Ahogy elnézem mindenkinek más a véleménye BP ügyben. Szerintem nem annyival jobb, ha jobb egyáltalán, hogy megérje pénz költeni rá. Lehet még egyáltalán újonnan kapni ilyet vagy használtan akarsz venni?
Más:
Látta valaki vasárnap a Párizs- Roubaix-ot? Szegény Hincapie bukott egy kurva nagyot mert letört a vadiúj alu villanyaka, amit direkt erre a versenyre cseréltek ki.(Mármint a komplett villát) Elég volt egy verseny ahhoz hogy az alu totál elfáradjon. Azt hiszem ezekután jobban megbecsülöm az acélnyakas villámat.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:34
#33861
Írta 2006. április 10. - 18:48
#33862
Írta 2006. április 10. - 15:29
Hát okosabb nem lettem Biospace ügyben. Azt már tudom, hogy "van hatása" lehet "utálni", meg "nem rossz találmány". De a kerékpáros szempontjából mi a különbség? Nehezebb/könnyebb tekerni az egyes intervallumokon?
#33863
Írta 2006. április 10. - 13:51
Nem, valamit félreértettél. Nem lenyomni nehéz, a beállítással semmi gond, hanem BENYOMNI könnyû, a kerék felé. És amikor komolyan megterheled, akkor már annyival elmegy, hogy nem mér a pedálfordulat... Jah, 180-as, jut eszembe, de akkor is.
#33864
Írta 2006. április 10. - 10:27
nekem a régi montimon volt biopace hmû, és nagyon bírtam utálni.....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#33865
Írta 2006. április 10. - 10:20
Hello!
Kozeptengely-merevseg: nem csak a tengelytol fugg, ill. a kapcsolaodasi modtol: tengely anyaga, kozepcsapagy kialakitasa, kapcsolodasi mod (octa, ISIS stb.), hajtokar anyaga, kialakitasa es a vaztol is nagymertekben.
Osszehasonlitani csak akkor lehet, ha a sajat bicodon kiprobalsz ilyet is olyat is.
Sajat tapasztalat: outin Ultegram van octalinkes, eleg jo, de nem probaltam meg mast. Montin volt egy truva splined most meg egy integralt LX. Az LX sokkal jobb - erezhetoen merevebb, persze az elozo egy gagyi volt. A merevseg az integraltnal abbol is adodik, hogy a csapagyak a leheto legtavolabb vannak egymastol, azaz a leheto legkozelebb a hajtokarokhoz.
Ha egy Dura-Ace-t nehez lenyomni (ez hulyeseg): csak rosszul van beallitva (szorosra huztak).
Biopace - most is hasznalnak hasonlot nehany profi csapatban (idofutamon). Amugy mar mindenutt az integralt megy.
Hogy mindennek ellent is mondjunk: a Campagnolo evtizedek ota negyszogtengelyest hasznal mindenhol es nem rossz.
=> a fele marketing es parasztvakitas. Viszont az teny, hogy sokkal konnyebb szerelni az integraltat. Es: az integralt is bordas tengelyu. Az integraltsag csak az egyik hajtokarba integalt temgelyt jelenti.
Masik a spanyol viaszt most talalta fel az FSA - hasznaljunk minnel jobb csapagyat -> keramia golyok es futofelulet.
Kozeptengely-merevseg: nem csak a tengelytol fugg, ill. a kapcsolaodasi modtol: tengely anyaga, kozepcsapagy kialakitasa, kapcsolodasi mod (octa, ISIS stb.), hajtokar anyaga, kialakitasa es a vaztol is nagymertekben.
Osszehasonlitani csak akkor lehet, ha a sajat bicodon kiprobalsz ilyet is olyat is.
Sajat tapasztalat: outin Ultegram van octalinkes, eleg jo, de nem probaltam meg mast. Montin volt egy truva splined most meg egy integralt LX. Az LX sokkal jobb - erezhetoen merevebb, persze az elozo egy gagyi volt. A merevseg az integraltnal abbol is adodik, hogy a csapagyak a leheto legtavolabb vannak egymastol, azaz a leheto legkozelebb a hajtokarokhoz.
Ha egy Dura-Ace-t nehez lenyomni (ez hulyeseg): csak rosszul van beallitva (szorosra huztak).
Biopace - most is hasznalnak hasonlot nehany profi csapatban (idofutamon). Amugy mar mindenutt az integralt megy.
Hogy mindennek ellent is mondjunk: a Campagnolo evtizedek ota negyszogtengelyest hasznal mindenhol es nem rossz.
=> a fele marketing es parasztvakitas. Viszont az teny, hogy sokkal konnyebb szerelni az integraltat. Es: az integralt is bordas tengelyu. Az integraltsag csak az egyik hajtokarba integalt temgelyt jelenti.
Masik a spanyol viaszt most talalta fel az FSA - hasznaljunk minnel jobb csapagyat -> keramia golyok es futofelulet.
BMaFTe
#33866
Írta 2006. április 10. - 09:49
Hajtókarhossz: több mindentõl függ, magasságtól, lábhossztól, hajtási stílusotól, használati módtól, de nálunk leginkább attól milyet lehet kapni :-). Szóval 185cm-hez min. 172,5 hajtókar a jó, egyébként meg attól függ mennyire vagy pörgetõs, vagy nagy áttételt szeretõ, ill. mennnyit mész hegyen/síkon, eszerint lehet kisebbet-nagyobbat választani egy határon belül. Pl. ilyen magassághoz egy sík versenyre a 180-as is jó, hegyi terepre inkább 172,5 esetleg 175. Amit most használsz, azzal pörgetni jó.
#33867
Írta 2006. április 10. - 09:21
Rmx rider!Ha a "öködön ülsz rosszul van beállítva a nyereg!!!Árt a prosztatádnak és a golyóidnak!!!!Na végül sikerült valahogy, rányomtam aztán pumpáltam
Az az alsó bizbazt nem csavartam ki mégis ment :confused: .
Amúgy jó ez az O.uti. sokkal könnyebb vele menni mint 2.1-es gumikkal. Csak rohadt szar hogy úgy elõrekell hajolni és a töködön ülni... pff
#33868
Írta 2006. április 09. - 19:26
Hát nemtudom,szerintem ha kipróbálnád a biop. után mondjuk egy Truvativ,vagy egyéb hajtómûvet,akkor is más lenne a véleményed!Lehet hogy megzavar az is hogy tudod hogy Ultegrát hajtasz(mondod is magadban hogy "áh ez ultegra és ez tuti jobb annál a sz-rnál"
Nem rossz találmány a BP,csak annó ennek is voltak kritikái és sajnos megbukot a dolog,ezért nem gyártják már ezerrel.Hajtottam én is Bp-t!Hegyen jobban éreztem a hatását mint síkon,talán síkon akkor érezhettem egy picit is ha kemény áttételt hajtottam,amúgy nem.Szóval azét van annak hatása!
Nem rossz találmány a BP,csak annó ennek is voltak kritikái és sajnos megbukot a dolog,ezért nem gyártják már ezerrel.Hajtottam én is Bp-t!Hegyen jobban éreztem a hatását mint síkon,talán síkon akkor érezhettem egy picit is ha kemény áttételt hajtottam,amúgy nem.Szóval azét van annak hatása!
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)
#33869
Írta 2006. április 09. - 19:12
Hello
Egy fél éve cseréltem le a Biopace hajtómûvemet egy ultgrára és szerintem ég és föld a különbség. Habár a biospacet azért találták ki, hogy a holtponton megkönnyítse a tekerést, nekem sokkal jobban bejött a hagyományos ultegra, sokkal de sokkal de sokkal jobb vele tekerni, érezhetõ a különbség de sokkal.
A baj csak az hogy a 39-es belsõ tányér kicsi, a régin 42-es volt.
Egy fél éve cseréltem le a Biopace hajtómûvemet egy ultgrára és szerintem ég és föld a különbség. Habár a biospacet azért találták ki, hogy a holtponton megkönnyítse a tekerést, nekem sokkal jobban bejött a hagyományos ultegra, sokkal de sokkal de sokkal jobb vele tekerni, érezhetõ a különbség de sokkal.
A baj csak az hogy a 39-es belsõ tányér kicsi, a régin 42-es volt.
#33870
Írta 2006. április 09. - 18:49
A lánckerék ovális.Mégpedig úgy van beállítva hogy az ovális hatása pont akkor érvényesül amikor valamelyik oldali lában a felsõ holtponton van.Itt kerül át könnyebben a lábad a hátsó negyedbõl az elsõ negyedbe,hogy egybõl erõt fejthess ki újra a pedálra.
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)
#33871
Írta 2006. április 09. - 18:39
Tudja valaki miben más a Biospace hajtómû mint a sima? Mert gondolom nem jobb nem rosszabb csak más. De miben más? Persze a biciklizõ szempontjából kérdezem.
Ja és milyen hosszú hajtókar szükséges 185cm-hez? Vagy mi alapján kell választani? Most 170es van. Számít egyébként mondjuk 5mm egyálltalán?
Ja és milyen hosszú hajtókar szükséges 185cm-hez? Vagy mi alapján kell választani? Most 170es van. Számít egyébként mondjuk 5mm egyálltalán?
#33872
Írta 2006. április 09. - 18:24
És a váltókar a könyöklõmbe?csak a Dura Ace gyártja ma és 17.000FT
Elmehetnek a...
Házilag megcsinálom!
Elmehetnek a...
Házilag megcsinálom!
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)
#33873
Írta 2006. április 09. - 18:01
#33874
Írta 2006. április 09. - 17:59
Az se rossz,mivel a feladata,pont a kiváló kenés!!!
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)
#33875
Írta 2006. április 09. - 17:52
A WD-40-en tényleg mindenre jó.(Tisztításra kiválló) Csak szerintem hamar lejön a láncról. Én nem nagyon értek a bringákhoz, de szerintem majdnem mindegy mi van rajta. Én pl motorolajat használok.
#33876
Írta 2006. április 09. - 16:51
Én WD 40-et használok...[/IMG]
Éreztem hogy az elsõ lesz a wd40!!!
Sokan azt használják,én is néha néha,de csak ha edzek,verseny elötti olajozásnál picit hígabbat használok.De jó a WD40.Írják is rajta hogy mindenre jó!
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)
#33877
Írta 2006. április 09. - 14:51
Na végül sikerült valahogy, rányomtam aztán pumpáltam
Az az alsó bizbazt nem csavartam ki mégis ment :confused: .
Amúgy jó ez az O.uti. sokkal könnyebb vele menni mint 2.1-es gumikkal. Csak rohadt szar hogy úgy elõrekell hajolni és a töködön ülni... pff
Az az alsó bizbazt nem csavartam ki mégis ment :confused: .
Amúgy jó ez az O.uti. sokkal könnyebb vele menni mint 2.1-es gumikkal. Csak rohadt szar hogy úgy elõrekell hajolni és a töködön ülni... pff
#33878
Írta 2006. április 09. - 14:23
A kis recés anyát lelazítod. Az rögzíti a középsõ kis fogpiszkálót, és stabilan zárja a szelepet. Ha a középsõ pálcácskát benyomod, akkor jár szabadon a levegõ (erre asszem rájöttél már...)
Kicsit megmozgatod a pálcát, hogy ne maradjon beszorulva, onnantól értelemszerû
Mondjuk a saját pumpájával én se voltam boldog, úgyhogy autószelep adpterrel operálok.
Kicsit megmozgatod a pálcát, hogy ne maradjon beszorulva, onnantól értelemszerû
Mondjuk a saját pumpájával én se voltam boldog, úgyhogy autószelep adpterrel operálok.
#33879
Írta 2006. április 09. - 12:12
Hali!
Hülye kérdés következik..:
Van egy ilyen presta szelepem:
Nem tudom hogy kell felfújni.. :confused:
Van hozzávaló pumpám, de nem tom hogy kell használni
Csavargattam mindent mindenfele, de nem megy.. leereszteni már sikerült.
Help pls!!
Hülye kérdés következik..:
Van egy ilyen presta szelepem:
Nem tudom hogy kell felfújni.. :confused:
Van hozzávaló pumpám, de nem tom hogy kell használni
Csavargattam mindent mindenfele, de nem megy.. leereszteni már sikerült.
Help pls!!
#33880
Írta 2006. április 09. - 11:38
kérdés : ki mivel keni a láncot ?
gondolok itt a 10s rendszerekre
Én WD 40-et használok...
Nem biztos, hogy a legjobb, de nekem bevált. Befújom, áttörlöm és kész. Tisztít és ken...
Kend fel! Töröld le!