2005-ös Record, meg 9es 105-ös fogsor, Sram lánc. Bár most hogy mondod, a Record az Ultra10, a sor meg 9es.... mégis jól megy.
Hát, lehet nem lesz tökéletes a shimano 10es sorral, majd leírom a tapasztalatokat.
Viszont az edzõbicajon is campa szett van, Veloce, az 9es, meg egy 9es 105-ös sor azon is, campa lánccal, az viszont jó.... Érdekes...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
Started by
Endroo
, 2006. January 10. 21:34
#34201
Posted 2006. February 17. - 14:53
#34202
Posted 2006. February 16. - 21:08
Anno én is Cx-Ray küllõket akartam venni, de amikor megtudtam hogy 500/db egybõl nem akartam. Vettem helyette sapim lasert súlyban ugyanannyi, árban negyedannyi, ez is fekete, csak ugye ez nem aero.
#34203
Posted 2006. February 16. - 17:34
Henger Marika néni keresett ma délutánra....
már tárgytalan a küllõ: 490FT/db !!!!!!
már tárgytalan a küllõ: 490FT/db !!!!!!
#34204
Posted 2006. February 16. - 17:26
Rekord fékváltókar meg Rekord hátsóváltó, Shimano kazi meg 105-ös sor, minden gond nélkül megy...
Milyen évjárat, melyik típus?
Maradjunk annyiban, hogy a 9-es Campa rendszerben mûködik, ha SRAM v Shimnano 9-es sort használsz, 9-es lánccal. Legalábbis így tudom.
#34205
Posted 2006. February 16. - 16:39
Használ valaki SAPIM CX-RAY küllõket?
Milyen árban vannak?
és ugye lehet nálunk kapni , nem csak a biker honlapyán van fent...
Milyen árban vannak?
és ugye lehet nálunk kapni , nem csak a biker honlapyán van fent...
#34206
Posted 2006. February 15. - 16:36
Rekord fékváltókar meg Rekord hátsóváltó, Shimano kazi meg 105-ös sor, minden gond nélkül megy...
#34207
Posted 2006. February 15. - 14:56
Így igaz. Bár a különbség nem annyira nagy, hogy ne lehessen állítgatni valamelyest (vagyis a két szélsõ állásban alakítasz ki szimmetrikusan eltérést), én nem javaslom. Bár vannnak, akik használnak ilyen hibrid rendszert.
#34208
Posted 2006. February 15. - 14:43
Sziasztok!
Van egy Campa rendszerem.Lehet, hogy veszek egy használt kereket amin Shimano sor van.A Campa váltó jól fog váltani ezen a soron?Valaki azt mondta nekem, hogy a két gyártmány sorai között a hézag nem ugyanannyi, így a váltás nem lesz jó.
Köszönöm.
Van egy Campa rendszerem.Lehet, hogy veszek egy használt kereket amin Shimano sor van.A Campa váltó jól fog váltani ezen a soron?Valaki azt mondta nekem, hogy a két gyártmány sorai között a hézag nem ugyanannyi, így a váltás nem lesz jó.
Köszönöm.
#34209
Posted 2006. February 14. - 19:38
#34210
Posted 2006. February 14. - 10:29
Aladdin: hát igen megérintettél egy problematikát: ugyanis valóban van olyan, hogy többre vázra írják rá: monocoque, mintsem ténylegesen az egész vázat egyben "sütnék ki" (tényleg sütik a karbonszövetet). (ha az ember 200e Ft körül lát ilyen vázat, biztos lehet benne, hogy nem ilyen) Az igazi technológiában valóban az egész egyben készül, és már nemcsak a Fondriest csinálja, hanem többen. De kb. csak egy v. két modellt és azt is behatárolt példányszámban (évi 500-2000 között).
#34211
Posted 2006. February 13. - 21:22
Sajnos ez van. Ha valaki összetöri magát, lásd Beloki, nem az a baj, hogy nincs bicaj, mert drága, hanem az, hogy Belokin nincs bõr, meg ilyenek.
Szal nagy csapatnál megoldják, ha törik valami, van pénz, kicserélik... Ott kezd a gond, ha valakinek azt mondod, hogy a Tarmac SL 1mill8, akkor agyérgörcsöt kap, mer annyiért autót vesznek....
Szal nagy csapatnál megoldják, ha törik valami, van pénz, kicserélik... Ott kezd a gond, ha valakinek azt mondod, hogy a Tarmac SL 1mill8, akkor agyérgörcsöt kap, mer annyiért autót vesznek....
#34212
Posted 2006. February 13. - 19:50
Valóban, pl a Fondriest is a monocoque módszerrel gyártja a vázakat, ill talán csak az elemeket.
Kiöntik a két háromszöget, aztán... vagy esetleg már az egész vázat bizonyos gyártók?
Kiöntik a két háromszöget, aztán... vagy esetleg már az egész vázat bizonyos gyártók?
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.
#34213
Posted 2006. February 13. - 10:51
LE lehet éppen egyben is gyártani karbonvázat, csak drágább a többinél, ezt hívják monocoque-nak, mondjuk a legolcsóbb sinsc 400e Ft alatt :-(. Szóval karbon és karbon között nagy különbségek vannak. Nemcsak gyártók szerinti minõségben, hanem azon belül is, ha a Trekket vesszük, az alap 5200-as karbon és a OCLV55-ös anyagú 5900 SSLx között, de csak tömegben, meg talán merevségben, mert utóbbi anyagszerkezete igencsak ritkás, azrét csak kevesebbet bírhat,mint a 5200-as, vagy egy kisebb esésnél is tönkre mehet (a kb. milliós érték), ami azért nem olyan ritkaság, pláne ha versenyez is az ember.
#34214
Posted 2006. February 13. - 07:56
#34215
Posted 2006. February 12. - 16:12
szvsz ha a scott ki mer adni (elég nagy felhajtással) egy all mountain- enduro vázat (ami már kb egy matrózköpés a legdurvább felhasználástól) karbon elsõ 3szöggel, akkor sztem hozzá lehet szokni a gondolathoz, hogy nyugodt lélekkel rá lehet próbálkozni a minõségi karbonn cuccok hosszútávú használatára....természetesen a névtelen, olcsó "betesszük a kinálatba hogy ilyen is legyen" termékekre ez nem vonatkozik.....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#34216
Posted 2006. February 12. - 02:27
Hát ja. Sok pénzé remélem, hogy már nem kakit kapsz. Sõt, WCS-ék a felirat szerint titánt használnak erõsítésként a karbonkormányba, nem alut. Ha letörik, majd szólok...
Az ITM kormányszár az normál méretes, igaz-e? (ó hogy b@sszák meg)
Az ITM kormányszár az normál méretes, igaz-e? (ó hogy b@sszák meg)
#34217
Posted 2006. February 11. - 23:31
Gyerekek nem akarok nagyon okoskodónak látszani, de elég sok bizonytalanságot érzek az anygismeret és felhasználás terén. Ajánlom figyelmetekbe a matuzmaster honlapon lévõ vázanyagok (más alkatrészekre is jól illik) cikket, az elég jól összeszedett. A lényeg, hogy mindhárom anyagtípusból (acél, alumínium és kompozitok) lehet egyaránt nagyon jó és nagyon rossz dolgokat csinálni,azon múlik, hogy a tervezés és a kivitelezés milyen. Ennyi. B.Tom az ITM nem szokott gagyit árulni, szerintem jól jársz azzal a cuccal. Én spec az Itm Milleniumot ajánlanám, de csak azért mert nekem az szimpatikusabb.
A karbon vázak meg azért olyan drágák, mert nehéz a megmunkálás és még új dolog. Épp ezért csak a nagyobb cégek jól megtervezett és minõségi gépeken kivitelezett darabjait venném meg. Az alu meg ugyan valóban "emlékezik a rezgésekre", de pl. egy 200mm átmérõjû alurúdon egy traktor is átmehet anélkül hogy bármi baja legyen. Ezzel csak azt szertném érzékeltetni, hogy egy megfelelõen megtervezett alu váz is kibír 10-15 évet. (ennyi idõ alatt meg úgyis bringát cserélsz) Ez áll a kormányokra is. Mondjuk egy 250g -os országúti kormányt szerintem simán lehet használni 10 évig, míg egy 190g -os versenykormányt lehet érdemes szezononként cserélni versenyhasználat mellett.
A karbon vázak meg azért olyan drágák, mert nehéz a megmunkálás és még új dolog. Épp ezért csak a nagyobb cégek jól megtervezett és minõségi gépeken kivitelezett darabjait venném meg. Az alu meg ugyan valóban "emlékezik a rezgésekre", de pl. egy 200mm átmérõjû alurúdon egy traktor is átmehet anélkül hogy bármi baja legyen. Ezzel csak azt szertném érzékeltetni, hogy egy megfelelõen megtervezett alu váz is kibír 10-15 évet. (ennyi idõ alatt meg úgyis bringát cserélsz) Ez áll a kormányokra is. Mondjuk egy 250g -os országúti kormányt szerintem simán lehet használni 10 évig, míg egy 190g -os versenykormányt lehet érdemes szezononként cserélni versenyhasználat mellett.
#34218
Posted 2006. February 11. - 23:12
Jó, mondjuk én 10 év alatt kétszer estem csak, az egyik inkább csak olyan eldõlés-szerû volt sötétben mély homokban. (Egy mellékútra volt szórva.)
Úgyhogy most inkább attól félek, hogy ha alu-carbon kormányom, stucnim lesz és carbon villám, hogy a törésük miatt fogok egy jó nagyot esni. Az már a kisebb baj, hogy ha mégis véletlenül elesnék (elég óvatosan megyek :-) ) esetleg sérül a villa, kormány. Ez miatt gondolkozom hogy alu legyen vagy carbon, illetve a kettõ keverése.
Úgyhogy most inkább attól félek, hogy ha alu-carbon kormányom, stucnim lesz és carbon villám, hogy a törésük miatt fogok egy jó nagyot esni. Az már a kisebb baj, hogy ha mégis véletlenül elesnék (elég óvatosan megyek :-) ) esetleg sérül a villa, kormány. Ez miatt gondolkozom hogy alu legyen vagy carbon, illetve a kettõ keverése.
#34219
Posted 2006. February 11. - 22:33
Ez mind igaz, csak tegyük hozzá, ha aluvázad van, és esel, behorpad, de ha nem vészes, még használhatod. A karbonnál viszont kuka. Sajnos.
Én ugyan karbonvázat használok, de csak az országútim ilyen, a montivázat nem merném karbonból. Persze, ha nem számítana a pénz, akkor igen :-D
Én ugyan karbonvázat használok, de csak az országútim ilyen, a montivázat nem merném karbonból. Persze, ha nem számítana a pénz, akkor igen :-D
#34220
Posted 2006. February 11. - 20:27
A Trek valóban élettartam garit ad, ami azt jelenti, hogy amíg te használod a bringát ha ez 10 év... A Fondriest sajna csak 2 évet, bár nekem azt mondták, hogyha bármi gond van vele ennek letelte után, akkor is ki szokták cserélni a vázat.
Én továbbra sem érzem jogosnak a azkepticizmust a karbonnal kapcsolatban. Nézd meg az aprót, nem ritka az 5 évnél idõsebb darabok sem, ránézésre kiváló állapotban. Sõt a karbon vázat, én idõt állóbbnak tartom. Az vele a probléma, hogy mivel nem lehet a vázat egy az egyben legyártani, így a csövek összeillesztésénél más anyagokat használnak, és itt van a gyengepontja, mert ezeknél az illesztéseknél kezd el kilágyulni.
Én továbbra sem érzem jogosnak a azkepticizmust a karbonnal kapcsolatban. Nézd meg az aprót, nem ritka az 5 évnél idõsebb darabok sem, ránézésre kiváló állapotban. Sõt a karbon vázat, én idõt állóbbnak tartom. Az vele a probléma, hogy mivel nem lehet a vázat egy az egyben legyártani, így a csövek összeillesztésénél más anyagokat használnak, és itt van a gyengepontja, mert ezeknél az illesztéseknél kezd el kilágyulni.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.