Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34361 hozzászólás a témában

#33541
Marchello

Marchello

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 hozzászólás
kb 96-98 as Gepida jó kis középkategóriás váz volt, de monti, ami azért nem ugyanaz mint az országuti. Ettõl függetlenül nem lehetetlen hogy jót vagy rosszat csináltak volna most, én még nem próbáltam, nem is láttam ilyen oguti vázat.
Ha megveszed, majd írd meg a tapasztalatokat ;)

#33542
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Hát, a Gepida (Asgard) csinált legalább olyan vázat a régi idõkben, mint egy Trek, pl 990. Aki bicajozott 96-98 körül az tudja, mirõl beszélek. Csak a Trek-et felkatpák, a Gepidát meg nem.

#33543
schnellthomas

schnellthomas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.671 hozzászólás

Szerintem a Gepida márka még gyerekcipõben jár, sõt egy bringaboltos ismerõsöm nyomdafestéket nem tûrõ jelzõket használ rá,
de én ezennel befejezem a le, meg rábeszélõs hozzászólásaimat a témával kapcsolatban! :)
Jó lenne ha másvki is hozzászólna a Gepida mizériához!


Szerintem a váz merevségét nem lehet megnézni. Max annyit, hogy a középrész milyen vastag, széles.


Akkor a felsõ idézetre:A Gepida egy teljesen remek,kifogásolhatatlan márka,amíg városi közlekedésen bellül is arra használod hogy elmenj vásárolni,meg haza.Ha jártál már Komárom felé elég sok bringással találkozhatsz.És egyre több gepida márkával ellátottal!Nincs azzal gond.Jobb mint a T**** Gazdis!jah és már tárcsafékes agyakat is gyárt.Kívánom nekik hogy csak így tovább!

Második idézetre:
Vázad merevségét úgy lehet megnézni(jól fûzött kerekekkel,mert ha lazák a küllõk akkor már nem pontos a mérés) hogy a bringád mellé álva a pedált 6óra irányába állítod,a bringát megdöntöd egy picit és közepes erõteljességgel(mármint ne rúgj rá nagyot :D ) a lábaddal megnyomod a pedált.
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)

#33544
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Az a kérdésem, meg lehet-e azt csinálni, hogy outi gépre monti racsnit teszek föl? Ez megoldaná az áttételezési bajmat. Nyilván kilences helyébe kilencest. Müxene ez így? Persze még kevésbé lenne szabad keresztbe váltani, mert az outi váltónak rövidebb a láncfeszítõje. Ha ez nem menne e láncfeszítõ-hossz miatt, akkor föltennék hátra egy monti váltót. Szerintetek ez kompatibilis lenne az outi fékváltókarokkal?


Nekem a régi outimon Sora mellett monti hátsó váltó volt. Ráadásul úgy, hogy a fékkar 3*8-at tudott, nekem meg csak 2*7-em volt, és a racsnim is monti volt, mert hajtókaron a kisebbik tányér 42-es volt.

Amúgy én is megfigyeltem, hogy montival hegymenetben pörget az ember, outival meg kiállok a nyeregbõl és úgy megyek fel. (mármint attól függ milyen hosszú a hegy :) )
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33545
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
Megoldás lehet egy tripla hajtómû is. Ezzel 30/27-es áttételt lehet kihozni tisztán outis alkatrészekkel.
A másik megoldás, amit írtál: dupla hajtómû montis kazettával, de mindenképpen montis hátsóváltó kell, mert az outis Shimano hátsóváltók legfeljebb 27-es fogaskerékkel használhatóak (a hosszúkanalas is!). Az így elérhetõ legkisebb áttétel 39/34 normál 130 mm-es osztókörû hajtómûvel vagy 34/34 kompakt (110 mm-es) hajtómûvel.
30/27=1,11
39/34=1,15
34/34=1,00
Bármelyik a fenti háromból elég kell legyen bármilyen aszfalt útra 80-90-es pedálfordulatnál.
A montis hátsó váltók teljesen kompatibilisek az outi fékváltókarokkal.

#33546
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Van egy dilemmám. Eddig egy trekking és egy monti gépem van. Az áttételezésük hasonló, a falon is föl lehet velük menni úgy, hogy közben a pedál fordulatszámot az optimum közelében tartom. Az outi gépeknél viszont hátul a legnagyobb fogaskerék is sokkal kisebb, mint egy montin, és elõl a kisebb/legkisebb is kisebb mint egy montin. Ez azt jelenti, hogy mondjuk Dobogókõre fölfelé menet úgy le fog lassulni a pedál, hogy ki kell majd álljak a nyeregbõl. - Nem értem, miért van ez így az outi gépeken. 80-90-es pedálfordulatnál dolgozunk a legjobb hatásfokkal, miért nem olyan az áttételezés, hogy így lehessen hegyre föl tekerni? Ráadásul nekem ócska a térdem. Ha nem erõltetem túl, akkor a világ végéig is elmegyek, de nem tesz neki jót a nagy terhelõ erõ.

Az a kérdésem, meg lehet-e azt csinálni, hogy outi gépre monti racsnit teszek föl? Ez megoldaná az áttételezési bajmat. Nyilván kilences helyébe kilencest. Müxene ez így? Persze még kevésbé lenne szabad keresztbe váltani, mert az outi váltónak rövidebb a láncfeszítõje. Ha ez nem menne e láncfeszítõ-hossz miatt, akkor föltennék hátra egy monti váltót. Szerintetek ez kompatibilis lenne az outi fékváltókarokkal?

#33547
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
A májusi Tour/Rennrad Magazinban van 800 Euro alatti bringák tesztje. Ezek is többnyire 105-ös szettel vannak szerelve, a tesztelõk kellemesen meglepõdtek. Két hónapja ultegrás szintû gépeket teszteltek, a mostani teszt legjobbjai jobbak, mint az ultegrás teszt átlaga. Szóval most éppen a Poison Cyanid a nyerõ nálam: http://www.poison-bi...C-20000121.htm# Magyarországra is szállítanak, 30 Euro a szállítási költség.

#33548
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Cép, meg annyira nem is nehéz

#33549
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
mephisoft azért nézzél még pár bringát, szerintem elég sok van ebben az árkategóriában. Pl.: http://kerekpar.hu/termekek/orszaguti
Itt pl.: a Kelly's '05 IRC 3.9 tûnik jó árúnak(bár egyálltalán nem ismerem ezt a márkát), de nem tudom lehet-e rendelni, mert boltba nincs a net szerint, meg kérdés, hogy tényleg azok a cuccok vannak rajta, mert a drágább Kelly's-eken is hasonló alkatrészek, vannak, szóval lehet elírás, de egy telefont megér szerintem.
Meg van Orbea is 270 alatt a bikeart-ban.

#33550
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
Szerintem a Gepida márka még gyerekcipõben jár, sõt egy bringaboltos ismerõsöm nyomdafestéket nem tûrõ jelzõket használ rá,
de én ezennel befejezem a le, meg rábeszélõs hozzászólásaimat a témával kapcsolatban! :)
Jó lenne ha másvki is hozzászólna a Gepida mizériához!

Szerintem a váz merevségét nem lehet megnézni. Max annyit, hogy a középrész milyen vastag, széles.

Amúgy bicó kiszórások nálunk is vannak. Pl a Velotradenél van hogy több százezres gépeket féláron adnak. Pl tavaly õsszel (tudom megint Merida) de egy full Ultegrás full karbonvázas outit meg lehetett kapni kevesebb mint 300 ezerért, a Dura-aces, legfelsõ kategóriás karbon outi, meg 450 ezer volt!
Szóval õsszel érdemes bicót venni!!!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33551
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Még mindig azon a kérdésen agonizálok, milyen bringát vegyek... Az a bizonyos Gepida Bandon 970-es a Vuelta kerekekkel és 105-ös szettel még mindig nagyon izgatja a fantáziámat. Van egy darab, és meg lehet nézni a boltban. Meg tudjátok mondani, hogy bolti körülmények között meg lehet-e - és hogyan - nézni, hogy mennyire merev egy váz? Illetve egy keréken mit lehet ellenõrizni? Egyéb dolgok, amiket még meg lehet nézni?

Más: mikor kezdõdnek a német boltokban az árleszállítások?

#33552
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Kantáros, eredeti, Santini (vagy Nalini), made in italy, az aran meg majd meglepodsz -> jo ertelemben!


:love1:

igen Santini!
...szeretem a meglepetéseket! :)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33553
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás

ok! köszi!
Azt hittem használt :P ...nemám megkopasztotok. Egy komplett felsõ (rövid cipzárral) meg gatyó (kantáros) kb 27 ezer Ft,nem?
igaz utálom a kantár nélkülit, de az lehet olcsóbb
ej-ej...ismerõsnek jár kedvezmény? :D


Kantáros, eredeti, Santini (vagy Nalini), made in italy, az aran meg majd meglepodsz -> jo ertelemben!
BMaFTe

#33554
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Grolsch!

S-es komplett MILRAM kellene akkor - megoldhato, lehet egy kicsit varni kell ra, az arat meg nem tudom, de ha lesz info rola irom!


ok! köszi!
Azt hittem használt :P ...nemám megkopasztotok. Egy komplett felsõ (rövid cipzárral) meg gatyó (kantáros) kb 27 ezer Ft,nem?
igaz utálom a kantár nélkülit, de az lehet olcsóbb
ej-ej...ismerõsnek jár kedvezmény? :D
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33555
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás

Megéztem gyorsan pár bringa árát Németországban és itthon: gyakorlatilag ugyanaz (szállítást nem számítva). Pl. Egy Cube Peloton 1000 Euro, itthon 265eFt. A Merida 904 Németországban 1049 Euro, itthon 269eFt. Szóval komplett bicajt egyáltalán nem érdemes külföldrõl hozni.


Hacsak nincs holtszezon es nincs baromi jo osszekottetesed, magyar piacon nem nagyon tudsz jo ar/ertek aranyu bicot osszehozni!
Mennyi penzed van? Uj 903/4 vaz kell karbon villaval, valami jobb szettel - ha komolyan gondolod beszelhetunk rola!
BMaFTe

#33556
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Grolsch!

S-es komplett MILRAM kellene akkor - megoldhato, lehet egy kicsit varni kell ra, az arat meg nem tudom, de ha lesz info rola irom!
BMaFTe

#33557
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Megéztem gyorsan pár bringa árát Németországban és itthon: gyakorlatilag ugyanaz (szállítást nem számítva). Pl. Egy Cube Peloton 1000 Euro, itthon 265eFt. A Merida 904 Németországban 1049 Euro, itthon 269eFt. Szóval komplett bicajt egyáltalán nem érdemes külföldrõl hozni.


Év elején 900 Euróért volt full Ultegrás, 1300 Euróért full Dura Aces bringa német online boltokban. Ki kell várni a holtszezont.

#33558
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
Amúgy a 901, 903, 904-nek ugyanaz a váza csak a színe más.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33559
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Megéztem gyorsan pár bringa árát Németországban és itthon: gyakorlatilag ugyanaz (szállítást nem számítva). Pl. Egy Cube Peloton 1000 Euro, itthon 265eFt. A Merida 904 Németországban 1049 Euro, itthon 269eFt. Szóval komplett bicajt egyáltalán nem érdemes külföldrõl hozni.

#33560
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Grolsch köszi az összefoglalót. Azt hiszem, nekem ez tökéletes lenne. Csak kicsit húzós az ára.


Akkor még a boltban le kéne szerelteni róla pár dolgot, hogy olcsóbb legyen.
Támadható pontok:
- fékszett -itt spórolhatsz egy tizest
- esetleg hajtókar
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg