Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#33601
Posted 2006. May 31. - 13:50
Fv. kart azért találták ki hogy váltásnál ne kelljen elengedni a kormányt (stabilitás). Pl. az utcánk egy darabig erõsen emelkedik (21-es elég) aztán hirtelen még jobban. Namármost a kátyús burkolat miatt félkézzel fogni a kormányt, váltani, plusz taposni mint az állat egyszerre (nekem) nem menne. Már a lankásabb részen 23-ba kéne mennem, fvkarral viszont a törésig 21, utána klikk, 23, mindenféle probléma nélkül.
#33602
Posted 2006. May 31. - 13:43
#33603
Posted 2006. May 31. - 13:31
gyondolom Bp-i vagy
#33604
Posted 2006. May 31. - 13:07
#33605
Posted 2006. May 31. - 12:17
ha fék/váltókar akkor kell, ha "tologatós" akkor nem
tologatós a váltókar, meg nem is pozicionált (már ha van ilyen egyáltalán tologatósból)
a hosszú kanálhoz hátulra új váltó vagy csak új kanál kell (már ha van így külön)?
gondolom, akkor 3 tányéros elsõ váltó is kéne
most így belegondolva ez egész váltócserének hangzik...
ez így kb. mennyibe fájna nekem?
#33606
Posted 2006. May 31. - 11:48
#33607
Posted 2006. May 31. - 11:36
#33608
Posted 2006. May 31. - 11:34
Nekem Ausztriába a Grossglocknerhez felraktam a 30-11es monti racsnit és elvitte az akkori Ultegra hátsóváltóm! De ez már nagyon nagyon necces, sokat kellett buherálni és nem garantált. A 28as az valszeg el kell hogy menjen rövid kanassal.
#33609
Posted 2006. May 31. - 11:30
- 3-as hajtómû,
- 3 sebesség kompatibilis elsõ átdobó,
- hosszú karos hátsó váltó, ami felszedi a többletláncot 30-as tányér esetén.
Elsõ váltókar?
#33610
Posted 2006. May 31. - 11:24
#33611
Posted 2006. May 31. - 10:54
A legkönnyebb áttételt használtam szinte végig, persze volt kevésbé meredek meg lejtõs rész is, ott váltogattam. A bringámon a legkönnyebb a 39/24.
Itt szeretném megkérdezni mi igaz abból amit Sipi mondott az Eurosporton, hogy erre a szakaszra 34/27-el készültek a profik? Létezik 34-es elsõ tányér, amit fel lehet tenni a Dura és a Record hajtómûvekre? Azért is fogadtam kétkedve ezt a bejelentést, mert rögtön utána mondta, hogy hátul 11 fogaskerék van . Ahogy én néztem az Ultegra hajtómûvemet nem lehetne kisebb kistányért feltenni rá mert a csavarok nagyobb kört alkotnának a tányérnál. Valamit nekem is változatnom kellene áttétel ügyben mert hosszú meredekebb hegyeket nem tudok így megmászni, persze nem a 24%-osra gondolok, de 10-18% köztieket sem. Gondolom hátra még egy 27-es felmehetne, de a nagyobbhoz, ha jól tudom hosszúkanalas váltó kellene, azt meg nem akarok!
#33612
Posted 2006. May 31. - 10:49
van most nekem ez a mali bringám, 2x7-es váltóval
mi kell ahhoz, hogy 3x7-eset csináljak belõle?
- 3-as hajtómû,
- 3 sebesség kompatibilis elsõ átdobó,
- hosszú karos hátsó váltó, ami felszedi a többletláncot 30-as tányér esetén.
#33613
Posted 2006. May 31. - 09:29
#33614
Posted 2006. May 31. - 09:04
néhány kérdések egy amatõrtõl:
van most nekem ez a mali bringám, 2x7-es váltóval
mi kell ahhoz, hogy 3x7-eset csináljak belõle?
új tányér az ugye kell
az elsõ váltót kell cserélni vagy át kell állítani? a hátsó váltót is csak hozzá kell állítani vagy akkor már az is cserére szorul? a lánc gondolom marad
plz help
köszi:clap:
#33615
Posted 2006. May 30. - 21:21
Milyen volt a Giro? Hát felejthetetlen az biztos!
Meló után indultunk, egész éjjel mentünk. Ahogy megérkeztünk átültem a bringára és hajrá fel a Passo delle Erbe-re. Félúton elkezdett esni, majd átment szakadó hóesésbe, de abba az igazi nagy pelyhesbe . Elég gyengén muzsikáltam felfelé 1:50 alatt mentem fel, egy õszhajú és egy kopaszodó nagypapa elõzött meg kb dupla tempóval, mosolyogva ciao-ztak. Találkoztam az ördöggel, már akkor beöltözve lófrált kezében a vasvillájával . Nagyon jó helyünk volt fent (fater kocsival ment fel), vártuk a mezõnyt, a hó szakadt, de nem maradt meg az úton. Kicsit szunyókáltunk és arra ébredtünk, hogy mindenki fejvesztve menekül a hegyrõl. Kérdezõsködtünk, akkor mondták, hogy törölték a szakaszt és a Furcia lesz a befutó. Irány ezerrel lefelé, közben a sok bringás is elindult le versenytempóban, õk nem nyafogtak az idõjárás miatt mint a profik. Lentrõl aztán már nem lehetett felmenni a Furcia-ra, úgyhogy egy kisebb emelkedõn vártuk a mezõnyt, az esõ továbbra is szakadt. Sajnos a törölt hegy miatt a mezõny egy pillanat alatt elsuhant elõttünk kb 30-35-ös tempóban. Ezután jött a fekete leves, éjjel irány haza.
Nem tudom miért törölték ezt a szakaszt, ennél már sokkal durvább havak is voltak amire én emlékszem, pedig kb 12-14 éve nézem a versenyeket. Nyafogósok!
Én nagyon élveztem a hegymenetet, tervben is van egy nagyobb kiruccanás ahol egy teljes királyetapot szeretnék megcsinálni, ha valaki csatlakozna majd összebeszélünk.
Remélem bmafte is leírja mi volt, Õ a Kronplatz-ra ment fel (azt is törölték)
http://img.tar.hu/vo.../22302087.jpg#3
http://img.tar.hu/vo.../22349091.jpg#3
Sorry, ha hosszú és off voltam!
#33616
Posted 2006. May 30. - 20:45
Van jogsid?
Tanítják, hogy ha kimész az autómosóból tanácsos pár próbafékezést csinálni, hogy a fékek elpárologtassák a vizet, különben pofára eshetsz egy keresztezõdésben!
A fekete lé meg jöhet a felni-kopásból+kosz...
...szerintem
Hát ez az, hogy a felnirõl nem fog elpárologni a víz, az fix. Sõt, azt is nehezen hiszem, hogy a fékpofa letisztítja indulás után. Mikor bringázás közben átmegyek egy méretes pocsolyán, attól messze nem megy el annyira a fékerõ, mint állás közben.
A fekete lé egészen biztosan a fékpofából származik.
#33617
Posted 2006. May 30. - 20:38
#33618
Posted 2006. May 30. - 19:53
Nekem is az van, nem rossz... Viszont a fekete szutyok (állítólag szén) elég gyilkos (Eleve hogy jön ki fekete lé egy piros fékpofából?).
És ha kint áll a bicó egy darabig esõben, hidegben, akkor az elsõ fékezésnél 0 a fékhtás. Utána jobb lesz... Tök érthetetlen, de párszor majdnem ráb@sztam már.
Van jogsid?
Tanítják, hogy ha kimész az autómosóból tanácsos pár próbafékezést csinálni, hogy a fékek elpárologtassák a vizet, különben pofára eshetsz egy keresztezõdésben!
A fekete lé meg jöhet a felni-kopásból+kosz...
...szerintem
#33619
Posted 2006. May 30. - 19:43
Piros Ritchey elég jó esõben/sárban, de "levet" az is ereszt...
Nekem is az van, nem rossz... Viszont a fekete szutyok (állítólag szén) elég gyilkos (Eleve hogy jön ki fekete lé egy piros fékpofából?).
És ha kint áll a bicó egy darabig esõben, hidegben, akkor az elsõ fékezésnél 0 a fékhtás. Utána jobb lesz... Tök érthetetlen, de párszor majdnem ráb@sztam már.
#33620
Posted 2006. May 30. - 19:02
Egyébbként milyen volt a Giro? Fel tudtatok menni az Erbére, ritka szar idõ volt. Gondoltam is rád, mikor láttam a közvetítést, hogy mi lehet ottkint.