Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#321
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

334262665_1536606070160268_1285944083453

 

fb hirdetésből loptam a képet. frankó váz, villa. a szett hanyagolható. mondjuk az ára is érdekes. 250 ezret kérnek érte. ha ez ér ennyit, akkor az enyém kb a duplája lenne. :D egyébként pont jó lenne a méret nekem, de sajnos nincsen 250 ezrem rá. :D egyébként még nem láttam ilyen cinelli vázat. mármint genius csövest. én pattintanék rá egy fekete 10-es record-ot, fekete kiegészítőkkel, sárga cinelli bandázzsal. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#322
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

https://www.columbus...lio/minimal-en/ eskü, nem tudtam, h a columbus-nak van 1"-os villája. azt hittem, h csak a ritchey-nek van. ez jól jöhet annak, aki modernizálni akar egy régi acél vázat, neo-retro stílusban. :) 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#323
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

áttételezzünk egy kicsit. a minap megakadt egy insta bejegyzés: https://www.instagra...g_web_copy_link versenyzők áttételei. már elég gyakori az 53-as lánctányéroktól való eltérés. 54-55-56-os lánctányérokat már sokan használnak. mondjuk a kistányérok  fogszámára is kíváncsi lennék. azért az első váltóknak már igencsak fel van adva a lecke. sztem már az 50/34-nél is túl nagy a különbség. ez a helyzet elől, de milyen sorokat használnak hátul? shimi dura ace 11-30-as sor, 12 fogaskerék. megnéztem a shimi 12-es sorait. hát basszus 2 fajta van. 11-30, és 11-34. mi van? oké. nem csak 2 van, mert a 105-höz van egy 11-36-os sor is. ez már nálam az mtb kategória. :D  azért jó lenne, ha gyártanának mondjuk egy 11-25-öst is, v vlmi hasonló egyes emelkedésű sort. mondjuk az is csoda, h a 12 fogaskerék közé sikerült a shiminek berakni egy 16T fogszámút is. még szerencse, h más gyártók sorai is jók a shimivel. pl a sram. 10-11-es sorokból jó nagy választék van. én, ha shimit használnék, akkor tuti nem shimi sorral mennék. mondjuk a 12-es soruk nekik sem a legjobb. ott már 10T-vel kezdődik mindegyik sor. hozzá elől kisebb lánctányérok dukálnak. tudomásom szerint nem a legideálisabb 11T alatt a lánc futása. azért az is vicces, h 10T-vel kezdődő sorokhoz megnövelt méretű váltógörgőket használnak. szóval nem biztos, h annyira jó a 10T fogaskerék. és mi van az olaszoknál? a 12-es soroknál legalább van 3 féle változat, és mindegyikben van 16T fogaskerék., viszont náluk sincs 12T-vel kezdődő sor. néztem a 11-es sorokat is. na ott viszont megint csak nagy a választék. https://www.campagno...rus-11s-12-25z/ van olyan sor amit azonnal bevállalnék. 12-25. ez mehetne kapásból mind a két kerékszettemre. van 12-29 is, ami meg nekem jó lenne a hazai hegyekre. szóval ja. itt talán a mérnökök is beleszólhattak a dolgokba. 10-es sorokból is van választék még nekik. mondjuk a kompakt hatáshoz csak 1 fajta van, egy 11-25-ös. sajna ebben sincsen 16T lánckerék. mondjuk régebben ennél több soruk volt, de mára csak ezek maradtak. 

 

egyébként azt gondolná az ember, h a több fogaskerékkel hátul, legalább egyenletesebb fogkiosztású sorokat is gyártani fognak. ehelyett elég széles az áttétel tartomány, nagy ugrásokkal, ami nem annyira szerencsés sztem. oké 1xűbb 2 fajta sort gyártani, de ez nem biztos, h ideális lesz. egy csomó fokozatot nem is használ ki az ember. vagy használ, de totál keresztbe vált. ha összefutok egy országútissal rengetegszer látom, h inkább keresztbe vált, de nem rakja le elől a kicsire. 

 

ha most építenék egy bringát, akkor a vázra egy 2x11-es campa szett kerülne. az a 12-25-ös sor naon teccik. :) 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#324
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

Pontosan erről van szó!

Egyszer sérüljön, repedjen..stb. egy ilyen aero karbon nyeregcső, melyik boltba "szaladjak" venni egy pont ugyan olyan formájú, méretű ny.csövet?

Reménykedhet az ember, hogy a gyártónak van még gyártásban ilyen modellje,nyeregcsöve...stb.

Mert amúgy a nyeregcső hiánya miatt, nem tudom használni, az amúgy működőképes bringámat?

Egyébként, hogy a túróba tudom "kiváltani" azt a nyeregcsövet? Félek, hogy sehogy.

Nem t'om, én bevállaltam a speciális formájú, semmi mással sem kompatibilis karbon nyeregcsövet a Giantban. Úgy döntöttem, hogy inkább élvezem az előnyeit, mithogy azon aggódnék, mi lesz, ha egyszer megsérül. Egyszer utánanéztem, be lehet azért szerezni, de nem rendeltem meg, mert lehet, hogy sosem lesz rá szükség. Legrosszabb esetben teszek bele alu "D-fuse" nyeregcsövet.

 

Ezekről az építős videokról meg az jutott az eszembe, hogy kéne csinálni egy paródiát. Van egy rozsdás orosz női parasztbringa vázam, arra felaggatni mindenféle vackot, de ismert márkák elferdített logojával díszítve: Chris Prince kormánycsapágy, Envy felnikbe fűzött Despair agyak, hÍ:zik nyereg... Csak az ehhez szükséges dekormunka többe kerülne, mint amennyit a poén ér. (Meg milyen zenét tegyek alá? Ha jogvédett, azt letiltják. Valszeg a legutóbbi alatt is azért van olyan...)


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#325
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 posts

igen. szépen is lehet csinálni a bovdenezést. meg el is lehet részlegesen rejteni. ez nem akkora tudomány. 40 éve is meg tudták oldani. 

 

amúgy a másik tuti dolog, h mondjuk ezek a spéci hézagolók nem kompatibilisek, mert minden gyártónak fel kell találnia a melegvizet. aztán ezeket nem gyártják, csak egy darabig. aztán meg, ha kellene egy, akkor meg nehéz felhajtani. a spéci nyeregcsöveknél is ez a helyzet. erre mondom, h nem felhasználóbarát a dolog. az egybe kormány, stucni is ilyen. nincsen lehetőség állítani a kormány dőlésén. 

Pontosan erről van szó!

Egyszer sérüljön, repedjen..stb. egy ilyen aero karbon nyeregcső, melyik boltba "szaladjak" venni egy pont ugyan olyan formájú, méretű ny.csövet?

Reménykedhet az ember, hogy a gyártónak van még gyártásban ilyen modellje,nyeregcsöve...stb.

Mert amúgy a nyeregcső hiánya miatt, nem tudom használni, az amúgy működőképes bringámat?

Egyébként, hogy a túróba tudom "kiváltani" azt a nyeregcsövet? Félek, hogy sehogy.


Edited by talpfa, 2023. February 18. - 22:05.

  • donciccio likes this

#326
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 posts

Ó, köszi! Mondjuk ja, annyi kábelkötegelő egyik bringámon sincs, mint a Roninon.... Viszont sosem volt ezekkel gondom, a C kapcsoknál egyszerűbb bontani is.

Nem bántásból írtam, ettől ez még szép bicó.smile.png

Egyszerűen csak igénytelen megoldásnak tartom, a régi klasszikus megoldás sokkal szemrevalóbb.

Ja és a bontáshoz nem kell hegyes oldalcsipőfogó és nem kell minden alkalommal új kábelkötegelőt feltenni.smile.png

De tudom, hogy ez sem jelent gondot senkinek, mint ahogy azt is meg fogják szokni, hogy belül megy a bovdenezés.

 

Számomra érthetetlen dolog, hogy egyszer már valamit, szépen és jól kitaláltak, miért "rontják" el? Kitalálom, spanyolviasz... biggrin.png

Jelentéktelen dolog, de ha nincs kéznél bosszantó, holott idáig k.kötegelő nélkül is működött a bovdenezés.


  • Kisherceg and donciccio like this

#327
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Olyan igényes profi bovdenezést lehet már manapság készíteni a bringákra, hogy csorog a nyálam. 😊 Mindenféle színű kupakok, porvédő gumik, bovdenházak vannak. Ezeket nem eldugni kell, hanem megmutatni, mennyire szép és igényes is tud lenni a bovdenezés egy bringán. Mondjuk a kábelkötegelők megjelenése a bringákon, nálam kiverte anno a biztosítékot. Jó példa erre a Ronin, mert egy kifejezetten szép bringa.


Ó, köszi! 😁 Mondjuk ja, annyi kábelkötegelő egyik bringámon sincs, mint a Roninon.... 🥴 Viszont sosem volt ezekkel gondom, a C kapcsoknál egyszerűbb bontani is.
  • donciccio and talpfa like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#328
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Olyan igényes profi bovdenezést lehet már manapság készíteni a bringákra, hogy csorog a nyálam. Mindenféle színű kupakok, porvédő gumik, bovdenházak vannak. Ezeket nem eldugni kell, hanem megmutatni, mennyire szép és igényes is tud lenni a bovdenezés egy bringán. Mondjuk a kábelkötegelők megjelenése a bringákon, nálam kiverte anno a biztosítékot. Jó példa erre a Ronin, mert egy kifejezetten szép bringa.

igen. szépen is lehet csinálni a bovdenezést. meg el is lehet részlegesen rejteni. ez nem akkora tudomány. 40 éve is meg tudták oldani. 

 

amúgy a másik tuti dolog, h mondjuk ezek a spéci hézagolók nem kompatibilisek, mert minden gyártónak fel kell találnia a melegvizet. aztán ezeket nem gyártják, csak egy darabig. aztán meg, ha kellene egy, akkor meg nehéz felhajtani. a spéci nyeregcsöveknél is ez a helyzet. erre mondom, h nem felhasználóbarát a dolog. az egybe kormány, stucni is ilyen. nincsen lehetőség állítani a kormány dőlésén. 


  • Kisherceg and talpfa like this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#329
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 posts
Olyan igényes profi bovdenezést lehet már manapság készíteni a bringákra, hogy csorog a nyálam. 😊 Mindenféle színű kupakok, porvédő gumik, bovdenházak vannak. Ezeket nem eldugni kell, hanem megmutatni, mennyire szép és igényes is tud lenni a bovdenezés egy bringán. Mondjuk a kábelkötegelők megjelenése a bringákon, nálam kiverte anno a biztosítékot. Jó példa erre a Ronin, mert egy kifejezetten szép bringa.
  • donciccio likes this

#330
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

https://www.youtube....h?v=jJZ7CaLNnsQ 3:09-től beszél a srác a bovdenezésről, és, h milyen hatása van a kormányzásra. volt is vele gondja, csak azt a videót nem találom. és ezen az oltre vlmin kívül vannak a bovdenek. legalábbis a az alsó, illetve a felső csőig. a mostani trendek szerint meg már minden rejtett. elektromos váltónál még a vezetékek nem akkora parák, de a bovden, vagy hidraulikus csövek már igencsak korlátozzák az irányítást sztem. néhány napja néztem a gcn videót, amiben egy mostani, és egy 10 évvel ezelőtti top országútit hasonlítottak össze. a régin még kint voltak a bovdenek, és vlmi könnyű mavic kerekek voltak, és persze azt hozták ki, h x km/h-val gyorsabb az újabb bicaj. állítom, h nem a bovdenek miatt lassabb (ha valóban lassabb. azért vannak fenntartásaim az áltudományos tesztjeikkel kapcsolatban) a régebbi gép. 

 

szóval nem igazán tetszenek a mai trendek, mert nem feltétlenül a rájder van a központban. sztem most már egy olyan pontnál jár a bringa ipar, amikor már a marketingesek határoznak meg mindent. a mérnökök, és a felhasználók már kevésbé tényezők, holott ezzel a maszlaggal árulják a bringákat. 

 

azt se állítom, h olyan régi vassal járjon mindenki, mint amit én használok. néhány éve még voltak frankó gépek. aztán a tárcsafék, és az elektromos váltás elvitt mindent. meg a sztem feleslegesen széles külsők, és kerekek. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#331
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 posts

megnéztem ezt bringaépítő videót. "hátnemtom'..."

a vázszett éppen tetszene is, vannak rajta szép részletek, látszik az aprólékosság.

viszont a rejtett kábelezéssel járó tökölés... meg minek rá a tapered, félintegrált fejcső, ha beleteszi az 1 1/8-os villát?

ronda a felső kormánycsapágy-csésze, az aero hézagolók meg a stucni is. (kb mintha 3D printelve lennének)

a hajtóművet sem értem, biztos nagyon jó (tanulatlan vagyok, azt se tudom mi ez), de számomra a kilencvenes évek CNC csodáit idézi, plusz kell hozzá egy marék célszerszám...

külön vicces, ahogyan nyomatékkulccsal húzza meg a nyeregnél a csavarokat, nagyon tudományos. biggrin.png

a háttérzenét 5 percig bírtam, kegyetlen... biggrin.png

Valahogy én is így vagyok. smile.png

Annyi féle hajtómű-középcsapágy rögzítési mód van, már alig bírom követni. Mindig van valami újdonság nekem, mikor ezeket a videókat nézem.biggrin.png

Ez a rejtett bovdenezés egy katasztrófa, orbitális szívás lehet a szerelőknek. Nekem sem tetszik. Én kifejezetten szeretem, ha kívül megy a felső csövön és nyitott....

Az sem tetszik, ha a kormány és a stucni egybe van integrálva. Nincs meg a választás szabadság már itt sem.

De már az integrált kormánycsapágyak sem tetszenek. 

Azt veszem észre, lassan több féle célszerszám kell egy bringa műhelynek, mint egy autószerelő műhelybe.

Ja én mindig lehalkítva nézem az építős videókat, nem tudtam, hogy ennyire gáz. Bocsi. biggrin.png


Edited by talpfa, 2023. February 17. - 16:57.

  • donciccio likes this

#332
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Még mindig a "Link-esek" biggrin.png Aki szereti a "papagáj" színeket.

 

https://www.youtube....h?v=1TkENULoMTM

 

Az a stucni, kormány színkombó gáz. Persze ízlések és pofonok, nekem ez már "sok".

 

megnéztem ezt bringaépítő videót. "hátnemtom'..."

a vázszett éppen tetszene is, vannak rajta szép részletek, látszik az aprólékosság.

viszont a rejtett kábelezéssel járó tökölés... meg minek rá a tapered, félintegrált fejcső, ha beleteszi az 1 1/8-os villát?

ronda a felső kormánycsapágy-csésze, az aero hézagolók meg a stucni is. (kb mintha 3D printelve lennének)

a hajtóművet sem értem, biztos nagyon jó (tanulatlan vagyok, azt se tudom mi ez), de számomra a kilencvenes évek CNC csodáit idézi, plusz kell hozzá egy marék célszerszám...

külön vicces, ahogyan nyomatékkulccsal húzza meg a nyeregnél a csavarokat, nagyon tudományos. :D

a háttérzenét 5 percig bírtam, kegyetlen... :D


  • donciccio likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#333
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

tiszta röhej ez a nagy aero mánia mostanában. nem is olyan régen, még egy rossz bovdenezéssel el lehetett cseszni a kormányzást, mert elhúzta a kokpitet. erre meg most a lehető legrosszabb helyre rakja mindenki a kábeleket. tuti nem tesz jót a kormányzásnak, plusz azért ott elég sok kábel súrlódik fölöslegesen.

 

ez mennyire igaz!


  • Rabbit and donciccio like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#334
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

tiszta röhej ez a nagy aero mánia mostanában. nem is olyan régen, még egy rossz bovdenezéssel el lehetett cseszni a kormányzást, mert elhúzta a kokpitet. erre meg most a lehető legrosszabb helyre rakja mindenki a kábeleket. tuti nem tesz jót a kormányzásnak, plusz azért ott elég sok kábel súrlódik fölöslegesen.

Szerintem ez a egész koncepció a villanyos cuccoknak ágyaz meg. A kábeleknek és a rádiójelnek mindegy. Én már a montiknál a fékkábel és az egyszál váltóbowdenház összezsugorcsövezésénél ledobtam az ékszíjat.


  • Kisherceg and donciccio like this

#335
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Még mindig a "Link-esek" biggrin.png Aki szereti a "papagáj" színeket.

 

https://www.youtube....h?v=1TkENULoMTM

 

Az a stucni, kormány színkombó gáz. Persze ízlések és pofonok, nekem ez már "sok".

tiszta röhej ez a nagy aero mánia mostanában. nem is olyan régen, még egy rossz bovdenezéssel el lehetett cseszni a kormányzást, mert elhúzta a kokpitet. erre meg most a lehető legrosszabb helyre rakja mindenki a kábeleket. tuti nem tesz jót a kormányzásnak, plusz azért ott elég sok kábel súrlódik fölöslegesen.


  • Kisherceg likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#336
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 posts

Még mindig a "Link-esek" biggrin.png Aki szereti a "papagáj" színeket.

 

https://www.youtube....h?v=1TkENULoMTM

 

Az a stucni, kormány színkombó gáz. Persze ízlések és pofonok, nekem ez már "sok".


Edited by talpfa, 2023. February 17. - 12:57.

  • donciccio likes this

#337
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Azt a betyár mindenit, igazi retro!smile.png  

 

https://www.youtube....h?v=Q2P7swuJFe4

 

Végre! Semmi karbon, csak csillogás és fém minden mennyiségben.

egy jó váz lehetne, de túltolták a bianchinál. értem ezt a bovden vezetésre, és a villa vállra. régebben néztem ezt a vázat, de elég lehangoló volt emiatt a két tényező miatt. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#338
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Nem értek a vázépítéshez, de ha már szóba került a homlokcső, akkor kérdem a szakértőket, hogy országútin van létjogosultsága a tapered homlokcsőnek?

Mert a montiknál, a mostani telóknál még megértem, na de az országútin..???

elméletileg igen, gyakorlatban meg nem. a jobb irányíthatóság mindig jól jön, de országúton ez már egy kicsit túlzás. ez a sok, nagy felület kellő merevséget ad, de itt már más a szempont. villákat már kevesen gyártanak, főleg, ha ilyen egyedi bringáról van szó. tehát alkalmazkodni kell az építőnek a villákhoz, és a cső gyártóhoz is. mos így pacekból nem tudom megmondani, h a columbus xcr csőszetthez milyen homlok csövet adnak, de talán pont ilyen tapered-et. tehát, ha vlki ilyen vázat akar, akkor nem lesz más választása. amúgy azért vannak már a modern acél csöveknek az átmérője megnövelve, mert már nagyon vékony fallal készülnek. talán 0,4 mm körül vannak, de lehet, h már kevesebb. a cső végeken persze kicsit vastagabbak, de ott sem több 0,7 mm-nél. inkább alatta. másik a villa. 1 colos karbon ahead villát már csak ritchey gyárt. régebben elég sok volt. Pantani bianchi gépében pl time volt. a többi, nagyobb méretben még vannak, de azért már ott is szűkül a kínálat. értem ezt arra, h utánfutás, magasság stb. 

 

szóval nincsen szükség a tapered homlok csőre, de ez van. illetve kisebb átmérővel még talán lenne értelme.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#339
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 posts

Azt a betyár mindenit, igazi retro!smile.png  

 

https://www.youtube....h?v=Q2P7swuJFe4

 

Végre! Semmi karbon, csak csillogás és fém minden mennyiségben.


  • donciccio likes this

#340
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 posts

ez a homlokcső túlzás, ha ilyennel építkezünk akkor hülyén néz ki a külső bovdenezés. nézz rá, itt az alsócső mellett hol fut a bovden, ránézésre több cm-re

Nem értek a vázépítéshez, de ha már szóba került a homlokcső, akkor kérdem a szakértőket, hogy országútin van létjogosultsága a tapered homlokcsőnek?

Mert a montiknál, a mostani telóknál még megértem, na de az országútin..???


  • donciccio likes this