Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Started by
Endroo
, 2006. January 10. 21:34
#33481
Posted 2006. June 17. - 15:08

#33482
Posted 2006. June 17. - 13:10

Köszi Groschl!
Beleugrok. Megnyugtattál, mert nekem pont a fekete merida váz jött be legjobban. Kezdésnek jó lesz.
Beleugrok. Megnyugtattál, mert nekem pont a fekete merida váz jött be legjobban. Kezdésnek jó lesz.
#33483
Posted 2006. June 17. - 12:52

Mindig azt mondom, hogy nagyon jó edzõtárs. Megmutatja a maxpulzusodat, ebbõl kiszámolod, hogy milyen értékkel kéne résztávozni, vagy állóképességre edzeni... Aztán reggelente megmondja, hogy aznap mit kéne menni, fáradt vagy-e, ilyenek.
Kávét fõz?

Na akkor mit jelent a résztávozni,meg max pulzusból számolgatni, meg mikor edz az ember állóképességre? Szóval hogy tudom jól használni? Mert eddig csak úgy tekerek, ahogy megy, azt kész.

Egyszer volt rajtam egy pulzusmérõ, mert haver azt mondta nem nagyon tud egy átlagember 200fölé menni pulzussal és nem hittem neki, de 192-ig jutottam csak, szóval csak ennyit volt rajtam.
#33484
Posted 2006. June 17. - 11:55

Húha!
Ha lenne ennyi zsetonom jelenleg, nem gondolkoznék, h mit vegyek. A kérdés továbbra is az, h van-e értelme mondjuk 110-bõl összedobni egy brinyát vagy kidobott pénz? Van vkinek 850-es merida váza, mik a tapasztalatai?
Ha ki akarod próbálni a feelinget, akkor tökéletes. Alu váz, Sorával más nem is kell. Én is azzal kezdtem (Alu Schwinn váz plusz fékváltókar, montis váltók, tökéletesen mûködött 85 ezerért). Aztán rájöttem milyen klasz outizni és vettem egy jobb gépet.
Ennyi!
Vágj bele nyugodtan. Nincs baj a Merida vázakkal. Hobbi szinten, meg kipróbálósdiba nem is kell több.
Amúgy a 850-es vázat használják egészen 906-ig, csak a villa meg a kormánycsapágy más.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg
#33485
Posted 2006. June 17. - 11:29

Mindig azt mondom, hogy nagyon jó edzõtárs. Megmutatja a maxpulzusodat, ebbõl kiszámolod, hogy milyen értékkel kéne résztávozni, vagy állóképességre edzeni... Aztán reggelente megmondja, hogy aznap mit kéne menni, fáradt vagy-e, ilyenek.

#33486
Posted 2006. June 17. - 06:14

Húha!
Ha lenne ennyi zsetonom jelenleg, nem gondolkoznék, h mit vegyek. A kérdés továbbra is az, h van-e értelme mondjuk 110-bõl összedobni egy brinyát vagy kidobott pénz? Van vkinek 850-es merida váza, mik a tapasztalatai?
Ha lenne ennyi zsetonom jelenleg, nem gondolkoznék, h mit vegyek. A kérdés továbbra is az, h van-e értelme mondjuk 110-bõl összedobni egy brinyát vagy kidobott pénz? Van vkinek 850-es merida váza, mik a tapasztalatai?
#33487
Posted 2006. June 16. - 21:44

Akkor itt van ez: http://kerekpar.hu/t.../orszaguti/1012 
Egyébként ha már szóba hoztad a pulzusmérõt. Gondoltam veszek egyet. Az lenne a kérdés, hogy igazából miért is jó az? Illetve azon kívül, hogy tudom mennyi a pulzusom.

Egyébként ha már szóba hoztad a pulzusmérõt. Gondoltam veszek egyet. Az lenne a kérdés, hogy igazából miért is jó az? Illetve azon kívül, hogy tudom mennyi a pulzusom.

#33488
Posted 2006. June 16. - 21:35

Jóaz, csak kereket kell cserélni, meg hajtókart, meg láncot, kell még rá egy pulzusmérõ, oszt kész

#33489
Posted 2006. June 16. - 20:09

Én már ajánlottam itt bringát, amit láttam a neten(bár nem tudom van-e). http://kerekpar.hu/t.../orszaguti/1013 Egy próbát megér.
#33490
Posted 2006. June 16. - 20:05

Pár napja láttam a Hervisben egy országutit. 170rõl volt 120ra árazva. Én még olyan gagyit életemben nem láttam. Campa xenon szett volt rajta(de hát ez is marha gagyinak látszott), meg miche kerekek. Inkább nézet ki mûanyag játéknak,mint bicónak. A pedál(look rendszerû) pl elég nehezen fordúlt körbe.
#33491
Posted 2006. June 16. - 19:45

...mert nehezebb, lomhább gépet kapsz, mint egy jó monti slick gumival...
Ez tényleg így van??? Mármint hogy mondjuk egy Merida 850-esnél jobb egy kicsit átalakított monti?
Ez azért is érdekelne, mert én is most akarok valami alap országútit venni. Eddig csak montijaim voltak, de most valahogy kedvet kaptam egy kis száguldáshoz.

A kérdésem tehát az lenne, hogy szerintetek hol kezdõdik az a kategória, amit már érdemes megvenni? Én egyelõre a következõkben gondolkodok: Giant OCR3, Trek 1000, vagy Merida Road 901. Ezek mind 150-200e közötti árban vannak, ennél többet nem nagyon szeretnék áldozni egyelõre.
We don't block the traffic, we ARE the traffic!
#33492
Posted 2006. June 16. - 19:24

#33493
Posted 2006. June 16. - 13:51

#33494
Posted 2006. June 16. - 13:20

hello
nem tudyátok hogy miért nem használ ezen transamerika nyugatipart-keleti part versenyen Attila srác könyöklõt??
furcsa
nem tudyátok hogy miért nem használ ezen transamerika nyugatipart-keleti part versenyen Attila srác könyöklõt??
furcsa
#33495
Posted 2006. June 16. - 13:15

1etértek. Pattints össze inkább egy jobb bicajt, és ha nem jön be az országút, úgy is el lehet adni...
#33496
Posted 2006. June 16. - 11:24

#33497
Posted 2006. June 16. - 10:01

Nocturnus: az általad említett vázak közül egyértelmûen a Merida 850 a jobb, persze ez sem egy igazán jó... Még hasonló kategóriában a Schwinn Csepelt (boltja a Rákóczi tér mögötti utcában) tudnám említeni, esetelg az Author belépõ szintû vázát. De ajánlom, hogy nézz szét néhány boltban, lehet több jó megoldás (Vár, Corratec, Probike, Nella, Bikeart, Biondó, Ridebike, Goodbike). A szettben nem tudnám ajánlani a két alsókategóriás Shimanót, elég gyenge, nehéz és pld. az agyak idõvel beáznak, ill. rossz a futásuk. A fejlesztés meg csak akkor megoldható, ha amit most veszel legalább 9-es rendszer, mert a 105-ös az (de azt hiszem már 10-es is van v. lesz). Minden attól függ, mennyire és mire akarod használni, ha túra jellegû kerekezésekre, akkor jó a Sora/2200 megoldás is, de ha komolyabbra, akkor nem, mert nehezebb, lomhább gépet kapsz, mint egy jó monti slick gumival. A késõbbi fejlesztés plussz költség és technikai akadályba is ütközhet. A SRam abszolút alternatíva, kompatibilis a Shimanóval (lánc-fogas), de én nem tudok róla, hogy már kapható lenne komplett oúti szettjük.
#33498
Posted 2006. June 16. - 09:43

Sziasztok!
Inkább ebbe a topikba dobom be a kérdésemet, mint a "milyen bringát vegyekbe", hisz itt javarészt oútisok vannak. Nagyon ráindultam a virsligumi-km/h-süvítõmenetszél feelingre és vennék/összerakatnék egy alapabb gépet. Arra gondoltam, hogy egy 850-es merida vázra rakatnék sora/2200 alkatrészeket. Kezdésnek, hobbi célra mennyire lenne ez megfelelõ? Használt cangában nem gondolkodok, hisz az sohasem lenne teljesen az enyém... Mennyire megbízhatóak az alacsonyabb kategóriás shimano alkatrészek? Ha tehetném 105-t vennék, de a késõbbiekben ha a váz is beválik még apránként lehet cserélgetni. Alapban a whirlwind 1.0-n gondolkodtam, de arról elég sok rosszat hallottam. Ja még egy kérdés: SRAM mennyire lehet alternatíva, fékekben ill. váltókban? (mert azt még annyira sem ismerem) Köszi a válaszokat.
Inkább ebbe a topikba dobom be a kérdésemet, mint a "milyen bringát vegyekbe", hisz itt javarészt oútisok vannak. Nagyon ráindultam a virsligumi-km/h-süvítõmenetszél feelingre és vennék/összerakatnék egy alapabb gépet. Arra gondoltam, hogy egy 850-es merida vázra rakatnék sora/2200 alkatrészeket. Kezdésnek, hobbi célra mennyire lenne ez megfelelõ? Használt cangában nem gondolkodok, hisz az sohasem lenne teljesen az enyém... Mennyire megbízhatóak az alacsonyabb kategóriás shimano alkatrészek? Ha tehetném 105-t vennék, de a késõbbiekben ha a váz is beválik még apránként lehet cserélgetni. Alapban a whirlwind 1.0-n gondolkodtam, de arról elég sok rosszat hallottam. Ja még egy kérdés: SRAM mennyire lehet alternatíva, fékekben ill. váltókban? (mert azt még annyira sem ismerem) Köszi a válaszokat.
#33499
Posted 2006. June 15. - 16:36

#33500
Posted 2006. June 15. - 15:14

nekem a karom nem szokott fájni...valamit rosszul csinálok?:wtf:
gondol a bicepszemet kéne érezni a kiadós tekerés után...
és amit kérdeznék:
1. ha lejtõn lefele zúzásnál kicsit remeg a kormány a kezemben a menetszéltõl akkor csak rá kell markolni jobban, vagy lötyög vmi vhol?
2. lecserélném alura a mostani felnieimet (36 küllõs, ambrosio élite, sztem acél). kicsit könnyebb kéne. duplafalú, ha lehet. 80-84 kiló közt mozgok.
milyen árakra számítsak? akár használt is érdekelne

gondol a bicepszemet kéne érezni a kiadós tekerés után...
és amit kérdeznék:
1. ha lejtõn lefele zúzásnál kicsit remeg a kormány a kezemben a menetszéltõl akkor csak rá kell markolni jobban, vagy lötyög vmi vhol?
2. lecserélném alura a mostani felnieimet (36 küllõs, ambrosio élite, sztem acél). kicsit könnyebb kéne. duplafalú, ha lehet. 80-84 kiló közt mozgok.
milyen árakra számítsak? akár használt is érdekelne