Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34322 hozzászólás a témában

#341
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

sztem meg egy record szett jobb lett volna erre a gépre. az a power torque hajtómű nagyon gáz. az nem egy jó fejlesztése az olaszoknak.

ez a homlokcső túlzás, ha ilyennel építkezünk akkor hülyén néz ki a külső bovdenezés. nézz rá, itt az alsócső mellett hol fut a bovden, ránézésre több cm-re


  • donciccio kedveli ezt

#342
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Szeretem az ilyen minőségi építős videókat. 

Igényes, tiszta profi műhely, hozzá való szerszámokkal.

Ahol minden "tökéletes", ahol az sem mindegy, hogy állnak a szerszámok a falon vagy a fiókban.

Fontos, hogy a szerszámon lévő felirat azonos irányba nézzen. biggrin.png

Nagyon tudok ezzel "fílinggel" azonosulni , mert ez "én vagyok", az életben is. smile.png

A bringákon is ugyan ez az elvárásom, de néha sajnos kompromisszumot kell kötnöm, de csak azért mert nem rajtam múlik. wink.png

 

Vissza térve a bringára, kár azért az aero-karbon kormányért (nekem nem illik a képbe), de megértem, ha ez volt a megrendelőnek a kívánsága.

sztem meg egy record szett jobb lett volna erre a gépre. az a power torque hajtómű nagyon gáz. az nem egy jó fejlesztése az olaszoknak.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#343
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

https://www.youtube....h?v=yzlnHGA1PiM na ez tényleg egy elejétől, a végéig bringa építés. emberünk megépíti a vázat, lefesti, aztán összerakja a bicajt. biztos, ami biztos, még a gurcsikat is ő pattintja össze. és persze használja a váz előkészítő szerszámokat, ahogy kell. cyclus tools szerszámok. nekem is ilyen van. smile.png olyan kézi menetfúró tokmány jó lenne nekem is. sajna még nem láttam sehol.  

Szeretem az ilyen minőségi építős videókat. 

Igényes, tiszta profi műhely, hozzá való szerszámokkal.

Ahol minden "tökéletes", ahol az sem mindegy, hogy állnak a szerszámok a falon vagy a fiókban.

Fontos, hogy a szerszámon lévő felirat azonos irányba nézzen. biggrin.png

Nagyon tudok ezzel "fílinggel" azonosulni , mert ez "én vagyok", az életben is. smile.png

A bringákon is ugyan ez az elvárásom, de néha sajnos kompromisszumot kell kötnöm, de csak azért mert nem rajtam múlik. wink.png

 

Vissza térve a bringára, kár azért az aero-karbon kormányért (nekem nem illik a képbe), de megértem, ha ez volt a megrendelőnek a kívánsága.


talpfa módosította - 2023. február 16. - 15:29

  • donciccio kedveli ezt

#344
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

https://www.youtube....h?v=yzlnHGA1PiM na ez tényleg egy elejétől, a végéig bringa építés. emberünk megépíti a vázat, lefesti, aztán összerakja a bicajt. biztos, ami biztos, még a gurcsikat is ő pattintja össze. és persze használja a váz előkészítő szerszámokat, ahogy kell. cyclus tools szerszámok. nekem is ilyen van. :) olyan kézi menetfúró tokmány jó lenne nekem is. sajna még nem láttam sehol.  


  • talpfa kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#345
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

na, kész lettem a bianchi-val. ránéztem az időjárás jelentésekre, és ha jövő héten még nem is, de talán a következőn már hajthatom is. :) szétkaptam a shamal gurcsikat. hát.. alig használtam. még el sem koszolódott a motorex zsír benne. :D kicseréltem a rotort rajta. a jobb állapotú került bele, új csapágyakkal. minden oké a bringán, de a kéo blade pedálokkal nem igazán vagyok megelégedve. kicsit szoros a csapágyazása. újonnan is ilyen volt. van kéo max2 pedálom is. annak sokkal jobbak a csapágyai. vlszínüleg ki tudnám cserélni a csapágyakat, de még nem találtam hozzá alkatrészt. na mind1. így marad egy darabig. 


  • Kisherceg és talpfa kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#346
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

https://www.velo.hu/...kod=260&kezd=40

 

https://www.velo.hu/...su-orca-ja.html

 

ezekben a cikkekben megtalálhatóak a dura ace fc 7800c hajtókarok. elég ritka darabok. 


  • talpfa kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#347
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

en meg vettem egy ilyet

https://www.ebay.com/itm/175418802501

na, ez olyan, mint a fehér holló. azért ez érdekes, h a shimi nem csinál karbon hajtóműveket. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#348
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
en meg vettem egy ilyet

https://www.ebay.com/itm/175418802501
  • donciccio kedveli ezt

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#349
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

ez meg megint a record alatti szint. spiáter "G" rugó tartó. ebből több van még most is. én is ilyet használok többnyire. ugyanilyen kis okosságok vannak a balos ergókban is. szóval ja. szokták mondani, h a chorus alig különbözik a record-tól. ez így van. csak az ilyen kis finomságok választják el egymástól a 2 szettet. 

 

31rLvOFgMSL._SR600%2C315_PIWhiteStrip%2C


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#350
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

egy kis campa érdekesség

 

record ergo vs chorus ergo. 324 gramm vs 348 gramm. oké, de honnan van a különbség? megint a részletekben kell keresni. 

 

ecre161_852_large.jpg

 

ez a record "ricnije"

 

WEB_Image%20CAMPA_VENSTRE_INDEX_SKIVE_EC

 

ez meg az összes többié, még a chorus-é is. persze nem minden évjáratnál. 

 

aztán van még néhány apróság

 

 

campagnolo-record-2004-08-right.jpg  ez a record "G" rugó tartója. ez kompozit

 

 

 

 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#351
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

éves nagy karbantartás. 

 

én télen szoktam megcsinálni a Bianchimon ezt a nagy karbantartást. ilyenkor ropira szedem az egész gépet. ezt úgy kell érteni, h a váltókat, fékeket, fékváltókarokat is. ilyenkor építem be az új alkatrészeket, bovden, lánc, ilyesmi. ilyenkorra már készen szoktam lenni vele. ez kb 2 nap meló, de lehet több is egy kicsivel. ez most kimarad idén. nem sokat tekertem az előző évben, így nem is lenne túl sok értelme. úgy gondoltam, h elég lesz néhány csapágy újra kenése, aztán annyi. kicsit belegondoltam, h miket is lenne jó megcsinálni. hááááát, azért az sem olyan kevés. biggrin.png

 

-2 kerékszett: csapágyak kenése, ellenőrizni, h nincs e nyolcas bennük. vettem a rotorokhoz csapágyakat, azokat is cserélni kellene.

-kormány csapi kenése

-a közép csapágyat ősszel csináltam meg, de vlmi ráment a hajtókarra, és elég csúnya nyomot hagyott, így azt is szedhetem szét, és polírozhatom újra a karokat.

-pedál csapágyat se ártana megkenni

-meg persze takarítani is kellene a bicajt. mondjuk talán ez a legkisebb feladat. 

 

szóval így is lesz némi meló. 

le tudtam végre húzni erről a listáról a hajtókarok polírozását. van egy fúróba befogható szövet korongom. ezzel sikerült a bringán megoldani a dolgot. legalább nem kell szétszedni ezt az alkatrészt. smile.png maradt még:

 

-a shamal kerékszett kenése

-kormány csapi kenése

-takarítás

 

szóval azért haladok. na nem nagy léptekkel, de azért haladok. biggrin.png


donciccio módosította - 2023. február 06. - 19:34

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#352
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

1wgPEJe5IeFEAg8weawuL9ajFIEv4Cjek8w1Hrj4

 

amikor jól jön a sárvédő. :D régen mennyi ilyen volt. most meg már ennek a kis hónak is örülni lehet.


  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#353
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

stem-nos-3ttt-motus-105-mm-ref-819.jpg

 

https://www.briko-bi...mm-ref-819.html

 

nem is rossz ez a webshop. nincsenek brutál elszabadult árak. 90 ójró, de ez új korában se volt olcsóbb. ha 5 mm-el hosszabb lenne, akkor még lehet, h rá is repülnék. egy jó féle 3ttt prima kormánnyal tuti lenne. volt egy ilyen kormányom, de eladtam. sajnos túl karcos volt, cserébe csak 200 gramm tömeggel bírt.


donciccio módosította - 2023. február 06. - 08:18

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#354
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Donciccio -  nem tudom, volt-e már, itt is lehet szemezgetni:

https://www.briko-bi...roduct.name.asc

ezt az oldalt nem ismerem. köszi. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#355
Bitecus

Bitecus

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Donciccio -  nem tudom, volt-e már, itt is lehet szemezgetni:

https://www.briko-bi...roduct.name.asc


  • donciccio kedveli ezt
Bitecus, a biciklis ember.

#356
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

.

 

majd le fogom mérni a bianchi tömegét. elképzelhető, h megközelíti a 8600 grammot. tavasszal mértem, akkor 8670 volt, pedállal, meg kulacstartókkal. azóta cseréltem belsőket. ott jött le némi súly. a michelin latex belsők szélesebbek, mint a vittora latex, így könnyebbek is. a vittoria 71 gramm. a michelin 88. szóval itt nyertem kb 34 grammot. meg a rotor csere is levett néhány grammot, úgyhogy olyan 8625 gramm lehet most a bringa. még jó lenne vlhol megspórolni még egy kicsit. mondjuk már nincsen ötletem, h honnan lehetne. persze, h tudnék venni egy titán record nyeregcsövet, és/vagy egy 3ttt titán stucnit, azzal megoldódna dolog, de azok kb a beszerezhetetlen kategória. illetve lehet venni, csak rohadt drága. 

 ezt a témát átviszem a grammánia topikba. inkább odavaló, és tegnap méricskéltem is. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#357
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

csak, h érzékeltessem, h milyen áron futnak az alkatrészek: https://steel-vintag...30112-0001-0009 ennél jobb állapotú az én nyeregcsövem. ugyanez a c record. ha szép lenne, akkor legalább 200 euro lenne. a titán nyeregcső még drágább. ebay-en láttam. bitang árak. https://www.ebay.com...:Bk9SR4ru7ZrAYQ ez egy kevésbé jó állapotú, de itt van egy dobozos: https://www.ebay.com...:Bk9SR4ru7ZrAYQ a titán stucnik is hasonló árakon futnak. az alu nem annyira vészes.https://steel-vintag...en/2201213-0104


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#358
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

hát a kis karbantartásommal nem nagyon haladok. :D még a kerekek agyaihoz se nagyon nyúltam. viszont a téli bringámra fordítottam egy kis időt. cseréltem hátsó váltó bowdent, mert elég nehézkesen mozgatta már a váltót. kb havonta cserélem, mert rohadtul lassú lesz a cucc. na meg azt a kis bowden ház darabot is cseréltem, ami a váltónál van. a helyi boltban vettem egyébként ezeket a spagócákat. talán saccon, vagy mi. a campához 1,1 mm-es bowden kell. ez még egy kicsit vékonyabb is. 1,07-et mértem. amúgy nem is értem. ha nekem ennyire elhasználódik, akkor mi lehet a csillivilli bringákon? sokan most is azokkal nyomják, pedig brutál mód kikezdi a tél a bringákat. sokan még sárvédőt se használnak. na mind1. legyen az ő bajuk. belemértem a láncba is. még nem esik bele a 0,75-ös idom. sztem a tél végén cserélnem kell majd. van még egy használt láncom, ami jobb állapotban van. majd az meg fel rá, de sztem a következő télre veszek egy új sort. lánc van hozzá. azt nem olyan régen vettem. connex lánc. sokan nem szeretik, mert állítólag nem vált szépen. nekem 1x volt ilyen láncom. kaptam egyik ismerősömtől egy alig használt 9-es dura ace sort. ahhoz használtam. szuper volt. sose akart elkopni. :D 9-es veloce váltóval működtettem. elvileg nem kellett volna, de olyan szépen váltott, h csak na. rendeltem karbon zsírt. majd kell a téli bicaj nyeregcsövéhez. azt vettem észre, h időnként beljebb csúszik. jók az átmérők, sztem jó a nyomaték is, csak éppen túl sima a felülete a nyeregcsőnek. remélem beválik majd a cucc.

 

majd le fogom mérni a bianchi tömegét. elképzelhető, h megközelíti a 8600 grammot. tavasszal mértem, akkor 8670 volt, pedállal, meg kulacstartókkal. azóta cseréltem belsőket. ott jött le némi súly. a michelin latex belsők szélesebbek, mint a vittora latex, így könnyebbek is. a vittoria 71 gramm. a michelin 88. szóval itt nyertem kb 34 grammot. meg a rotor csere is levett néhány grammot, úgyhogy olyan 8625 gramm lehet most a bringa. még jó lenne vlhol megspórolni még egy kicsit. mondjuk már nincsen ötletem, h honnan lehetne. persze, h tudnék venni egy titán record nyeregcsövet, és/vagy egy 3ttt titán stucnit, azzal megoldódna dolog, de azok kb a beszerezhetetlen kategória. illetve lehet venni, csak rohadt drága. 


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#359
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

https://www.youtube....XVN47LAk&t=117s régi indián trükk, amit a srác csinál. biggrin.png a kommentekben is írták, h régen a versenyek előtt zsír helyett olajozták a csapágyakat. ilyet én is láttam már. pálya agyakon néha a porvédő is el volt távolítva, h könnyebb legyen olajozni.

 

egy kicsit más, de vlmennyire kapcsolódik ehhez a videóhoz. 

 

tn_7_9645.jpg

 

nekem ez a titán record első kerékagy van a könnyű kerekembe fűzve. annyit érdemes tudni róla, h a campa a felső kategóriás agyakhoz nem nagyon használt "ipari" csapágyakat. ez az agy a kivétel. 1997-98 között volt gyártásban. titán tengelyes. 609 2RS csapágyak valók bele. most cseréltem. SKF ment bele. made in italy. koyo-t akartam, de most ez volt a csapágyboltban. egyébként az eredeti is ilyen volt: SKF. szóval a boltban rákérdeztem, h ilyen méretű kerámia csapágyat tudnak e hozni. elvileg megoldható a dolog. nem jutottunk tovább, mert jött egy normális vevő, akit ki kellett szolgálni. biggrin.png nem ilyen hülye, mint én. biggrin.png

 

 

kicsit tovább gondoltam ezt a kerámia csapágya dolgot. nem biztos, h jó ötlet lenne. attól félek, h tönkre vágom az agyat. amúgy az alin találtam csapágyat. szóval, eleve a radiális fűzés miatt már jelentősen terhelve van az agy pereme. hozzá tenném a kerámia csapágyat, ami elvileg keményebb, mint az acél, és már kész is van a baj. 

 

viszont találtam kerámia csapágyas váltógörgőt, ami jól jöhet. igazából az a csapágy, aminél a legnagyobb a fordulatszám. okés. mostanában már elég sok ilyen cumú van, de nekem 10T görgő kellene. na ez erősen szűkíti a kínálatot. na mind1. bbb-t találtam. most is az van a váltómban csak éppen normál csapágyas. https://bbbcycling.c...lerboys-ceramic


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#360
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Ifjúkoromban álmodoztam arról, hogy lehetne olyan fékváltókart készíteni, amin kis pöcökkel állítható a fokozatszám és a húzás aránya. Ezt egyik gyártó sem lépte meg valamiért... smile.png

Ilyesmit házilag is meg lehetne oldani, pl. korábban egy Acera váltókarba reszeltem egy másik "körfűrészlapot", egy Tiagrába pedig egy kilincset hengerzárbetétből. Innen már csak egy lépés az egy fvk mindenek felett... Az elektronikus váltás korában ez a dolog már máshogy megy.

https://www.modolo.i...-morphos-lever/ már megcsinálták. :D


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A