Úgy tűnik a villanyos agymenés mellett fog jönni mechanikus 105-ös szett is:
https://www.bicyclin...eed-mechanical/
Úgy tűnik a villanyos agymenés mellett fog jönni mechanikus 105-ös szett is:
https://www.bicyclin...eed-mechanical/
https://vintagevelob...Gewiss_SHOP.php ez is nagyon szép. a leírás szerint a Gewiss csapaté volt. ebből nekem a stucni kellene, 110 mm hosszban. egy ilyen 3ttt titán stucni szuper lenne az én bringámon is. a kormányom is passzolna hozzá. az ára brutális 4200 euro.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
https://vintagevelob...s_1990_SHOP.php ilyen vázam van. mondjuk a felszereltsége az enyémnek jobb. ott van a lap alján az ára. 2750 euro. csak 400-as euróval számolva 1100000 ft. hááát, nem tudom. azt hiszem itthon nem lehetne ennyiért eladni. jók az ilyen oldalak. szeretem végig bogarászni az alkatrész listát. itt most éppen a gumin akadt meg a szemem. neten megnéztem, nem olcsó cucc. hiába. a retro külsőt meg kell fizetni.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
https://bikerumor.co...nce-handlebars/ éééééés újra feltalálták a cinelli spinaci-t.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
itt már jobban látszik a 2-es furat. nagyon pontosnak kell lenni a készítésénél. sok mérés, és egy pontos fúrás kell hozzá. jó lett volna egy állványos fúróval csinálni, de az nem állt rendelkezésemre, így csak egy kis aksis kézi fúróval oldottam meg. hát így ennyi. apró, de fontos trükk ez.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
abba a nútba való a gyűrű. mögötte van az egyik csapágy. látszik a zsírzó furat is, ami részben megoldja a kenést, de jobban jár az ember, ha kicseréli a csapágyat. ha kinagyítjátok a képet, akkor látszik az utólag fúrt kicsi lyuk is.
Edited by donciccio, 2022. December 27. - 09:38.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
egy kis campa rotor belsőség következik.
rotor test, 2 csapágy, 1 távtartó, meg egy gyűrű, amit nehéz eltávolítani. ez utóbbihoz kell egy kicsike 2-es furat a paláston, h azon keresztül ki lehessen nyomni egy kis órás csavarhúzóval, egy másikkal meg utána már ki lehet piszkálni. nem volt ez ennyire egyértelmű a számomra, de egy hazai campa guru mondta nekem, h ez a megoldás. nyilakkal jelöltem meg az érdekesebb részeket. ezen a képen azt a bizonyos gyűrűt jelöltem meg. majd fogok venni hozzá ilyen csapágyakat, mert ezek se újak, csak újra kentem őket. egyébként pontosan ugyanilyen csapágyak vannak a rövid tengelyes record, chorus monoblokkokban. ezért volt itthon belőle.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Jaja, 5mm abszolút nem gáz. Viszont én gátlástalan vagyok, van olyan villám, amin 3cm hézagoló van. Pont nem zavar (most már), valójában a stucni felett 0mm szerintem bután néz ki. ¯\_(ツ)_/¯
Mindenesetre a lényeg, hogy ez a Morati nagyon klassz. A Basso is zsír, persze, azon csak felsőcsőben vezetett fékbovden gáz kicsit.
ja. az a felső csőben vezetett bovden engem is meglepett.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Jaja, 5mm abszolút nem gáz. Viszont én gátlástalan vagyok, van olyan villám, amin 3cm hézagoló van. 😎 Pont nem zavar (most már), valójában a stucni felett 0mm szerintem bután néz ki. ¯\_(ツ)_/¯5 mm a stucni fölött még nem gáz, tehát max egy hézagoló. viszont amiket látok néha, h több cm van az már balesetveszélyes. mindezt azért, h később könnyebb legyen eladni a bringát.
Edited by Kisherceg, 2022. December 17. - 20:43.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Köszi! Ez tetszik, klassz(ik) bicaj. A karton villával még jobb is lett.
Egyedül azt nem értem, minek vágott a villanyakból pár mm-t, ha utána úgyis maxra teszi a stucnit? Engem sose zavar ha a stucni felett is van hézagoló.
5 mm a stucni fölött még nem gáz, tehát max egy hézagoló. viszont amiket látok néha, h több cm van az már balesetveszélyes. mindezt azért, h később könnyebb legyen eladni a bringát.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
erre gondolsz? eredetileg egy cinelli grammo titán stucni volt benne.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
rendeltem rugókat, és kalapácsokat a kerekeimhez. tegnap kicseréltem őket.... hááát, azért van egy diszkrét bája, h a 20 éves kerekekbe visszatér a racsninak a hangja. a shamal keréken nagyon sokat dobott. ebben az évben megoldottam a rotorokban a csapágyak cseréjét. ez a record, és a shamal agyaknál nem olyan 1xű. kellett fúrni a rotor palástját, mert van benne egy gyűrű, amit másképen nem lehet kiszedni. ezt is Imre Zsolti javasolta nekem. majd csinálok róla fotót. 1-1 ilyen készletet szereltem a kerekekbe: https://www.bike-com...-Spring-p76369/
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Az egy dolog, hogy tényleg frankó lett, de láttátok 14:55-nél a görgőbe fogott Moratit?
https://www.youtube....h?v=koHHot96RGc erre gondolsz? eredetileg egy cinelli grammo titán stucni volt benne.
Edited by donciccio, 2022. December 17. - 05:56.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
cseh barátunk ismét össze dobott egy frankó gépet. megtaláltam a boltja weboldalát is: https://www.onroad.cz/
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
https://www.youtube....h?v=nBjJyKUfzJA
cseh barátunk ismét össze dobott egy frankó gépet. megtaláltam a boltja weboldalát is: https://www.onroad.cz/
Edited by donciccio, 2022. December 16. - 20:29.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
itt egy rövid kis videó arról, h hogyan lehet átalakítani a 9-es ergókat 10-re. én is ezt csináltam a veloce-mel. https://www.youtube....h?v=PJ5nK_VswEI
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
https://bikemag.hu/t...orutol-1945-ig/ Újpesten már volt egy fapálya. ezért írtam, h ismét van egy idehaza.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
https://www.velo.hu/...ringarenat.html
egyik szemem sír, a másik nevet. végre van fapálya ismét idehaza ..... de ez csak egy félkész vlmi. Eisi kapott, hideget, meleget a fb-on. próbál(t) védekezni, de vlhol megértem a kritizálókat is. fűtés nincs a sátor alatt. a nézőtér meg extra kicsi. mondjuk úgy tudom, h elég minimális támogatást kapott a kormánytól ez a pálya. sajnálom, mert nagyon nagy szükség lenne rá. a további fejlesztésekre még keresik a rávalót.
egy kicsit a giro-ra is visszatérnék. természetesen én is kint voltam, és megnéztem, amit tudtam. úgy éreztem, h ilyen lehetőségem max 3x lesz ebben az életben: előszőr, utoljára, és soha többet. viszont volt bennem vlmi rossz érzés, h ez nem az ami igazán jó lenne a kerékpársportnak. aztán nem olyan régen hallottam egy Filu interjú részletet. abban az hangzott el, h ez nem tett hozzá a kerékpársporthoz. ez a turisztikának használt inkább. az tett volna jót, ha inkább az utánpótlásra fordították volna azt a pénzt, amit a giro-ra költött a kúrmány. ezzel viszont teljesen egyet tudok érteni, és emiatt volt bennem vlmi rossz érzés a hazai giro szakaszokkal kapcsolatban.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
https://cinelli.it/en/prodotti/xcr-en/
https://cinelli.it/e...ti/nemo-tig-en/
https://cinelli.it/e.../supercorsa-en/
ez a 3 váz jól mutatja, h mi volt régen, és most. a Supercorsa (Columbus SL) hasonló technológia, mint amivel Merckx-ék mentek. ez ugyan szép, de nagyon elmaradott. a Nemo már más tészta. az is Nivacrom, mint az én vázaim. ez egy komoly ugrás volt a 80-as években. mármint a nivacrom megjelenése. természetesen nem csak a Columbus fejlesztett. a Reynolds is megcsinálta a maga szuper acélját. természetesen a többi cső gyártó is beállt a sorba. azért itt már az ötvözetekbe is belenyúltak elég rendesen. ez tette lehetővé, h lehessen hegeszteni a vázakat. aztán ott van az Xcr. rozsdamentes. megnövelt csőátmérők mellett tudja hozni az 1600 gramm körüli tömeget. az én Genius csöves vázam is 1660 gramm. amikor átültem a Reynolds 531-es csövekből épített vázamról arra, hát.... ég, és föld. a Reynolds 1800 gramm volt, és úgy hajlott, mint a kifli, a Genus-hoz képest. kisebb tömeg, nagyobb csőátmérők, mégis merevebb a másiknál. jobb irányítás, jobb erőátvitel. jelenleg bő 50 ezer kili van benne, és tök rendben van. a Max csöves váznak nagyobb a tömege. az 1900 gramm. cserébe merevebb az egész, a Genius-hoz képest. meg azért azt is érdemes megnézni, h a 2 modern vázon milyen hátsó papucsok vannak. azok is merevebbek, mint a Supercorsa kovácsolt papucsai. nagyon fontos elem az erő leadásával kapcsolatban. az acél is elég exkluzív lett, mint a titán. más a vevőkör is. nem fogja felvenni a versenyt az új karbon vázakkal, cserébe elég szépek, és nem olyan jellegtelenek, mint sok mai gép.
ezeket a cikket találtam a bikkmakkon a témával kapcsolatban:
https://bikemag.hu/m...olds-vazcsovek/
https://bikemag.hu/m...e-bicycle-show/
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
bikefit: régen annyi volt, h néztek minket az edzők, vagy a nálunk tapasztaltabb versenyzők aztán, ha vlmi nem odaillőt láttak, akkor állítottunk valamit. volt, van néhány képlet, ami alapján ki lehet számolni a megfelelő nyereg magasságot, de nem nagyon válnak be. már próbáltam őket. mondjuk már azzal is sokat javíthatunk a testtartáson, h ha egyenesbe állítjuk a nyerget. ez hülyeségnek tűnhet, de néhány hete magamnak is be kellett állítani. van egy bikefit könyvem. pdf. elég újnak számít. na ott már más a tészta. kameráznak, és nézik a szögeket laptopon. ez már nagyon nem a jóleszazúgy kategória. sokkal pontosabban be lehet állítani a bringákat. véleményem szerint ezt a profi bikefit beállítást többször is meg lehet ejteni, akár egy éven belül is. ha jobb a forma, akkor lehet, h mélyebbre is lehet tenni a kormányt, meg ilyenek. fontos a hajlékonyság is. én sokszor csináltam azt, h télen, tavasszal emeltem egy kicsit a kormányon, h kényelmesebb legyen. aztán, ahogy megjött a forma, úgy lejjebb lehetett tenni. nem sokat, max 5 mm-t.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A