Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#33681
Posted 2006. May 10. - 08:06
Ha nagyon draga vazat szeretnel, akkor lehet egyszerubb venni elobb egy regebbi klasszikus acel vagy aluvazat olcson es azon kitapasztalni.
Nekem pl kisebb vazam van, mint kellene - most mar tudom, hogy kicsit hosszabb, slopingos (bar ebbol van a legkevesebb meretvalasztek) vagy valami olasz klasszikus 56-57-es lenne jo. Minden csak penztarca fuggvenye.
#33682
Posted 2006. May 09. - 21:33
#33683
Posted 2006. May 09. - 18:30
hello
kéne nekem egy országúti bicaj, de nem tudom milyen méret kell nekem:confused:
valahol 190 és 195 centi között vagyok
meg ha van ideje valakinek, elmagyarázná, hogyan is mûködik ez a méretezés az országútiknál?
köszi:bananadan
60-as váz bõven elég (nem slopingos off course)
#33684
Posted 2006. May 09. - 14:11
#33685
Posted 2006. May 09. - 13:06
#33686
Posted 2006. May 09. - 08:07
Nem jobb lenne leszedni, satuba fogni es aztan johet a hajlito celszerszam?
#33687
Posted 2006. May 08. - 19:55
#33688
Posted 2006. May 08. - 16:35
Az 57-es neked biztos nagyon kicsi. Van egy kis különbség a vázak méretezése között, de kb. megfeleltethetõk egymásnak. Egyedüli kivétel a Giant-típusú "nõibiciklit" hajazó geometria, de itt nicns is számozás, hanem s-XL-ig tartó betûjelezés. A másik eltérés: a mostani vázaknál már nem a felsõcsõ és ülõcsõ találkozásának közepéig adják meg a méretezést (mint régebbieknél, ca. 2000 elõtt), hanem az ülõcsõ tetejéig. A slopingos vázaknál a kisebb méret kell, mint normál vázakból, az eltérés a felsõcsõ esési szögének mértékétõl függ, általában 2-3, de elõfordul, hogy 4-5-tel is kisebb méretezésû slopingos felel meg a normálnak.
Sztem egyszerûbb megnézni a váz effektív (vaízszintes) felsõcsõhosszát. Az 1:1-ben megfeleltethetõ a hagyományos, és az új méretezésnek.
Race, no Rest!
#33689
Posted 2006. May 08. - 15:43
Nyilvan a cserelheto papucson kellene kicsit hajlitanom.
Hogyan lehetne ezt megcsinalni anelkul, hogy barmiben (onmagamon kivul) kart tennek?
Leszedem, berakom satuba, aztan franciakulccsal rafogok es utogetem kicsit???
Nem fog eltorni, tulsagosan meghajlani stb.?
#33690
Posted 2006. May 08. - 14:25
A hatékonyság másik oldala az a merevség, e szempontból ugyebár szerencsésebb aki alacsonyabb (ugyanolyan modellnél).
#33691
Posted 2006. May 08. - 14:24
#33692
Posted 2006. May 08. - 14:01
így akkor nem postáztatok vidékrõl, mert abból csak baj lesz
majd próbálgatok ezerrel:afro:
mod: de ez a lábleérõs, tökön nem vágós módszer tetszik
tulajdonképpen miért nem mindegy, hogy kicsi vagy nagy a bringa? csak kényelem szempontjából?
#33693
Posted 2006. May 08. - 11:55
#33694
Posted 2006. May 08. - 11:46
#33695
Posted 2006. May 08. - 11:14
Ha a láb-, kar-, felsõtest hosszod arányaiban mérve átlagos, akkor a 61-62-es lenne az ideális.
De érdemes megnézni ezt, segíthet:
http://wrenchscience...WS1/default.asp
Itt válaszd a "Get fit for Road..." menüpontot jobb oldalt. Több nevezetes hosszt is kiad ponttól pontig.
Amúgy a puding legjobb próbája még mindig az evés.
#33696
Posted 2006. May 08. - 10:41
egy ismerõs már az 57-esre is azt mondta, hogy jó nekem:chin:
tudni kéne a méretezést...hátha valaki felhomályosít
köszi a tippet
ps: használtan venném, és itt keresgélek az aprón
#33697
Posted 2006. May 08. - 10:36
Elvileg 62 körüli kéne alád, de majd az okosok megmondják a frankót.
#33698
Posted 2006. May 08. - 10:34
kéne nekem egy országúti bicaj, de nem tudom milyen méret kell nekem:confused:
valahol 190 és 195 centi között vagyok
meg ha van ideje valakinek, elmagyarázná, hogyan is mûködik ez a méretezés az országútiknál?
köszi:bananadan
#33699
Posted 2006. May 07. - 23:48
http://www.cyclingne...9/gallery-03-09
Tekintve, hogy versenykörülmények között a megbízhatóság fontosabb a kényelemnél, nem valószínû, hogy belátható idõn belül ilyeneket használnának a profik. Márpedig általában nekik fejlesztik ki a legújabb technológiákat s azt követõen adoptálják az alacsonyabb színvonalú családokban. No meg ott vannak az UCI szabályok, amiket módosítani kell - ha még nem tették meg. Ugyanakkor nem hinném, hogy "evolúciós" zsákutca lenne, az is lehet, hogy 2010-ben általános lesz egy drágább pl. trekking gépen, mint mondjuk egy automata váltó...
#33700
Posted 2006. May 07. - 22:55
De valamiért (...) egyik se robbantotta fel a piacot.