Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#381
Posted 2023. February 11. - 22:39

- donciccio likes this
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#382
Posted 2023. February 10. - 10:54

ez meg megint a record alatti szint. spiáter "G" rugó tartó. ebből több van még most is. én is ilyet használok többnyire. ugyanilyen kis okosságok vannak a balos ergókban is. szóval ja. szokták mondani, h a chorus alig különbözik a record-tól. ez így van. csak az ilyen kis finomságok választják el egymástól a 2 szettet.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#383
Posted 2023. February 10. - 10:54

egy kis campa érdekesség
record ergo vs chorus ergo. 324 gramm vs 348 gramm. oké, de honnan van a különbség? megint a részletekben kell keresni.
ez a record "ricnije"
ez meg az összes többié, még a chorus-é is. persze nem minden évjáratnál.
aztán van még néhány apróság
ez a record "G" rugó tartója. ez kompozit
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#384
Posted 2023. February 06. - 19:34

éves nagy karbantartás.
én télen szoktam megcsinálni a Bianchimon ezt a nagy karbantartást. ilyenkor ropira szedem az egész gépet. ezt úgy kell érteni, h a váltókat, fékeket, fékváltókarokat is. ilyenkor építem be az új alkatrészeket, bovden, lánc, ilyesmi. ilyenkorra már készen szoktam lenni vele. ez kb 2 nap meló, de lehet több is egy kicsivel. ez most kimarad idén. nem sokat tekertem az előző évben, így nem is lenne túl sok értelme. úgy gondoltam, h elég lesz néhány csapágy újra kenése, aztán annyi. kicsit belegondoltam, h miket is lenne jó megcsinálni. hááááát, azért az sem olyan kevés.
-2 kerékszett: csapágyak kenése, ellenőrizni, h nincs e nyolcas bennük. vettem a rotorokhoz csapágyakat, azokat is cserélni kellene.
-kormány csapi kenése
-a közép csapágyat ősszel csináltam meg, de vlmi ráment a hajtókarra, és elég csúnya nyomot hagyott, így azt is szedhetem szét, és polírozhatom újra a karokat.
-pedál csapágyat se ártana megkenni
-meg persze takarítani is kellene a bicajt. mondjuk talán ez a legkisebb feladat.
szóval így is lesz némi meló.
le tudtam végre húzni erről a listáról a hajtókarok polírozását. van egy fúróba befogható szövet korongom. ezzel sikerült a bringán megoldani a dolgot. legalább nem kell szétszedni ezt az alkatrészt. maradt még:
-a shamal kerékszett kenése
-kormány csapi kenése
-takarítás
szóval azért haladok. na nem nagy léptekkel, de azért haladok.
Edited by donciccio, 2023. February 06. - 19:34.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#385
Posted 2023. February 06. - 13:55

amikor jól jön a sárvédő. régen mennyi ilyen volt. most meg már ennek a kis hónak is örülni lehet.
- Kisherceg and Rabbit like this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#386
Posted 2023. February 06. - 08:14

https://www.briko-bi...mm-ref-819.html
nem is rossz ez a webshop. nincsenek brutál elszabadult árak. 90 ójró, de ez új korában se volt olcsóbb. ha 5 mm-el hosszabb lenne, akkor még lehet, h rá is repülnék. egy jó féle 3ttt prima kormánnyal tuti lenne. volt egy ilyen kormányom, de eladtam. sajnos túl karcos volt, cserébe csak 200 gramm tömeggel bírt.
Edited by donciccio, 2023. February 06. - 08:18.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#387
Posted 2023. February 05. - 18:48

Donciccio - nem tudom, volt-e már, itt is lehet szemezgetni:
ezt az oldalt nem ismerem. köszi.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#388
Posted 2023. February 04. - 20:29

- donciccio likes this
#389
Posted 2023. January 31. - 10:21

.
majd le fogom mérni a bianchi tömegét. elképzelhető, h megközelíti a 8600 grammot. tavasszal mértem, akkor 8670 volt, pedállal, meg kulacstartókkal. azóta cseréltem belsőket. ott jött le némi súly. a michelin latex belsők szélesebbek, mint a vittora latex, így könnyebbek is. a vittoria 71 gramm. a michelin 88. szóval itt nyertem kb 34 grammot. meg a rotor csere is levett néhány grammot, úgyhogy olyan 8625 gramm lehet most a bringa. még jó lenne vlhol megspórolni még egy kicsit. mondjuk már nincsen ötletem, h honnan lehetne. persze, h tudnék venni egy titán record nyeregcsövet, és/vagy egy 3ttt titán stucnit, azzal megoldódna dolog, de azok kb a beszerezhetetlen kategória. illetve lehet venni, csak rohadt drága.
ezt a témát átviszem a grammánia topikba. inkább odavaló, és tegnap méricskéltem is.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#390
Posted 2023. January 30. - 10:00

csak, h érzékeltessem, h milyen áron futnak az alkatrészek: https://steel-vintag...30112-0001-0009 ennél jobb állapotú az én nyeregcsövem. ugyanez a c record. ha szép lenne, akkor legalább 200 euro lenne. a titán nyeregcső még drágább. ebay-en láttam. bitang árak. https://www.ebay.com...:Bk9SR4ru7ZrAYQ ez egy kevésbé jó állapotú, de itt van egy dobozos: https://www.ebay.com...:Bk9SR4ru7ZrAYQ a titán stucnik is hasonló árakon futnak. az alu nem annyira vészes.https://steel-vintag...en/2201213-0104
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#391
Posted 2023. January 29. - 22:35

hát a kis karbantartásommal nem nagyon haladok. még a kerekek agyaihoz se nagyon nyúltam. viszont a téli bringámra fordítottam egy kis időt. cseréltem hátsó váltó bowdent, mert elég nehézkesen mozgatta már a váltót. kb havonta cserélem, mert rohadtul lassú lesz a cucc. na meg azt a kis bowden ház darabot is cseréltem, ami a váltónál van. a helyi boltban vettem egyébként ezeket a spagócákat. talán saccon, vagy mi. a campához 1,1 mm-es bowden kell. ez még egy kicsit vékonyabb is. 1,07-et mértem. amúgy nem is értem. ha nekem ennyire elhasználódik, akkor mi lehet a csillivilli bringákon? sokan most is azokkal nyomják, pedig brutál mód kikezdi a tél a bringákat. sokan még sárvédőt se használnak. na mind1. legyen az ő bajuk. belemértem a láncba is. még nem esik bele a 0,75-ös idom. sztem a tél végén cserélnem kell majd. van még egy használt láncom, ami jobb állapotban van. majd az meg fel rá, de sztem a következő télre veszek egy új sort. lánc van hozzá. azt nem olyan régen vettem. connex lánc. sokan nem szeretik, mert állítólag nem vált szépen. nekem 1x volt ilyen láncom. kaptam egyik ismerősömtől egy alig használt 9-es dura ace sort. ahhoz használtam. szuper volt. sose akart elkopni.
9-es veloce váltóval működtettem. elvileg nem kellett volna, de olyan szépen váltott, h csak na. rendeltem karbon zsírt. majd kell a téli bicaj nyeregcsövéhez. azt vettem észre, h időnként beljebb csúszik. jók az átmérők, sztem jó a nyomaték is, csak éppen túl sima a felülete a nyeregcsőnek. remélem beválik majd a cucc.
majd le fogom mérni a bianchi tömegét. elképzelhető, h megközelíti a 8600 grammot. tavasszal mértem, akkor 8670 volt, pedállal, meg kulacstartókkal. azóta cseréltem belsőket. ott jött le némi súly. a michelin latex belsők szélesebbek, mint a vittora latex, így könnyebbek is. a vittoria 71 gramm. a michelin 88. szóval itt nyertem kb 34 grammot. meg a rotor csere is levett néhány grammot, úgyhogy olyan 8625 gramm lehet most a bringa. még jó lenne vlhol megspórolni még egy kicsit. mondjuk már nincsen ötletem, h honnan lehetne. persze, h tudnék venni egy titán record nyeregcsövet, és/vagy egy 3ttt titán stucnit, azzal megoldódna dolog, de azok kb a beszerezhetetlen kategória. illetve lehet venni, csak rohadt drága.
- Kisherceg likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#392
Posted 2023. January 22. - 16:52

https://www.youtube....XVN47LAk&t=117s régi indián trükk, amit a srác csinál.
a kommentekben is írták, h régen a versenyek előtt zsír helyett olajozták a csapágyakat. ilyet én is láttam már. pálya agyakon néha a porvédő is el volt távolítva, h könnyebb legyen olajozni.
egy kicsit más, de vlmennyire kapcsolódik ehhez a videóhoz.
nekem ez a titán record első kerékagy van a könnyű kerekembe fűzve. annyit érdemes tudni róla, h a campa a felső kategóriás agyakhoz nem nagyon használt "ipari" csapágyakat. ez az agy a kivétel. 1997-98 között volt gyártásban. titán tengelyes. 609 2RS csapágyak valók bele. most cseréltem. SKF ment bele. made in italy. koyo-t akartam, de most ez volt a csapágyboltban. egyébként az eredeti is ilyen volt: SKF. szóval a boltban rákérdeztem, h ilyen méretű kerámia csapágyat tudnak e hozni. elvileg megoldható a dolog. nem jutottunk tovább, mert jött egy normális vevő, akit ki kellett szolgálni.
nem ilyen hülye, mint én.
kicsit tovább gondoltam ezt a kerámia csapágya dolgot. nem biztos, h jó ötlet lenne. attól félek, h tönkre vágom az agyat. amúgy az alin találtam csapágyat. szóval, eleve a radiális fűzés miatt már jelentősen terhelve van az agy pereme. hozzá tenném a kerámia csapágyat, ami elvileg keményebb, mint az acél, és már kész is van a baj.
viszont találtam kerámia csapágyas váltógörgőt, ami jól jöhet. igazából az a csapágy, aminél a legnagyobb a fordulatszám. okés. mostanában már elég sok ilyen cumú van, de nekem 10T görgő kellene. na ez erősen szűkíti a kínálatot. na mind1. bbb-t találtam. most is az van a váltómban csak éppen normál csapágyas. https://bbbcycling.c...lerboys-ceramic
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#393
Posted 2023. January 22. - 11:52

Ifjúkoromban álmodoztam arról, hogy lehetne olyan fékváltókart készíteni, amin kis pöcökkel állítható a fokozatszám és a húzás aránya. Ezt egyik gyártó sem lépte meg valamiért...
Ilyesmit házilag is meg lehetne oldani, pl. korábban egy Acera váltókarba reszeltem egy másik "körfűrészlapot", egy Tiagrába pedig egy kilincset hengerzárbetétből. Innen már csak egy lépés az egy fvk mindenek felett... Az elektronikus váltás korában ez a dolog már máshogy megy.
https://www.modolo.i...-morphos-lever/ már megcsinálták.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#394
Posted 2023. January 22. - 02:15

Edited by Rabbit, 2023. January 22. - 02:17.
- donciccio likes this
#395
Posted 2023. January 21. - 22:37

Ne irjuk le kérem, emberünk lehet 65 éves, gernicbajjal de imádja a bringajat, és még mindig nyomja.
ha te mondod
https://bikeindex.org/bikes/684793
- donciccio likes this
#396
Posted 2023. January 21. - 21:14

https://www.youtube....XVN47LAk&t=117s régi indián trükk, amit a srác csinál.
a kommentekben is írták, h régen a versenyek előtt zsír helyett olajozták a csapágyakat. ilyet én is láttam már. pálya agyakon néha a porvédő is el volt távolítva, h könnyebb legyen olajozni.
egy kicsit más, de vlmennyire kapcsolódik ehhez a videóhoz.
nekem ez a titán record első kerékagy van a könnyű kerekembe fűzve. annyit érdemes tudni róla, h a campa a felső kategóriás agyakhoz nem nagyon használt "ipari" csapágyakat. ez az agy a kivétel. 1997-98 között volt gyártásban. titán tengelyes. 609 2RS csapágyak valók bele. most cseréltem. SKF ment bele. made in italy. koyo-t akartam, de most ez volt a csapágyboltban. egyébként az eredeti is ilyen volt: SKF. szóval a boltban rákérdeztem, h ilyen méretű kerámia csapágyat tudnak e hozni. elvileg megoldható a dolog. nem jutottunk tovább, mert jött egy normális vevő, akit ki kellett szolgálni.
nem ilyen hülye, mint én.
kerámia csapágygolyó, én a lemezjátszómba vettem. nem biztos hogy javít a hangzáson az acélgolyóhoz képest, de az tuti hogy könnyebb. ami egy kerékagynál számít, a hifi-ben inkább hátrány/semleges :-) na persze az audio az más árazás: 7000 ft/db https://vinil.hu/pro...ards-audio-wcb/ de csapágyboltban is 3000/db. acélgolyó ugyanilyen 3/16 méretben körülbelül 30 ft :-)
- donciccio likes this
#397
Posted 2023. January 21. - 19:22

itt egy rövid kis videó arról, h hogyan lehet átalakítani a 9-es ergókat 10-re. én is ezt csináltam a veloce-mel. https://www.youtube....h?v=PJ5nK_VswEI
Ifjúkoromban álmodoztam arról, hogy lehetne olyan fékváltókart készíteni, amin kis pöcökkel állítható a fokozatszám és a húzás aránya. Ezt egyik gyártó sem lépte meg valamiért...
Ilyesmit házilag is meg lehetne oldani, pl. korábban egy Acera váltókarba reszeltem egy másik "körfűrészlapot", egy Tiagrába pedig egy kilincset hengerzárbetétből. Innen már csak egy lépés az egy fvk mindenek felett... Az elektronikus váltás korában ez a dolog már máshogy megy.
- donciccio likes this
#398
Posted 2023. January 21. - 14:23

https://www.youtube....XVN47LAk&t=117s régi indián trükk, amit a srác csinál. a kommentekben is írták, h régen a versenyek előtt zsír helyett olajozták a csapágyakat. ilyet én is láttam már. pálya agyakon néha a porvédő is el volt távolítva, h könnyebb legyen olajozni.
egy kicsit más, de vlmennyire kapcsolódik ehhez a videóhoz.
nekem ez a titán record első kerékagy van a könnyű kerekembe fűzve. annyit érdemes tudni róla, h a campa a felső kategóriás agyakhoz nem nagyon használt "ipari" csapágyakat. ez az agy a kivétel. 1997-98 között volt gyártásban. titán tengelyes. 609 2RS csapágyak valók bele. most cseréltem. SKF ment bele. made in italy. koyo-t akartam, de most ez volt a csapágyboltban. egyébként az eredeti is ilyen volt: SKF. szóval a boltban rákérdeztem, h ilyen méretű kerámia csapágyat tudnak e hozni. elvileg megoldható a dolog. nem jutottunk tovább, mert jött egy normális vevő, akit ki kellett szolgálni. nem ilyen hülye, mint én.
- Kisherceg likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#400
Posted 2023. January 19. - 23:34

5 évente rátévedek a bikeforumsra, a milyen országútid van topikba
nem kellene, rettenet építkezésre képesek egyesek, sírnak ezek a príma vázak, itt például egy fantasztikus stucni...
- donciccio likes this