Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34336 hozzászólás a témában

#33521
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Van egy dilemmám. Eddig egy trekking és egy monti gépem van. Az áttételezésük hasonló, a falon is föl lehet velük menni úgy, hogy közben a pedál fordulatszámot az optimum közelében tartom. Az outi gépeknél viszont hátul a legnagyobb fogaskerék is sokkal kisebb, mint egy montin, és elõl a kisebb/legkisebb is kisebb mint egy montin. Ez azt jelenti, hogy mondjuk Dobogókõre fölfelé menet úgy le fog lassulni a pedál, hogy ki kell majd álljak a nyeregbõl. - Nem értem, miért van ez így az outi gépeken. 80-90-es pedálfordulatnál dolgozunk a legjobb hatásfokkal, miért nem olyan az áttételezés, hogy így lehessen hegyre föl tekerni? Ráadásul nekem ócska a térdem. Ha nem erõltetem túl, akkor a világ végéig is elmegyek, de nem tesz neki jót a nagy terhelõ erõ.

Az a kérdésem, meg lehet-e azt csinálni, hogy outi gépre monti racsnit teszek föl? Ez megoldaná az áttételezési bajmat. Nyilván kilences helyébe kilencest. Müxene ez így? Persze még kevésbé lenne szabad keresztbe váltani, mert az outi váltónak rövidebb a láncfeszítõje. Ha ez nem menne e láncfeszítõ-hossz miatt, akkor föltennék hátra egy monti váltót. Szerintetek ez kompatibilis lenne az outi fékváltókarokkal?

#33522
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
A májusi Tour/Rennrad Magazinban van 800 Euro alatti bringák tesztje. Ezek is többnyire 105-ös szettel vannak szerelve, a tesztelõk kellemesen meglepõdtek. Két hónapja ultegrás szintû gépeket teszteltek, a mostani teszt legjobbjai jobbak, mint az ultegrás teszt átlaga. Szóval most éppen a Poison Cyanid a nyerõ nálam: http://www.poison-bi...C-20000121.htm# Magyarországra is szállítanak, 30 Euro a szállítási költség.

#33523
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Cép, meg annyira nem is nehéz

#33524
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
mephisoft azért nézzél még pár bringát, szerintem elég sok van ebben az árkategóriában. Pl.: http://kerekpar.hu/termekek/orszaguti
Itt pl.: a Kelly's '05 IRC 3.9 tûnik jó árúnak(bár egyálltalán nem ismerem ezt a márkát), de nem tudom lehet-e rendelni, mert boltba nincs a net szerint, meg kérdés, hogy tényleg azok a cuccok vannak rajta, mert a drágább Kelly's-eken is hasonló alkatrészek, vannak, szóval lehet elírás, de egy telefont megér szerintem.
Meg van Orbea is 270 alatt a bikeart-ban.

#33525
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
Szerintem a Gepida márka még gyerekcipõben jár, sõt egy bringaboltos ismerõsöm nyomdafestéket nem tûrõ jelzõket használ rá,
de én ezennel befejezem a le, meg rábeszélõs hozzászólásaimat a témával kapcsolatban! :)
Jó lenne ha másvki is hozzászólna a Gepida mizériához!

Szerintem a váz merevségét nem lehet megnézni. Max annyit, hogy a középrész milyen vastag, széles.

Amúgy bicó kiszórások nálunk is vannak. Pl a Velotradenél van hogy több százezres gépeket féláron adnak. Pl tavaly õsszel (tudom megint Merida) de egy full Ultegrás full karbonvázas outit meg lehetett kapni kevesebb mint 300 ezerért, a Dura-aces, legfelsõ kategóriás karbon outi, meg 450 ezer volt!
Szóval õsszel érdemes bicót venni!!!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33526
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Még mindig azon a kérdésen agonizálok, milyen bringát vegyek... Az a bizonyos Gepida Bandon 970-es a Vuelta kerekekkel és 105-ös szettel még mindig nagyon izgatja a fantáziámat. Van egy darab, és meg lehet nézni a boltban. Meg tudjátok mondani, hogy bolti körülmények között meg lehet-e - és hogyan - nézni, hogy mennyire merev egy váz? Illetve egy keréken mit lehet ellenõrizni? Egyéb dolgok, amiket még meg lehet nézni?

Más: mikor kezdõdnek a német boltokban az árleszállítások?

#33527
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Kantáros, eredeti, Santini (vagy Nalini), made in italy, az aran meg majd meglepodsz -> jo ertelemben!


:love1:

igen Santini!
...szeretem a meglepetéseket! :)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33528
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás

ok! köszi!
Azt hittem használt :P ...nemám megkopasztotok. Egy komplett felsõ (rövid cipzárral) meg gatyó (kantáros) kb 27 ezer Ft,nem?
igaz utálom a kantár nélkülit, de az lehet olcsóbb
ej-ej...ismerõsnek jár kedvezmény? :D


Kantáros, eredeti, Santini (vagy Nalini), made in italy, az aran meg majd meglepodsz -> jo ertelemben!
BMaFTe

#33529
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Grolsch!

S-es komplett MILRAM kellene akkor - megoldhato, lehet egy kicsit varni kell ra, az arat meg nem tudom, de ha lesz info rola irom!


ok! köszi!
Azt hittem használt :P ...nemám megkopasztotok. Egy komplett felsõ (rövid cipzárral) meg gatyó (kantáros) kb 27 ezer Ft,nem?
igaz utálom a kantár nélkülit, de az lehet olcsóbb
ej-ej...ismerõsnek jár kedvezmény? :D
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33530
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás

Megéztem gyorsan pár bringa árát Németországban és itthon: gyakorlatilag ugyanaz (szállítást nem számítva). Pl. Egy Cube Peloton 1000 Euro, itthon 265eFt. A Merida 904 Németországban 1049 Euro, itthon 269eFt. Szóval komplett bicajt egyáltalán nem érdemes külföldrõl hozni.


Hacsak nincs holtszezon es nincs baromi jo osszekottetesed, magyar piacon nem nagyon tudsz jo ar/ertek aranyu bicot osszehozni!
Mennyi penzed van? Uj 903/4 vaz kell karbon villaval, valami jobb szettel - ha komolyan gondolod beszelhetunk rola!
BMaFTe

#33531
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Grolsch!

S-es komplett MILRAM kellene akkor - megoldhato, lehet egy kicsit varni kell ra, az arat meg nem tudom, de ha lesz info rola irom!
BMaFTe

#33532
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Megéztem gyorsan pár bringa árát Németországban és itthon: gyakorlatilag ugyanaz (szállítást nem számítva). Pl. Egy Cube Peloton 1000 Euro, itthon 265eFt. A Merida 904 Németországban 1049 Euro, itthon 269eFt. Szóval komplett bicajt egyáltalán nem érdemes külföldrõl hozni.


Év elején 900 Euróért volt full Ultegrás, 1300 Euróért full Dura Aces bringa német online boltokban. Ki kell várni a holtszezont.

#33533
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
Amúgy a 901, 903, 904-nek ugyanaz a váza csak a színe más.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33534
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Megéztem gyorsan pár bringa árát Németországban és itthon: gyakorlatilag ugyanaz (szállítást nem számítva). Pl. Egy Cube Peloton 1000 Euro, itthon 265eFt. A Merida 904 Németországban 1049 Euro, itthon 269eFt. Szóval komplett bicajt egyáltalán nem érdemes külföldrõl hozni.

#33535
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Grolsch köszi az összefoglalót. Azt hiszem, nekem ez tökéletes lenne. Csak kicsit húzós az ára.


Akkor még a boltban le kéne szerelteni róla pár dolgot, hogy olcsóbb legyen.
Támadható pontok:
- fékszett -itt spórolhatsz egy tizest
- esetleg hajtókar
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33536
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Grolsch köszi az összefoglalót. Azt hiszem, nekem ez tökéletes lenne. Csak kicsit húzós az ára.

#33537
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Figy LóFarkas, ha gondolod, akkor síkon tegyél be könnyû, hegyre meg nehéz kereket, mer úgy is mind1.


LóFarkas igazat beszél, az idõfutam bringákat aerora optimalizálják, ez nagyobb tömeget eredményez, ami egy idõfutamon nem számít, mert közel egyenletes sebességgel mennek síkon. De abban igazad van, hogy egy ilyen bringán érezhetõ a lendkerék-hatás, és síkon, közel állandó sebssségnél ez is elõny.

#33538
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

Figy LóFarkas, ha gondolod, akkor síkon tegyél be könnyû, hegyre meg nehéz kereket, mer úgy is mind1.


1 pár kerekem van és nem versenyzem... A fizikával amúgy fölösleges vitatkozni.

#33539
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Grolsch, azt mondod, az elõzõ Bringában van Merida 904 teszt? Megtennéd, hogy pár mondatban összegzed?


Bringa VII évfolyam, 2006. április, szerzõ: passz nem volt oda írva

dióhéjban:
Telitalálat a Ferrari sárga fényezés. (szerintem is brutál jól néz ki, én már élõben is láttam)
Nem egy versenyzésre optimalizált gép, hanem szabadidõs sportolásra.

Váz: magas homlokcsõ, ezért nem kötelezõ a folytonos sportos testtartás, ideális túrázáshoz is;
túl magas a felépítmény, sok a hézagoló, montis edzõgépnek kiváló, mert magas a középrésze is, így hamar meg tudják szokni a montisok;
a magasság miatt a bedõlõs kanyarokban bizonytalanság érezhetõ, ehhez hozzájárul a nyúlós láncvilla kialakítás, ezért idegeskedésre hajlamos a kerékpár hátulja, a középrész viszont brutál meg van erõsítve.
Versenyzõi szemmel lehet vele biciklizni egy bolyban, de ha sprintelésre kerül a sor, akkor már elõjönnek a hibák. Turista szemmel ezek a hibák viszont a kényelemként is felfoghatók.

Felszerelés: 10-es 105, a cikkben a Dura-hoz meg az Ultegrához hasonlítják ami szerintem hülyeség! Naná, hogy nem lesz olyan jó, mint az Ultegra! De ezt nem is várja el senki…szerintem.

Kiegészítõk: Lapított ergonómikos kormány, a nyereg imbuszkulcs nélkül is állítható

Szumma: a 904 egy hajszálnyira van attól, hogy versenygép legyen, több mint egy általános célú sport-kerépár, megbízható bringa elérhetõ áron

Személy szerint én már leszoktam a Bringáról, mert túl kritikusak a cikkei, már-már fikázós…igaz a mostani pont kivétel. Igazából nem értem miért szövegeltek a cikkben annyit a váltóról, annak semmi köze a gyártóhoz; ellenben egy szó szem esik a pl a kerekekrõl.

Meg azt szeretném megkérdezni, mi számít versenygépnek, mert ha elindulok egy amatõr bajnokságon, nehogymá' ez nem elég oda. Miért nem azt, írja, hogy profi versenyhez kevés?!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33540
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Figy LóFarkas, ha gondolod, akkor síkon tegyél be könnyû, hegyre meg nehéz kereket, mer úgy is mind1.