Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#33622
Írta 2006. május 30. - 18:35
#33623
Írta 2006. május 30. - 16:42
Sokat ereszkedtem lefelé esõben és utána azt vettem észre, hogy a fékgumi fekete levet eresztett, ami beborította a kereket, az meg szétfröcskölte az egész bringára és rám. Ráadásul nem is nagyon fogott. Mitõl lehet ez? Elöregedett volna a gumi, vagy az Ultegra ilyen szar lenne?
#33624
Írta 2006. május 29. - 19:51
Arra gondolok, h a baj az lehet, h a meghalt darabok presta szelepesek voltak, míg a felnin autószelepesnek való méretû lyuk van. Lehet ez az ok?
Igen, nekem is megölt ez a felállás jópár belsõt.
Az újabb mavic montis felnik adaptergyûrûvel jönnek autó->szingó. Barátnõm pont vett egy felnit, lenyúltam a gyûrût, és a felni belsõ oldaláról belenyomtam, mert ugye ott türemkedik be a belsõ a lyukba.
Azóta semmi gond se volt. Szerintem egy alulemezbõl is pár perc alatt megvan a gyûrû, gyorsabb mint 25c alatt autószelepes belsõt találni, mert sajna nem jellemzõ.
#33626
Írta 2006. május 29. - 18:06
És tud valaki 25 mm-es külsõhöz ótószelepes belsõt mondani valamely márkától?
#33627
Írta 2006. május 29. - 18:03
Arra gondolok, h a baj az lehet, h a meghalt darabok presta szelepesek voltak, míg a felnin autószelepesnek való méretû lyuk van. Lehet ez az ok?
Mindenképpen. Az autószelepes felnibe fölösleges presta szelepes belsõt tenni, mert ha kezded fölfújni, a belsõ betüremkedik a szelep helyére (mert ott van neki hely. Mindenképpen autószelepes belsõt tegyél bele!
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#33628
Írta 2006. május 29. - 17:19
Haveromnak is ilyen gondja volt, mert szappanos vízzel tette fel a túl szoros külsõt, és elcsúszott a belsõvel együtt, ettõl sorban szakadtak ki/le a szelepjei...A hátsó kerekemben 3 belsõ szelepe is kiszakadt már, az egyik ezek közül 1 napos volt.
Kényszermegoldásként a túrán végül újra egy nem épp passzoló méretû, EZER éves (SZU-ban gyártott...) autószelepes belsõ került bele, és azzal futott még 60 km-et, és nem volt gond...
Arra gondolok, h a baj az lehet, h a meghalt darabok presta szelepesek voltak, míg a felnin autószelepesnek való méretû lyuk van. Lehet ez az ok?
Esetleg nézd meg, nem mozdul-e el a külsõd.:wtf:
#33629
Írta 2006. május 29. - 17:14
Kényszermegoldásként a túrán végül újra egy nem épp passzoló méretû, EZER éves (SZU-ban gyártott...) autószelepes belsõ került bele, és azzal futott még 60 km-et, és nem volt gond...
Arra gondolok, h a baj az lehet, h a meghalt darabok presta szelepesek voltak, míg a felnin autószelepesnek való méretû lyuk van. Lehet ez az ok?
#33630
Írta 2006. május 29. - 17:01
Egy pár grammal könnyebb az elit cucc, meg egy hangyányival talán jobb mûködését tekintve.
Meg gondolom tartósabb is egy record egy xenonnál.
#33631
Írta 2006. május 29. - 12:05
De én is a kerekekre szavazok elsõsorban, mint minõség. A többire( kormány, stucni....) mint kényelem.
A váltószettnek országúton szinte csak a tömege számít. Ha ez nem olyan fontos, akkor bõven meg leszel elégedve a Tiagrával is. Csak tényleg frankón kell beállítani, plusz meg kell tanulni váltani.
#33632
Írta 2006. május 29. - 12:00
Ha jól be van állítva, egy Sora is jobban mûködik, mintha nagyanyám rakta volna össze a DuraAce-es bicajt. Fékváltókar legyen mindenképp, azzal sok idõ elmegy, ha le kell nyúlni a vázra, meg biztosnásogabb is. A két kerék legyen dög, találd ki, hogy síkra kell nehezebb, vagy hegyre könnyebb kerék, meg a lábadnak egy megfelelõ hosszú hajtókar, oszt kész. A váz, ahogy mondtad, 10éves, akkor az acél, ill cro-mo lehet... Ha beleszeretsz, akkor érdemesebb lesz madj venni egy alut, vagy karbont
#33633
Írta 2006. május 28. - 19:49
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33634
Írta 2006. május 28. - 19:24
#33635
Írta 2006. május 28. - 11:38
A Campagnolonál meg: xenon/mirage/veloce/centaur/chorus/record
A váznál meg az a lényeg, hogy jó méret(az üléscsõ hossza) legyen neked.
Képet szúrhatsz be azért.(ha egyáltalán lehet ide)
Én mondjuk nem vennék 105(145) vagy Veloce(135e) alatt szettet. Akkor inkább használtan, valami jobbat.
Ugyanez vonatkozik a bringákra is. Szerintem Puxima nézz inkább használt bringát ennyiért.
#33636
Írta 2006. május 27. - 20:16
Nem is tom hol kezdjem:)
Régóta érdekel az országúti bringázás.
Igaz nekem xc gépem volt és most egy össztelósom van.
De már szeretném ezt is kipróbálni.
Csak nem tom milyen "követelményei" vannak egy országuti váznak.
Most kaptam egy vázat.Igaz lehet van 10 éves is.Németbõl lett behozva anno.
És nem tom érdemes-e vennem rá alkatrészeket?
Ya és hogy mit?
A Sora és Tiagra milyen szintû család?
Montis alkatrészekrõl többet tudok de ezekrõl a családokról nem naon.
Ha tudna vki segíteni megköszönném.
Ha kell küldök képet a vázról is, hogy ha vki megnézné érdemes e befektetnem.
Elõre is köszi mindenkinek.
#33637
Írta 2006. május 27. - 10:01
Állítólag a Bikemagazin 2005/1-es számában tesztelték az Altrix Courier-t, ami igen hasonló az általam kinézett Altrix Whirlwind fitness kerékpárhoz. Ha esetleg megvan valakinek ez a magazin, megtenné, hogy beírja ide a legfontosabb dolgokat a biciklirõl? Összegzés, elõnyök/hátrányok.
Elõre is nagyon köszönöm!
#33638
Írta 2006. május 26. - 23:01
Azon a bringán egyébként 28as van, ami nem vékony azért. Én 110kg vagyok és 23as gumi van rajta(elõtte 19es volt) és szerintem nem gáz.
#33639
Írta 2006. május 26. - 22:29
Egyébként mennyire igaz az az állítás, hogy az országúti kerékpárok sérülékenyebbek? Sajnálnám, ha így lenne, akkor lehet, hogy mégis inkább valami CC gépet néznék. A centírozás nem erõsségem... :-(
#33640
Írta 2006. május 26. - 22:24
Puxima: 55-56 a te méreted. Koskormányos változaton nem gondolkodtál?