Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34322 hozzászólás a témában

#4381
bartadavid94

bartadavid94

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás

Sziasztok!

 

Vettem egy bringát, 120-as stucnival adták, de ez nekem túl hosszú, fáj tőle a hátam.

 

Tudnátok segíteni abban, hogy milyen hosszúságú stucnira váltsak? Illetve milyet/honnan lenne érdemes venni?73,5

 

A nyereg befogásközepétől 73,5cm távolságra van most a stucni kormánybefogójának közepe, én meg 187cm magas vagyok.



#4382
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Ez igy csak vagdalkozas...    Nekem PTFE-s volt a gyari bowden, 1 ev utan valtottam Siltecre, de semmi gond sincs veluk.   (hacsak az nem, hogy az izotonias ragacsba beleragad - no de melyik nem)

szerencséd volt

hajlamos a bevonat elengedni magát

és nem könnyű kitakarítani egy belső bovdenvezetéses vázból


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4383
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

hát...talán a jövő évi már jó lesz.. :)

Ez igy csak vagdalkozas...    Nekem PTFE-s volt a gyari bowden, 1 ev utan valtottam Siltecre, de semmi gond sincs veluk.   (hacsak az nem, hogy az izotonias ragacsba beleragad - no de melyik nem)



#4384
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

PTFE nincs is sehol, a Siltec meg jo draga, nem hiszem, hogy 105-hoz hasznalnak ilyet.

De ugy irod, mintha az hatrany lenne...  ??

hát...talán a jövő évi már jó lesz..:)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4385
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

véletlen, nem drága (sil tec vagy ptfe) shimano bovdennel volt összerakva  ?

PTFE nincs is sehol, a Siltec meg jo draga, nem hiszem, hogy 105-hoz hasznalnak ilyet.

De ugy irod, mintha az hatrany lenne...  ??



#4386
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Köszi! Hiszek a tapasztalatotokban, szóval szerviz lesz ebből.

véletlen, nem drága (sil tec vagy ptfe) shimano bovdennel volt összerakva  ?


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4387
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Állandó hátsó váltóproblémával küzdök. Hátsó bowdent cserélték szervizben, tegnapelőtt láncot cseréltem. Plusz elől a tányérokat, de ebben a kontextusban talán ez kevésbé lényeges.

A hátsó váltót egyszerűen nem bírom úgy beállítani, hogy rendesen váltson. MTB-n "szinte" soha nem volt ilyen problémám... A fékváltókarral eszközölt 2 váltásra nagy kegyesen dob egyet lefelé, aztán menet közben gondol egyet és a második váltást is elvégzi a váltó, úgy random. Ugyanez felfelé is igaz, ami főleg terhelés alatt "vicces"... Már beletörődtem, hogy ez a 105-ös hátsó váltóm ennyire ramaty. (Cserélnem kellene?) Kapott WD-40 kúrát is, semmi változás. Olyan, mintha nagyon laza lenne benne a feszítőrugó, vagy a csúszócsapágyazása rágódott volna be, a láncot nem feszíti rendesen, az kifejezetten laza. Szerintem nem hagytam hosszúra, Shimano ajánlása szerint rövidítettem.

Hasonló effektet akkor tapasztaltam még az MTB-n, mikor a hátsó agy reteszelése szorult, de hát ez egy majdnem tökúj, gyári DT kerék...

Ha en szivnek ezzel, es mar minden probaltam, akkor gorgore teve a bicajt bekotnek egy rovid bowdent, rovid hazzal a hatso valto moge (kunkor nelkul) egy leszerelt valtokarral.

Ha ugy se valt popecul, akkor valto, vagy valtotarto ful.

 

De nekem amikor ilyen volt akkor a kulacsbol kifolyo ragacsos lotty ragasztotta be a bowdent a kozepcsapag alatt abba a vezeto muanyag bigyoba.   Pucolas es tokeletes.



#4388
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Köszi! Hiszek a tapasztalatotokban, szóval szerviz lesz ebből.



#4389
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Állandó hátsó váltóproblémával küzdök. Hátsó bowdent cserélték szervizben, tegnapelőtt láncot cseréltem. Plusz elől a tányérokat, de ebben a kontextusban talán ez kevésbé lényeges.

A hátsó váltót egyszerűen nem bírom úgy beállítani, hogy rendesen váltson. MTB-n "szinte" soha nem volt ilyen problémám... A fékváltókarral eszközölt 2 váltásra nagy kegyesen dob egyet lefelé, aztán menet közben gondol egyet és a második váltást is elvégzi a váltó, úgy random. Ugyanez felfelé is igaz, ami főleg terhelés alatt "vicces"... Már beletörődtem, hogy ez a 105-ös hátsó váltóm ennyire ramaty. (Cserélnem kellene?) Kapott WD-40 kúrát is, semmi változás. Olyan, mintha nagyon laza lenne benne a feszítőrugó, vagy a csúszócsapágyazása rágódott volna be, a láncot nem feszíti rendesen, az kifejezetten laza. Szerintem nem hagytam hosszúra, Shimano ajánlása szerint rövidítettem.

Hasonló effektet akkor tapasztaltam még az MTB-n, mikor a hátsó agy reteszelése szorult, de hát ez egy majdnem tökúj, gyári DT kerék...

Bovden.



A sebesség mindent megold.

 


#4390
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Állandó hátsó váltóproblémával küzdök. Hátsó bowdent cserélték szervizben, tegnapelőtt láncot cseréltem. Plusz elől a tányérokat, de ebben a kontextusban talán ez kevésbé lényeges.

A hátsó váltót egyszerűen nem bírom úgy beállítani, hogy rendesen váltson. MTB-n "szinte" soha nem volt ilyen problémám... A fékváltókarral eszközölt 2 váltásra nagy kegyesen dob egyet lefelé, aztán menet közben gondol egyet és a második váltást is elvégzi a váltó, úgy random. Ugyanez felfelé is igaz, ami főleg terhelés alatt "vicces"... Már beletörődtem, hogy ez a 105-ös hátsó váltóm ennyire ramaty. (Cserélnem kellene?) Kapott WD-40 kúrát is, semmi változás. Olyan, mintha nagyon laza lenne benne a feszítőrugó, vagy a csúszócsapágyazása rágódott volna be, a láncot nem feszíti rendesen, az kifejezetten laza. Szerintem nem hagytam hosszúra, Shimano ajánlása szerint rövidítettem.

Hasonló effektet akkor tapasztaltam még az MTB-n, mikor a hátsó agy reteszelése szorult, de hát ez egy majdnem tökúj, gyári DT kerék...

Váltótartó fül hajlás is hasonló tüneteket produkál.



#4391
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

 

Ha már váltás:

 

semmi gondom nincs az olcsó jagwire házakkal, mióta normális rozsdamentes bowdenbelsőt hsználok. Csúszik, mint a lyiba a fson. Ellenben: van-e értelme, tapasztalnék-e óriási javulást váltásminőségben egy jobb bowdenezéstől? :) Húsz éves Ergopower és 22 éves hátsó váltó a jelenlegi felállás, szóval "igényes" :)

 

Másik:

 

az 1997-es "csúcsos" és 2002-es átdolgozás utáni újabb 9s campag fékváltókarokban a két indexracsni eltérő.

 

A kisebbik tárcsa, ami a fékkar mögött csücsül, ugyanaz a csúcsos és gömbös modellben is, ellenben a hátsó tárcsa eltér.

 

929107685N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.p
 
így, ha valaki szeretné pl. a régi, 2001 előtti hátsó váltóját használni "modern" 9-es rendszerekhez, annak sajnos a fékváltókarban a hátsó indextárcsát ki kell cserélnie. Ez 1500 ft-ba kerül.
 
Vagy, ha Vejnének van egy régi 8s karja, akkor a két tárcsa kicserélésével 9-es lehet, akár 2001 előtti, akár 2001 utáni húzással. 
 
Mivel Vejne még 1994-es Athena hátsó váltóval nyomja az ipart, így kénytelen lesz 2001 előtti karból kimentett belsőségeket fölhasználni, és "charm". Így nem kell a magasbordás rotoron gány exa-drive 8s sort használnia. Meg a friss alkatrészektől a kattogás-csattogás életjelei is visszatérnek a karba.
 
Amúgy nem cseresznyés keverni az új karokkal a régi váltókat: az új karok nem húznak elég bowdent. Shimano hézagolású sorokra perfektül beállítható, de campára nem. Túl keveset fog mozogni oldalirányban a váltó klikkenként, s ez a sor közepe táján már ugráló-csattogó fokozatokat eredményezhet.
 
nb:
 
 
A segítséget köszönöm Donnak. Mert a csúszásra akár azt is írhattam volna, hogy "csúszik az, mint bármi az ujjaim közül", vagy "csúszik, mint Vejne járás közben".

 

huhh, és rájöttem:

 

EC-RE030 a leginkább esszenciális alkatrész a hazai utakra.

 

Másfél éve elhagytam a jobbost. Azóta fáj a fejem, ha rossz-rázós aszfalton megyek.. :D



#4392
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

DaveRider:

 

mi is a gond kategóriájában az USII-vel? Ilyen árban még Lithion2 vagy Zaffiro pro van, mindkettőt dicsérik, de nekem eddig csak a GP Black Chillivel&Rubino Proval&Open Corsa KS-el&Diamante Pro Radialeval volt tp-om, meg egy fél szezon Gommitalia Irisen.. :D

 

Miért rossz az UltraSport? Országúton defektezni nem szoktam, egyedül az Open Corsával jött össze a mutatvány, még a Gommitalia is bírta a VÁROSI kiképzést. :) Vizen meg nem sietek sehová, pontosabban, odalépek, hogy ne ázzak sokáig, de kanyarban óvatos vagyok.

 

Vizes aszfalton a Rubino szeretett elpörögni is kiálláskor. Az USII nem lehet rosszabb.. :)

 

szerk: rubino proIII szlikk, a tarverzió


Vejne módosította - 2015. november 26. - 07:14


#4393
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Sőt, dacára, hogy pár hónapos a hátsó kerék, meglepetésemre ez az agy bizony szorul. Tipikus tünetek; állványon, hátrafelé tekerve a hajtókart szépen lehet pörgetni hátra a kereket is.

Ez a racsni/kilincsmű bűne. Tekerés közben emiatt nem vesztes semmit, csak guruláskor.



#4394
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

bowdenház tiszta?

a bowden a váltóba jó helyen van bekötve? 

Bowdenház passz, sajnos azt nem cserélték a szervizben, így lehetséges, cserére érett már. A bowden jó helyen van.

 

Ezt kiegészíteném:

Nekem a felső forgáspont berothadása -ahol a vázhoz rögzül- okozott hasonló tüneteket.

Ez bizony esélyes!

Sőt, dacára, hogy pár hónapos a hátsó kerék, meglepetésemre ez az agy bizony szorul. Tipikus tünetek; állványon, hátrafelé tekerve a hajtókart szépen lehet pörgetni hátra a kereket is.



#4395
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ha már váltás:

 

semmi gondom nincs az olcsó jagwire házakkal, mióta normális rozsdamentes bowdenbelsőt hsználok. Csúszik, mint a lyiba a fson. Ellenben: van-e értelme, tapasztalnék-e óriási javulást váltásminőségben egy jobb bowdenezéstől? :) Húsz éves Ergopower és 22 éves hátsó váltó a jelenlegi felállás, szóval "igényes" :)

 

Másik:

 

az 1997-es "csúcsos" és 2002-es átdolgozás utáni újabb 9s campag fékváltókarokban a két indexracsni eltérő.

 

A kisebbik tárcsa, ami a fékkar mögött csücsül, ugyanaz a csúcsos és gömbös modellben is, ellenben a hátsó tárcsa eltér.

 

929107685N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.p
 
így, ha valaki szeretné pl. a régi, 2001 előtti hátsó váltóját használni "modern" 9-es rendszerekhez, annak sajnos a fékváltókarban a hátsó indextárcsát ki kell cserélnie. Ez 1500 ft-ba kerül.
 
Vagy, ha Vejnének van egy régi 8s karja, akkor a két tárcsa kicserélésével 9-es lehet, akár 2001 előtti, akár 2001 utáni húzással. 
 
Mivel Vejne még 1994-es Athena hátsó váltóval nyomja az ipart, így kénytelen lesz 2001 előtti karból kimentett belsőségeket fölhasználni, és "charm". Így nem kell a magasbordás rotoron gány exa-drive 8s sort használnia. Meg a friss alkatrészektől a kattogás-csattogás életjelei is visszatérnek a karba.
 
Amúgy nem cseresznyés keverni az új karokkal a régi váltókat: az új karok nem húznak elég bowdent. Shimano hézagolású sorokra perfektül beállítható, de campára nem. Túl keveset fog mozogni oldalirányban a váltó klikkenként, s ez a sor közepe táján már ugráló-csattogó fokozatokat eredményezhet.
 
nb:
 
 
A segítséget köszönöm Donnak. Mert a csúszásra akár azt is írhattam volna, hogy "csúszik az, mint bármi az ujjaim közül", vagy "csúszik, mint Vejne járás közben".

Vejne módosította - 2015. november 25. - 19:02


#4396
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

bowdenház tiszta?

a bowden a váltóba jó helyen van bekötve? 

Ezt kiegészíteném:

Nekem a felső forgáspont berothadása -ahol a vázhoz rögzül- okozott hasonló tüneteket.


  • Vejne kedveli ezt

#4397
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
B csavar ? Amivel a rugo elofeszitest állítod es a felső gorgo távolságát a lanckerekektol.

Hátul találod.

#4398
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Állandó hátsó váltóproblémával küzdök. Hátsó bowdent cserélték szervizben, tegnapelőtt láncot cseréltem. Plusz elől a tányérokat, de ebben a kontextusban talán ez kevésbé lényeges.

A hátsó váltót egyszerűen nem bírom úgy beállítani, hogy rendesen váltson. MTB-n "szinte" soha nem volt ilyen problémám... A fékváltókarral eszközölt 2 váltásra nagy kegyesen dob egyet lefelé, aztán menet közben gondol egyet és a második váltást is elvégzi a váltó, úgy random. Ugyanez felfelé is igaz, ami főleg terhelés alatt "vicces"... Már beletörődtem, hogy ez a 105-ös hátsó váltóm ennyire ramaty. (Cserélnem kellene?) Kapott WD-40 kúrát is, semmi változás. Olyan, mintha nagyon laza lenne benne a feszítőrugó, vagy a csúszócsapágyazása rágódott volna be, a láncot nem feszíti rendesen, az kifejezetten laza. Szerintem nem hagytam hosszúra, Shimano ajánlása szerint rövidítettem.

Hasonló effektet akkor tapasztaltam még az MTB-n, mikor a hátsó agy reteszelése szorult, de hát ez egy majdnem tökúj, gyári DT kerék...

 

bowdenház tiszta?

a bowden a váltóba jó helyen van bekötve? 



#4399
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Állandó hátsó váltóproblémával küzdök. Hátsó bowdent cserélték szervizben, tegnapelőtt láncot cseréltem. Plusz elől a tányérokat, de ebben a kontextusban talán ez kevésbé lényeges.

A hátsó váltót egyszerűen nem bírom úgy beállítani, hogy rendesen váltson. MTB-n "szinte" soha nem volt ilyen problémám... A fékváltókarral eszközölt 2 váltásra nagy kegyesen dob egyet lefelé, aztán menet közben gondol egyet és a második váltást is elvégzi a váltó, úgy random. Ugyanez felfelé is igaz, ami főleg terhelés alatt "vicces"... Már beletörődtem, hogy ez a 105-ös hátsó váltóm ennyire ramaty. (Cserélnem kellene?) Kapott WD-40 kúrát is, semmi változás. Olyan, mintha nagyon laza lenne benne a feszítőrugó, vagy a csúszócsapágyazása rágódott volna be, a láncot nem feszíti rendesen, az kifejezetten laza. Szerintem nem hagytam hosszúra, Shimano ajánlása szerint rövidítettem.

Hasonló effektet akkor tapasztaltam még az MTB-n, mikor a hátsó agy reteszelése szorult, de hát ez egy majdnem tökúj, gyári DT kerék...



#4400
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Haver egy elég nagy Samsung telót hord ilyen táskában tekeréskor. Mezben nedves lesz az izzadságtól, a zacskós megoldás sem az igazi. Itt még jól meghallani is + müzliszelet, gél is elfér mellette.

http://www.tengersze...erékpáros táska

5"nál nagyobb abba se fér bele


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való