Ma meg az 50x12-t kiallva hajtva leesett a lanc elol kifele. Nem volt jol beallitva a hatarolo. Az ember nem is gondolna, de nagyon keresztbe fut a lanc, amikor konuszon van.
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#3681
Írta 2016. március 31. - 15:50
#3682
Írta 2016. március 31. - 10:52
- DaveRider, donciccio és Vejne kedveli ezt
#3683
Írta 2016. március 31. - 09:39
Azt mondd, regen milyen idoket mentel ra.
időt nem tudok. már majdnem 20 éve volt. áttételre emlékszem: 53-16,és 110 körüli pedálfordulat. most az utolsó 1500-2000 méteren elforgott az 53-12 is. 50 fölött mentem már a falu aljában,a síkon. ez kb 90 körüli pedálfordulat. az elején meg nem nyomtam neki igazán. 53-17-el kezdtem,aztán szépen pakolgattam lefelé,ahogy megvolt a pedálfordulat. a végén is lehetett volna még gyorsabban menni,mert nem vittem föl a pulzust a maximumra. 188 a vége nekem,és 175-ig ment föl. ez az egész inkább szerencse kérdése. forgalomtól is függ. éppen nem volt előttem,utánam autó. szinte szélcsend volt,meg a közepe táján van egy kisbolt. onnan sem akart senki kikanyarodni,vagy beparkolni. ha akartam volna vlmi jó időt menni ezen a részen,akkor tuti nem jön össze. arra szoktam figyelni,h ha lehet,akkor 6 perc körüli legyen ez a 4000 méter. ezt azért össze lehet hozni az esetek 90%-ában.
donciccio módosította - 2016. március 31. - 09:49
- Vejne kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#3684
Írta 2016. március 31. - 01:50
https://www.strava.c...ities/530646009 mentem ma egy ilyen karikát. még nem igazán értek a strava-hoz,de azt észrevettem,h vannak benne "résztávok",amiket össze lehet hasonlítani másokkal. az egyikben 13. lettem ma. ez az: https://www.strava.c...nts/12770713671 az a vicc,h ezt a részt régen is egyenkéntikhez való felkészülésekhez használtuk. igaz mi csak 4000 méterre néztük az időt. pont kint vannak,jól láthatóan a km kövek. én még a mai napig így mérem. a mai 4000-es időm,az én órám szerint 5:22 volt.
Azt mondd, regen milyen idoket mentel ra.
- donciccio kedveli ezt
#3685
Írta 2016. március 30. - 20:27
#3686
Írta 2016. március 30. - 14:55
https://www.strava.c...ities/530646009 mentem ma egy ilyen karikát. még nem igazán értek a strava-hoz,de azt észrevettem,h vannak benne "résztávok",amiket össze lehet hasonlítani másokkal. az egyikben 13. lettem ma. ez az: https://www.strava.c...nts/12770713671 az a vicc,h ezt a részt régen is egyenkéntikhez való felkészülésekhez használtuk. igaz mi csak 4000 méterre néztük az időt. pont kint vannak,jól láthatóan a km kövek. én még a mai napig így mérem. a mai 4000-es időm,az én órám szerint 5:22 volt.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#3687
Írta 2016. március 29. - 10:50
Köszi. A stoplival kezdek. Mondjuk a Dale nyerge KB koppon hátra van tolva es 25 mm a nyeregcso hatrahajlas, stopli kopp hátul van, de a nyereg rel alacsonyabban
Koszi
én a canyonon egy fél centivel ha lentebb raktam a nyerget, mint a treken volt, kb ég és föld a különbség térdben és csípőben is:)
- Vejne kedveli ezt
#3688
Írta 2016. március 29. - 10:27
Koszi
#3689
Írta 2016. március 29. - 10:16
naiv buta bf kérdések, mert még mindig nem az igazi a c'dale (bár azért jó sokat használtam )
térd elülső-alsó fele nagyon fáj, de csak egyik oldalon, a másik oldalon perfekt. A stoplin kéne állítanom, gondolom, nem a nyergen, igaz? (azért gondolom ezt, mert a másik cipőmben nincs ilyen fájdalom, csak épp§ minden pedálfordulatnál polírozom a karokat)
tricepsz-váll: azért is fájhat, mert bringázás előtt szőnyegbombáztam őket, és eleve égő tricepsszel-vállal ültem fel, s nem azért, mert a kormány túl széles? (mert az a kormány.. túl széles. )
egyszerre csak egy dolgot állíts. elülső-alsó rész lehet merev quadricepsz is, de inkább alacsony vagy túl elöl lévő nyereg, illetve stopli. vagy pl alacsony pedálfordulat, ha montizom nagyon jellemző, hogy combos mászással kezdünk és fáj a térdem emiatt.
nekem is hasonló volt, a bal térdem rosszalkodott, de ennek egy merev bal csípő+combizom volt a fő okozója, azokat rendszeres hengerezéssel és nyújtással rendberaktam + a stoplit kb beállítottam jól és már sokkal jobb lett.
DaveRider módosította - 2016. március 29. - 10:17
#3690
Írta 2016. március 29. - 06:27
naiv buta bf kérdések, mert még mindig nem az igazi a c'dale (bár azért jó sokat használtam )
térd elülső-alsó fele nagyon fáj, de csak egyik oldalon, a másik oldalon perfekt. A stoplin kéne állítanom, gondolom, nem a nyergen, igaz? (azért gondolom ezt, mert a másik cipőmben nincs ilyen fájdalom, csak épp§ minden pedálfordulatnál polírozom a karokat)
tricepsz-váll: azért is fájhat, mert bringázás előtt szőnyegbombáztam őket, és eleve égő tricepsszel-vállal ültem fel, s nem azért, mert a kormány túl széles? (mert az a kormány.. túl széles. )
#3691
Írta 2016. március 28. - 23:40
#3692
Írta 2016. március 28. - 06:22
nekem a kancsón levő nem koszolódik, pedig még nem mostam. Majd átdörzsölöm, nagyon jó ilyen célra a meleg víz egy gombostufejnyi ultra dermmel, vagy más jó zsíroldóval. Szépen csillogóra tudsz dörzsölni fehér bandázst vele.
Más:
http://apro.bikemag....l-l335440.html#
hála az égnek, hogy ekkora.
nem akartam költeni
#3693
Írta 2016. március 28. - 01:08
Dave: ez németes, mindig belefutok teszteken abba, hogy lepontozzák a 42-44-es kormányt, és a német aprókban is mindig kapni olcsó 44-est, minden esetben azzal a szöveggel, hogy keskenyebbre váltás miatt.
Spring: én a spesh-t venném. A cannondale kormányról ugyanis az életben nem mosod le a logót, a speshről jó esetben egy kis acetonnal pár perc alatt, és univerzális. Meg a cannondale kormányok érdekesen méretezettek, az enyém hivatalosan 44-es, gyakorlatilag 45-45.5, az xl-es syntace-ra kívülről "ráhúzom"
Amúgy megéri a pillekormány hazai utakra: a c1 ugyan 250 gramm, de alsó fogásban NAGYON rugalmas, és a fékváltókar fogásban sem túl rideg. Az igazi beregi háborús övezetu utakon felbecsülhetetlen.
én tudtam, hogy a magasságomhoz képest széles-erős a vállam és a 40es kevés, de "on stock" bringán nem cseréltek már kívánságra sem.
nem kifejezetten kényelmetlen ez a 40-es, de pl. tempós kiállásocskáknál (rövid emelkedőkre fel pl.) a fékváltóra rászorítva érzem, hogy szűk és menet közben is inkább kívülről fogom át sokszor, mint vonalban/belülről.
a 42-es annyival volt szélesebb + végig bandázsolva, hogy az egyenes részén két nyugis/mászós fogás is volt, ezen csak egy van. de más is a geó, alapból is direktebb a kormányzás nagyobb tempónál, meg kell szokni...
u.i.: fehér bandázs a legnagyobb büntetés egy amatőrnek, nem mentem még vele egy ezrest, de már vállalhatatlanul mocskos
#3694
Írta 2016. március 27. - 15:42
klasszikus megközelítés: a kormány alsó része vízszintes.
én a vízszintesnél kicsit lentebb billentet felsőívű kormányt és az ezt "folytató" fékváltót szeretem, így egyenes csuklóval fogom át a fékváltót és egy kellően hosszú rész van, ahol ezt a fogást tudom váltogatni. így a kormányom alsó része nem vízszintes, kissé a föld fele mutat a vége, ez elvileg elfogadható ezeknél az újfajta kormányoknál. edzőtársamnál meg kicsit trekkinges a fékváltó és felfele mutat a teteje, de ő nem túl flexibilis, neki így kényelmes...
az semmiképp se jó, ha a kormány vége felfele mutat. ülj rá, tedd a kezed a kormányra és próbáld úgy belőni a fékváltókar pozit, hogy a csuklód egyenes legyen amikor átfogod...
En az also reszet allitottam vizszintesre, a fekkart fuggolegesre. Ez utobbi azert lehet fontos, mert mas a fekkar szoge - igy nem vizszintes a felso szakasza. Ha vizszintesre allitom, akkor furan befele mutat a vege.
Erdemes pl itt csekkolni, mennyire tipusfuggo:
https://www.canyon.c...n/road/inflite/
#3695
Írta 2016. március 27. - 06:12
Dave: ez németes, mindig belefutok teszteken abba, hogy lepontozzák a 42-44-es kormányt, és a német aprókban is mindig kapni olcsó 44-est, minden esetben azzal a szöveggel, hogy keskenyebbre váltás miatt.
Spring: én a spesh-t venném. A cannondale kormányról ugyanis az életben nem mosod le a logót, a speshről jó esetben egy kis acetonnal pár perc alatt, és univerzális. Meg a cannondale kormányok érdekesen méretezettek, az enyém hivatalosan 44-es, gyakorlatilag 45-45.5, az xl-es syntace-ra kívülről "ráhúzom"
Amúgy megéri a pillekormány hazai utakra: a c1 ugyan 250 gramm, de alsó fogásban NAGYON rugalmas, és a fékváltókar fogásban sem túl rideg. Az igazi beregi háborús övezetu utakon felbecsülhetetlen.
#3696
Írta 2016. március 27. - 00:10
én mindenképp úgy csinálnám, hogy a fvk teteje vízszintes legyen, vagy kicsit előrelejtő. rengeteg terhet levesz a csuklódról, nem fog zsibbadni a kézfejed, és fázni sem. a hátrafelé döntött-trekkinges beállítás mellett fájdalom-zsibbadás-bizsergés.
keresek képeket
vállat elvileg az ac ízületek távolságából tudsz mérni, gyakorlatilag nem szórakoznék vele, mert tapasztalati úton tudsz választani. én 42-es cc-t vennék a helyedben, az 90százalék, hogy jó lesz.
http://www.ebay.com/...=STRK:MEBIDX:IT
a kép nem jó, ettől kissé előrébb kell dönteni a kényelmeshez
én is a 42est mondom, mint univerzális férfi méret. a canyont 40essel adták, meg tudtam szokni, de kicsit idegesebb a bringa, mint a korábbi trek 42ese és többször érzem, hogy fognék egy kicsit szélesebben.
- Vejne kedveli ezt
#3697
Írta 2016. március 27. - 00:08
Kormany szognel es a fekvalto szogenel mi az iranyado? Pl kormanynal lattam, hogy az also resz vizszintes, meg hogy a felso, meg olyat is, hogya fekvalto teteje vizszintes, vagy a fekkar fuggoleges... Mi a "hivatalos"?
Ps: megneztem jopar katalogusfotot, talan az a legtipikusabb, ha a kormany teteje vizszintes, es a fekkar fuggoleges - ez utobbi azert poen, mert teljesen mas a kulonbozo tipusok alakja. Shimanon belul is.
klasszikus megközelítés: a kormány alsó része vízszintes.
én a vízszintesnél kicsit lentebb billentet felsőívű kormányt és az ezt "folytató" fékváltót szeretem, így egyenes csuklóval fogom át a fékváltót és egy kellően hosszú rész van, ahol ezt a fogást tudom váltogatni. így a kormányom alsó része nem vízszintes, kissé a föld fele mutat a vége, ez elvileg elfogadható ezeknél az újfajta kormányoknál. edzőtársamnál meg kicsit trekkinges a fékváltó és felfele mutat a teteje, de ő nem túl flexibilis, neki így kényelmes...
az semmiképp se jó, ha a kormány vége felfele mutat. ülj rá, tedd a kezed a kormányra és próbáld úgy belőni a fékváltókar pozit, hogy a csuklód egyenes legyen amikor átfogod...
DaveRider módosította - 2016. március 27. - 00:13
- Vejne kedveli ezt
#3698
Írta 2016. március 26. - 22:06
Ps: megneztem jopar katalogusfotot, talan az a legtipikusabb, ha a kormany teteje vizszintes, es a fekkar fuggoleges - ez utobbi azert poen, mert teljesen mas a kulonbozo tipusok alakja. Shimanon belul is.
arn módosította - 2016. március 26. - 22:15
#3699
Írta 2016. március 26. - 13:59
én mindenképp úgy csinálnám, hogy a fvk teteje vízszintes legyen, vagy kicsit előrelejtő. rengeteg terhet levesz a csuklódról, nem fog zsibbadni a kézfejed, és fázni sem. a hátrafelé döntött-trekkinges beállítás mellett fájdalom-zsibbadás-bizsergés.
Köszönöm, sokat segítettél!!
Viszont sznob vagyok: amcsi bringára amcsi kormányt!
Sőt csak Bontragert tennék rá, de az csak lapátkezűeknek gyárt kormányt.
Vagy ezt választom: http://www.ebay.com/...Y-/191715265062
Vagy ezt: http://bolha.testbik...php?clid=244733
Mindkettő 125/70
laspring módosította - 2016. március 26. - 14:01
#3700
Írta 2016. március 26. - 13:35
Értem!
Ezt a kormány nem én választottam, így vettem a bringát (sztem ez a gyárija), én meg semmit nem értek a kormányokhoz...
Szerzek egy 125/70-es kormányt!
A szélességét hogyan kell meghatározni?
Vállszélességgel megegyező? Hogy kell megmérni a vállszélességet?
Még egy kérdés.
Hogyan helyezem el a fékkart a kormányon? Lesz vmi jelölés a kormányon hogy mettől meddig lehet rakni a fékkart, vagy ez teljesen szabadon választott?
Kényelmes "endurance" pozíciót szeretnék.
én mindenképp úgy csinálnám, hogy a fvk teteje vízszintes legyen, vagy kicsit előrelejtő. rengeteg terhet levesz a csuklódról, nem fog zsibbadni a kézfejed, és fázni sem. a hátrafelé döntött-trekkinges beállítás mellett fájdalom-zsibbadás-bizsergés.
keresek képeket
vállat elvileg az ac ízületek távolságából tudsz mérni, gyakorlatilag nem szórakoznék vele, mert tapasztalati úton tudsz választani. én 42-es cc-t vennék a helyedben, az 90százalék, hogy jó lesz.
http://www.ebay.com/...=STRK:MEBIDX:IT
a kép nem jó, ettől kissé előrébb kell dönteni a kényelmeshez
Vejne módosította - 2016. március 26. - 13:45
- DaveRider kedveli ezt