Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34313 replies to this topic

#3681
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

naiv buta bf kérdések, mert még mindig nem az igazi a c'dale (bár azért jó sokat használtam :D )

 

térd elülső-alsó fele nagyon fáj, de csak egyik oldalon, a másik oldalon perfekt. A stoplin kéne állítanom, gondolom, nem a nyergen, igaz? :) (azért gondolom ezt, mert a másik cipőmben nincs ilyen fájdalom, csak épp§ minden pedálfordulatnál polírozom a karokat)

tricepsz-váll: azért is fájhat, mert bringázás előtt szőnyegbombáztam őket, és eleve égő tricepsszel-vállal ültem fel, s nem azért, mert a kormány túl széles? :) (mert az a kormány.. túl széles. :D )



#3682
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Horvátországi tekerés, második nap

 



#3683
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

nekem a kancsón levő nem koszolódik, pedig még nem mostam. Majd átdörzsölöm, nagyon jó ilyen célra a meleg víz egy gombostufejnyi ultra dermmel, vagy más jó zsíroldóval. Szépen csillogóra tudsz dörzsölni fehér bandázst vele.

 

Más:

 

http://apro.bikemag....l-l335440.html#

 

hála az égnek, hogy ekkora.

nem akartam költeni :)



#3684
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

Dave: ez németes, mindig belefutok teszteken abba, hogy lepontozzák a 42-44-es kormányt, és a német aprókban is mindig kapni olcsó 44-est, minden esetben azzal a szöveggel, hogy keskenyebbre váltás miatt. :)

 

Spring: én a spesh-t venném. A cannondale kormányról ugyanis az életben nem mosod le a logót, a speshről jó esetben egy kis acetonnal pár perc alatt, és univerzális. Meg a cannondale kormányok érdekesen méretezettek, az enyém hivatalosan 44-es, gyakorlatilag 45-45.5, az xl-es syntace-ra kívülről "ráhúzom" :)

 

Amúgy megéri a pillekormány hazai utakra: a c1 ugyan 250 gramm, de alsó fogásban NAGYON rugalmas, és a fékváltókar fogásban sem túl rideg. Az igazi beregi háborús övezetu utakon felbecsülhetetlen. 

 

én tudtam, hogy a magasságomhoz képest széles-erős a vállam és a 40es kevés, de "on stock" bringán nem cseréltek már kívánságra sem.

nem kifejezetten kényelmetlen ez a 40-es, de pl. tempós kiállásocskáknál (rövid emelkedőkre fel pl.) a fékváltóra rászorítva érzem, hogy szűk és menet közben is inkább kívülről fogom át sokszor, mint vonalban/belülről.

 

a 42-es annyival volt szélesebb + végig bandázsolva, hogy az egyenes részén két nyugis/mászós fogás is volt, ezen csak egy van. de más is a geó, alapból is direktebb a kormányzás nagyobb tempónál, meg kell szokni...

 

u.i.: fehér bandázs a legnagyobb büntetés egy amatőrnek, nem mentem még vele egy ezrest, de már vállalhatatlanul mocskos :D



#3685
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

klasszikus megközelítés: a kormány alsó része vízszintes.
én a vízszintesnél kicsit lentebb billentet felsőívű kormányt és az ezt "folytató" fékváltót szeretem, így egyenes csuklóval fogom át a fékváltót és egy kellően hosszú rész van, ahol ezt a fogást tudom váltogatni. így a kormányom alsó része nem vízszintes, kissé a föld fele mutat a vége, ez elvileg elfogadható ezeknél az újfajta kormányoknál. edzőtársamnál meg kicsit trekkinges a fékváltó és felfele mutat a teteje, de ő nem túl flexibilis, neki így kényelmes...

az semmiképp se jó, ha a kormány vége felfele mutat. ülj rá, tedd a kezed a kormányra és próbáld úgy belőni a fékváltókar pozit, hogy a csuklód egyenes legyen amikor átfogod...


En az also reszet allitottam vizszintesre, a fekkart fuggolegesre. Ez utobbi azert lehet fontos, mert mas a fekkar szoge - igy nem vizszintes a felso szakasza. Ha vizszintesre allitom, akkor furan befele mutat a vege.

Erdemes pl itt csekkolni, mennyire tipusfuggo:
https://www.canyon.c...n/road/inflite/

#3686
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Dave: ez németes, mindig belefutok teszteken abba, hogy lepontozzák a 42-44-es kormányt, és a német aprókban is mindig kapni olcsó 44-est, minden esetben azzal a szöveggel, hogy keskenyebbre váltás miatt. :)

 

Spring: én a spesh-t venném. A cannondale kormányról ugyanis az életben nem mosod le a logót, a speshről jó esetben egy kis acetonnal pár perc alatt, és univerzális. Meg a cannondale kormányok érdekesen méretezettek, az enyém hivatalosan 44-es, gyakorlatilag 45-45.5, az xl-es syntace-ra kívülről "ráhúzom" :)

 

Amúgy megéri a pillekormány hazai utakra: a c1 ugyan 250 gramm, de alsó fogásban NAGYON rugalmas, és a fékváltókar fogásban sem túl rideg. Az igazi beregi háborús övezetu utakon felbecsülhetetlen. 



#3687
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

én mindenképp úgy csinálnám, hogy a fvk teteje vízszintes legyen, vagy kicsit előrelejtő. rengeteg terhet levesz a csuklódról, nem fog zsibbadni a kézfejed, és fázni sem. :) a hátrafelé döntött-trekkinges beállítás mellett fájdalom-zsibbadás-bizsergés.

 

keresek képeket :)

vállat elvileg az ac ízületek távolságából tudsz mérni, gyakorlatilag nem szórakoznék vele, mert tapasztalati úton tudsz választani. én 42-es cc-t vennék a helyedben, az 90százalék, hogy jó lesz.

 

http://www.ebay.com/...=STRK:MEBIDX:IT

1274793895878-148s7vatxymw6-700-80.jpg

 

a kép nem jó, ettől kissé előrébb kell dönteni a kényelmeshez

 

én is a 42est mondom, mint univerzális férfi méret. a canyont 40essel adták, meg tudtam szokni, de kicsit idegesebb a bringa, mint a korábbi trek 42ese és többször érzem, hogy fognék egy kicsit szélesebben.


  • Vejne likes this

#3688
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

Kormany szognel es a fekvalto szogenel mi az iranyado? Pl kormanynal lattam, hogy az also resz vizszintes, meg hogy a felso, meg olyat is, hogya fekvalto teteje vizszintes, vagy a fekkar fuggoleges... Mi a "hivatalos"?

Ps: megneztem jopar katalogusfotot, talan az a legtipikusabb, ha a kormany teteje vizszintes, es a fekkar fuggoleges - ez utobbi azert poen, mert teljesen mas a kulonbozo tipusok alakja. Shimanon belul is.

 

klasszikus megközelítés: a kormány alsó része vízszintes.

én a vízszintesnél kicsit lentebb billentet felsőívű kormányt és az ezt "folytató" fékváltót szeretem, így egyenes csuklóval fogom át a fékváltót és egy kellően hosszú rész van, ahol ezt a fogást tudom váltogatni. így a kormányom alsó része nem vízszintes, kissé a föld fele mutat a vége, ez elvileg elfogadható ezeknél az újfajta kormányoknál. edzőtársamnál meg kicsit trekkinges a fékváltó és felfele mutat a teteje, de ő nem túl flexibilis, neki így kényelmes...

 

az semmiképp se jó, ha a kormány vége felfele mutat. ülj rá, tedd a kezed a kormányra és próbáld úgy belőni a fékváltókar pozit, hogy a csuklód egyenes legyen amikor átfogod...


Edited by DaveRider, 2016. March 27. - 00:13.

  • Vejne likes this

#3689
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Kormany szognel es a fekvalto szogenel mi az iranyado? Pl kormanynal lattam, hogy az also resz vizszintes, meg hogy a felso, meg olyat is, hogya fekvalto teteje vizszintes, vagy a fekkar fuggoleges... Mi a "hivatalos"?

Ps: megneztem jopar katalogusfotot, talan az a legtipikusabb, ha a kormany teteje vizszintes, es a fekkar fuggoleges - ez utobbi azert poen, mert teljesen mas a kulonbozo tipusok alakja. Shimanon belul is.

Edited by arn, 2016. March 26. - 22:15.


#3690
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 posts

én mindenképp úgy csinálnám, hogy a fvk teteje vízszintes legyen, vagy kicsit előrelejtő. rengeteg terhet levesz a csuklódról, nem fog zsibbadni a kézfejed, és fázni sem. :) a hátrafelé döntött-trekkinges beállítás mellett fájdalom-zsibbadás-bizsergés.

 

 

Köszönöm, sokat segítettél!!

 

Viszont sznob vagyok: amcsi bringára amcsi kormányt! :D

Sőt csak Bontragert tennék rá, de az csak lapátkezűeknek gyárt kormányt.

Vagy ezt választom: http://www.ebay.com/...Y-/191715265062

Vagy ezt: http://bolha.testbik...php?clid=244733

Mindkettő 125/70


Edited by laspring, 2016. March 26. - 14:01.


#3691
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Értem!

Ezt a kormány nem én választottam, így vettem a bringát (sztem ez a gyárija), én meg semmit nem értek a kormányokhoz...

 

Szerzek egy 125/70-es kormányt!

A szélességét hogyan kell meghatározni?

Vállszélességgel megegyező? Hogy kell megmérni a vállszélességet?

 

Még egy kérdés.

Hogyan helyezem el a fékkart a kormányon? Lesz vmi jelölés a kormányon hogy mettől meddig lehet rakni a fékkart, vagy ez teljesen szabadon választott?

Kényelmes "endurance" pozíciót szeretnék.

én mindenképp úgy csinálnám, hogy a fvk teteje vízszintes legyen, vagy kicsit előrelejtő. rengeteg terhet levesz a csuklódról, nem fog zsibbadni a kézfejed, és fázni sem. :) a hátrafelé döntött-trekkinges beállítás mellett fájdalom-zsibbadás-bizsergés.

 

keresek képeket :)

vállat elvileg az ac ízületek távolságából tudsz mérni, gyakorlatilag nem szórakoznék vele, mert tapasztalati úton tudsz választani. én 42-es cc-t vennék a helyedben, az 90százalék, hogy jó lesz.

 

http://www.ebay.com/...=STRK:MEBIDX:IT

1274793895878-148s7vatxymw6-700-80.jpg

 

a kép nem jó, ettől kissé előrébb kell dönteni a kényelmeshez


Edited by Vejne, 2016. March 26. - 13:45.

  • DaveRider likes this

#3692
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 posts

NEM találom, de a lényeg:

 

felejtsd el az anatomikus-ergonomikus formát, nagyon rossz.

 

Amire szükséged van, az kompakt (itm alcor, controltech cls, fsa omega, deda rhm, etc..) vagy kompaktoid (syntace racelite, volt apróban, de elvitték :P )

 

az anatomikust hagyd meg azoknak, akiknek vagy lapátkezük, vagy arachnodaktíliájuk (ü-vel ejtem, mert sznob vagyok) van.

 

szerk:

 

vigyázz, hogy majd kelleni fog hosszabb stucni. erről itt.

 

Értem!

Ezt a kormány nem én választottam, így vettem a bringát (sztem ez a gyárija), én meg semmit nem értek a kormányokhoz...

 

Szerzek egy 125/70-es kormányt!

A szélességét hogyan kell meghatározni?

Vállszélességgel megegyező? Hogy kell megmérni a vállszélességet?

 

Még egy kérdés.

Hogyan helyezem el a fékkart a kormányon? Lesz vmi jelölés a kormányon hogy mettől meddig lehet rakni a fékkart, vagy ez teljesen szabadon választott?

Kényelmes "endurance" pozíciót szeretnék.



#3693
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

NEM találom, de a lényeg:

 

felejtsd el az anatomikus-ergonomikus formát, nagyon rossz.

 

Amire szükséged van, az kompakt (itm alcor, controltech cls, fsa omega, deda rhm, etc..) vagy kompaktoid (syntace racelite, volt apróban, de elvitték :P )

 

az anatomikust hagyd meg azoknak, akiknek vagy lapátkezük, vagy arachnodaktíliájuk (ü-vel ejtem, mert sznob vagyok) van.

 

szerk:

 

vigyázz, hogy majd kelleni fog hosszabb stucni. erről itt.


Edited by Vejne, 2016. March 26. - 12:56.

  • laspring likes this

#3694
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Én írtam egyet anno tuttibringa feszbuk oldalára, telorol nem tudok linkelni, de ha otthon leszek, küldöm.

Nem hosszú, de legalább magyar
-_-

Amúgy szívesen írok akár hosszabbat is, mert szeretem a témát, bár nekem a deda rhm annyira jó, hogy ihaj. Tökéletes

Kis kézhez viszont itm alcor 80 ast ajánlok, tuttibringatol tudsz rendelni kb 8000 ft körül, telefonon.

125/70

Az anatomikus kormány kb a legjobban utált és megvetett kurvatura, egy idióta volt, aki kitalálta imho

Edited by Vejne, 2016. March 26. - 11:30.

  • laspring likes this

#3695
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 posts

Tudtok vmi írást ajánlani az országúti kormányok geometriájáról?

Pontosan hogyan mérendő a drop, reach stb...

De ami még fontosabb: az én váll/kar/kéz méreteimhez hogyan válasszak megfelelő kormányt.

 

Mondom a problémát is. Ugyan első országúti bringámat nyúzom még csak, de a kormányt, meg legfőképp a fékváltókarok elérését nagyon kényelmetlennek találom. Hosszú lejtőzésnél félre kell állnom időnként mert görcsbe állnak a tenyereim a fékezéstől. (korábban már kérdezősködtem erről)

Alapvetően nekem kicsi kezem van, tudom hogy ez a baj.

Pontosan ilyen bringám van ezzel a kormánnyal: http://cdn.bicyclebl...verblueteam.jpg

A fékváltókar Ultegra 6600


Edited by laspring, 2016. March 26. - 11:36.


#3696
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Perselylógás orvosolható vagy hajtókarral együtt kukázandó?

Köszi Vejne,nagy most a tipródás,nagy a szerelem! :D Nagyon szép a gép...

nem azt mondtam, hogy baj lesz vele, hanem azt, hogy lehet.

 

10-ből 6 eladó sl-k vagy k-force régebbi fsa karon lóg-lötyög :D legalábbis német-angol-magyar apróban eddig ez a tp.

 

Amúgy nem ér annyit, amennyit kérnek érte. kínáld meg 250-el, hivatkozz rá, hogy mégis csak kb. hét éves bicaj.



#3697
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 posts

Perselylógás orvosolható vagy hajtókarral együtt kukázandó?

Köszi Vejne,nagy most a tipródás,nagy a szerelem! :D Nagyon szép a gép...



#3698
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Urakhölgyek,erről lehetne pár szót?
Triatlonozó fiatalembernek lenne első komoly gépe:
Nagyon jó állapotú Wilier Imperiale országúti bringa eladó. Dura-Ace fék és váltószett, Fulcrum Racing 3 kerekek, FSA K-Force Light hajtómű. Ülésmagasság most 71cm.
Vázméret stimmel,370e az összeg. Vegye,ne vegye?

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg


Triatlonos kiad érte annyit, outis 250 et..

Mert annyit ér.

2007 körüli használt bringa, ettől jobb vazas gépek mennek 300 alatt sokszor

De a DA szett szép
Hajtokarral vigyázni, pedalpersely szeret lotyogni

Triatlonosok megveszik amúgy 370 ért is, de országútis ki nem ad érte annyit

#3699
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 posts

Urakhölgyek,erről lehetne pár szót?

Triatlonozó fiatalembernek lenne első komoly gépe:

Nagyon jó állapotú Wilier Imperiale országúti bringa eladó. Dura-Ace fék és váltószett, Fulcrum Racing 3 kerekek, FSA K-Force Light hajtómű. Ülésmagasság most 71cm.

Vázméret stimmel,370e az összeg. Vegye,ne vegye?

 

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

 

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

 



#3700
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Kezdő kérdés, de ti a fékváltókart mennyire elöl/hátul fogjátok, amikor csak úgy tekertek? Tehát se tempózás nincs, se olyan szitu, ahol a fékhez előre kellhet nyúlni.

Nekem szerintem szinte mindig egy ujjam a fekkaron van, ha sima fekkar fogas van.    De ehhez most meg kellett fognom, mert egyebkent ez ugye teljesen automatikus, fogalmam se volt.


  • DaveRider likes this