel, de azért találtam 3-4-at, ami érdekes lehet. a canyon, a rose, és a deca bringáit találtam, ami érdekes lehet. legalábbis én annak tartom. itt a 3 gyártó, 4 kerékpárja:
https://www.canyon.c...hmenfarbe=BU/BK
https://www.rosebike...pe=mandarin red
https://www.decathlo...529300&c=FEKETE
https://www.decathlo...5668?mc=8667858
a canyon a legdrágább közölük. dizájn szempontból nekem a rose tetszik a legjobban. a decás gépek meg a legolcsóbbak. mindegyik alu vázas, felni fékes, és 105-el vannak szerelve. kivéve a decást. abból van centaur is. a vázak geója... hááát.. na ott vannak különbségek. a deca már, már verseny geós, a másik kettő meg endurance. egyébként sztem ebben a szegmensben, és a lejjebb lévő kategóriákban még egy jó darabig megmarad a bovdenes váltó, és a felnifék. írnám, h szerelhetőség szempontjából a decásak a legjobbak, de sztem akik ilyen bringákat veszenek, azok nem otthon szerelnek. inkább elviszik egy műhelybe. vlmiért itthon kinevetik a decát, mint márkát, pedig sztem nem kellene. oké. nem a csúcs kategóriára vannak kihegyezve, de azért vannak jó kerékpárjuk. sőt. van egy bringájuk, amiről csak a legjobbakat olvastam. tőlünk nyugatra sokan veszik commuter bringának, vagy gravelnek. mondjuk nem fér be túl széles külső, de csak 200 ezer ft. https://www.decathlo...c=8545836&c=KÉK a rose nagyon vonzza a tekintetet azzal a piros színnel, és ez köztudott, h pirostól gyorsabb lesz minden is.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
alapból a gyári új campa bovden készletbe nem kell kenőanyag. nem is szoktam rakni bele semmit, csak, ha már átkerül a téli bringámra. igen. én újra hasznosítom a bovdeneket is. amit leszedek a bianchiról, az általában a télin teljesít tovább. egy darabig, mert a téli körülmények között gyorsabban használódik el. próbáltam már sok mindent bovden kenésre. volt ami nagyon nem jött be. szilikon zsír pont ilyen. beragad az egész tőle. tudom, h létezik kifejezetten bovdenhez való zsír, de sose próbáltam. ami viszont jól teljesít nálam, az egy wax féleség. magam csináltam. paraffin olaj, és gyertya viasz keveréke. nem olyan sűrű, mint amit lánchoz használok. ebbe több paraffin olajat teszek. máshova nem használom, csak bovdenhez, de ott egész jól működik.
van két váltó bovden, ami még nálam jó szokott lenni, persze nem tökéletes, de megteszi. egyik a decás váltó bovden, a másik meg a sunrace bovdene. mind a kettő feje megfelelő méretű a campához. viszonylag olcsó mind a kettő, ezért ezekből szoktam tartani itthon tartalékot.
próbáltam olyan kombót is, h bovdenes tárcsafékhez való házat kombináltam decás, vagy sunrace bovdennel. azt hittem, h a nagyobb belső átmérő miatt jobb lesz, de nem így volt.
egyébként még a decás fekete teflon bevonatos bovdenek se rosszak, csak abból ritkán van készleten.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Hadd trollkodjak bele! Használtan egy jó állapotú finom-csiszolt Shimano Di2 vagy 2.4 GHz-en polírozott eTap.
az a gond az elektromos váltással, h még mindig elég borsos ára van.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Bevallom, villanyos váltót nem próbáltam még. De kb minden nap bringán ülök, télen-nyáron sárban, fagyban-hőségben de nagyobb problémám soha nem volt a váltómmal v bovdenemmel.
+ múltkor ment haver előttem, gondolta kikerüli a saras részt. A fadarabka lazán tépte le a váltóját. Fél óra szereléssel megoldottuk, hogy haza tudjon gurulni. Első gondolatom az volt, mennyibe fájt volna ha ez egy elektromos váltó. De lehet hogy azok jobban bírják a fát, nem tudom.
Hadd trollkodjak bele! Használtan egy jó állapotú finom-csiszolt Shimano Di2 vagy 2.4 GHz-en polírozott eTap.
+ 1 szavazat az SP-41 -re!!
Vmi köszörült bowden bele azt annyi! Jó lesz.
Hülye ismerőst óvva intettem hogy megvegye a méregdrága Shimano bevonatos bowden szettet - megvette. Aztán jött a sírás hogy mi van ezzel, mert vmi nem jó.
Sufni-tuning rovatunkban meg megemlítem, hogy ha kicsit akadozgat a bovden (pl eláztál vele néhányszor,...), hátul a legnagyobb fogra felváltani, a váltókart lekattintani a legkisebb fogig (kónuszra) de nem tekerni a pedált. Ekkor a váltóbovdenek fellazulnak mindenhol, egy kis adag WD40 belenyom a bowdenházba...csodát tesz vele, még a beázott, berozsdásodott bovdeneket is rendbe rakja - egy időre. De átmenetileg teljesen jó megoldás.
Ja-ja SP-41.
Sokat gondolkoztam ma Don tapasztalatain, bevallom, nem sokra jutottam. Az egyetlen ötletem az volt, hogy Don elsősorban olyan régebbi acélbicajokkal foglakozott, melyeken nem a montis, mély, sliccelt bowdenakasztó van, mely teljesen passzentosan veszi körbe a tokvéget, így deformálódik és reped szét esetenként a műanyag tokvég. Az egyes hosszirányú szálak elmozdulását sem tapasztaltam, csak olyat,hogy a használt tokvégen a fémszálakról hátrébb csúszik a fekete múanyag borítás kissé.
Mindez persze simán lehet a tapasztalat hiánya, túl keveset mentem és megyek ahhoz, hogy ezek a fáradásos hibákat előidézzem. Ezt támasztja alá az is, hogy bowdenvéget sem tudtam még soha leszakítani a fékváltókarban, pedig azt én is hallottam, hogy könnyen előfordul.
dolgoztam több kerékpár szervízben is. egyébként elsősorban az alacsony kategóriás mtb-re volt jellemző, amit írtam. ott olcsó a bovdenezés is. tehát az átszúrt, deformálódott műanyag kupakok. igaz, ott a tulajok se figyelnek a legtöbbszőr a bringáikra. szóval láttam csodákat. a beszakadt bovdenek, meg egyértelműen a rejtett bovdenes sti karok jellemzője. a csúcs a Biondo volt számomra. ott csupa országúti bicaj, és nem az alsó kategória. milliós Pinarello-k.... igaz, azokkal alig kellett csinálni vlmit. már a gyárból úgy jött meg a boltba, h készre volt szerelve 99%-ban. nyereg beállítás, és első kerék a helyére, meg leszeded a csomagolást. ez volt az új bicaj. aztán szerelni azt is kellett. meg egy csomó Wilier. azt a márkát is kedvelem. a legalja a decathlon volt. hárman voltunk szerelők. tudás is lett volna, meg szerszám park is, de a vezetőség szerint jobb volt az, ha mi kint voltunk az üzlettérben, és mindenféle vackokat aggatunk a polcokra, még a pénztárban is kellett ücsörögni. igaz, akkor éppen nem volt munkám, és pont jól jött, h oda felvettek. szóval fiatal voltam, és kellett a pénz. nem vagyok rá büszke. meg még voltam máshol is, de az már mind1 is. a decában nekem jó sztori volt, h még az elején, amolyan teszt jelleggel odaadta a bringás részleg vezetője a bicaját, h van egy kis nyolcas a kerekében. csináljam meg. ott volt egy másik műhelyes srác is. ő kint volt a franciáknál a deca központjánál, ott tanulta ezeket a szerelős dolgokat. eléggé kente az mtb témát. meg még néhányan az eladók közül is, akit érdekelt a szerelés. na szóval szerelek, de közönség előtt. ilyen se volt még. kihúztam a nyolcast, aztán megnyomkodtam oldalirányból a kereket, h tehermentesítsem a küllőket, és beálljanak a helyükre. közben meg mondtam, h mit miért csinálok. aztán amikor ezt a lépést csináltam, a másik szerelő srác felkiáltott, h "ez az! így kell csinálni!" előszőr nem értettem a dolgot, mert nekem ez természetes lépés volt. aztán mondta, h akik ott megfordultak, azok közül sokan ezt nem csinálták meg. amúgy a műhely melóban nem az a nagy tudomány, h egy fasza bringát meg tudsz e csinálni, mert 99,9%, h igen. hanem az, h egy ócskavasból működő gép legyen. na az a tudomány.
Edited by donciccio, 2022. December 03. - 11:14.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Ja-ja SP-41.
Sokat gondolkoztam ma Don tapasztalatain, bevallom, nem sokra jutottam. Az egyetlen ötletem az volt, hogy Don elsősorban olyan régebbi acélbicajokkal foglakozott, melyeken nem a montis, mély, sliccelt bowdenakasztó van, mely teljesen passzentosan veszi körbe a tokvéget, így deformálódik és reped szét esetenként a műanyag tokvég. Az egyes hosszirányú szálak elmozdulását sem tapasztaltam, csak olyat,hogy a használt tokvégen a fémszálakról hátrébb csúszik a fekete múanyag borítás kissé.
Mindez persze simán lehet a tapasztalat hiánya, túl keveset mentem és megyek ahhoz, hogy ezek a fáradásos hibákat előidézzem. Ezt támasztja alá az is, hogy bowdenvéget sem tudtam még soha leszakítani a fékváltókarban, pedig azt én is hallottam, hogy könnyen előfordul.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
A precíz bowdenezés nálam is becsípődött. Én kb. 20 éve mindig komplett tokkészletet veszek, 99 százalékban shimanot. Soha, semmi problémám nem volt a műanyag tokvéggel, annyi a titok, hogy simára köszörülöm a levágott végeket. Ami még hasznos, a kenés, gyári szilikonzsírral: a tokvéget a kupak alatt, és a bowden fejét, főként.
Azt a sárgásbarna teflonos bevonatot gyártják még? Nekem az 105-ös országútimon volt gyárilag, na az tényleg semmit nem ér.
Shimanoból a jó váltóbowden a majdnem fekete, kicsit zöldes árnyalatú. Ezt is a 9-es időkből szivárogtatták át, akkor az XTR volt ilyen. A sram XO is hasonló bevonattal rendelkezett, mattfekete színben, de az lepergett. (Nem olyan rondán, mint az említett barna, az konkrétan eltömte nálam a tok belsejét.)
Ja, és persze adrága, tömített tokvégeket érdemes használni, mindenhová. Mostanában úgysem kell sok, mindenhol telibe megy a bowdenezés.
oké, h le lesz köszörülve a ház vége, de az csak egy ideik marad olyan amilyen. ha meghajlik a ház, akkor már el fognak tolódni a házban lévő acél szálak. másrészről a műanyag kupak engedi, h a ház palástja deformálódjon. a kupak vele együtt hajlik, deformálódik. a bevonatos bovdenek csak némelyike jó. jobb szeretem a sima köszörült, rozsdamentes verziót. annál nincsen az említett probléma, h beleragad a házba a lekopott bevonat. van egyébként a campának is bevonatos bovdene. ez csak váltó bovden. rohadt drága. jó lenne kipróbálni, de az ára nekem sok. ez a komplett szett: https://www.bike24.com/p29598.html 40 akárhány euró. ez meg a fullos váltó bovden szett: https://www.bike24.com/p2294922.html 80 euró. és ebben csak a váltó bovdenek vannak.
kipróbáltam ezt a aliexpress-es alu bogyókból álló bovdenház készletet is. lehet, h könnyebb, mint az acél, de elég siralmas a súrlódása, pedig van kenőanyag a teflonszálakban. még a féknél elmegy, de a váltónál elég gáz.
a mostani váz trendek se segítik elő a bovden cserét. ezt azért szeretném kiemelni. vesz vlki egy ultegrás aero országúti gépet, aztán csodálkoznak, h amikor bovden cserére lenne szükség, akkor elég komoly pénzeket kérnek a műhelyekben. másrészről meg elég vicces, h ezt baromi könnyen meg lehetne oldani, de kevés gyártó áll bele, h a vázon belül legyen vezető. érdekes módon az acél vázaknál ezt már vagy 40 éve meg tudják csinálni. a legnagyobb baromságnak gondolom azt, h a stucniban, homlok csövön keresztül vezetik a bovdeneket. a kormányzásba is egy fölösleges súrlódást tesznek, meg a bovdeneknek sem használ. oké, h az elektromos cuccoknál ez már nem akkora probléma, de a fékcsöveket is oda vezetik.
Edited by donciccio, 2022. December 02. - 11:40.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
és most térnék rá a bovdenekre, meg a bovdenházakra. a campa elég jó készletet kínál. sőt. már kipróbáltam egy csomó variációt, de a campa a saját készletével működik a legjobban. kicsi a súrlódása. a váltó bovden átmérője kisebb, a ház meg nagyobb, mint az átlag. tényleg frankón működik vele a váltó. a shimi gyárija azért nem ilyen jó. amikor behozták a japánok ezt a barna színű bovdent, akkor egy kicsit meglepődtem, amikor szereltem. már behúztam a zsír új bovdent, akkor lejött róla a bevonat. ezt a bovdent én kerülném. aztán ott van a házon a kupak. kell a fém kupak. nem jó a műanyag. átszúrja a ház a műanyagot, meg deformálódik a vége is, ami miatt nem fog normálisan váltani. az egyik legolcsóbb tuning a bringán, ha jó a bovdenezés. én shimire vlmi utángyártott jobb minőségű bovdent vennék. jagwire, v ilyesmi. campához meg a campát.
A precíz bowdenezés nálam is becsípődött. Én kb. 20 éve mindig komplett tokkészletet veszek, 99 százalékban shimanot. Soha, semmi problémám nem volt a műanyag tokvéggel, annyi a titok, hogy simára köszörülöm a levágott végeket. Ami még hasznos, a kenés, gyári szilikonzsírral: a tokvéget a kupak alatt, és a bowden fejét, főként.
Azt a sárgásbarna teflonos bevonatot gyártják még? Nekem az 105-ös országútimon volt gyárilag, na az tényleg semmit nem ér.
Shimanoból a jó váltóbowden a majdnem fekete, kicsit zöldes árnyalatú. Ezt is a 9-es időkből szivárogtatták át, akkor az XTR volt ilyen. A sram XO is hasonló bevonattal rendelkezett, mattfekete színben, de az lepergett. (Nem olyan rondán, mint az említett barna, az konkrétan eltömte nálam a tok belsejét.)
Ja, és persze adrága, tömített tokvégeket érdemes használni, mindenhová. Mostanában úgysem kell sok, mindenhol telibe megy a bowdenezés.
már írtam, h a téli bringámon rossz helyen van az első váltó konzolja. hétfőn elcsesztem az első váltóba fúrt menetet, így rákényszerültem vlmi megoldásra. mára sikerült eredményt elérni. innen indultam:
kinagyítva látszik, h a konzol túl alacsonyan van. vagyis már csak volt. bevallom őszintén, előszőr nem tudtam mitévő legyek. több megoldáson is gondolkodtam. olyan is megfordult a fejemben, h a megmarad a konzol, és vlmi kiegészítő bizbazt szerkesztek hozzá. aztán maradtam a bilincsnél, ami kézenfekvő lenne, ha kör keresztmetszetű lenne az ülő cső.... de ovális, miután a columbus max az ilyen. szóval maradtam a bilincses megoldásnál. ez volt a legkevesebb meló talán. kedden rendeltem bilincset, tegnap lefűrészeltem, meg vlmennyire lereszeltem a konzol maradékát. ma meg össze raktam. alu alátétekkel próbáltam megoldani, h mégis vlmennyire kör formát vegyen fel a felfogatásra szánt hely. ilyen lett a végeredmény:
nem tökéletes, de talán most megteszi. lehet, h kell még variálnom az alátétekkel, mert akár el is tud fordulni a váltó, amikor felrakja a láncot.
nem ez a tuti megoldás. az az lett volna, h egy szaki új konzolt forraszt fel a vázra, de most ebből tudtam főzni.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A