Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#34221
Posted 2006. February 11. - 19:56
#34222
Posted 2006. February 11. - 17:43
Elvileg az alumínium az „emlékezõ” anyag és nem a karbon. Tehát az alu minden egyes ütést, rázkódást „eltárol”. Ezért is lágyulnak ki az alu vázak. Ha már buktál, akkor onnantól kezdve teljesen mindegy, hogy alu vagy karbon kormány volt a gépeden, onnantól rizikó – durvatúlzással - minden egyes kilométer. Jó, az alu talán jobban bírja a direkt ütéseket. Szvsz azért alakult ki ez a sztereotípia a karbon kormányokkal és stucnikkal kapcsolatban, mert most nyomatják a karbont, és kikerülnek agyonkönnyített darabok is, amik persze, hogy könnyebben megadhatják magukat. De ha az aluból is kispórolnák az anyagot… Amúgy nézve ezeket a karbon alk-éket, ez a veszély nem áll fent, mert nem sokkal könnyebbek, mint alu társaik, sõt…
Szerintem
#34223
Posted 2006. February 11. - 16:56
ITM alu-carbon Super Over kormány
ITM forged lite alu-carbon Super Over stucni
www.biondobike.hu
/alkatrészek/itm
Ez túlzás lenne? Eltörhet ?
Vagy olyat vegyek, ami csak alu?
#34224
Posted 2006. February 11. - 14:25
Meg mondjuk az sem lehet jó érzés, ha eldobod a bicót. Akármilyen jelentéktelen a perec, a kormány mindig elég keményet kap, és a karbon azt nagyon nem szereti. Szóval én, bár karbonimádó vagyok, kormányt nemigen vennék, csak ha megengedhetném magamnak, hogy cserélgessem.
#34225
Posted 2006. February 11. - 09:59
Pl. ha nekem a karbon nyeregcsövem eltörik, nemigen kerülök életveszélybe, de egy kormány... hát...
Egyékbként sajnos szinte törvényszerû, hogy minden a legrosszabbkor törik el.
Annyi igaz, hogy nemcsak idõ, hanem használatfüggõ is. Ha keveset nyomod, ritkábban is elég.
Sokat gondolkodtam én ia azon, nem csak a cégek rágják-e a szánkba ezt a csere-dolgot, hogy többet költsünk, de aztán néhány esetet hallva és pár törött cuccot látva kezdem elhinni, hogy igaz...
#34226
Posted 2006. February 11. - 06:48
#34227
Posted 2006. February 10. - 22:34
#34228
Posted 2006. February 10. - 22:31
Csak a karbont két-három évente érdemes MINDENKÉPPEN lecserélni, az alut meg 5-6.
Igaz viszont, hogy az alu minden figyelmeztetés nélkül törik el, a karbon pedig lelágyul elõtte. Szóval sztem döntetlen.
#34229
Posted 2006. February 10. - 19:20
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx apróhirdetõbe légyszives, köszönöm
#34230
Posted 2006. February 10. - 18:42
Egyértelmû, hogy ha egy gyárit veszel, akkor anyagilag jobban jársz. Mindössze annyi a hátránya, hogy akkor nem azok az alkatrészek(kormány,nyereg, kerék stb.) lesznek rajta ,amiket te akarsz. De általában ha vki új bringát vesz, akkor komplett gyárit vesz. Én nem teljesen így tettem , és ezt súlyos tízezreim bánják. Szóval ha maga a váz és a szett neked megfelelõ, akkor hajrá. Az alumínium váz és a 105-ös szett szvsz bõven elég amatõr szinten. Az hogy a váz melyik gyártótól valamint, hogy a szett shimano vagy campa lesz, az már csak rajtad áll.
#34231
Posted 2006. February 10. - 15:46
Bocs, hogy ilyen hülye kérdessel fordulok hozzátok, de máshova nem fordulhattam!
Országúti bringát szeretnék venni, de az a gond, hogy minnél többet járok utána annál nehezebben tudom eldönteni, hogy mi érné meg a legjobban!
Kerékpárt építeni vagy egy gyárit megvenni!
Eddigi " favoritom" egy TREK 1400-as.
Kérdésem és kérésem igen egyszerü, aki tud és van kedve, hogy segítsen nekem kérem írjon az emilemre (emptytrash@freemail.hu), ne a forumba válaszoljon!
Nem akarom, hogy vita legyen belöle! Csak szimpla tanácsokat szeretnék kérni!
Még egyszer bocs a zavarásért!
És kösz elöre is annak aki segíteni tud!
Üdv
#34232
Posted 2006. February 10. - 14:21
http://www.cinelli.i.../corsa/RAM.html
bár a Probike honlapot se naponta frissítik.
#34233
Posted 2006. February 10. - 13:20
Hello!
Most építem át a kerékpáromat.
Kösz: B.Tom
Összesen mennyi pénzed van a projektre?
Nem akarod eladni a mostani bicajt, és venni helyette egy teljesen mást/újat?
Én pl. meghagynám az acél villát, és stucnit. Kicsivel rugalmasabb, mint az alu, de nem feleslegesen drága, mint a jó minõségû karbon.
Kormányból ITM, v Ritchey alu sztem elég kényelmes. Ha mégsem, max. duplán bandázsolod.
Full alu gépet használtam, kb. 4000 km bõ év alatt, monti mellett, és nem éreztem, hogy brutál rázós lenne. Pont Xero XCR3 kerekek voltak benne, ip. csapágyas gyári kerekek. Semmit nem kellett velük csinálni, a takarításon kívül.
#34234
Posted 2006. February 10. - 13:07
Én nem értek az országútikhoz, csak figyelmeztetni szeretnélek, hogy a biondobike honlapját ritkán frissítik. Legalábbis az árakat. Vagy ha igen, akkor rendszeresen elírják.
Egyébként egy nagyon jó bolt, de az árakról feltétlen érdeklõdj telefonon!
#34235
Posted 2006. February 10. - 13:03
Tehát villából lehet carbon, mondjuk alu nyakkal. Ez azért sokat kibír?Ipari csapágyas oúti agyak külön beszerzése nem lesz egyszerû, most igy nem is tudnék mondani jót erre. Ezek leginkább gyári kerekekben vannak. Az oversize kormányok erõsebbek, többet bírnak, azonban a stucnira figyelni kell, mert nagyobb átmérõjû kell hozzá (31.8). Tehát ha ilyet veszel, a stucnit is ki kell cserélni. A karbonkormányt nem ajánlanám, hacsak nem probléma, hogy kb. 2-3 évente ajánlott lecserélni õket még amatõr használatnál is, fõleg ha sokat mész vele, és aráyntalanul drágák. A stucniban meg végképp nem jó a karbon, igaz ritka is. A villában alut, vagy inkább karbont mondanék, ha már karbonvázad van, legfeljebb azon lehet elgondolkozni, hogy full-karbont veszel (jóval könnyebb, de drága 50-140e Ft), vagy alunyakú karbont (30-50e Ft), elõbbit szétnyírhatja a homlokcsõ és kormánycsapágy a sz@r magyar utak miatt.
Stucninál és kormánynál viszont már gyengének számít a carbon ? Letörhet könnyen ? (Stucni: ITM alu-carbon forged oversize, Kormány: ITM alu-carbon oversize - Biondobike.hu -n - ez akartam...)
Mondjuk sokat megyek...
#34236
Posted 2006. February 10. - 11:41
#34237
Posted 2006. February 10. - 11:36
Hello!
2006-os Shimano 105-ös vagy Campagnolo Centaur 2006-os szett-et válasszam ? (Mondjuk a Shimano agyak helyett valami ipari csapágyast szeretnék.)
A stucni és a kormány alu legyen vagy alu-karbon ?
Bár a Centaur és a 105 is felülrõl a harmadik szett a rangsorban, a Centaur árban inkább az Ultegrával meccsel, mint a 105-tel, ha a döntésnél az ár is szempont, ezt is érdemes figyelembe venni.
#34238
Posted 2006. February 10. - 10:32
#34239
Posted 2006. February 10. - 03:01
Ipari csapágyas agy-ból mi a jó?
Biondobike.hu-n néztem ki alu-carbon stucnit, kormányt. Mondjuk az tetszik, ahol vastagabb a kormány középrésze. Csak itt a sebeséégmérõ felszerelése lesz gond. Van egy tartó ami ezt megoldja ?
Tom
#34240
Posted 2006. February 10. - 02:30
Viszont a hajtókar négyszög-tengelyes, de az én 64 kilómhoz elegendõ: alig tudok csak hajlítani rajta egy-egy nagy taposásnál, az sem a tengely, hanem a lánckerék miatt van. A középcsapágy gyakorlatilag olyan mint az új.
A fékváltókarról annyit, hogy szinte majdnem olyan mint újan, eddig van benne 10 ezer kilcsi, csak a fékkar lötyög nem feltûnõ mértékben, de az már az elsõ 2 hét alatt olyan lesz.
Szépség? Ízlés, így egyén kérdése... speciel nekem a sötét szürke szett nagyon bejön, no meg a hajtókar kialakítása a Shimano futurisztikus dízájnjával szemben.
Összességében, ha célnak megfelelõen használod, a láncot megfelelõ idõközönként cseréled, akkor sokat ki fog bírni, legalábbis én most így látom.
Amúgy sokáig Ultegrát akartam, végül aztán Centaur lett, nem bántam meg. Viszont úgy érzem ha az Ultegra mellett döntöttem volna, azt sem bánnám meg...szal bármelyiket választod, jól jársz.
Szokás mondani, hogy a Shimano alkatrész-ellátottsága jobb. Ez így van, de már nem annyira igaz ez mint régebben, fõleg az online (elsõsorban német) boltok miatt.
Agy? Kerék? Gipiemme Phantom: merev, tartós(elöl 2, hátul 4 ipari), viszont lehetne könnyebb