Ha már váltás:
semmi gondom nincs az olcsó jagwire házakkal, mióta normális rozsdamentes bowdenbelsőt hsználok. Csúszik, mint a lyiba a fson. Ellenben: van-e értelme, tapasztalnék-e óriási javulást váltásminőségben egy jobb bowdenezéstől? Húsz éves Ergopower és 22 éves hátsó váltó a jelenlegi felállás, szóval "igényes"
Másik:
az 1997-es "csúcsos" és 2002-es átdolgozás utáni újabb 9s campag fékváltókarokban a két indexracsni eltérő.
A kisebbik tárcsa, ami a fékkar mögött csücsül, ugyanaz a csúcsos és gömbös modellben is, ellenben a hátsó tárcsa eltér.
így, ha valaki szeretné pl. a régi, 2001 előtti hátsó váltóját használni "modern" 9-es rendszerekhez, annak sajnos a fékváltókarban a hátsó indextárcsát ki kell cserélnie. Ez 1500 ft-ba kerül.
Vagy, ha Vejnének van egy régi 8s karja, akkor a két tárcsa kicserélésével 9-es lehet, akár 2001 előtti, akár 2001 utáni húzással.
Mivel Vejne még 1994-es Athena hátsó váltóval nyomja az ipart, így kénytelen lesz 2001 előtti karból kimentett belsőségeket fölhasználni, és "charm". Így nem kell a magasbordás rotoron gány exa-drive 8s sort használnia. Meg a friss alkatrészektől a kattogás-csattogás életjelei is visszatérnek a karba.
Amúgy nem cseresznyés keverni az új karokkal a régi váltókat: az új karok nem húznak elég bowdent. Shimano hézagolású sorokra perfektül beállítható, de campára nem. Túl keveset fog mozogni oldalirányban a váltó klikkenként, s ez a sor közepe táján már ugráló-csattogó fokozatokat eredményezhet.
nb:
A segítséget köszönöm Donnak. Mert a csúszásra akár azt is írhattam volna, hogy "csúszik az, mint bármi az ujjaim közül", vagy "csúszik, mint Vejne járás közben".
Edited by Vejne, 2015. November 25. - 19:02.