Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34314 replies to this topic

#4381
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Állandó hátsó váltóproblémával küzdök. Hátsó bowdent cserélték szervizben, tegnapelőtt láncot cseréltem. Plusz elől a tányérokat, de ebben a kontextusban talán ez kevésbé lényeges.

A hátsó váltót egyszerűen nem bírom úgy beállítani, hogy rendesen váltson. MTB-n "szinte" soha nem volt ilyen problémám... A fékváltókarral eszközölt 2 váltásra nagy kegyesen dob egyet lefelé, aztán menet közben gondol egyet és a második váltást is elvégzi a váltó, úgy random. Ugyanez felfelé is igaz, ami főleg terhelés alatt "vicces"... Már beletörődtem, hogy ez a 105-ös hátsó váltóm ennyire ramaty. (Cserélnem kellene?) Kapott WD-40 kúrát is, semmi változás. Olyan, mintha nagyon laza lenne benne a feszítőrugó, vagy a csúszócsapágyazása rágódott volna be, a láncot nem feszíti rendesen, az kifejezetten laza. Szerintem nem hagytam hosszúra, Shimano ajánlása szerint rövidítettem.

Hasonló effektet akkor tapasztaltam még az MTB-n, mikor a hátsó agy reteszelése szorult, de hát ez egy majdnem tökúj, gyári DT kerék...

Bovden.



A sebesség mindent megold.

 


#4382
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Állandó hátsó váltóproblémával küzdök. Hátsó bowdent cserélték szervizben, tegnapelőtt láncot cseréltem. Plusz elől a tányérokat, de ebben a kontextusban talán ez kevésbé lényeges.

A hátsó váltót egyszerűen nem bírom úgy beállítani, hogy rendesen váltson. MTB-n "szinte" soha nem volt ilyen problémám... A fékváltókarral eszközölt 2 váltásra nagy kegyesen dob egyet lefelé, aztán menet közben gondol egyet és a második váltást is elvégzi a váltó, úgy random. Ugyanez felfelé is igaz, ami főleg terhelés alatt "vicces"... Már beletörődtem, hogy ez a 105-ös hátsó váltóm ennyire ramaty. (Cserélnem kellene?) Kapott WD-40 kúrát is, semmi változás. Olyan, mintha nagyon laza lenne benne a feszítőrugó, vagy a csúszócsapágyazása rágódott volna be, a láncot nem feszíti rendesen, az kifejezetten laza. Szerintem nem hagytam hosszúra, Shimano ajánlása szerint rövidítettem.

Hasonló effektet akkor tapasztaltam még az MTB-n, mikor a hátsó agy reteszelése szorult, de hát ez egy majdnem tökúj, gyári DT kerék...

Váltótartó fül hajlás is hasonló tüneteket produkál.



#4383
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

 

Ha már váltás:

 

semmi gondom nincs az olcsó jagwire házakkal, mióta normális rozsdamentes bowdenbelsőt hsználok. Csúszik, mint a lyiba a fson. Ellenben: van-e értelme, tapasztalnék-e óriási javulást váltásminőségben egy jobb bowdenezéstől? :) Húsz éves Ergopower és 22 éves hátsó váltó a jelenlegi felállás, szóval "igényes" :)

 

Másik:

 

az 1997-es "csúcsos" és 2002-es átdolgozás utáni újabb 9s campag fékváltókarokban a két indexracsni eltérő.

 

A kisebbik tárcsa, ami a fékkar mögött csücsül, ugyanaz a csúcsos és gömbös modellben is, ellenben a hátsó tárcsa eltér.

 

929107685N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.p
 
így, ha valaki szeretné pl. a régi, 2001 előtti hátsó váltóját használni "modern" 9-es rendszerekhez, annak sajnos a fékváltókarban a hátsó indextárcsát ki kell cserélnie. Ez 1500 ft-ba kerül.
 
Vagy, ha Vejnének van egy régi 8s karja, akkor a két tárcsa kicserélésével 9-es lehet, akár 2001 előtti, akár 2001 utáni húzással. 
 
Mivel Vejne még 1994-es Athena hátsó váltóval nyomja az ipart, így kénytelen lesz 2001 előtti karból kimentett belsőségeket fölhasználni, és "charm". Így nem kell a magasbordás rotoron gány exa-drive 8s sort használnia. Meg a friss alkatrészektől a kattogás-csattogás életjelei is visszatérnek a karba.
 
Amúgy nem cseresznyés keverni az új karokkal a régi váltókat: az új karok nem húznak elég bowdent. Shimano hézagolású sorokra perfektül beállítható, de campára nem. Túl keveset fog mozogni oldalirányban a váltó klikkenként, s ez a sor közepe táján már ugráló-csattogó fokozatokat eredményezhet.
 
nb:
 
 
A segítséget köszönöm Donnak. Mert a csúszásra akár azt is írhattam volna, hogy "csúszik az, mint bármi az ujjaim közül", vagy "csúszik, mint Vejne járás közben".

 

huhh, és rájöttem:

 

EC-RE030 a leginkább esszenciális alkatrész a hazai utakra.

 

Másfél éve elhagytam a jobbost. Azóta fáj a fejem, ha rossz-rázós aszfalton megyek.. :D



#4384
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

DaveRider:

 

mi is a gond kategóriájában az USII-vel? Ilyen árban még Lithion2 vagy Zaffiro pro van, mindkettőt dicsérik, de nekem eddig csak a GP Black Chillivel&Rubino Proval&Open Corsa KS-el&Diamante Pro Radialeval volt tp-om, meg egy fél szezon Gommitalia Irisen.. :D

 

Miért rossz az UltraSport? Országúton defektezni nem szoktam, egyedül az Open Corsával jött össze a mutatvány, még a Gommitalia is bírta a VÁROSI kiképzést. :) Vizen meg nem sietek sehová, pontosabban, odalépek, hogy ne ázzak sokáig, de kanyarban óvatos vagyok.

 

Vizes aszfalton a Rubino szeretett elpörögni is kiálláskor. Az USII nem lehet rosszabb.. :)

 

szerk: rubino proIII szlikk, a tarverzió


Edited by Vejne, 2015. November 26. - 07:14.


#4385
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

Sőt, dacára, hogy pár hónapos a hátsó kerék, meglepetésemre ez az agy bizony szorul. Tipikus tünetek; állványon, hátrafelé tekerve a hajtókart szépen lehet pörgetni hátra a kereket is.

Ez a racsni/kilincsmű bűne. Tekerés közben emiatt nem vesztes semmit, csak guruláskor.



#4386
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

bowdenház tiszta?

a bowden a váltóba jó helyen van bekötve? 

Bowdenház passz, sajnos azt nem cserélték a szervizben, így lehetséges, cserére érett már. A bowden jó helyen van.

 

Ezt kiegészíteném:

Nekem a felső forgáspont berothadása -ahol a vázhoz rögzül- okozott hasonló tüneteket.

Ez bizony esélyes!

Sőt, dacára, hogy pár hónapos a hátsó kerék, meglepetésemre ez az agy bizony szorul. Tipikus tünetek; állványon, hátrafelé tekerve a hajtókart szépen lehet pörgetni hátra a kereket is.



#4387
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ha már váltás:

 

semmi gondom nincs az olcsó jagwire házakkal, mióta normális rozsdamentes bowdenbelsőt hsználok. Csúszik, mint a lyiba a fson. Ellenben: van-e értelme, tapasztalnék-e óriási javulást váltásminőségben egy jobb bowdenezéstől? :) Húsz éves Ergopower és 22 éves hátsó váltó a jelenlegi felállás, szóval "igényes" :)

 

Másik:

 

az 1997-es "csúcsos" és 2002-es átdolgozás utáni újabb 9s campag fékváltókarokban a két indexracsni eltérő.

 

A kisebbik tárcsa, ami a fékkar mögött csücsül, ugyanaz a csúcsos és gömbös modellben is, ellenben a hátsó tárcsa eltér.

 

929107685N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.p
 
így, ha valaki szeretné pl. a régi, 2001 előtti hátsó váltóját használni "modern" 9-es rendszerekhez, annak sajnos a fékváltókarban a hátsó indextárcsát ki kell cserélnie. Ez 1500 ft-ba kerül.
 
Vagy, ha Vejnének van egy régi 8s karja, akkor a két tárcsa kicserélésével 9-es lehet, akár 2001 előtti, akár 2001 utáni húzással. 
 
Mivel Vejne még 1994-es Athena hátsó váltóval nyomja az ipart, így kénytelen lesz 2001 előtti karból kimentett belsőségeket fölhasználni, és "charm". Így nem kell a magasbordás rotoron gány exa-drive 8s sort használnia. Meg a friss alkatrészektől a kattogás-csattogás életjelei is visszatérnek a karba.
 
Amúgy nem cseresznyés keverni az új karokkal a régi váltókat: az új karok nem húznak elég bowdent. Shimano hézagolású sorokra perfektül beállítható, de campára nem. Túl keveset fog mozogni oldalirányban a váltó klikkenként, s ez a sor közepe táján már ugráló-csattogó fokozatokat eredményezhet.
 
nb:
 
 
A segítséget köszönöm Donnak. Mert a csúszásra akár azt is írhattam volna, hogy "csúszik az, mint bármi az ujjaim közül", vagy "csúszik, mint Vejne járás közben".

Edited by Vejne, 2015. November 25. - 19:02.


#4388
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,012 posts
  • LocationKelenföld

bowdenház tiszta?

a bowden a váltóba jó helyen van bekötve? 

Ezt kiegészíteném:

Nekem a felső forgáspont berothadása -ahol a vázhoz rögzül- okozott hasonló tüneteket.


  • Vejne likes this

#4389
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
B csavar ? Amivel a rugo elofeszitest állítod es a felső gorgo távolságát a lanckerekektol.

Hátul találod.

#4390
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

Állandó hátsó váltóproblémával küzdök. Hátsó bowdent cserélték szervizben, tegnapelőtt láncot cseréltem. Plusz elől a tányérokat, de ebben a kontextusban talán ez kevésbé lényeges.

A hátsó váltót egyszerűen nem bírom úgy beállítani, hogy rendesen váltson. MTB-n "szinte" soha nem volt ilyen problémám... A fékváltókarral eszközölt 2 váltásra nagy kegyesen dob egyet lefelé, aztán menet közben gondol egyet és a második váltást is elvégzi a váltó, úgy random. Ugyanez felfelé is igaz, ami főleg terhelés alatt "vicces"... Már beletörődtem, hogy ez a 105-ös hátsó váltóm ennyire ramaty. (Cserélnem kellene?) Kapott WD-40 kúrát is, semmi változás. Olyan, mintha nagyon laza lenne benne a feszítőrugó, vagy a csúszócsapágyazása rágódott volna be, a láncot nem feszíti rendesen, az kifejezetten laza. Szerintem nem hagytam hosszúra, Shimano ajánlása szerint rövidítettem.

Hasonló effektet akkor tapasztaltam még az MTB-n, mikor a hátsó agy reteszelése szorult, de hát ez egy majdnem tökúj, gyári DT kerék...

 

bowdenház tiszta?

a bowden a váltóba jó helyen van bekötve? 



#4391
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Állandó hátsó váltóproblémával küzdök. Hátsó bowdent cserélték szervizben, tegnapelőtt láncot cseréltem. Plusz elől a tányérokat, de ebben a kontextusban talán ez kevésbé lényeges.

A hátsó váltót egyszerűen nem bírom úgy beállítani, hogy rendesen váltson. MTB-n "szinte" soha nem volt ilyen problémám... A fékváltókarral eszközölt 2 váltásra nagy kegyesen dob egyet lefelé, aztán menet közben gondol egyet és a második váltást is elvégzi a váltó, úgy random. Ugyanez felfelé is igaz, ami főleg terhelés alatt "vicces"... Már beletörődtem, hogy ez a 105-ös hátsó váltóm ennyire ramaty. (Cserélnem kellene?) Kapott WD-40 kúrát is, semmi változás. Olyan, mintha nagyon laza lenne benne a feszítőrugó, vagy a csúszócsapágyazása rágódott volna be, a láncot nem feszíti rendesen, az kifejezetten laza. Szerintem nem hagytam hosszúra, Shimano ajánlása szerint rövidítettem.

Hasonló effektet akkor tapasztaltam még az MTB-n, mikor a hátsó agy reteszelése szorult, de hát ez egy majdnem tökúj, gyári DT kerék...



#4392
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Haver egy elég nagy Samsung telót hord ilyen táskában tekeréskor. Mezben nedves lesz az izzadságtól, a zacskós megoldás sem az igazi. Itt még jól meghallani is + müzliszelet, gél is elfér mellette.

http://www.tengersze...erékpáros táska

5"nál nagyobb abba se fér bele


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4393
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

van itt CAAD8 akció, 250ezer + szállítás...kár hogy már nincs 51esben,

 

http://www.evanscycl...=78888#features

Milyen magas is vagy amúgy?

 

WW-n láttam SuSit meg CAAD10-est, 50-es vázhoz 178 cm magas Ritter. Szerintem a 48-ashoz tudnál alkalmazkodni, főleg, hogy a Kadét fejcsöve kicsit magasabb.

 

2013-custom-painted-cannondale-evo-17438

 

wtZYt.jpg



#4394
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

(terepen meg zavarobb - es nem art, ha vedett helyen van esesnel)

 

Ebben van némi tapasztalatom és még sose sikerült a mez hátsó zsebére esnem :) Versenyen is ott van nálam, de ha így folytatódik a méretezés akkor nekem is megint valami butatelefonom lesz.

 

Ha kell a GPS pl. túrázáshoz a stucnira rögzített átlátszó Topeak féle tasakban van. Egyetlen hátrány hogy rázkódik, nem tesz jót az átlag 3 évre (se) tervezett okostelefonnak.



#4395
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts

mar nagyon regota nezegetem a nyeregtaskakat, de az eszmefuttatasom mindig veget er ott, hogy hova rakom az okostelot. amibe beleferne, az mar benga nagy. pedig nagyon kellene vmi "zseb" a bringan.

 

ti hova rakjatok?

Haver egy elég nagy Samsung telót hord ilyen táskában tekeréskor. Mezben nedves lesz az izzadságtól, a zacskós megoldás sem az igazi. Itt még jól meghallani is + müzliszelet, gél is elfér mellette.

http://www.tengersze...erékpáros táska



#4396
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,006 posts

SRAM. Szeretnek spórolni. Fogakat hagynak ki. Gren_Tamas írt erről nem is olyan rég a váltás problémáim athidalasara.

 

olvastam azt a fejtegetést, gondoltam is, hogy itt is ilyesmiről lehet szó, bár vannak kétségeim, hogy a hiányzó fogak, mint váltásminőség-javító intézkedés jó megoldás-e. persze én nem vagyok sram-mérnök, ezt csak amolyan ösztönös idegenkedés.  :)


Edited by Kisherceg, 2015. November 24. - 10:19.

  • Vejne likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4397
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
SRAM. Szeretnek spórolni. Fogakat hagynak ki. Gren_Tamas írt erről nem is olyan rég a váltás problémáim athidalasara. 😛😊😊

#4398
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,006 posts

Tévhit: az acél kényelmes.

 

Cáfolat:

http://www.lfgss.com...sations/275583/

 

Kúpos nyakú villa? Combnyi alsócső? Karommal ekvivalens átmérőjű támvillák? Hátranyúlás nélküli 31.6-os XC felhasználásra szánt nyeregcső? Hihetetlen merev hőkezelt acélcsövek? Keskeny csirkefelnin vékonyka gumi drukkosan?

 

Kiveri ez belőled még azt is, ami nem is igaz!

 

De legalább a papucs szép...

 

szerintem lehetne ilyen fejcsőmatrica rajta:

 

vagy gestapo, nkvd...

 

 

ezen a képen:

http://s1191.photobu...wvutye.jpg.html

 

fogak hiányoznak a sorról. még nem láttam hasonlót, milyen sor ez?

 

 

OFF

Arn: az úgy persze más. :) én mondjuk úgy szoktam feltérképezni új területeket, hogy megyek a fejem után, szimatra, aztán (jó)pár alkalom után fejben összeáll a térkép. persze ehhez idő és sok alkalom kell, hogy oda-vissza bejárjam a területet.

OFF


  • Vejne likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4399
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

a gps a fejemben van. :)


Sokra nem mesz vele olyan helyeken, ahol meg sose jartal :) en sem hasznalom, csak ha mar fogalmam sincs hol vagyok (becsben es kornyeken elofordul). Akkor nagy segitseg.

#4400
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Tévhit: az acél kényelmes.

 

Cáfolat:

http://www.lfgss.com...sations/275583/

 

Kúpos nyakú villa? Combnyi alsócső? Karommal ekvivalens átmérőjű támvillák? Hátranyúlás nélküli 31.6-os XC felhasználásra szánt nyeregcső? Hihetetlen merev hőkezelt acélcsövek? Keskeny csirkefelnin vékonyka gumi drukkosan?

 

Kiveri ez belőled még azt is, ami nem is igaz!

 

De legalább a papucs szép...

 

szerintem lehetne ilyen fejcsőmatrica rajta:

 

vagy gestapo, nkvd...


Edited by Vejne, 2015. November 24. - 07:01.