kis kérdés:
éveken át mentem 53-as tányérral, 23-as gumikkal. idén váltottam 28-as gumikra& a tányér nem változott, és kicsit kicsinek érzem magam az 53-hoz.
51-essel érdemes kísérletezni, vagy mindenképp 50-esre váltsak, ha tányért cserélnék?
kis kérdés:
éveken át mentem 53-as tányérral, 23-as gumikkal. idén váltottam 28-as gumikra& a tányér nem változott, és kicsit kicsinek érzem magam az 53-hoz.
51-essel érdemes kísérletezni, vagy mindenképp 50-esre váltsak, ha tányért cserélnék?
Tegyük fel, hogy kb dupla annyi wattot tudtak mint te, de csak 20-30%-al volt nagyobb a légellenállásuk. Szerintem ez kb ki is jön, sőt. Egy erős tandem párostól és többet is várnék.
de van egy ilyen is, ezzel is lehet tandemet számolni
Aha, a kulkulator szerint valoban kijon. Sosem mentem versenytandemmel, de teny, hogy nagyon kozel vannak egymashoz, szoval eleg jo lehet a legellenallas.
De palyan 4000m-en 48-as atlagot mentek, (a vilagrekord 57-es atlag) ezen a szakaszon meg 10 percen at mentek 48-cal, es meg emelkedok is vannak benne.
Idofutam VB-n 32-es atlagot mentek, ahol a gyoztesek 42-est. (persze ott is volt emelkedo)
Ja es Bobridge 4000m-es vilagrekordja kb. 1mp-vel jobb, mint a tandem rekord, de nyilvan nem Bobridge+Wiggins tekerte a tandemet.
Szerintetek, ha idofutam bicoval megszakadva 48-cal tudok menni (oldalszel), ott egy tandem (a vak bajnok es pilotaja) mennyivel tud, ha ok is szinten megszakadnak?
Kicsit sokallom toluk a 57 km/s-s tempot 3 percre.
Tegyük fel, hogy kb dupla annyi wattot tudtak mint te, de csak 20-30%-al volt nagyobb a légellenállásuk. Szerintem ez kb ki is jön, sőt. Egy erős tandem párostól és többet is várnék.
de van egy ilyen is, ezzel is lehet tandemet számolni
http://www.kreuzotte...lish/espeed.htm
Edited by petter78, 2016. April 06. - 09:51.
Szerintetek, ha idofutam bicoval megszakadva 48-cal tudok menni (oldalszel), ott egy tandem (a vak bajnok es pilotaja) mennyivel tud, ha ok is szinten megszakadnak?
Kicsit sokallom toluk a 57 km/s-s tempot 3 percre.
Esetleg egy másik nyereggel nem tudtok próbálkozni? Nekem pl a Selle Italia SLR XP és SLR Flow között is van majdnem 1cm magassag különbség.
Nekem az SLR Flow eredeti és mostani állapota között van egy cm, annyira ráültem Még mindig használható, csak furcsán néz ki és előbbre kellet döntenem. Viszont szerintem így aerodinamikusabb
na jól van. megnyugodtam. nem fenyeget ez a veszély,h hegyek királya legyek.
Kész-vége... beszívott a Strava szörny :-)
az utolsó döfés az lesz amikor bevillan a képernyődön az első KOM-od. Onnantól sokaknak szakember segítsége kell a szabaduláshoz.
A végső stádium az amikor úgy kelsz fel reggel, hogy nézed a napi szél előrejelzést és az jár a fejedben egész nap, hogy akkor csak ki kéne menni rá ha jó irányból fúj. Nem ritkán sokan éjjel (este) mennek KOM-ot vadászni, a forgalom miatt.
Máskülönben sok sikert!
Tény, hogy inspiráló tud lenni az ilyen vetélkedés de a helyén kell tudni kezelni. Van például ez a stéher meg többen megyünk bolyban dolog. Én pl. ezt külön értékelném és csak a szóló kísérleteket listáznám de mindegy is... elvégre ez csak játék. (bolyozni elvileg szabályos, de stéherezni jármű mögött nem)
Én is használom telefonnal, néha ha olyan kedvem van meg is nyomok pár szegmenst, hogy lássam hol is állok magamhoz - korábbi eredmények - meg másokhoz képest.
néztem a szegmenst, szép társaságba kerültél!
KOM=Te vagy a király, nem a Sanyi (vagyis a tiéd a legjobb idő)
KOM szó szerint King Of the Mountain - a Hegy Királya,
na jól van. megnyugodtam. nem fenyeget ez a veszély,h hegyek királya legyek.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
még elég láma vagyok benne,de nem tudom mi az a KOM. annyira nem érdekel ez a strava. arra jó,h néhány hosszabb utamat vissza tudom nézni. látom,h kb mennyi a szint,meg ilyenek. én garantáltan egyedül megyek,mert nincs még egy olyan hülye,mint én,h éjszakás meló után 11-kor elindul tekerni. a stéherezésről meg már leszoktam. veszélyes. én holnap is szeretnék tekerni.
a telóm aksiját elég szépen meríti. tegnap teljesen feltöltött telefonnal indultam,és mire haza értem már csak 19 %-on volt a töltöttsége. 5 óránál hosszabb utat nem hinném,h kibírna a telcsim.
nem igazán követem a hazai sportot,így nem igazán tudom,h kik közé kerültem. egyedül Lengyel Gábor neve ismerős nekem. néhány hete találkoztam egy sráccal. időfutam bringával nyomult ezen a szegmensen. 4 kísérletet tett rá. nem tudom,h hogyan sikerült neki. az utolsóra becsatlakoztam hozzá. rátettem a kereket,aztán legurultam vele.
nekem nincsen időfutam cuccom. egy jó könnyű Bianchi Genius acél vázas bringám van,32 küllős hagyományos kerekekkel.
én egyrészt pl ha vidékre utazom 1-1 napra vagy külföldi túrát szervezek, akkor rákeresek adott környéken mások edzéseire + szegmensekre és kiváló útvonalakat lehet találni...de minap pl. gyalogtúrázni mentem ismeretlen környékre és egy mountain bikeos sporttárs rögzítéséből néztem meg, hogy közelítőleg milyen távolságok és szintek vannak. sok dologra hasznos
Nincs garminom, vagy hasonlóm, telefonról nyomom, én sosem nézem "Online" hogy mit megyek. Sőt 2 héttel ezelőttig volt olyan bringám is amin még km óra sem volt (aztán találtam rá egy korban illő modellt a 80-as-90-es évek fordulójáról)
Amúgy ha flag-elsz akkor csak az elért eredményeket veszi ki, de maga az esemény megmarad? nemrég "túl gyorsan" futottam egy kört, de még nem foglalkoztam vele, szerintem GPS pontatlanság volt, de igazából nem értem el vele semmit (semmi KOM vagy hasonlók). Teljesen törölni azt nem akartam, hogy lássam azért később is, hogy aznap is csináltam valamit nem csak söröztem :-)
igen, a flagelés pont erre jó, hogy a ranglistákon nem szerepel az elért időd, de maga az esemény megmarad, az összes kilométeredbe is számolja, stb.
lehet szegmenst is flagelni, arra is érdemes szerintem rászokni, főleg ha ismered a környéket és egy korábbi rögzítésedből újra létre tudod hozni, de már biztonságosan. pl. nem a hajtűkanyarban ér véget egy downhill szegmens, hanem előtte 50 méterrel vagy nem a kereszteződés után, hanem előtte biztonságos távolságra...
KOM=Te vagy a király, nem a Sanyi (vagyis a tiéd a legjobb idő)
KOM szó szerint King Of the Mountain - a Hegy Királya,
a csapatedzés meg a mezőnyverseny pont ugyanúgy része a kerékpársportnak, mint a hátszél vagy hogy épp nagyobb forgalom volt. a stéhert viszont illik magadnak flagelni, meg azt is, amit nekem hétvégén sikerült GPS pontatlanság miatt: jánoshegyi úton felfele sikerült egy abszolút 3. idő a durva, sziklás downhill szegmensen
néha amúgy jó úgy elmenni tekerni, főleg így a szép tavaszi időben, hogy a Garmint csak felrakod, de valami semleges kijelzőt állítasz be vagy mobilt is csak elindítod, aztán zsebbe és nyomod, ahogy jól esik. nekem több tucat PR-em a környéken így született, csak úgy elmentem, megáztam közben 2x a jégesőben, szélvihart is kaptam, de végig élveztem és nyomtam neki..mai napig még hátszélben sem tudok ott jobbat menni
Nincs garminom, vagy hasonlóm, telefonról nyomom, én sosem nézem "Online" hogy mit megyek. Sőt 2 héttel ezelőttig volt olyan bringám is amin még km óra sem volt (aztán találtam rá egy korban illő modellt a 80-as-90-es évek fordulójáról)
Amúgy ha flag-elsz akkor csak az elért eredményeket veszi ki, de maga az esemény megmarad? nemrég "túl gyorsan" futottam egy kört, de még nem foglalkoztam vele, szerintem GPS pontatlanság volt, de igazából nem értem el vele semmit (semmi KOM vagy hasonlók). Teljesen törölni azt nem akartam, hogy lássam azért később is, hogy aznap is csináltam valamit nem csak söröztem :-)
http://trackosaurusr...armin-no-rules/
Kész-vége... beszívott a Strava szörny :-)
az utolsó döfés az lesz amikor bevillan a képernyődön az első KOM-od. Onnantól sokaknak szakember segítsége kell a szabaduláshoz.
A végső stádium az amikor úgy kelsz fel reggel, hogy nézed a napi szél előrejelzést és az jár a fejedben egész nap, hogy akkor csak ki kéne menni rá ha jó irányból fúj. Nem ritkán sokan éjjel (este) mennek KOM-ot vadászni, a forgalom miatt.
Máskülönben sok sikert!
Tény, hogy inspiráló tud lenni az ilyen vetélkedés de a helyén kell tudni kezelni. Van például ez a stéher meg többen megyünk bolyban dolog. Én pl. ezt külön értékelném és csak a szóló kísérleteket listáznám de mindegy is... elvégre ez csak játék. (bolyozni elvileg szabályos, de stéherezni jármű mögött nem)
Én is használom telefonnal, néha ha olyan kedvem van meg is nyomok pár szegmenst, hogy lássam hol is állok magamhoz - korábbi eredmények - meg másokhoz képest.
néztem a szegmenst, szép társaságba kerültél!
még elég láma vagyok benne,de nem tudom mi az a KOM. annyira nem érdekel ez a strava. arra jó,h néhány hosszabb utamat vissza tudom nézni. látom,h kb mennyi a szint,meg ilyenek. én garantáltan egyedül megyek,mert nincs még egy olyan hülye,mint én,h éjszakás meló után 11-kor elindul tekerni. a stéherezésről meg már leszoktam. veszélyes. én holnap is szeretnék tekerni.
a telóm aksiját elég szépen meríti. tegnap teljesen feltöltött telefonnal indultam,és mire haza értem már csak 19 %-on volt a töltöttsége. 5 óránál hosszabb utat nem hinném,h kibírna a telcsim.
nem igazán követem a hazai sportot,így nem igazán tudom,h kik közé kerültem. egyedül Lengyel Gábor neve ismerős nekem. néhány hete találkoztam egy sráccal. időfutam bringával nyomult ezen a szegmensen. 4 kísérletet tett rá. nem tudom,h hogyan sikerült neki. az utolsóra becsatlakoztam hozzá. rátettem a kereket,aztán legurultam vele.
nekem nincsen időfutam cuccom. egy jó könnyű Bianchi Genius acél vázas bringám van,32 küllős hagyományos kerekekkel.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Kész-vége... beszívott a Strava szörny :-)
az utolsó döfés az lesz amikor bevillan a képernyődön az első KOM-od. Onnantól sokaknak szakember segítsége kell a szabaduláshoz.
A végső stádium az amikor úgy kelsz fel reggel, hogy nézed a napi szél előrejelzést és az jár a fejedben egész nap, hogy akkor csak ki kéne menni rá ha jó irányból fúj. Nem ritkán sokan éjjel (este) mennek KOM-ot vadászni, a forgalom miatt.
Máskülönben sok sikert!
Tény, hogy inspiráló tud lenni az ilyen vetélkedés de a helyén kell tudni kezelni. Van például ez a stéher meg többen megyünk bolyban dolog. Én pl. ezt külön értékelném és csak a szóló kísérleteket listáznám de mindegy is... elvégre ez csak játék. (bolyozni elvileg szabályos, de stéherezni jármű mögött nem)
Én is használom telefonnal, néha ha olyan kedvem van meg is nyomok pár szegmenst, hogy lássam hol is állok magamhoz - korábbi eredmények - meg másokhoz képest.
néztem a szegmenst, szép társaságba kerültél!
a csapatedzés meg a mezőnyverseny pont ugyanúgy része a kerékpársportnak, mint a hátszél vagy hogy épp nagyobb forgalom volt. a stéhert viszont illik magadnak flagelni, meg azt is, amit nekem hétvégén sikerült GPS pontatlanság miatt: jánoshegyi úton felfele sikerült egy abszolút 3. idő a durva, sziklás downhill szegmensen
néha amúgy jó úgy elmenni tekerni, főleg így a szép tavaszi időben, hogy a Garmint csak felrakod, de valami semleges kijelzőt állítasz be vagy mobilt is csak elindítod, aztán zsebbe és nyomod, ahogy jól esik. nekem több tucat PR-em a környéken így született, csak úgy elmentem, megáztam közben 2x a jégesőben, szélvihart is kaptam, de végig élveztem és nyomtam neki..mai napig még hátszélben sem tudok ott jobbat menni
https://www.strava.c...nts/12925373179 följöttem ma a 3. helyre. a mellékelt képeken meg az én általam mért idő van. amúgy még ebben is maradt még. az 5 perc körüli strava idő meglehet. csak rohadt nagy szerencse kell hozzá. forgalom,időjárás,stb. ennek mind egyben okésnak kell lennie.
Kész-vége... beszívott a Strava szörny :-)
az utolsó döfés az lesz amikor bevillan a képernyődön az első KOM-od. Onnantól sokaknak szakember segítsége kell a szabaduláshoz.
A végső stádium az amikor úgy kelsz fel reggel, hogy nézed a napi szél előrejelzést és az jár a fejedben egész nap, hogy akkor csak ki kéne menni rá ha jó irányból fúj. Nem ritkán sokan éjjel (este) mennek KOM-ot vadászni, a forgalom miatt.
Máskülönben sok sikert!
Tény, hogy inspiráló tud lenni az ilyen vetélkedés de a helyén kell tudni kezelni. Van például ez a stéher meg többen megyünk bolyban dolog. Én pl. ezt külön értékelném és csak a szóló kísérleteket listáznám de mindegy is... elvégre ez csak játék. (bolyozni elvileg szabályos, de stéherezni jármű mögött nem)
Én is használom telefonnal, néha ha olyan kedvem van meg is nyomok pár szegmenst, hogy lássam hol is állok magamhoz - korábbi eredmények - meg másokhoz képest.
néztem a szegmenst, szép társaságba kerültél!
Edited by petter78, 2016. April 05. - 14:27.
Azt mondd, regen milyen idoket mentel ra.
https://www.strava.c...nts/12925373179 följöttem ma a 3. helyre. a mellékelt képeken meg az én általam mért idő van. amúgy még ebben is maradt még. az 5 perc körüli strava idő meglehet. csak rohadt nagy szerencse kell hozzá. forgalom,időjárás,stb. ennek mind egyben okésnak kell lennie.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
En a sajat ISP-met vagy 4x fureszeltem, mert minel kevesebbet akartam leszedni belole. Nem egy nagy dolog, sima fureszlappal pikk-pakk megvan, de persze fureszlap vezeto az azert nem art hozza, kulonben csunya lesz a vagas. Ha nem adott az elado a bringaval, akkor inkabb szervizt javaslok.
Villat vagtam egyszer villanyos kezi dekopirral is, de inkabb kezi fureszre szavazok.
Elmentünk,megnéztük,elmondtam neki hogy két verzió van,ha az eszére hallgat akkor hagyja mert nem ér annyit,ha a szívére hallgat akkor azt tesz amit az mond!
Természetesen szerelem volt első látásra és elhoztuk a gépet,viszont nem ilyen egyértelmű a sztori mert a srác csak és kizárólag Wiliert volt hajlandó venni és a tulajjal meg tudtak egyez
ni olyan beszámolásban amit addig senki nem vállalt,így végülis bőven nem annyi a matek mintha cashben fizette volna.
Viszont köbö 1cm el magasabb az integrált nyeregcső mint kellene,így vagy vágni kellene vagy alacsonyabb üléstartó kellene mivel az koppon van lenn.Mennyire célszerszámos vagy speciális dolog
ez a vágás? Bár első körben integrált aero üléscsőhöz lenne jó a tartó /most egy Ritchey WCS van rajta/de ahogy nézem a kialakítását,ettől alacsonyabbat nehéz összehozni....
Esetleg egy másik nyereggel nem tudtok próbálkozni? Nekem pl a Selle Italia SLR XP és SLR Flow között is van majdnem 1cm magassag különbség.
nem azt mondtam, hogy baj lesz vele, hanem azt, hogy lehet.
10-ből 6 eladó sl-k vagy k-force régebbi fsa karon lóg-lötyög legalábbis német-angol-magyar apróban eddig ez a tp.
Amúgy nem ér annyit, amennyit kérnek érte. kínáld meg 250-el, hivatkozz rá, hogy mégis csak kb. hét éves bicaj.
erről jut eszembe...
most -6 az egyik szemem, a másik -6.5 rajt 0.75-ös cilinderrel (tényleg nagyon jó, hogy kicsit elnyújtva látok azzal a szememmel )
elvileg a jobb szememre kéne kb. -9 dioptria, hogy tényleg jól lássak, de most új szemüveg helyett szóba jöhetne lasik is.
kinek milyen tp-a van? mert azért szemüveggel, ha a lencse fölött bámulok át, akkor csak foltokat látok, nem mást. öcsémnek tavaly lett megcsinizve, s jó, tökéletesen szemüvegmentesen tudott olyan dolgokba belevágni, amibe korábban nem (vízisportok, síelés.. korábban kajálni sem tudott szemcsi nélkül, még gyengébb szeme volt, mint nékem)
ha van rá kereted csináltasd meg, én csak jókat hallottam ismerősöktől róla.
jómagam 6-8 éve kontaktlencsézem sportoláshoz és szabadidős dolgokhoz, munkahelyemen meg monitorbámulás van, oda jó a sima szemüveg is...kompromisszumos megoldás, de nem mondanám kényelmetlennek. én is később meg akarom lézereztetni, de jelenleg az ehhez szükséges összeg más dolgokra kell.