Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34336 replies to this topic

#33581
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Szerintetek Dobogókõre fölfelé menet mennit számít majd ez a majdnem 4kg különbség?


2,16s.:)

#33582
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
Vicces, hogy a Merida honlapján az angol verzióban nem adják meg a gépek súlyát, viszont a német verzióban igen. Eszerint a 16 sebességes 901-es (Sora) 9.1kg. A 20 sebességes 904-es (Shimano 105) 8.9kg.

Azt hiszem maradok a 901-esnél. Elolvastam a http://www.roadbikereview.com-on egy csomó Sora-beszámolót, nem tûnik olyan vészesen gyengének. Ha pedig majd pár év múlva kipusztul, lecserélem 105-esre. A 901-esnek ugyanaz a váza, villája, mint a drágábbaknak. Ráadásul egy boltban most tudok csere-berélni, variálni, és így 140-ért megkapom. - Csak ne lenne olyan csúnyácska!

A Gepida gyönyörû, de túl drága és lutri is. - Ha legalább valakinek lenne, és elmondaná tényleg milyen szuper, az más lenne ...

Egyébként megmértem a (még sovány :) trekking bringámat pontosabban: 13 kg. Szerintetek Dobogókõre fölfelé menet mennit számít majd ez a majdnem 4kg különbség?

#33583
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts

ja és még valami:
miben különbözika két forgópontos fék a mezeitõl? jobb? mitõl jobb? egyszerre húzza a bowden a 2 fékpofát?

ill. a kazettás racsni mit takar? van olyan meg mentes?


Wáá most megfogtál! Mindent én sem tudok :D:D

A kétforgáspontos fék a jobb, szerintem azért, mert könnyebb húzni!
A kazettás racsnit szerintem könnyebb szétszedni meg variálni vele. Manapság az a menõ, modern...kérdezz rá a meghajtás topickban, a kazetta nem csak az outi sajátja!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33584
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 posts
köszi Grolsch és Mathias:prosze:



ja és még valami:
miben különbözika két forgópontos fék a mezeitõl? jobb? mitõl jobb? egyszerre húzza a bowden a 2 fékpofát?

ill. a kazettás racsni mit takar? van olyan meg mentes?

#33585
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts
Vagy mondjuk 250 ezerbõl kijön egy Trek 1500-as vázra (106 ezer) épített Tiagra rendszer.
De igazából a Trek-et sem tapasztaltam még, de mégis jobb a neve, mint a Gepidának ;)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33586
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts

No szóval kéne egy igazi országúti. Kinéztem egy bringát: Gepida Bandon 970 - Shimano 105-ös cucc, karbon villa, és nagyon dögösen kinézõ kerekek (Vuelta Crosser Wheel set), 9.7 kg - 244eFt. Itt a leírás: http://www.olimpia.h...letek.php?id=13

Egy lényegesen olcsóbb alternatíva egy Sora-val szerelt Merida 901, amit mindenféle csere-berével 140-ért meg tudnák kapni. A villája ennek is karbon. Sajnos a kinézete egyáltalán nem vonzó :( Nem tudom, ez hány kg. lehet, de gondolom ez sincs 10 fölött, pár deka nem számít. Megér 100eFt-ot a 105-ös felszerelés és a fene tudja milyen kerék? Megérzem én egyáltalán a különbséget? (Föltve, hogy jól beállítom a váltókat.)

Vélemény, jótanács?


Én nem vennék Gepidát. Fõleg nem 244 ezer Ftért!

Ha ennyi pénzt szánsz rá vegyél Merida Road904-et! Az is 105-el van szerelve, karbonvillás, és garantáltan nincs 10 kg! Vagy ott van még a Merida Road 903, 219 ezerért. Ugyanaz a váz, csak Tiagrával szerelve.

Szerintem, és most lehet megkövezni a Meridának vannak a legjobb ár/érték arányú vázai. 55-ezer Ft, karbonvilla, duplacsöves alu-váz, pehely súllyal.
És egyáltalán nem gagyik!

Meg ott van még a Decathlon! Azokat annyira nem ismerem, de pár hete voltam egy boltjukban és csorgattam a nyálam rendesen. Azok is elég jó áron vannak! Ha jól emlékszem 230 körül volt egy 105-el szerelt karbonvillás gépük. Meg + karbon támvillásat is kapsz már elfogadható áron de arra nem emlékszem mennyi.
Nem lehet olyan rossz a Decathlon, ha az Ag2R pro tour csapat ezzel a márkával nyomul.

Ja és ragaszkodj nyugodtan a karbonvillához, mert sokkal jobb! Fõleg ha a támvillád is abból van...:D Nekem volt aluvillás gépem is és az általad említett kézzsibbadás nem volt jellemzõ, szóval lehet tényleg tartásbeli hiba lesz!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33587
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Köszi, de sajnos ez nem sokat segített. Azt hiszem ez a bemutatósdi nem az a mûfaj, amiben bármi kritikusat mondanának...


Tudom sajna. De teszten se hallottam még rosszat bringáról.:( Ez van, vigyáznak mit írnak, nehogy ne kapjan tesztelésre bicót.

#33588
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Hát nem tudom hogy zsibbadt el úgy a kezed.:) Egyálltalán nem gáz a merev villa szerintem, nekem acél vázam és villám van és csak akkor kezd el fájni a csuklóm, ha több mint 50kmert tekerek, de ha kicsit mozgatom, akkor elmúlik.
Lehet rossz a tartásod.

http://matuzmaster.h...ikkek_pain.html

#33589
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
Köszi, de sajnos ez nem sokat segített. Azt hiszem ez a bemutatósdi nem az a mûfaj, amiben bármi kritikusat mondanának...

#33590
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts
itt írnak egy kicsit errõl a bringáról:

http://velo.hu/index...Hash=9a70f0cb80

#33591
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
Még egy kérdés:

A trekking bringámon ugyebár van egy - ugyan ócska - teleszkóp. A Tour de Pelso 200km-e után így is annyira elzsibbadt a kezem, hogy még most sem mozog tökéletesen a kisujjam a jobb kezemen. Ez persze részben az egyenes kormányból adódik, amit egyféleképpen lehet csak fogni - egy koskormányos outi bicaj gondolom jobb ilyen szempontból. Igen ám, de azokban nincs teló - lehet, hogy még jobban tönkrevágja a kezem?

A kérdés az, hogy igaz-e az a feltételezésem, hogy a karbon villák ilyen szempontból sokkal jobbak mint az aluk? Mert ha nem ragaszkodom a karbon vilához, akkor szélesebb a választék ...

#33592
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
Ifjú koromban Favoritom volt, aztán átálltam montira, azt ellopták, vettem egy trekkinget, azzal járok munkába, viszem a gyereket az oviba, ... Egy darabig azzal jártam hegyre is, de azután kipróbáltam egy igazi montit - most már megint van olyanom is :) Mostanában egyre többet járok országúton (amikor túl nagy a dagonya az erdõben, fõleg Dobogókõ felé), és az elmúlt hét végen voltam a Tour de Pelson is. A 17 kg-os trekking bringámat erre az alkalomra lesoványítottam 14 kg-ra (leszedtem mindent szart, és kicseréltem a gumit). Egész jól szaladt így a bicaj! Viszont most vissza kell rá pakoljak mindent, újra 17 kg lesz - most, hogy 2 napig volt egy "könnyû" bringám, nagyon nem fûlik a fogam ahhoz, hogy újra 17 kg-os bicajjal tekerjek Dobogókõre ... No szóval kéne egy igazi országúti. Kinéztem egy bringát: Gepida Bandon 970 - Shimano 105-ös cucc, karbon villa, és nagyon dögösen kinézõ kerekek (Vuelta Crosser Wheel set), 9.7 kg - 244eFt. Itt a leírás: http://www.olimpia.h...letek.php?id=13

A kérdéseim:
-Tud valaki valamit a Gepidákról úgy általában? Nem nagyon találni a márkáról semit sem a Neten.
- A kerék nagyon dögösen néz ki, de errõl sem találtam semmit. Illetve 93kg vagyok, és nem tudom, az a 24 küllõ elbír-e?

Egy lényegesen olcsóbb alternatíva egy Sora-val szerelt Merida 901, amit mindenféle csere-berével 140-ért meg tudnák kapni. A villája ennek is karbon. Sajnos a kinézete egyáltalán nem vonzó :( Nem tudom, ez hány kg. lehet, de gondolom ez sincs 10 fölött, pár deka nem számít. Megér 100eFt-ot a 105-ös felszerelés és a fene tudja milyen kerék? Megérzem én egyáltalán a különbséget? (Föltve, hogy jól beállítom a váltókat.)

Vélemény, jótanács?

#33593
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts

tologatós a váltókar, meg nem is pozicionált (már ha van ilyen egyáltalán tologatósból)
a hosszú kanálhoz hátulra új váltó vagy csak új kanál kell (már ha van így külön)?
gondolom, akkor 3 tányéros elsõ váltó is kéne

most így belegondolva ez egész váltócserének hangzik...

ez így kb. mennyibe fájna nekem?


Kanál nincs külön...igen jóformán egy egész váltócsre!
És igen akkor átdobó is új kell
De szerintem sportolók nem használnak 3 tányéros rendszert. ...nekem se hiányzik, de igaz nem is járok az Alpokban ;)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33594
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

igazából lövésem nincs
kicsit beavatna valaki a lánctányérokba? 27-es sor meg42/23 meg ilyenek nekem tök kínai
lecsaptam az elsõ szimpi bicóra:D

az elsõ nagyobbik tányéron van egy 52 felirat és kész

ennyit tok:)


Hát én se régóta tudom ezeket a dolgokat.:)

Ezek a fogak számát jelentik. Az 52 azt jelent 52 foga van. Számold meg a kissebbik lánctányér fogainak a számát, meg a fogskoszorú egyes fogaskerekeinek fogszámát(mondjuk a te esetedben a legnagyobbét, mert az még kevés akkor). És akkor majd kiderûl kell-e neked 3 tányér.

#33595
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts

igazából lövésem nincs
kicsit beavatna valaki a lánctányérokba? 27-es sor meg42/23 meg ilyenek nekem tök kínai
lecsaptam az elsõ szimpi bicóra:D

az elsõ nagyobbik tányéron van egy 52 felirat és kész

ennyit tok:)



A sor az a hátsó fogaskoszorú. Pl egy 9-es sor azt jelenti, hogy hátul 9 fokozat van. Ezt hívhatjuk kazettának is (ha kazettás a racsni)
A 42/23 meg a legkisebb legnagyobb jelölés. Pl egy 52/39 azt jelenti, hogy a hajtókaron a nagyobbik tányér 52, a kisebbik 39 fogas. vagyis ha megszámolod hány fog van a tányéron, megkapod a számot. Ne a feliratokat nézegesd, hanem számolj ;)
52/45/39 Ez azt jelenti, hogy 3 tányéros a hajtókar.
A soron a legkisebb fogsor a kónusz. Outin ez ált. 12 vagy 11 fogas. A legnagyobb meg 24 körül van.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33596
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts
34-es lánctányért a kompaktnak nevezett hajtómûvekre lehet feltenni. Ezeknek a hagyományos 130 mm-es furatkör-átmérõ helyett 110 mm-es van, ezért lehet lemenni 38 fogszám alá.
A 28-as tányér nem biztos, hogy jó a rövid kanalas váltóhoz. Én nem rég raktam össze egy bringát eladásra, arra 11-28 kazettát raktam, de összeért a felsõ váltógörgö a 28-as tányérral, úgyhogy lecseréltem 11-24-re. Ez egy RX-100 hátsó váltó volt. Hiába állítottam rajta bármit, összeértek és ronda hangjuk volt.

#33597
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 posts

Okok, nem azt mondtam, hogy senkinek nem kell, meg hülyeség, meg én mindenhol felmegyek(fõleg, hogy én nem rég tekerek).:)
Budapesti vagyok.

Egyébként milyen láctányérod, és fogakeréksorod van?
Lehet, ha 42/23 a legkisebbed, akkor elég egy 39es tányért meg egy 27es sort venned.



igazából lövésem nincs
kicsit beavatna valaki a lánctányérokba? 27-es sor meg42/23 meg ilyenek nekem tök kínai
lecsaptam az elsõ szimpi bicóra:D

az elsõ nagyobbik tányéron van egy 52 felirat és kész

ennyit tok:)

#33598
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
EGy átlagos oúti áttétellel (39/25, v.27) is sok helyre fel lehet menni, nálunk meg mindenhova, de a legkeményebb alpesi meg egyéb nagy hegyek emelekdõire nem, ide hármas meghajtás kell. Van egy csomó emelkedõ aminek az átlagos emelkedése 10% fölött van, vagy még erõsebb, pld. Speikkogel nem is olyan messze innen 12% átlagos tizenvalahány kilométeren keresztül!!, itt azért beáll a lába akármilyen erõs embernek 39/25-tel is. EGyébként pont a budapesti kerósok mehetnek az ország legerõsebb emelkedõin! Budán kb. féltucat utca van, ami 20%, vagy feletti, és scak azért leeht rajta felmenni 39-23,25-ben, mert rövidek.

#33599
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Van benne valami amit mondasz, Mathias, az erõsödéssel-visszaváltással kapcsolatosan. Viszont a fékváltókarral sem muszáj mindig váltani -> ha nem akarod, ez sem fog magától könnyebb áttételre ugrani :) szóval az egyénen múlik mikor vált.
Fv. kart azért találták ki hogy váltásnál ne kelljen elengedni a kormányt (stabilitás). Pl. az utcánk egy darabig erõsen emelkedik (21-es elég) aztán hirtelen még jobban. Namármost a kátyús burkolat miatt félkézzel fogni a kormányt, váltani, plusz taposni mint az állat egyszerre (nekem) nem menne. Már a lankásabb részen 23-ba kéne mennem, fvkarral viszont a törésig 21, utána klikk, 23, mindenféle probléma nélkül.


Persze világos. Én csak olyan szemszögbõl néztem, hogy nem tragédia, ha nincs fékváltókar. Hát igen velem is volt már, hogy kiesést okozott a váltás, de szerintem ennek annyi következménye volt, hogy kicsit késõbb értem fel.:) De ettõl nem lettem edzettebb, vagy kevésbé edzett szerintem. De én még nem vagyok tapasztalt bringás, szóval szóljatok rám ha hülyeségeket beszélek.:)

#33600
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

költözz hegyre, akkor megtudod, hogy milyen jó a több sebesség...

gyondolom Bp-i vagy


Okok, nem azt mondtam, hogy senkinek nem kell, meg hülyeség, meg én mindenhol felmegyek(fõleg, hogy én nem rég tekerek).:)
Budapesti vagyok.

Egyébként milyen láctányérod, és fogakeréksorod van?
Lehet, ha 42/23 a legkisebbed, akkor elég egy 39es tányért meg egy 27es sort venned.