Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34361 hozzászólás a témában

#33621
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
34-es lánctányért a kompaktnak nevezett hajtómûvekre lehet feltenni. Ezeknek a hagyományos 130 mm-es furatkör-átmérõ helyett 110 mm-es van, ezért lehet lemenni 38 fogszám alá.
A 28-as tányér nem biztos, hogy jó a rövid kanalas váltóhoz. Én nem rég raktam össze egy bringát eladásra, arra 11-28 kazettát raktam, de összeért a felsõ váltógörgö a 28-as tányérral, úgyhogy lecseréltem 11-24-re. Ez egy RX-100 hátsó váltó volt. Hiába állítottam rajta bármit, összeértek és ronda hangjuk volt.

#33622
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

Okok, nem azt mondtam, hogy senkinek nem kell, meg hülyeség, meg én mindenhol felmegyek(fõleg, hogy én nem rég tekerek).:)
Budapesti vagyok.

Egyébként milyen láctányérod, és fogakeréksorod van?
Lehet, ha 42/23 a legkisebbed, akkor elég egy 39es tányért meg egy 27es sort venned.



igazából lövésem nincs
kicsit beavatna valaki a lánctányérokba? 27-es sor meg42/23 meg ilyenek nekem tök kínai
lecsaptam az elsõ szimpi bicóra:D

az elsõ nagyobbik tányéron van egy 52 felirat és kész

ennyit tok:)

#33623
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
EGy átlagos oúti áttétellel (39/25, v.27) is sok helyre fel lehet menni, nálunk meg mindenhova, de a legkeményebb alpesi meg egyéb nagy hegyek emelekdõire nem, ide hármas meghajtás kell. Van egy csomó emelkedõ aminek az átlagos emelkedése 10% fölött van, vagy még erõsebb, pld. Speikkogel nem is olyan messze innen 12% átlagos tizenvalahány kilométeren keresztül!!, itt azért beáll a lába akármilyen erõs embernek 39/25-tel is. EGyébként pont a budapesti kerósok mehetnek az ország legerõsebb emelkedõin! Budán kb. féltucat utca van, ami 20%, vagy feletti, és scak azért leeht rajta felmenni 39-23,25-ben, mert rövidek.

#33624
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Van benne valami amit mondasz, Mathias, az erõsödéssel-visszaváltással kapcsolatosan. Viszont a fékváltókarral sem muszáj mindig váltani -> ha nem akarod, ez sem fog magától könnyebb áttételre ugrani :) szóval az egyénen múlik mikor vált.
Fv. kart azért találták ki hogy váltásnál ne kelljen elengedni a kormányt (stabilitás). Pl. az utcánk egy darabig erõsen emelkedik (21-es elég) aztán hirtelen még jobban. Namármost a kátyús burkolat miatt félkézzel fogni a kormányt, váltani, plusz taposni mint az állat egyszerre (nekem) nem menne. Már a lankásabb részen 23-ba kéne mennem, fvkarral viszont a törésig 21, utána klikk, 23, mindenféle probléma nélkül.


Persze világos. Én csak olyan szemszögbõl néztem, hogy nem tragédia, ha nincs fékváltókar. Hát igen velem is volt már, hogy kiesést okozott a váltás, de szerintem ennek annyi következménye volt, hogy kicsit késõbb értem fel.:) De ettõl nem lettem edzettebb, vagy kevésbé edzett szerintem. De én még nem vagyok tapasztalt bringás, szóval szóljatok rám ha hülyeségeket beszélek.:)

#33625
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

költözz hegyre, akkor megtudod, hogy milyen jó a több sebesség...

gyondolom Bp-i vagy


Okok, nem azt mondtam, hogy senkinek nem kell, meg hülyeség, meg én mindenhol felmegyek(fõleg, hogy én nem rég tekerek).:)
Budapesti vagyok.

Egyébként milyen láctányérod, és fogakeréksorod van?
Lehet, ha 42/23 a legkisebbed, akkor elég egy 39es tányért meg egy 27es sort venned.

#33626
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Van benne valami amit mondasz, Mathias, az erõsödéssel-visszaváltással kapcsolatosan. Viszont a fékváltókarral sem muszáj mindig váltani -> ha nem akarod, ez sem fog magától könnyebb áttételre ugrani :) szóval az egyénen múlik mikor vált.
Fv. kart azért találták ki hogy váltásnál ne kelljen elengedni a kormányt (stabilitás). Pl. az utcánk egy darabig erõsen emelkedik (21-es elég) aztán hirtelen még jobban. Namármost a kátyús burkolat miatt félkézzel fogni a kormányt, váltani, plusz taposni mint az állat egyszerre (nekem) nem menne. Már a lankásabb részen 23-ba kéne mennem, fvkarral viszont a törésig 21, utána klikk, 23, mindenféle probléma nélkül.

#33627
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Igen, DuraAce-ék már tervezik a compact hajtókart. A jelenlegi, normál furatosra nem megy fel kisebb lánckerék, mert más a kiosztás. FSA-ék csinálják elõszeretettel a compact-ot, ha valaki hegyi manó akar lenni :) de van a Campának is

#33628
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
költözz hegyre, akkor megtudod, hogy milyen jó a több sebesség...

gyondolom Bp-i vagy

#33629
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Én nem olyan rég országutizom, de nekem még nem hiányzott se a fékváltókar, se a 3 tányér. Asszem nekem 39/25 a legkissebb és igaz, hogy nehezebb(nyílván az edzettebbeknek nem annyira nehéz) emelkedõn nem az ideális lábfordulattal megyek fel, de legalább erõsödik a lábam(leagalábbis így fogom fel:) ). Meg nem váltok csak nagyon ritkán, valaki már egy kisebb emelkedõ miatt is visszavált, ami szerintem azért erõsödés szempontjából nem túl jó. A fékváltókar pont emiatt nem hiányzik.:) Lehet gyorsab fékváltókkarral váltani, de hobby szinten tök mindegy, hogy 3mp-el késõbb érek haza. Az edzettségem nem változik. Persze aki versenyzik, az már más.

#33630
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

ha fék/váltókar akkor kell, ha "tologatós" akkor nem


tologatós a váltókar, meg nem is pozicionált (már ha van ilyen egyáltalán tologatósból)
a hosszú kanálhoz hátulra új váltó vagy csak új kanál kell (már ha van így külön)?
gondolom, akkor 3 tányéros elsõ váltó is kéne

most így belegondolva ez egész váltócserének hangzik...

ez így kb. mennyibe fájna nekem?

#33631
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Hát komplett hajtómûvet nem szívesen cserélnék, inkább kipróbálom a 30-ast vagy 28-ast hátra.

#33632
Marchello

Marchello

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 hozzászólás

Elsõ váltókar?

ha fék/váltókar akkor kell, ha "tologatós" akkor nem

#33633
Marchello

Marchello

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 hozzászólás
FSA is gyárt 50/34 es hajtómûvet, egyes Meridákon gyárilag ilyen van.
Nekem Ausztriába a Grossglocknerhez felraktam a 30-11es monti racsnit és elvitte az akkori Ultegra hátsóváltóm! De ez már nagyon nagyon necces, sokat kellett buherálni és nem garantált. A 28as az valszeg el kell hogy menjen rövid kanassal.

#33634
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

- 3-as hajtómû,
- 3 sebesség kompatibilis elsõ átdobó,
- hosszú karos hátsó váltó, ami felszedi a többletláncot 30-as tányér esetén.


Elsõ váltókar?

#33635
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Létezik 34es tányér. Azt hogy fel lehet-e rakni egy normás méretû hajtómûre nem tom. De vannak olyanok amik alapból 50/34-esek. http://campagnolo.co...1&cid=7&pid=210

#33636
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Hát ugyi 1:50 alatt mentem fel és 27,xx km volt az kb 14km/h :D.

A legkönnyebb áttételt használtam szinte végig, persze volt kevésbé meredek meg lejtõs rész is, ott váltogattam. A bringámon a legkönnyebb a 39/24.

Itt szeretném megkérdezni mi igaz abból amit Sipi mondott az Eurosporton, hogy erre a szakaszra 34/27-el készültek a profik? Létezik 34-es elsõ tányér, amit fel lehet tenni a Dura és a Record hajtómûvekre? Azért is fogadtam kétkedve ezt a bejelentést, mert rögtön utána mondta, hogy hátul 11 fogaskerék van :). Ahogy én néztem az Ultegra hajtómûvemet nem lehetne kisebb kistányért feltenni rá mert a csavarok nagyobb kört alkotnának a tányérnál. Valamit nekem is változatnom kellene áttétel ügyben mert hosszú meredekebb hegyeket nem tudok így megmászni, persze nem a 24%-osra gondolok, de 10-18% köztieket sem. Gondolom hátra még egy 27-es felmehetne, de a nagyobbhoz, ha jól tudom hosszúkanalas váltó kellene, azt meg nem akarok!

#33637
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás

van most nekem ez a mali bringám, 2x7-es váltóval
mi kell ahhoz, hogy 3x7-eset csináljak belõle?


- 3-as hajtómû,
- 3 sebesség kompatibilis elsõ átdobó,
- hosszú karos hátsó váltó, ami felszedi a többletláncot 30-as tányér esetén.

#33638
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Voti!

És milyen átlaggal mentél fel? Milyen áttétellel?

#33639
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
hi

néhány kérdések egy amatõrtõl:

van most nekem ez a mali bringám, 2x7-es váltóval
mi kell ahhoz, hogy 3x7-eset csináljak belõle?

új tányér az ugye kell
az elsõ váltót kell cserélni vagy át kell állítani? a hátsó váltót is csak hozzá kell állítani vagy akkor már az is cserére szorul? a lánc gondolom marad

plz help
köszi:clap:

#33640
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Na ezaz pont a Giro-n a Passo delle Erbe-n produkálta ezt a fékpofám és ezt eddig nem tapasztaltam, igaz hóban ennyit még sosem fékeztem. Fél napig mostam a bicajt meg mindent amihez hozzáért.

Milyen volt a Giro? Hát felejthetetlen az biztos! ;)

Meló után indultunk, egész éjjel mentünk. Ahogy megérkeztünk átültem a bringára és hajrá fel a Passo delle Erbe-re. Félúton elkezdett esni, majd átment szakadó hóesésbe, de abba az igazi nagy pelyhesbe :). Elég gyengén muzsikáltam felfelé 1:50 alatt mentem fel, egy õszhajú és egy kopaszodó nagypapa elõzött meg kb dupla tempóval, mosolyogva ciao-ztak. Találkoztam az ördöggel, már akkor beöltözve lófrált kezében a vasvillájával :D. Nagyon jó helyünk volt fent (fater kocsival ment fel), vártuk a mezõnyt, a hó szakadt, de nem maradt meg az úton. Kicsit szunyókáltunk és arra ébredtünk, hogy mindenki fejvesztve menekül a hegyrõl. Kérdezõsködtünk, akkor mondták, hogy törölték a szakaszt és a Furcia lesz a befutó. Irány ezerrel lefelé, közben a sok bringás is elindult le versenytempóban, õk nem nyafogtak az idõjárás miatt mint a profik. Lentrõl aztán már nem lehetett felmenni a Furcia-ra, úgyhogy egy kisebb emelkedõn vártuk a mezõnyt, az esõ továbbra is szakadt. Sajnos a törölt hegy miatt a mezõny egy pillanat alatt elsuhant elõttünk kb 30-35-ös tempóban. Ezután jött a fekete leves, éjjel irány haza.

Nem tudom miért törölték ezt a szakaszt, ennél már sokkal durvább havak is voltak amire én emlékszem, pedig kb 12-14 éve nézem a versenyeket. Nyafogósok!

Én nagyon élveztem a hegymenetet, tervben is van egy nagyobb kiruccanás ahol egy teljes királyetapot szeretnék megcsinálni, ha valaki csatlakozna majd összebeszélünk.

Remélem bmafte is leírja mi volt, Õ a Kronplatz-ra ment fel (azt is törölték)

http://img.tar.hu/vo.../22302087.jpg#3
http://img.tar.hu/vo.../22349091.jpg#3

Sorry, ha hosszú és off voltam!