szerintem hátul ülsz, a lábad is elég érdekes helyen van, majdnem sarokkal vagy már a pedálon.
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#4421
Írta 2015. november 29. - 19:13
#4422
Írta 2015. november 29. - 19:02
Vagy túl hátul van a nyerged, vagy nem vagy elég rugalmas s ezt a "fölegyenesedett hátat" kompenzálod kicsapott karral.
Az a vázméret 120mm-es stucnival optimális, a kezelhetősége nagymértékben jobb hosszú kormányszárral. Sokan mennek 130-140mm-es stucnikkal is, és dicsérik a bringák viselkedését. Elvileg a vázméret jó, és a stucnihossz is, de...
EGY KÉP TÖBBET MOND EZER SZÓNÁL:)
Íme:
https://www.dropbox.....01.06.jpg?dl=0
bartadavid94 módosította - 2015. november 29. - 19:03
#4423
Írta 2015. november 29. - 18:36
Vagy túl hátul van a nyerged, vagy nem vagy elég rugalmas s ezt a "fölegyenesedett hátat" kompenzálod kicsapott karral.
Az a vázméret 120mm-es stucnival optimális, a kezelhetősége nagymértékben jobb hosszú kormányszárral. Sokan mennek 130-140mm-es stucnikkal is, és dicsérik a bringák viselkedését. Elvileg a vázméret jó, és a stucnihossz is, de...
EGY KÉP TÖBBET MOND EZER SZÓNÁL:)
#4424
Írta 2015. november 29. - 14:36
A kezem az magától kinyújtódik, szerintem pont azért mert hosszú a stucni. Gondolom.
#4425
Írta 2015. november 29. - 14:32
Sziasztok!
Vettem egy bringát, 120-as stucnival adták, de ez nekem túl hosszú, fáj tőle a hátam.
Tudnátok segíteni abban, hogy milyen hosszúságú stucnira váltsak? Illetve milyet/honnan lenne érdemes venni?73,5
A nyereg befogásközepétől 73,5cm távolságra van most a stucni kormánybefogójának közepe, én meg 187cm magas vagyok.
hi
nem biztos hogy rossz az, elvégre a magasságodhoz passzoló 58-60as bringa 120as stucnival néz ki jól.
tekerj hajlított könyökkel, mint ő, így a hát ívesebb és kevesebb teher megy a deréktájra

vittore30 módosította - 2015. november 29. - 14:33
#4426
Írta 2015. november 29. - 14:19
Sziasztok!
Vettem egy bringát, 120-as stucnival adták, de ez nekem túl hosszú, fáj tőle a hátam.
Tudnátok segíteni abban, hogy milyen hosszúságú stucnira váltsak? Illetve milyet/honnan lenne érdemes venni?73,5
A nyereg befogásközepétől 73,5cm távolságra van most a stucni kormánybefogójának közepe, én meg 187cm magas vagyok.
#4427
Írta 2015. november 27. - 13:34
Ez igy csak vagdalkozas... Nekem PTFE-s volt a gyari bowden, 1 ev utan valtottam Siltecre, de semmi gond sincs veluk. (hacsak az nem, hogy az izotonias ragacsba beleragad - no de melyik nem)
szerencséd volt
hajlamos a bevonat elengedni magát
és nem könnyű kitakarítani egy belső bovdenvezetéses vázból
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4428
Írta 2015. november 27. - 12:58
hát...talán a jövő évi már jó lesz..
Ez igy csak vagdalkozas... Nekem PTFE-s volt a gyari bowden, 1 ev utan valtottam Siltecre, de semmi gond sincs veluk. (hacsak az nem, hogy az izotonias ragacsba beleragad - no de melyik nem)
#4429
Írta 2015. november 27. - 01:21
PTFE nincs is sehol, a Siltec meg jo draga, nem hiszem, hogy 105-hoz hasznalnak ilyet.
De ugy irod, mintha az hatrany lenne... ??
hát...talán a jövő évi már jó lesz..![]()
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4430
Írta 2015. november 27. - 01:00
véletlen, nem drága (sil tec vagy ptfe) shimano bovdennel volt összerakva ?
PTFE nincs is sehol, a Siltec meg jo draga, nem hiszem, hogy 105-hoz hasznalnak ilyet.
De ugy irod, mintha az hatrany lenne... ??
#4431
Írta 2015. november 26. - 23:58
Köszi! Hiszek a tapasztalatotokban, szóval szerviz lesz ebből.
véletlen, nem drága (sil tec vagy ptfe) shimano bovdennel volt összerakva ?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4432
Írta 2015. november 26. - 23:19
Állandó hátsó váltóproblémával küzdök. Hátsó bowdent cserélték szervizben, tegnapelőtt láncot cseréltem. Plusz elől a tányérokat, de ebben a kontextusban talán ez kevésbé lényeges.
A hátsó váltót egyszerűen nem bírom úgy beállítani, hogy rendesen váltson. MTB-n "szinte" soha nem volt ilyen problémám... A fékváltókarral eszközölt 2 váltásra nagy kegyesen dob egyet lefelé, aztán menet közben gondol egyet és a második váltást is elvégzi a váltó, úgy random. Ugyanez felfelé is igaz, ami főleg terhelés alatt "vicces"... Már beletörődtem, hogy ez a 105-ös hátsó váltóm ennyire ramaty. (Cserélnem kellene?) Kapott WD-40 kúrát is, semmi változás. Olyan, mintha nagyon laza lenne benne a feszítőrugó, vagy a csúszócsapágyazása rágódott volna be, a láncot nem feszíti rendesen, az kifejezetten laza. Szerintem nem hagytam hosszúra, Shimano ajánlása szerint rövidítettem.
Hasonló effektet akkor tapasztaltam még az MTB-n, mikor a hátsó agy reteszelése szorult, de hát ez egy majdnem tökúj, gyári DT kerék...
Ha en szivnek ezzel, es mar minden probaltam, akkor gorgore teve a bicajt bekotnek egy rovid bowdent, rovid hazzal a hatso valto moge (kunkor nelkul) egy leszerelt valtokarral.
Ha ugy se valt popecul, akkor valto, vagy valtotarto ful.
De nekem amikor ilyen volt akkor a kulacsbol kifolyo ragacsos lotty ragasztotta be a bowdent a kozepcsapag alatt abba a vezeto muanyag bigyoba. Pucolas es tokeletes.
#4433
Írta 2015. november 26. - 10:05
Köszi! Hiszek a tapasztalatotokban, szóval szerviz lesz ebből.
#4434
Írta 2015. november 26. - 08:42
Állandó hátsó váltóproblémával küzdök. Hátsó bowdent cserélték szervizben, tegnapelőtt láncot cseréltem. Plusz elől a tányérokat, de ebben a kontextusban talán ez kevésbé lényeges.
A hátsó váltót egyszerűen nem bírom úgy beállítani, hogy rendesen váltson. MTB-n "szinte" soha nem volt ilyen problémám... A fékváltókarral eszközölt 2 váltásra nagy kegyesen dob egyet lefelé, aztán menet közben gondol egyet és a második váltást is elvégzi a váltó, úgy random. Ugyanez felfelé is igaz, ami főleg terhelés alatt "vicces"... Már beletörődtem, hogy ez a 105-ös hátsó váltóm ennyire ramaty. (Cserélnem kellene?) Kapott WD-40 kúrát is, semmi változás. Olyan, mintha nagyon laza lenne benne a feszítőrugó, vagy a csúszócsapágyazása rágódott volna be, a láncot nem feszíti rendesen, az kifejezetten laza. Szerintem nem hagytam hosszúra, Shimano ajánlása szerint rövidítettem.
Hasonló effektet akkor tapasztaltam még az MTB-n, mikor a hátsó agy reteszelése szorult, de hát ez egy majdnem tökúj, gyári DT kerék...
Bovden.
A sebesség mindent megold.
#4435
Írta 2015. november 26. - 08:26
Állandó hátsó váltóproblémával küzdök. Hátsó bowdent cserélték szervizben, tegnapelőtt láncot cseréltem. Plusz elől a tányérokat, de ebben a kontextusban talán ez kevésbé lényeges.
A hátsó váltót egyszerűen nem bírom úgy beállítani, hogy rendesen váltson. MTB-n "szinte" soha nem volt ilyen problémám... A fékváltókarral eszközölt 2 váltásra nagy kegyesen dob egyet lefelé, aztán menet közben gondol egyet és a második váltást is elvégzi a váltó, úgy random. Ugyanez felfelé is igaz, ami főleg terhelés alatt "vicces"... Már beletörődtem, hogy ez a 105-ös hátsó váltóm ennyire ramaty. (Cserélnem kellene?) Kapott WD-40 kúrát is, semmi változás. Olyan, mintha nagyon laza lenne benne a feszítőrugó, vagy a csúszócsapágyazása rágódott volna be, a láncot nem feszíti rendesen, az kifejezetten laza. Szerintem nem hagytam hosszúra, Shimano ajánlása szerint rövidítettem.
Hasonló effektet akkor tapasztaltam még az MTB-n, mikor a hátsó agy reteszelése szorult, de hát ez egy majdnem tökúj, gyári DT kerék...
Váltótartó fül hajlás is hasonló tüneteket produkál.
#4436
Írta 2015. november 26. - 07:18
Ha már váltás:
semmi gondom nincs az olcsó jagwire házakkal, mióta normális rozsdamentes bowdenbelsőt hsználok. Csúszik, mint a lyiba a fson. Ellenben: van-e értelme, tapasztalnék-e óriási javulást váltásminőségben egy jobb bowdenezéstől?
Húsz éves Ergopower és 22 éves hátsó váltó a jelenlegi felállás, szóval "igényes"
Másik:
az 1997-es "csúcsos" és 2002-es átdolgozás utáni újabb 9s campag fékváltókarokban a két indexracsni eltérő.
A kisebbik tárcsa, ami a fékkar mögött csücsül, ugyanaz a csúcsos és gömbös modellben is, ellenben a hátsó tárcsa eltér.
így, ha valaki szeretné pl. a régi, 2001 előtti hátsó váltóját használni "modern" 9-es rendszerekhez, annak sajnos a fékváltókarban a hátsó indextárcsát ki kell cserélnie. Ez 1500 ft-ba kerül.Vagy, ha Vejnének van egy régi 8s karja, akkor a két tárcsa kicserélésével 9-es lehet, akár 2001 előtti, akár 2001 utáni húzással.Mivel Vejne még 1994-es Athena hátsó váltóval nyomja az ipart, így kénytelen lesz 2001 előtti karból kimentett belsőségeket fölhasználni, és "charm". Így nem kell a magasbordás rotoron gány exa-drive 8s sort használnia. Meg a friss alkatrészektől a kattogás-csattogás életjelei is visszatérnek a karba.Amúgy nem cseresznyés keverni az új karokkal a régi váltókat: az új karok nem húznak elég bowdent. Shimano hézagolású sorokra perfektül beállítható, de campára nem. Túl keveset fog mozogni oldalirányban a váltó klikkenként, s ez a sor közepe táján már ugráló-csattogó fokozatokat eredményezhet.nb:A segítséget köszönöm Donnak. Mert a csúszásra akár azt is írhattam volna, hogy "csúszik az, mint bármi az ujjaim közül", vagy "csúszik, mint Vejne járás közben".
huhh, és rájöttem:
EC-RE030 a leginkább esszenciális alkatrész a hazai utakra.
Másfél éve elhagytam a jobbost. Azóta fáj a fejem, ha rossz-rázós aszfalton megyek.. ![]()
#4437
Írta 2015. november 26. - 07:14
DaveRider:
mi is a gond kategóriájában az USII-vel? Ilyen árban még Lithion2 vagy Zaffiro pro van, mindkettőt dicsérik, de nekem eddig csak a GP Black Chillivel&Rubino Proval&Open Corsa KS-el&Diamante Pro Radialeval volt tp-om, meg egy fél szezon Gommitalia Irisen.. ![]()
Miért rossz az UltraSport? Országúton defektezni nem szoktam, egyedül az Open Corsával jött össze a mutatvány, még a Gommitalia is bírta a VÁROSI kiképzést.
Vizen meg nem sietek sehová, pontosabban, odalépek, hogy ne ázzak sokáig, de kanyarban óvatos vagyok.
Vizes aszfalton a Rubino szeretett elpörögni is kiálláskor. Az USII nem lehet rosszabb.. ![]()
szerk: rubino proIII szlikk, a tarverzió
Vejne módosította - 2015. november 26. - 07:14
#4438
Írta 2015. november 25. - 20:53
Sőt, dacára, hogy pár hónapos a hátsó kerék, meglepetésemre ez az agy bizony szorul. Tipikus tünetek; állványon, hátrafelé tekerve a hajtókart szépen lehet pörgetni hátra a kereket is.
Ez a racsni/kilincsmű bűne. Tekerés közben emiatt nem vesztes semmit, csak guruláskor.
#4439
Írta 2015. november 25. - 19:45
bowdenház tiszta?
a bowden a váltóba jó helyen van bekötve?
Bowdenház passz, sajnos azt nem cserélték a szervizben, így lehetséges, cserére érett már. A bowden jó helyen van.
Ezt kiegészíteném:
Nekem a felső forgáspont berothadása -ahol a vázhoz rögzül- okozott hasonló tüneteket.
Ez bizony esélyes!
Sőt, dacára, hogy pár hónapos a hátsó kerék, meglepetésemre ez az agy bizony szorul. Tipikus tünetek; állványon, hátrafelé tekerve a hajtókart szépen lehet pörgetni hátra a kereket is.
#4440
Írta 2015. november 25. - 19:00
Ha már váltás:
semmi gondom nincs az olcsó jagwire házakkal, mióta normális rozsdamentes bowdenbelsőt hsználok. Csúszik, mint a lyiba a fson. Ellenben: van-e értelme, tapasztalnék-e óriási javulást váltásminőségben egy jobb bowdenezéstől?
Húsz éves Ergopower és 22 éves hátsó váltó a jelenlegi felállás, szóval "igényes" ![]()
Másik:
az 1997-es "csúcsos" és 2002-es átdolgozás utáni újabb 9s campag fékváltókarokban a két indexracsni eltérő.
A kisebbik tárcsa, ami a fékkar mögött csücsül, ugyanaz a csúcsos és gömbös modellben is, ellenben a hátsó tárcsa eltér.
Vejne módosította - 2015. november 25. - 19:02

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





