Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34354 hozzászólás a témában

#34261
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Hát azt szomorúan tapasztalom, hogy nagyon lehoztátok a karbont, mint kormány/stucni. Szerintem semmi gáz vele az árán kívül (stucnire még vadászok, csak a K-Force-ot nem nagyon hozzák be). A WCS kormányt meg aki látta közelrõl, el kell ismernie, hogy nagyon szép meg merev. Hogy mi lesz 2-3 év múlva, azt majd akkor megosztom veletek. Ha meg lefelé törik le, akkor nem mondok semmit :(

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx apróhirdetõbe légyszives, köszönöm

#34262
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Ne hülyéskedj erre való a fórum.
Egyértelmû, hogy ha egy gyárit veszel, akkor anyagilag jobban jársz. Mindössze annyi a hátránya, hogy akkor nem azok az alkatrészek(kormány,nyereg, kerék stb.) lesznek rajta ,amiket te akarsz. De általában ha vki új bringát vesz, akkor komplett gyárit vesz. Én nem teljesen így tettem :) , és ezt súlyos tízezreim bánják. Szóval ha maga a váz és a szett neked megfelelõ, akkor hajrá. Az alumínium váz és a 105-ös szett szvsz bõven elég amatõr szinten. Az hogy a váz melyik gyártótól valamint, hogy a szett shimano vagy campa lesz, az már csak rajtad áll.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#34263
emptytrash

emptytrash

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.789 hozzászólás
Sziasztok!
Bocs, hogy ilyen hülye kérdessel fordulok hozzátok, de máshova nem fordulhattam!
Országúti bringát szeretnék venni, de az a gond, hogy minnél többet járok utána annál nehezebben tudom eldönteni, hogy mi érné meg a legjobban!
Kerékpárt építeni vagy egy gyárit megvenni!
Eddigi " favoritom" egy TREK 1400-as.
Kérdésem és kérésem igen egyszerü, aki tud és van kedve, hogy segítsen nekem kérem írjon az emilemre (emptytrash@freemail.hu), ne a forumba válaszoljon!
Nem akarom, hogy vita legyen belöle! Csak szimpla tanácsokat szeretnék kérni!
Még egyszer bocs a zavarásért!
És kösz elöre is annak aki segíteni tud!
Üdv


#34264
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás
B.Tom, ha tényleg karbont akarsz, és van 30 eFt-d, rá, van a Probike honlapon Cinelli integrált kormány....álomszép...
http://www.cinelli.i.../corsa/RAM.html
bár a Probike honlapot se naponta frissítik.

#34265
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Hello!

Most építem át a kerékpáromat.
Kösz: B.Tom



Összesen mennyi pénzed van a projektre?
Nem akarod eladni a mostani bicajt, és venni helyette egy teljesen mást/újat?
Én pl. meghagynám az acél villát, és stucnit. Kicsivel rugalmasabb, mint az alu, de nem feleslegesen drága, mint a jó minõségû karbon.
Kormányból ITM, v Ritchey alu sztem elég kényelmes. Ha mégsem, max. duplán bandázsolod.

Full alu gépet használtam, kb. 4000 km bõ év alatt, monti mellett, és nem éreztem, hogy brutál rázós lenne. Pont Xero XCR3 kerekek voltak benne, ip. csapágyas gyári kerekek. Semmit nem kellett velük csinálni, a takarításon kívül.

#34266
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Hi!
Én nem értek az országútikhoz, csak figyelmeztetni szeretnélek, hogy a biondobike honlapját ritkán frissítik. Legalábbis az árakat. Vagy ha igen, akkor rendszeresen elírják.
Egyébként egy nagyon jó bolt, de az árakról feltétlen érdeklõdj telefonon!

#34267
B.Tom

B.Tom

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás

Ipari csapágyas oúti agyak külön beszerzése nem lesz egyszerû, most igy nem is tudnék mondani jót erre. Ezek leginkább gyári kerekekben vannak. Az oversize kormányok erõsebbek, többet bírnak, azonban a stucnira figyelni kell, mert nagyobb átmérõjû kell hozzá (31.8). Tehát ha ilyet veszel, a stucnit is ki kell cserélni. A karbonkormányt nem ajánlanám, hacsak nem probléma, hogy kb. 2-3 évente ajánlott lecserélni õket még amatõr használatnál is, fõleg ha sokat mész vele, és aráyntalanul drágák. A stucniban meg végképp nem jó a karbon, igaz ritka is. A villában alut, vagy inkább karbont mondanék, ha már karbonvázad van, legfeljebb azon lehet elgondolkozni, hogy full-karbont veszel (jóval könnyebb, de drága 50-140e Ft), vagy alunyakú karbont (30-50e Ft), elõbbit szétnyírhatja a homlokcsõ és kormánycsapágy a sz@r magyar utak miatt.

Tehát villából lehet carbon, mondjuk alu nyakkal. Ez azért sokat kibír?

Stucninál és kormánynál viszont már gyengének számít a carbon ? Letörhet könnyen ? (Stucni: ITM alu-carbon forged oversize, Kormány: ITM alu-carbon oversize - Biondobike.hu -n - ez akartam...)
Mondjuk sokat megyek...

#34268
g_prefect

g_prefect

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 361 hozzászólás
Esetleg Veloce? A 9-es ára pl viszonylag baráti (igaz, ez nem 2006-os), de a 10-es is korrekt.

#34269
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Hello!
2006-os Shimano 105-ös vagy Campagnolo Centaur 2006-os szett-et válasszam ? (Mondjuk a Shimano agyak helyett valami ipari csapágyast szeretnék.)
A stucni és a kormány alu legyen vagy alu-karbon ?


Bár a Centaur és a 105 is felülrõl a harmadik szett a rangsorban, a Centaur árban inkább az Ultegrával meccsel, mint a 105-tel, ha a döntésnél az ár is szempont, ezt is érdemes figyelembe venni.

#34270
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Ipari csapágyas oúti agyak külön beszerzése nem lesz egyszerû, most igy nem is tudnék mondani jót erre. Ezek leginkább gyári kerekekben vannak. Az oversize kormányok erõsebbek, többet bírnak, azonban a stucnira figyelni kell, mert nagyobb átmérõjû kell hozzá (31.8). Tehát ha ilyet veszel, a stucnit is ki kell cserélni. A karbonkormányt nem ajánlanám, hacsak nem probléma, hogy kb. 2-3 évente ajánlott lecserélni õket még amatõr használatnál is, fõleg ha sokat mész vele, és aráyntalanul drágák. A stucniban meg végképp nem jó a karbon, igaz ritka is. A villában alut, vagy inkább karbont mondanék, ha már karbonvázad van, legfeljebb azon lehet elgondolkozni, hogy full-karbont veszel (jóval könnyebb, de drága 50-140e Ft), vagy alunyakú karbont (30-50e Ft), elõbbit szétnyírhatja a homlokcsõ és kormánycsapágy a sz@r magyar utak miatt.

#34271
B.Tom

B.Tom

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
A felnik maradnak, mert mavic cxp30-asok.
Ipari csapágyas agy-ból mi a jó?

Biondobike.hu-n néztem ki alu-carbon stucnit, kormányt. Mondjuk az tetszik, ahol vastagabb a kormány középrésze. Csak itt a sebeséégmérõ felszerelése lesz gond. Van egy tartó ami ezt megoldja ?

Tom

#34272
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Nekem 2005-ös sötét szürke full Centaur van. Véleményem szerint jobb mint a 105, szerintem közelebb áll az Ultegrához a szett, úgy összességében (h. váltó talán jobb is...). A váltás pontosságát nem is hasonlítanám össze.
Viszont a hajtókar négyszög-tengelyes, de az én 64 kilómhoz elegendõ: alig tudok csak hajlítani rajta egy-egy nagy taposásnál, az sem a tengely, hanem a lánckerék miatt van. A középcsapágy gyakorlatilag olyan mint az új.
A fékváltókarról annyit, hogy szinte majdnem olyan mint újan, eddig van benne 10 ezer kilcsi, csak a fékkar lötyög nem feltûnõ mértékben, de az már az elsõ 2 hét alatt olyan lesz.
Szépség? Ízlés, így egyén kérdése... speciel nekem a sötét szürke szett nagyon bejön, no meg a hajtókar kialakítása a Shimano futurisztikus dízájnjával szemben.
Összességében, ha célnak megfelelõen használod, a láncot megfelelõ idõközönként cseréled, akkor sokat ki fog bírni, legalábbis én most így látom.
Amúgy sokáig Ultegrát akartam, végül aztán Centaur lett, nem bántam meg. Viszont úgy érzem ha az Ultegra mellett döntöttem volna, azt sem bánnám meg...szal bármelyiket választod, jól jársz.
Szokás mondani, hogy a Shimano alkatrész-ellátottsága jobb. Ez így van, de már nem annyira igaz ez mint régebben, fõleg az online (elsõsorban német) boltok miatt.

Agy? Kerék? Gipiemme Phantom: merev, tartós(elöl 2, hátul 4 ipari), viszont lehetne könnyebb

#34273
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Csákó Tom!

Persze hogy karbon villa, mi lehetne más, fõleg, ha sokat kolbászolsz mellékutakon.

Shimano vagy Campa? Hát, személy szerint Campa Record, azért mégis karbon, meg a váltás agresszív, a shimano inkább olyan puha, de embere válogatja, ki mit szeret.

Kiegészítõk? Jóhogy karbon, bár kicsit borsos az áruk. A karbon WCS Road Bar endedménnyel 50 ropi, amúgy 65, a stucni se sokkal olcsóbb.

Agyak/kerekek? A shimano nagyon hajlik, szóval Mavic :P

#34274
B.Tom

B.Tom

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Hello!

Most építem át a kerékpáromat.
Trek carbon váz, acél villa, acél stucni, alu kormány. 1995-ös Shimano 105-ös szett. 50 000 km van benne 8 év alatt. Kb a szett fele elkopott, a többi ki tudja meddig bírja még.
A váz marad.
Alu, acél, vagy carbon villa legyen (sokat megyek mellékutakon, nagy távokat, 200-250 km-t is) ?

2006-os Shimano 105-ös vagy Campagnolo Centaur 2006-os szett-et válasszam ? (Mondjuk a Shimano agyak helyett valami ipari csapágyast szeretnék.)
A stucni és a kormány alu legyen vagy alu-karbon ?

Sokan mondták hogy az újabb szett-ek nagyon keveset bírnak, és hogy a Campagnolo a jobb, de viszont kevesebb benne az újítás, meg nem is olyan szép mint a Shimano.
Azt is hallottam, hogy az alu vagy carbon stucni, villa is kevesebbet bír el, gyakran törik.

Tapasztalatokat várnák Tõletek.

Kösz: B.Tom

#34275
Técs

Técs

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
Hááát szerintem time pedállal csak time adaptert lehet alkalmazni, max a cipõkre lehet többféle adaptert felszerelni,sztem Te erre gondoltál. Viszont gondold meg hogy honnan rendeled az rxe pedálodat,mert amit én rendeltem az rxs carbon,csak 57 euró+30euró a postaköltség, amit-ha Te is innen rendelnéd-megfelezhetnék.Azt hiszem Mo-on még az rxe pedált is kb 1,5x ennyiért lehet megkapni itthon, bár a dizájnon kívül én sem nagyon tudom mi a különbség köztük. Ha érdekel a dolog írj priviben.
Üdv

#34276
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Biketrigger, "montis" méretedhez válaszd a bicajt! Ha 58 cm, akkor a mostani is ekkora legyen.

Nekem pl. a montin a váz/stucni 610/110, uez a városin koskormánnyal 610/80, mindkettõ egyfromán kényelmes.

#34277
eeeasy

eeeasy

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás
Köszi, várom majd a részleteket, ha megjött a pedálod. Elvileg létezik valami adapter, amivel másfajta rendszert is lehet alkalmazni a pedálon, errõl tudsz vmit? Nekem még a cipõ sem érkezett meg, így nem láttam a talpát, de arról tájékoztatott az eladó, hogy spd-t és look-ot is lehet vele használni, és asszem itt jön képbe az adapter. Viszont equipe pedált drágábban adják ebayen, mint rxe-t, egyéb üzletekben pedig nem találtam árlistában.


Hello eeeeeeesy

Én is régi Time equipe pedállal meg hozzá való cipõvel nyomulok, de most rendeltem meg az rxs pedált.Namármost ez a kérdés engem is aggasztott, mert nem akartam új cipõt venni, de ha megnézed a régi time cipõdet, láthatod, hogy a stoplit ott NÉGY furattal lehetett felfogatni,míg az új Time cipõkön a cafe stoplinak csak HÁROM furat van háromszög alakban, ami azt jelenti,hogy sajnos nem kompatibilis.De ha megjön az új cipõm meg pedálom, írok konkrétumot.
Üdv

UI:módosítotttam volna, de akkor már elküldtem



#34278
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Bikertrigger: Szerintem neked 56-os a vázméreted (átlagos geometria mellett), esetleg 55, v. 57-es, a 49 extrém kicsi. A 130mm stucni már hosszú, nagyon fektet a gépen, hacsak a karod nem hosszú testarányaidhoz. Talán idõfutamra jó a hosszú stucni. ÚGy általában, ha jó a váz, akkor 100-120mm közötti a megfelelõ stucni (geometriától függõen), legideálisabb a 110 körüli.

hát +látjuk, gyárilag úgyis 110-es, és ez lesz az a kivételes bringa amit kompletten veszek meg, és a boltban csak a pedált váltom montis spd-re....szal csak akkor cserélem ha rövid.....csak abbból gondoltam, mivel ugye egyenes kormány, és a montin az 58-as eff. felsõcsõhöz 110-es stucnim van, hogy az 56+11 esetelg rövid......
köcce még 1szer....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#34279
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Bikertrigger: Szerintem neked 56-os a vázméreted (átlagos geometria mellett), esetleg 55, v. 57-es, a 49 extrém kicsi. A 130mm stucni már hosszú, nagyon fektet a gépen, hacsak a karod nem hosszú testarányaidhoz. Talán idõfutamra jó a hosszú stucni. ÚGy általában, ha jó a váz, akkor 100-120mm közötti a megfelelõ stucni (geometriától függõen), legideálisabb a 110 körüli.

#34280
BCI

BCI

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 hozzászólás
A felsõcsõ + stucni értréket ne vedd komolyan a 130-as kormányszár szerintem fúrcsává tenné az irányítást + kényelmetlen is lenne.