Flite Max
Turbomatic 2
Q-Bik
Ezeket ajánlom. mindegyik tesztelve 100k fölött is, egyedül a Turbomatic2-vel volt egy kis zsibbadás..
Amit nagyon nem:
Concor, concor light.. ![]()
Vejne módosította - 2015. november 29. - 22:18
Flite Max
Turbomatic 2
Q-Bik
Ezeket ajánlom. mindegyik tesztelve 100k fölött is, egyedül a Turbomatic2-vel volt egy kis zsibbadás..
Amit nagyon nem:
Concor, concor light.. ![]()
Vejne módosította - 2015. november 29. - 22:18
nyilván ahány ember annyi seggszerkezet, de az egy nagyon durva nagyfater trekking nyereg. én 5 kilométert nem bírnék ki rajta. szóval lehet ki kénr próbálni mást is.
Ezt a Bajnokban vettem Budapesten, azt mondta a srác hogy kényelmes nyereg, és a többihez képest amiket mutatott, tényleg sokkal kényelmesebbnek is tűnt. Ez előtt használam valami noname fordított bőr retro nyerget ami iszonyat kényelmetlen volt, ezért cseréltem le.
Amit még kipróbáltam az a San Marco Spid ami ezen a versenybringán van. Ezzel kb 5km-t mentem de nagyon kemény, és keskeny, kényelmetlen az egész.
Tel
Eddig egy Monte Grappa Liberty nyerget használtam, ez nagyon kényelmes, hosszabb távon (nálam ez 30-40km megállás nélkül) azonban kicsit kényelmetlenné válik, de nem nyom, csak már megérzem.
nyilván ahány ember annyi seggszerkezet, de az egy nagyon durva nagyfater trekking nyereg. én 5 kilométert nem bírnék ki rajta. szóval lehet ki kénr próbálni mást is.
Bikertigger módosította - 2015. november 29. - 22:07
Én onnan tudtam hogy hosszú kicsit a vas (pedig flexibilis vagyok+edzek törzsre is), hogy legkényelmesebben a fékváltókar előtt 1-1.5 centivel fogtam a kormányt. 100>90 stucnicsere, most alapból a fékváltókra "dőlök" rá, ahogy ráülök és kényelmes...sokat elárul az is, hogy hol fogja a legtöbbet az ember a kormányt - ha a fékváltónál ("hood"), akkor csak nem szokta meg (sporttárs nem írta, hogy újonc e vagy régóta szaggatja az aszfaltot) vagy gyenge törzsizomzat.
a kérdésre válaszolva én amit kipróbálnék:
0. nyereg vízszintesbe és kicsit lentebb, ezzel előrébb is jön valamennyit.
1. pluszosba fordítanám a stucnit, ez kb olyan, mintha egy mínuszos 110-est raknék fel.
2. ha így se kényelmes több kör után sem, akkor egy 100-asat szereznék és azzal próbálnám meg
utcai cipőben, talpközépre állva nem látszik, lehet, hogy ez a setup így pont a "térdkalács a pedáltengely feletti", ha a "hagyományos", bringás elrendezést nézzük. http://twentynineinc...04/dscn4311.jpg
szerkesztés:
elsőként akkor mindenképp a nyereg problémát orvosold kényelem és beállítás szempontból is. én mondjuk a Fizik Arione-ra esküszöm, de nekem keskenyek a seggcsontjaim
Teljesen újunc vagyok, eddig ezen a piros bringán nyomtam majdnem egy évet, most ez az első országútim.
A tippeket ki fogom próbálni amint lehet.
Akkor tereljük a témát a nyergek felé. ![]()
Nektek milyen nyergek jöttek be? mikre kell odafigyelni, illetve honnan tudhatom hogy nekem milyen nyereg lenne kényelmes? Új vagy használt vétele érdemes?
Eddig egy Monte Grappa Liberty nyerget használtam, ez nagyon kényelmes, hosszabb távon (nálam ez 30-40km megállás nélkül) azonban kicsit kényelmetlenné válik, de nem nyom, csak már megérzem.
bartadavid94 módosította - 2015. november 29. - 21:58
Dave: a stucniforgatásért jár a like, pedig az a legolcsóbb és legegyszerűbb ![]()
De miért is fáj a hátad? Nem görnyedt a tartás, se nem alacsony. A hatfajosoknak szokták a szép kinyujtott gerincet javasolni, ahhoz meg pont hosszú stutzni kell. Nem akarok magammal dobalozni, de tizenevesen tonkrevagtam a derekam és gerincem, most meg 135 ös stucnit vettem, mert úgy éreztem, szükség van rá. Igaz, kormányvaltas is volt...
Ha azért fáj a hátad, mert gyenge a törzs, akkor meg plank és extenzio, catcamel, Fallout..
Én onnan tudtam hogy hosszú kicsit a vas (pedig flexibilis vagyok+edzek törzsre is), hogy legkényelmesebben a fékváltókar előtt 1-1.5 centivel fogtam a kormányt. 100>90 stucnicsere, most alapból a fékváltókra "dőlök" rá, ahogy ráülök és kényelmes...sokat elárul az is, hogy hol fogja a legtöbbet az ember a kormányt - ha a fékváltónál ("hood"), akkor csak nem szokta meg (sporttárs nem írta, hogy újonc e vagy régóta szaggatja az aszfaltot) vagy gyenge törzsizomzat.
a kérdésre válaszolva én amit kipróbálnék:
0. nyereg vízszintesbe és kicsit lentebb, ezzel előrébb is jön valamennyit.
1. pluszosba fordítanám a stucnit, ez kb olyan, mintha egy mínuszos 110-est raknék fel.
2. ha így se kényelmes több kör után sem, akkor egy 100-asat szereznék és azzal próbálnám meg
utcai cipőben, talpközépre állva nem látszik, lehet, hogy ez a setup így pont a "térdkalács a pedáltengely feletti", ha a "hagyományos", bringás elrendezést nézzük. http://twentynineinc...04/dscn4311.jpg
szerkesztés:
elsőként akkor mindenképp a nyereg problémát orvosold kényelem és beállítás szempontból is. én mondjuk a Fizik Arione-ra esküszöm, de nekem keskenyek a seggcsontjaim ![]()
DaveRider módosította - 2015. november 29. - 21:43
lemértem a nyereg-kormányfogás távolságot és ebbőlaz jött ki, hogy 90es stucni kellene körülbelül.
nem jó módszer mert ennek a piros bringának nagyon kicsi a nyeregvázcső szöge, nem is országúti geo
azrt is fájhatott a háta (vagy dereka) mert folyton előrecsúszott
Az eddig használt bringámon nem fáj semmim. Azon lemértem a nyereg-kormányfogás távolságot és ebbőlaz jött ki, hogy 90es stucni kellene körülbelül.
A régi bringa:
https://www.dropbox.....24.50.jpg?dl=0
vittore30:
A nyerget mindenképpen cserélni szeretném, mert ez nagyon nem kényelmes. Akkor ez után gondolkodjak el stucnicserén?
Vejne:
Hátizomerősítést sokszor próbáltam, de nem voltam kitartó, és semmi hatása nem lett végül. Nem szeretnék ezzel foglalkozni, ha a helyes beállításokkal ismeg lehet oldani a problémát.
Korábban beszéltünk a nyergekről (nem a fórum keretein belül), a baloldali nyereg elvileg Flite, ez ugyanolyan jó mint amit te mutattál?

De attól még fog kelleni rövidebb stucni, ha szeretném elkerülni a hátfájást, nem?
Ha lejjebb rakom a nyerget, és ki is egyenesítem akkor sokkal alacsonyabban leszek, pedálozás szempontjából nem lesz jó a helyzet.
először a nyerget érdemes jól belőni
vízszintes nyereg a jó. ehhez lehet hogy lejjebb is kell állítani a nyeregcsövet
De attól még fog kelleni rövidebb stucni, ha szeretném elkerülni a hátfájást, nem?
Ha lejjebb rakom a nyerget, és ki is egyenesítem akkor sokkal alacsonyabban leszek, pedálozás szempontjából nem lesz jó a helyzet.
bartadavid94 módosította - 2015. november 29. - 20:50
vízszintes nyereg a jó. ehhez lehet hogy lejjebb is kell állítani a nyeregcsövet
akkor kérünk egy teljes képet a bringáról mert ezen a képen úgy tűnik ez a nyereg egy szánkópálya
Kép a bringáról:
https://www.dropbox.....33.56.jpg?dl=0
akkor kérünk egy teljes képet a bringáról mert ezen a képen úgy tűnik ez a nyereg egy szánkópálya
bár nem patentpedálos a rögzítés de a térd nagyon nincs a pedálközép fölött (tudom nem mindenki ért egyet vele)
így én is arra tippelek hogy hátra van tolva a nyereg
https://www.dropbox....7.59-1.jpg?dl=0
szerintem hátul ülsz, a lábad is elég érdekes helyen van, majdnem sarokkal vagy már a pedálon.
bár nem patentpedálos a rögzítés de a térd nagyon nincs a pedálközép fölött (tudom nem mindenki ért egyet vele)
így én is arra tippelek hogy hátra van tolva a nyereg
szerintem hátul ülsz, a lábad is elég érdekes helyen van, majdnem sarokkal vagy már a pedálon.
A nyereg legelőre van állítva, a lábam az azért áll olyan hülyén mert 10mp időzítő volt a maximum, és ezalatt el kellett helyezkednem és megpróbálni nem feldőlni. ![]()
Valószínüleg tekerés közben a nyergen előrébb csúsznék magamtól.
bartadavid94 módosította - 2015. november 29. - 19:24