Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33621
Írta 2006. május 31. - 15:15

A 28-as tányér nem biztos, hogy jó a rövid kanalas váltóhoz. Én nem rég raktam össze egy bringát eladásra, arra 11-28 kazettát raktam, de összeért a felsõ váltógörgö a 28-as tányérral, úgyhogy lecseréltem 11-24-re. Ez egy RX-100 hátsó váltó volt. Hiába állítottam rajta bármit, összeértek és ronda hangjuk volt.
#33622
Írta 2006. május 31. - 14:54

Okok, nem azt mondtam, hogy senkinek nem kell, meg hülyeség, meg én mindenhol felmegyek(fõleg, hogy én nem rég tekerek).
Budapesti vagyok.
Egyébként milyen láctányérod, és fogakeréksorod van?
Lehet, ha 42/23 a legkisebbed, akkor elég egy 39es tányért meg egy 27es sort venned.
igazából lövésem nincs
kicsit beavatna valaki a lánctányérokba? 27-es sor meg42/23 meg ilyenek nekem tök kínai
lecsaptam az elsõ szimpi bicóra:D
az elsõ nagyobbik tányéron van egy 52 felirat és kész
ennyit tok:)
#33623
Írta 2006. május 31. - 14:22

#33624
Írta 2006. május 31. - 14:00

Van benne valami amit mondasz, Mathias, az erõsödéssel-visszaváltással kapcsolatosan. Viszont a fékváltókarral sem muszáj mindig váltani -> ha nem akarod, ez sem fog magától könnyebb áttételre ugrani
szóval az egyénen múlik mikor vált.
Fv. kart azért találták ki hogy váltásnál ne kelljen elengedni a kormányt (stabilitás). Pl. az utcánk egy darabig erõsen emelkedik (21-es elég) aztán hirtelen még jobban. Namármost a kátyús burkolat miatt félkézzel fogni a kormányt, váltani, plusz taposni mint az állat egyszerre (nekem) nem menne. Már a lankásabb részen 23-ba kéne mennem, fvkarral viszont a törésig 21, utána klikk, 23, mindenféle probléma nélkül.
Persze világos. Én csak olyan szemszögbõl néztem, hogy nem tragédia, ha nincs fékváltókar. Hát igen velem is volt már, hogy kiesést okozott a váltás, de szerintem ennek annyi következménye volt, hogy kicsit késõbb értem fel.


#33625
Írta 2006. május 31. - 13:52

költözz hegyre, akkor megtudod, hogy milyen jó a több sebesség...
gyondolom Bp-i vagy
Okok, nem azt mondtam, hogy senkinek nem kell, meg hülyeség, meg én mindenhol felmegyek(fõleg, hogy én nem rég tekerek).

Budapesti vagyok.
Egyébként milyen láctányérod, és fogakeréksorod van?
Lehet, ha 42/23 a legkisebbed, akkor elég egy 39es tányért meg egy 27es sort venned.
#33626
Írta 2006. május 31. - 13:50


Fv. kart azért találták ki hogy váltásnál ne kelljen elengedni a kormányt (stabilitás). Pl. az utcánk egy darabig erõsen emelkedik (21-es elég) aztán hirtelen még jobban. Namármost a kátyús burkolat miatt félkézzel fogni a kormányt, váltani, plusz taposni mint az állat egyszerre (nekem) nem menne. Már a lankásabb részen 23-ba kéne mennem, fvkarral viszont a törésig 21, utána klikk, 23, mindenféle probléma nélkül.
#33627
Írta 2006. május 31. - 13:43


#33628
Írta 2006. május 31. - 13:31

gyondolom Bp-i vagy
#33629
Írta 2006. május 31. - 13:07


#33630
Írta 2006. május 31. - 12:17

ha fék/váltókar akkor kell, ha "tologatós" akkor nem
tologatós a váltókar, meg nem is pozicionált (már ha van ilyen egyáltalán tologatósból)
a hosszú kanálhoz hátulra új váltó vagy csak új kanál kell (már ha van így külön)?
gondolom, akkor 3 tányéros elsõ váltó is kéne
most így belegondolva ez egész váltócserének hangzik...
ez így kb. mennyibe fájna nekem?
#33631
Írta 2006. május 31. - 11:48

#33632
Írta 2006. május 31. - 11:36

#33633
Írta 2006. május 31. - 11:34

Nekem Ausztriába a Grossglocknerhez felraktam a 30-11es monti racsnit és elvitte az akkori Ultegra hátsóváltóm! De ez már nagyon nagyon necces, sokat kellett buherálni és nem garantált. A 28as az valszeg el kell hogy menjen rövid kanassal.
#33634
Írta 2006. május 31. - 11:30

- 3-as hajtómû,
- 3 sebesség kompatibilis elsõ átdobó,
- hosszú karos hátsó váltó, ami felszedi a többletláncot 30-as tányér esetén.
Elsõ váltókar?
#33635
Írta 2006. május 31. - 11:24

#33636
Írta 2006. május 31. - 10:54


A legkönnyebb áttételt használtam szinte végig, persze volt kevésbé meredek meg lejtõs rész is, ott váltogattam. A bringámon a legkönnyebb a 39/24.
Itt szeretném megkérdezni mi igaz abból amit Sipi mondott az Eurosporton, hogy erre a szakaszra 34/27-el készültek a profik? Létezik 34-es elsõ tányér, amit fel lehet tenni a Dura és a Record hajtómûvekre? Azért is fogadtam kétkedve ezt a bejelentést, mert rögtön utána mondta, hogy hátul 11 fogaskerék van

#33637
Írta 2006. május 31. - 10:49

van most nekem ez a mali bringám, 2x7-es váltóval
mi kell ahhoz, hogy 3x7-eset csináljak belõle?
- 3-as hajtómû,
- 3 sebesség kompatibilis elsõ átdobó,
- hosszú karos hátsó váltó, ami felszedi a többletláncot 30-as tányér esetén.
#33638
Írta 2006. május 31. - 09:29

#33639
Írta 2006. május 31. - 09:04

néhány kérdések egy amatõrtõl:
van most nekem ez a mali bringám, 2x7-es váltóval
mi kell ahhoz, hogy 3x7-eset csináljak belõle?
új tányér az ugye kell
az elsõ váltót kell cserélni vagy át kell állítani? a hátsó váltót is csak hozzá kell állítani vagy akkor már az is cserére szorul? a lánc gondolom marad
plz help
köszi:clap:
#33640
Írta 2006. május 30. - 21:21

Milyen volt a Giro? Hát felejthetetlen az biztos!

Meló után indultunk, egész éjjel mentünk. Ahogy megérkeztünk átültem a bringára és hajrá fel a Passo delle Erbe-re. Félúton elkezdett esni, majd átment szakadó hóesésbe, de abba az igazi nagy pelyhesbe


Nem tudom miért törölték ezt a szakaszt, ennél már sokkal durvább havak is voltak amire én emlékszem, pedig kb 12-14 éve nézem a versenyeket. Nyafogósok!
Én nagyon élveztem a hegymenetet, tervben is van egy nagyobb kiruccanás ahol egy teljes királyetapot szeretnék megcsinálni, ha valaki csatlakozna majd összebeszélünk.
Remélem bmafte is leírja mi volt, Õ a Kronplatz-ra ment fel (azt is törölték)
http://img.tar.hu/vo.../22302087.jpg#3
http://img.tar.hu/vo.../22349091.jpg#3
Sorry, ha hosszú és off voltam!