Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:34
#34041
Írta 2006. március 16. - 12:11

Nem hát, más a bordázás persze, de mivel rotort lehet cserélni... Mindegy, az Ultegra sorhoz is adtak egy extra gyûrût. A kerékhez is adtak extra gyûrût. Most gondold már el, ha a shimano azt hinné, hogy a kerékren alapból van, a kerekesek azt, hogy majd a shimanotol kapsz, akkor honnan a f@szból lenne????
#34042
Írta 2006. március 16. - 10:24

Hát persze hogy nem megy fel, más a bordázata a Shim meg a Campa rotornak.
Szocsek: a hármas hajtómû helyett javaslom a 12-25 v. 13-27-es hátsó sorokat (Shimano, Sramban ás Campában is létezik), az ettõl nagyobbat nem nagyon éri át a oúti váltók (11-34-et biztos nem). 39/27-ben már fel lehet menni a 20%-os budai emelkedõkön is. A hármas rendszerben, mintahogy írták, ki kellene cserélni az egész meghajtást, nem olcsó mulatság.
Szocsek: a hármas hajtómû helyett javaslom a 12-25 v. 13-27-es hátsó sorokat (Shimano, Sramban ás Campában is létezik), az ettõl nagyobbat nem nagyon éri át a oúti váltók (11-34-et biztos nem). 39/27-ben már fel lehet menni a 20%-os budai emelkedõkön is. A hármas rendszerben, mintahogy írták, ki kellene cserélni az egész meghajtást, nem olcsó mulatság.
#34043
Írta 2006. március 15. - 21:23

Bocs, de ha én veszek egy shimano szettet mondjuk 140e-ért, vagy -adja az ég- egy campát 200 e felett, akkor , ennyi pénz kicsengetése után a legkissebb toleranciára sem vagyok hajlandó.
Ja jut eszembe. decemberben vettem gyári kereket (és nem is valami gagyit), de egy fia "gyûrût" nem kaptam. Eleve a campa sor nem megy fel shimano rotorra és fordítva sem.
Ja jut eszembe. decemberben vettem gyári kereket (és nem is valami gagyit), de egy fia "gyûrût" nem kaptam. Eleve a campa sor nem megy fel shimano rotorra és fordítva sem.
#34044
Írta 2006. március 15. - 19:53

Szocsek!
Nekem olyan kormány van a téli bringámon, amit LóFarkas betett. Amire figyelni kell vele:
- a vízszintes és elõre mutató fogás miatt nem nagyon lehet megereszteni a gépet lejtõn, mert egy nagy sebességû fékezésnél nincs mibe "megtámasztani" a kezedez, csúszik elõre
- ha rejtett bowdenes fék(váltó)karokat teszel rá, elég nagyot törik a bowden, ahogy rákanyarodik a kormányra, ez problámás lehet
Ha kompakt hajtómûvet veszel, nem lesz probléma a váltókkal. A kompaktok nem túl olcsók, de talán kevesebbõl kijön, mint a hajtómû-középcsapágy-elsõ váltó-hátsó váltó csere a tripla rendszernél.
A montis hátsó sor is kérdéses. Most raktam össze egy bringát eladásra az elfekvõ alkatrészeimbõl. A vevõ 11-28 sort szeretett volna hátra rövidkanalas váltóval, de nem jött össze, mert ha a 28-as lánckeréken volt a lánc, a felsõ váltógörgö és a lánckerék összeértek és elég hangosak voltak. Le kellett cserélnem a sort 11-24-re. A Shimano 27 fogszámig ajánlja a rövidkanas vátókat (nem mindig igaz, amit a Shinamo katalógus mond, de itt igen).
Nekem olyan kormány van a téli bringámon, amit LóFarkas betett. Amire figyelni kell vele:
- a vízszintes és elõre mutató fogás miatt nem nagyon lehet megereszteni a gépet lejtõn, mert egy nagy sebességû fékezésnél nincs mibe "megtámasztani" a kezedez, csúszik elõre
- ha rejtett bowdenes fék(váltó)karokat teszel rá, elég nagyot törik a bowden, ahogy rákanyarodik a kormányra, ez problámás lehet
Ha kompakt hajtómûvet veszel, nem lesz probléma a váltókkal. A kompaktok nem túl olcsók, de talán kevesebbõl kijön, mint a hajtómû-középcsapágy-elsõ váltó-hátsó váltó csere a tripla rendszernél.
A montis hátsó sor is kérdéses. Most raktam össze egy bringát eladásra az elfekvõ alkatrészeimbõl. A vevõ 11-28 sort szeretett volna hátra rövidkanalas váltóval, de nem jött össze, mert ha a 28-as lánckeréken volt a lánc, a felsõ váltógörgö és a lánckerék összeértek és elég hangosak voltak. Le kellett cserélnem a sort 11-24-re. A Shimano 27 fogszámig ajánlja a rövidkanas vátókat (nem mindig igaz, amit a Shinamo katalógus mond, de itt igen).
#34045
Írta 2006. március 15. - 19:40

Uh, srácok, visszatérve a shimano campagnolo kompatibilitásra... Ha valaki már vett gyári kereket, akkor az kapott egy kis gyûrût, igazán nem vastag. A leírás szerint a shimano sorhoz kell, a campához meg nem. Na, ennyi az eltérés nagyjából, ami a sort illeti.
A távolság a két szélsõ fogaskerék között valamivel kisebb a shimano-nál, szal ha campagnolo-val ötvözi valaki, be lehet állítani, fõleg, ha 10es, csak nem lesz 100%, de mûködik, nem is csúnyán. Azt fogja tapasztalni, (az eltérõ szélesség miatt) hogy egyes fokozatok csodásan mennek, pl az alsók, a felsõnél meg kapkodja a láncot, tovább akarná dobni. Egy kis kompromisszummal meg lehet odlani :bananadan
A távolság a két szélsõ fogaskerék között valamivel kisebb a shimano-nál, szal ha campagnolo-val ötvözi valaki, be lehet állítani, fõleg, ha 10es, csak nem lesz 100%, de mûködik, nem is csúnyán. Azt fogja tapasztalni, (az eltérõ szélesség miatt) hogy egyes fokozatok csodásan mennek, pl az alsók, a felsõnél meg kapkodja a láncot, tovább akarná dobni. Egy kis kompromisszummal meg lehet odlani :bananadan
#34046
Írta 2006. március 15. - 18:37

Kormány: LóFarkas eltalálta a gondolatomat! (nem könyökölni akarok, hanem fogni...). Ma délelõtt is hajtottam egyet - lefelé volt a gond (már 25 Km/h felett rázós/kátyús budai mellékutakon): ha felülrõl fogtam az ökörszarvat, nem tudtam elég erõvel fékezni (hiszen a fékkar felsõ felét húzza ilyenkor az ember); ha alulról, akkor meg az irányítással volt már gondom (no meg marha kényelmetlen/fárasztó fogás lefelében - legalább is nekem...)
Áttételek: ez a montis ötlet elgondolkodtatott - bár a 11-fogas tárcsát soha ki nem használnám, akár 50-es, akár 53-as a nagyobik elsõ lánckerék...
Na, holnap megyek szervízbe, megnézem, mi a kínálat (fogaskerekek elöl-hátul, a kormánnyal még mindig bizonytalankodom...)
KÖSZ A TANÁCSOKAT!!! (de továbbiakat is szívesen fogadok)
Áttételek: ez a montis ötlet elgondolkodtatott - bár a 11-fogas tárcsát soha ki nem használnám, akár 50-es, akár 53-as a nagyobik elsõ lánckerék...
Na, holnap megyek szervízbe, megnézem, mi a kínálat (fogaskerekek elöl-hátul, a kormánnyal még mindig bizonytalankodom...)
KÖSZ A TANÁCSOKAT!!! (de továbbiakat is szívesen fogadok)
#34047
Írta 2006. március 15. - 16:15

Egy éve Merida880-t hajtok
1. A lánckerekeket cserélném kompaktra (nagggyon-naggggyon meredek hegyek vannak Budán...), de vmit olvastam, hogy a Shimano (nekem Sora) nem nagyon szereti. Tudtok errõl vmit? Kompakt vagy tripla - mit javasoltok?
2. Városi nagy arcok mintha az idõfutam-kormányt preferálnák (v.ö. pl. BikeMag 2006. Jan-Feb, Jancsika cikk). Belevágjak? (a nyeregben töltött idõ max 10%-ban fogom az ökör szarvát legalul...)
1. Sztem a legolcsóbb, és hatékony módszer, ha felteszel (szemeket eltakarni!) montis sort. Az outi után nagy különbség, a 11-32-es áttételtartomány. Nem kell gec*ni a hajtómûvel, átdobóval. Nagyon esetleg nem fogja szeretni a rövid kanalas hátsó váltó, de ez az átalakítás (SRAM 5.0 sor+PC-48) 7ezerbõl simán kijónne. 10-ért még váltó is belefér. És a legkevesebb szerelést igényli. Nálam bizonyított.
2. Én nem vagyok városi nagy arc, csak kb. 4 hónap futárkodás után is outi kormányt használok. A felsõ része minimálisan felfelé áll, a fékkar is "komfortos beállítású". 95%-ban felsõ fogásban megyek, és abszolúte bevált. Bár különbözõek vagyunk, egy próbát sztem megér, kicsit állítgatni a kormányon. Az idõfutam kormánnyal 1-2 fogással kevesebb lesz.
#34048
Írta 2006. március 15. - 15:19

Jaja!
Ez az oval kormány teljesen zsír! Tavaj brinyóval jártam Pesten melózni és én is átalakítottam a kormányt, de mivel nem kaptam a lejjebb bemutatott kormányt gyorsba (vagy drága volt) egyenes monti kormányt tettem fel egy deore Lx fékváltókarral. Nekem marhára bejött a pesti forgalomban, sokkal jobb, mint a hagyományos kormánnyal lavírozgatni a kocsik között. Fent fogod a kormányt úgy is és így közel van a fék, kiegyenesettebben ülsz, így jobban átlátod a forgalmat stb.
Szóval a kormányt támogatom szocsek mert nekem is bejött, az áttételt pedig te érzed! Ha úgy érzed kellene egy kisseb sor elõre, akkor rajta, nem ciki ez, nem mindenki versenyzõ, vagy Ulrich, hogy felhúzza a hátán a hegyre az egész Tourt....
Viszont ezzel az a baj, hogy ha 3-as hajtókart teszel fel, akkor cserélni kell az elsõ átdobót, a hátsó váltót egy nagyobb kanalasra, a fékváltókart, vagy a váltókart (ha külön van), és lehet a láncot is, szóval nem kis móka ez...
Ez az oval kormány teljesen zsír! Tavaj brinyóval jártam Pesten melózni és én is átalakítottam a kormányt, de mivel nem kaptam a lejjebb bemutatott kormányt gyorsba (vagy drága volt) egyenes monti kormányt tettem fel egy deore Lx fékváltókarral. Nekem marhára bejött a pesti forgalomban, sokkal jobb, mint a hagyományos kormánnyal lavírozgatni a kocsik között. Fent fogod a kormányt úgy is és így közel van a fék, kiegyenesettebben ülsz, így jobban átlátod a forgalmat stb.
Szóval a kormányt támogatom szocsek mert nekem is bejött, az áttételt pedig te érzed! Ha úgy érzed kellene egy kisseb sor elõre, akkor rajta, nem ciki ez, nem mindenki versenyzõ, vagy Ulrich, hogy felhúzza a hátán a hegyre az egész Tourt....
Viszont ezzel az a baj, hogy ha 3-as hajtókart teszel fel, akkor cserélni kell az elsõ átdobót, a hátsó váltót egy nagyobb kanalasra, a fékváltókart, vagy a váltókart (ha külön van), és lehet a láncot is, szóval nem kis móka ez...
#34049
Írta 2006. március 15. - 11:36

A kolléga erre gondol:

és nem erre:

Nekem is olyan van, mint az elsõ. Teljesen király, csak drága.

és nem erre:

Nekem is olyan van, mint az elsõ. Teljesen király, csak drága.
#34050
Írta 2006. március 15. - 11:26

Helló Szökken!
A lánckerekes kérdést nem értem...
Idõfutam kormány: Marhaság. Kerékpár idõfutamra, közép és hosszútávú triatlonra találták ki. Triatlon: a felsõtest pihentetése (úszás után a bedurrant felsõtest "szívja az oxigent), aero pozíció! Nekem van, de minek? Mivel nem használom naponta, ezért még a triatlonon sem teszem fel már, hiszen teljesen más pozíció, az egész testedet át kellene szoktatni stb...
Sztem nem éri meg, de ez csak az én véleményem, vannak itt okosabbak is...
Ja és sokkal balesetveszélyesebb is!
A lánckerekes kérdést nem értem...
Idõfutam kormány: Marhaság. Kerékpár idõfutamra, közép és hosszútávú triatlonra találták ki. Triatlon: a felsõtest pihentetése (úszás után a bedurrant felsõtest "szívja az oxigent), aero pozíció! Nekem van, de minek? Mivel nem használom naponta, ezért még a triatlonon sem teszem fel már, hiszen teljesen más pozíció, az egész testedet át kellene szoktatni stb...
Sztem nem éri meg, de ez csak az én véleményem, vannak itt okosabbak is...
Ja és sokkal balesetveszélyesebb is!
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#34051
Írta 2006. március 15. - 11:02

Egy éve Merida880-t hajtok (ne cikizzed! életkor/testsúly/jövedelem szempontból optimális - és egybént is jó egy öreg amatõrnek), csak úgy tekergetek erre-arra családdal és egyedül. Ezek után:
1. A lánckerekeket cserélném kompaktra (nagggyon-naggggyon meredek hegyek vannak Budán...), de vmit olvastam, hogy a Shimano (nekem Sora) nem nagyon szereti. Tudtok errõl vmit? Kompakt vagy tripla - mit javasoltok?
2. Városi nagy arcok mintha az idõfutam-kormányt preferálnák (v.ö. pl. BikeMag 2006. Jan-Feb, Jancsika cikk). Belevágjak? (a nyeregben töltött idõ max 10%-ban fogom az ökör szarvát legalul...)
1. A lánckerekeket cserélném kompaktra (nagggyon-naggggyon meredek hegyek vannak Budán...), de vmit olvastam, hogy a Shimano (nekem Sora) nem nagyon szereti. Tudtok errõl vmit? Kompakt vagy tripla - mit javasoltok?
2. Városi nagy arcok mintha az idõfutam-kormányt preferálnák (v.ö. pl. BikeMag 2006. Jan-Feb, Jancsika cikk). Belevágjak? (a nyeregben töltött idõ max 10%-ban fogom az ökör szarvát legalul...)
#34052
Írta 2006. március 15. - 01:01

Hát igen, necces, necces. Bár tudok egy eladót, de az csak elsõ
meg van vagy 11 éves
evansbikes.co.uk, talán lesz nekik kerkészett nélkül is...

evansbikes.co.uk, talán lesz nekik kerkészett nélkül is...
#34053
Írta 2006. március 14. - 23:24

Kerékvárban volt a'szem tavaly egy vázszett (váz+villa). 30-ra emlékszem.
Én 17-ért adtam el, Ritchey stucnival, nyeregcsõvel. Persze megbántam már többször is, de akkor kellett a pénz.
4500 km alatt remekül viselkedett.
Én 17-ért adtam el, Ritchey stucnival, nyeregcsõvel. Persze megbántam már többször is, de akkor kellett a pénz.
4500 km alatt remekül viselkedett.
#34054
Írta 2006. március 14. - 16:04

Szia Henger, köszi a választ.Most van egy ilyen eladó váz a bikemagon 25.000.-ért.Én régen láttam egy ilyen gépet egy boltban és nagyon tetszett.Különleges a festése és ...na szóval tetszik.A mostani ~2000grammos vázamat akarnám lecserélni valami könnyû,olcsóra:). lNem tudom beleugorjak-e.Mali Magician Road is gyönyörû és az is könnyû a legkissebb ~1300gr.
#34055
Írta 2006. március 14. - 12:03

2004-óta nem gyártják, sztem nem régen hagyták abba.
54-es nncs belõle. 52-56-60.
A váz nem nehéz. Saccra 1500-1800g kzött lehet. A komplett bicajom volt 10 kg.
54-es nncs belõle. 52-56-60.
A váz nem nehéz. Saccra 1500-1800g kzött lehet. A komplett bicajom volt 10 kg.
#34056
Írta 2006. március 14. - 10:54

Sziasztok.
Egy 54 es Caprine SpeedMax outi váz vajon hány grammos lehet?És vajon miért nem gyártják már?Vennétek olyan vázat amit már régóta nem gyártanak?Vagy alternatíva még a Mali Magician Road.
Üdv.
Egy 54 es Caprine SpeedMax outi váz vajon hány grammos lehet?És vajon miért nem gyártják már?Vennétek olyan vázat amit már régóta nem gyártanak?Vagy alternatíva még a Mali Magician Road.
Üdv.
#34057
Írta 2006. március 14. - 10:25

SAjnos Mavic agyat külön nem lehet kapni, csak gyári kerékszettben, legalábbis nálunk. Már régóta vadásznék rá, mert Mavic opennal, vagy reflexszel könnyebb és valamivel olcsóbbat lehetne fûzetni, mint a gyáriak.
PErsze, nincs olyan hogy össze kell kopjon a felni-fék, vagyis az már kopottságot jelent. A fékgumi pontos beállítása fontos, mert he feljebb van csak 1mm-t, akkor is kivájja a felni széle, a fékgumi meg koptatja a külsõ oldalfalát.
Vinkler: gratula a Biondóhoz! Jó az érték/minõség aránya.
PErsze, nincs olyan hogy össze kell kopjon a felni-fék, vagyis az már kopottságot jelent. A fékgumi pontos beállítása fontos, mert he feljebb van csak 1mm-t, akkor is kivájja a felni széle, a fékgumi meg koptatja a külsõ oldalfalát.
Vinkler: gratula a Biondóhoz! Jó az érték/minõség aránya.
#34058
Írta 2006. március 14. - 01:16

#34059
Írta 2006. március 13. - 22:28

Gratula!
Jó idõt mennyiért adtak volna hozzá opcióként?
Meglesz az is nyugi!

#34060
Írta 2006. március 13. - 22:27

De a Biondo-s!okéés na
csak most rendelted meg??
vagy ez milyen báyk?? nem a biondos??
Ma voltam bent megbeszélni a részleteket. Idáig alkudoztunk...