Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:34
#34001
Írta 2006. március 19. - 02:46
Ohh!
Értem. Csak azért kérdezem, mert most rendeltem meg a bringát Veloce-val és kiváncsi voltam, hogy mi van, ha 2005-ös szettel kapom, de a kerekek nem Campák
Ezért akkor mindegy...
Értem. Csak azért kérdezem, mert most rendeltem meg a bringát Veloce-val és kiváncsi voltam, hogy mi van, ha 2005-ös szettel kapom, de a kerekek nem Campák
Ezért akkor mindegy...
#34002
Írta 2006. március 18. - 21:26
#34003
Írta 2006. március 18. - 19:43
#34004
Írta 2006. március 18. - 19:18
Inkább csak az ára. Nem játszanak olyat, mint a Chorusnál, hogy majdnem Rekord, nemmm. Ráadásul tavaly lett 10es...
#34005
Írta 2006. március 18. - 16:48
Tudja valaki, hogy mi a külömbség a 2005-ös és a 2006-os Campa Veeloce szett között?
#34006
Írta 2006. március 17. - 22:14
Vegyél 20-622-es Conti Sport 1000-et. Mindenhol ingyen hajigálták volna utánam fél éve, mikor nekem kellett gumi, mert ember nem vesz olyan kicsit. Tudtommal jó kis gumi. 1000 volt a hugóban, meg máshol is.
#34007
Írta 2006. március 17. - 20:47
Köszi a segítséget, ezeket felhívom.
Nem nagyobb, hanem 18-, 19-, 20-622-es kellene! Habár a 18-ról jobb ha már most leteszek...
Nem nagyobb, hanem 18-, 19-, 20-622-es kellene! Habár a 18-ról jobb ha már most leteszek...
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#34008
Írta 2006. március 17. - 20:01
szerintem is ezeken a helyeken nézd meg!Szerintem elõször hívj föl egy párat, mert ilyenkor lehet, egy sem lesz az általad kívánt formációban! Corratec, Nella, Probike, Vár, etc.
#34009
Írta 2006. március 17. - 14:36
Corratec, Kerékvár, Hugó, Probike, ZöldPont, HajtiPajti, Luongo.
Tessék, ez hét. 1-2 oúti külsõ mindegyikben van, és mindegyiknek fönn van a telefonszáma-címe a neten. Összegyûjtve asszem a kerekpar.lap.hu-n.
Ha 23-nál lényegesen nagyobb kell, az lehet hogy balhés. Telefonálgatni kell.
Tessék, ez hét. 1-2 oúti külsõ mindegyikben van, és mindegyiknek fönn van a telefonszáma-címe a neten. Összegyûjtve asszem a kerekpar.lap.hu-n.
Ha 23-nál lényegesen nagyobb kell, az lehet hogy balhés. Telefonálgatni kell.
#34010
Írta 2006. március 17. - 14:12
Egy sem?? Nekem legalább hat db kell!:wtf:
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#34011
Írta 2006. március 17. - 12:36
Szerintem elõször hívj föl egy párat, mert ilyenkor lehet, egy sem lesz az általad kívánt formációban! Corratec, Nella, Probike, Vár, etc.
#34012
Írta 2006. március 17. - 08:55
Sziasztok!
Hol nézzek drótperemes külsõt bp-en? Olyan hely érdekelne, ahol nem csak 23-as van ill. egy közül lehet választani és az is rózsaszín.
Hol nézzek drótperemes külsõt bp-en? Olyan hely érdekelne, ahol nem csak 23-as van ill. egy közül lehet választani és az is rózsaszín.
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#34013
Írta 2006. március 16. - 23:32
Bizony nehéz dolog ez!
A kormánnyal tényleg van ilyen gond, de ha monti kormányt teszel fel (én is azt tettem) azzal minden ok! Sok sikert!
A kormánnyal tényleg van ilyen gond, de ha monti kormányt teszel fel (én is azt tettem) azzal minden ok! Sok sikert!
#34014
Írta 2006. március 16. - 12:11
Nem hát, más a bordázás persze, de mivel rotort lehet cserélni... Mindegy, az Ultegra sorhoz is adtak egy extra gyûrût. A kerékhez is adtak extra gyûrût. Most gondold már el, ha a shimano azt hinné, hogy a kerékren alapból van, a kerekesek azt, hogy majd a shimanotol kapsz, akkor honnan a f@szból lenne????
#34015
Írta 2006. március 16. - 10:24
Hát persze hogy nem megy fel, más a bordázata a Shim meg a Campa rotornak.
Szocsek: a hármas hajtómû helyett javaslom a 12-25 v. 13-27-es hátsó sorokat (Shimano, Sramban ás Campában is létezik), az ettõl nagyobbat nem nagyon éri át a oúti váltók (11-34-et biztos nem). 39/27-ben már fel lehet menni a 20%-os budai emelkedõkön is. A hármas rendszerben, mintahogy írták, ki kellene cserélni az egész meghajtást, nem olcsó mulatság.
Szocsek: a hármas hajtómû helyett javaslom a 12-25 v. 13-27-es hátsó sorokat (Shimano, Sramban ás Campában is létezik), az ettõl nagyobbat nem nagyon éri át a oúti váltók (11-34-et biztos nem). 39/27-ben már fel lehet menni a 20%-os budai emelkedõkön is. A hármas rendszerben, mintahogy írták, ki kellene cserélni az egész meghajtást, nem olcsó mulatság.
#34016
Írta 2006. március 15. - 21:23
Bocs, de ha én veszek egy shimano szettet mondjuk 140e-ért, vagy -adja az ég- egy campát 200 e felett, akkor , ennyi pénz kicsengetése után a legkissebb toleranciára sem vagyok hajlandó.
Ja jut eszembe. decemberben vettem gyári kereket (és nem is valami gagyit), de egy fia "gyûrût" nem kaptam. Eleve a campa sor nem megy fel shimano rotorra és fordítva sem.
Ja jut eszembe. decemberben vettem gyári kereket (és nem is valami gagyit), de egy fia "gyûrût" nem kaptam. Eleve a campa sor nem megy fel shimano rotorra és fordítva sem.
#34017
Írta 2006. március 15. - 19:53
Szocsek!
Nekem olyan kormány van a téli bringámon, amit LóFarkas betett. Amire figyelni kell vele:
- a vízszintes és elõre mutató fogás miatt nem nagyon lehet megereszteni a gépet lejtõn, mert egy nagy sebességû fékezésnél nincs mibe "megtámasztani" a kezedez, csúszik elõre
- ha rejtett bowdenes fék(váltó)karokat teszel rá, elég nagyot törik a bowden, ahogy rákanyarodik a kormányra, ez problámás lehet
Ha kompakt hajtómûvet veszel, nem lesz probléma a váltókkal. A kompaktok nem túl olcsók, de talán kevesebbõl kijön, mint a hajtómû-középcsapágy-elsõ váltó-hátsó váltó csere a tripla rendszernél.
A montis hátsó sor is kérdéses. Most raktam össze egy bringát eladásra az elfekvõ alkatrészeimbõl. A vevõ 11-28 sort szeretett volna hátra rövidkanalas váltóval, de nem jött össze, mert ha a 28-as lánckeréken volt a lánc, a felsõ váltógörgö és a lánckerék összeértek és elég hangosak voltak. Le kellett cserélnem a sort 11-24-re. A Shimano 27 fogszámig ajánlja a rövidkanas vátókat (nem mindig igaz, amit a Shinamo katalógus mond, de itt igen).
Nekem olyan kormány van a téli bringámon, amit LóFarkas betett. Amire figyelni kell vele:
- a vízszintes és elõre mutató fogás miatt nem nagyon lehet megereszteni a gépet lejtõn, mert egy nagy sebességû fékezésnél nincs mibe "megtámasztani" a kezedez, csúszik elõre
- ha rejtett bowdenes fék(váltó)karokat teszel rá, elég nagyot törik a bowden, ahogy rákanyarodik a kormányra, ez problámás lehet
Ha kompakt hajtómûvet veszel, nem lesz probléma a váltókkal. A kompaktok nem túl olcsók, de talán kevesebbõl kijön, mint a hajtómû-középcsapágy-elsõ váltó-hátsó váltó csere a tripla rendszernél.
A montis hátsó sor is kérdéses. Most raktam össze egy bringát eladásra az elfekvõ alkatrészeimbõl. A vevõ 11-28 sort szeretett volna hátra rövidkanalas váltóval, de nem jött össze, mert ha a 28-as lánckeréken volt a lánc, a felsõ váltógörgö és a lánckerék összeértek és elég hangosak voltak. Le kellett cserélnem a sort 11-24-re. A Shimano 27 fogszámig ajánlja a rövidkanas vátókat (nem mindig igaz, amit a Shinamo katalógus mond, de itt igen).
#34018
Írta 2006. március 15. - 19:40
Uh, srácok, visszatérve a shimano campagnolo kompatibilitásra... Ha valaki már vett gyári kereket, akkor az kapott egy kis gyûrût, igazán nem vastag. A leírás szerint a shimano sorhoz kell, a campához meg nem. Na, ennyi az eltérés nagyjából, ami a sort illeti.
A távolság a két szélsõ fogaskerék között valamivel kisebb a shimano-nál, szal ha campagnolo-val ötvözi valaki, be lehet állítani, fõleg, ha 10es, csak nem lesz 100%, de mûködik, nem is csúnyán. Azt fogja tapasztalni, (az eltérõ szélesség miatt) hogy egyes fokozatok csodásan mennek, pl az alsók, a felsõnél meg kapkodja a láncot, tovább akarná dobni. Egy kis kompromisszummal meg lehet odlani :bananadan
A távolság a két szélsõ fogaskerék között valamivel kisebb a shimano-nál, szal ha campagnolo-val ötvözi valaki, be lehet állítani, fõleg, ha 10es, csak nem lesz 100%, de mûködik, nem is csúnyán. Azt fogja tapasztalni, (az eltérõ szélesség miatt) hogy egyes fokozatok csodásan mennek, pl az alsók, a felsõnél meg kapkodja a láncot, tovább akarná dobni. Egy kis kompromisszummal meg lehet odlani :bananadan
#34019
Írta 2006. március 15. - 18:37
Kormány: LóFarkas eltalálta a gondolatomat! (nem könyökölni akarok, hanem fogni...). Ma délelõtt is hajtottam egyet - lefelé volt a gond (már 25 Km/h felett rázós/kátyús budai mellékutakon): ha felülrõl fogtam az ökörszarvat, nem tudtam elég erõvel fékezni (hiszen a fékkar felsõ felét húzza ilyenkor az ember); ha alulról, akkor meg az irányítással volt már gondom (no meg marha kényelmetlen/fárasztó fogás lefelében - legalább is nekem...)
Áttételek: ez a montis ötlet elgondolkodtatott - bár a 11-fogas tárcsát soha ki nem használnám, akár 50-es, akár 53-as a nagyobik elsõ lánckerék...
Na, holnap megyek szervízbe, megnézem, mi a kínálat (fogaskerekek elöl-hátul, a kormánnyal még mindig bizonytalankodom...)
KÖSZ A TANÁCSOKAT!!! (de továbbiakat is szívesen fogadok)
Áttételek: ez a montis ötlet elgondolkodtatott - bár a 11-fogas tárcsát soha ki nem használnám, akár 50-es, akár 53-as a nagyobik elsõ lánckerék...
Na, holnap megyek szervízbe, megnézem, mi a kínálat (fogaskerekek elöl-hátul, a kormánnyal még mindig bizonytalankodom...)
KÖSZ A TANÁCSOKAT!!! (de továbbiakat is szívesen fogadok)
#34020
Írta 2006. március 15. - 16:15
Egy éve Merida880-t hajtok
1. A lánckerekeket cserélném kompaktra (nagggyon-naggggyon meredek hegyek vannak Budán...), de vmit olvastam, hogy a Shimano (nekem Sora) nem nagyon szereti. Tudtok errõl vmit? Kompakt vagy tripla - mit javasoltok?
2. Városi nagy arcok mintha az idõfutam-kormányt preferálnák (v.ö. pl. BikeMag 2006. Jan-Feb, Jancsika cikk). Belevágjak? (a nyeregben töltött idõ max 10%-ban fogom az ökör szarvát legalul...)
1. Sztem a legolcsóbb, és hatékony módszer, ha felteszel (szemeket eltakarni!) montis sort. Az outi után nagy különbség, a 11-32-es áttételtartomány. Nem kell gec*ni a hajtómûvel, átdobóval. Nagyon esetleg nem fogja szeretni a rövid kanalas hátsó váltó, de ez az átalakítás (SRAM 5.0 sor+PC-48) 7ezerbõl simán kijónne. 10-ért még váltó is belefér. És a legkevesebb szerelést igényli. Nálam bizonyított.
2. Én nem vagyok városi nagy arc, csak kb. 4 hónap futárkodás után is outi kormányt használok. A felsõ része minimálisan felfelé áll, a fékkar is "komfortos beállítású". 95%-ban felsõ fogásban megyek, és abszolúte bevált. Bár különbözõek vagyunk, egy próbát sztem megér, kicsit állítgatni a kormányon. Az idõfutam kormánnyal 1-2 fogással kevesebb lesz.