Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33461
Írta 2006. június 24. - 15:30

#33462
Írta 2006. június 24. - 14:32

a jó öreg malira kéne. hajtókart kellene így cserélni vagy ezek felmennek bármire?
vagy kerítsek ilyen kengyelt a pedálra, mert úgyis csak hobbiból tekergetek?
#33463
Írta 2006. június 23. - 23:31


Montis SPD: nekem még soha nem zsibbadt benne a lábam. Amúgy 380g a pedálom (520-as).
#33464
Írta 2006. június 23. - 21:57

az akkor lenne igaz ha egy 100 méter mély gödörböl indulnál........mivel dkõ 699 m, ahonnan indulsz /pl pomáz/ meg cca 105........szal ahonnan elkezd emelkedni /kiskovácsi ez kb 130on van/ úgyhogy kb 15 km és 570 m szint , de van benne néhány nem emelkedõ szakasz is....Egyszer a giro közvetítése alatt Sipi azt mondta, hogy Dobogókõt megmászni 17km és 700m szintkülönbség(ez 4% átlagban). Azt hogy honnan, azt nem tom, mert nem tekertem még arrafelé.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#33465
Írta 2006. június 23. - 21:31

Üdv, felmerült egy kérdés az elõbb : "(Montis pedált tervezek használni - nem akarok még cipõt is venni. Még nem próbáltam országúti pedált-cipõt. - Van valami szempont, ami miatt outi gépen nem lenne jó a montis SPD?)", szóval SPD vennék mostanában csak ahogy utánanézegettem van pár variáció..., miben különbözik egy MTB és egy ou. pedál tekerés közben?
Én kb 2 éven keresztül használtam outis cipõvel SPD-t. Hosszabb tekerés után elõfordult, hogy annyira elzsibbadt a talpam, hogy nem tudtam már tekerni. Úgy éreztem az SPD stoplija kilukasztja a talpamat. (Pedig üvegszállal erõsített mûanyag talpú Shimano) -bár lehet csak én vagyok ezen a téren érzékenyebb a nagyátlagnál.
Aztán pár napja vettem Look-ot. Hát ég és föld a különbség. Sokkal-sokkal kényelmesebb. Jobban tartja a lábat. Sprintnél nagyon kemény!!!
Tegnap durva tesztnek vetettem be. 7 óra tekerés. A talpzsibbadás 2 óra elteltével megint kezdett elõjönni, de sosem fokozódott az elviselhetetlenségi küszöbig, szóval egyáltalán nem bántam meg a váltást. (mondhatni SPD-vel nem tudnék ennyit menni... nemtom mással hogy van ez)
Negatívumnak felhozható, hogy a mûanyag stobli szerintem hamar el fog kopni...hamarabb, mint a fém SPD. Meg abszolút negatívba állítva is nehezebb kilépni belõle mint az SPD-bõl bár bizti még bejáratós.
Pozitívum még, hogy a korábbi 400 g-os SPD pedálhoz képest ez csak 200 g!

Amúgy outi cipõben igen tényleg fura járni, de nekem speciel könnyebb Look stoplival, mint Spd-vel mert abban mindig billegett oldalra is a lábam. Dehát az outi cipõ ugye nem túra cipõ ezt el kell fogadni...
Ha már vki drága bicót vesz, szerintem ne spóroljon a cipõn, mert ugye outinál fontos a kapcsolat a bicóval, hogy minden energiát átadjon neki, és ez csak olyan cipõvel lehetséges ami tökéletesen tartja a lábat. A Look sopli meg nagyobb felületen érintkezik a pedállal, szerintem ezért hatékonyabb is mint az SPD.
#33466
Írta 2006. június 23. - 19:13

Galya/Kékes dolgok... Gyöngyösrõl nagyon fel lehet szaladni, Mházától kell a kicsi, az eleje meredek, meg utána is

Parád felõl se vészes, van pár rész, ami húzósabb, de semmi komoly. A Galya felé vezetõ utak... hát, a tél nem tett nekik túl jót, ha valaki arra teker, figyeljen, párszor hiányzik pár köbméternyi aszfalt, de mindenhol lehet kerülni. Pásztó felõl nagytányér, Mházáról meg... talán meredekebb a vége
#33467
Írta 2006. június 23. - 18:25

Ha minden igaz az outi-nak dög merev a talpa mivel ott nincs szükség a sétára, viszont a hatásfok kul.
Nagyobb felületen érintkezik tehát tuti kényelmesseb is.
Meg olyan aerodinamikus a formája az is számit az fix.
Én széttiprom oszt csak utánna cserélem le,de lehet hogy egész más okok is vannak a háttérben.
Tényleg mi a külömbség??????????????????
Ha autoval parkolsz hagyd bekapcsolva az ablaktörlõd,ugy nem tudják a szélvédõre rárakni a büntetõcédulát:afro:
#33468
Írta 2006. június 23. - 17:57

#33469
Írta 2006. június 23. - 17:46




#33470
Írta 2006. június 23. - 17:10

#33471
Írta 2006. június 23. - 16:33

Nagy, de rovidke emelkedo Galyateto fele van - szerintem nincs 1km viszont 18%.
#33472
Írta 2006. június 23. - 15:58

Amúgy Pilismarót felõl a meredek szakasz elõtt van még 9km egyenletes könnyû emelkedõ, azon az embernek az az érzése, hogy így a Mount Everestre is föl tudna tekerni

Kékesre menet hány százalékos a legmeredekebb szakasz? Ott milyen áttétellel kb. milyen pedálfordulatal mész?
#33473
Írta 2006. június 23. - 15:39

Nekem fontos az, hogy a legmeredekebb emelkedõn is pörgetõsen tudjak fölmenni. Egyrészt azt mondják az okosok, hogy 90-100 közötti pedálfordulatnál a legjobb a hatásfokunk, másrészt nekem elég pocsék a térdem, nem akarom erõltetni.
A "referencia-emelkedod", Dobogoko, milyen hosszu, milyen meredek?
Kekeshez viszonyitva?
#33474
Írta 2006. június 23. - 13:32

Egyelõre vegyesek a tapasztalataim a céggel, nagyon lassan reagálnak az emailekre. Igazából már majdnem eküldtem õket az anyjukba. Csak hát a Tour tesztben nagyon jó volt a bicó, és az árkategóriához képest kiugróan könnyû és mégis merev a váz. Szerencsáre az utolsó pillanatban összeszedték magukat. Már alig várom. Ha megjött a gép, majd beszámolok a vásárlás tapasztalatairól is.
Míg megjön, lemérem még párszor a Csillaghegy-Dobogókõ távot a trekking bringámmal. Nagyon-nagyon kíváncsi vagyok, az újjal lesz-e jelentõs eltérés az idõmben.
Még egy dolog: a bicajon (árban) nincs nyereg se pedál. Nem volt olyan nyergük, ami tetszett volna nekem, illetve van otthon egy új SPD pedálom. (Montis pedált tervezek használni - nem akarok még cipõt is venni. Még nem próbáltam országúti pedált-cipõt. - Van valami szempont, ami miatt outi gépen nem lenne jó a montis SPD?)
#33475
Írta 2006. június 23. - 12:12

Mennyibe kerûlt? És mennyi a szállítási költség? Mennyi idõ míg megjön?
#33476
Írta 2006. június 23. - 11:26

27-tel a falra is fel lehet menni - nem kellene hozza 3-as tanyer.
Ha megis, akkor mar inkabb 12-25 es kompakt hajtomu (50/34).
Hatul akkor a legjobb (nekem) amikor 1-es emelkedesu a sor majdnem vegig.
21-24-27 ez eleg durva, egyikkel nem haladsz, masikkal nem birod.
Amikor legutóbb fölmentem Dobogókõre (még a trekking bringámmal), megjegyeztem, milyen fokozatokat használtam. Otthon megszámoltam a fogakat, és az jött ki, hogy az elõl 30 hátul 27 áttétellel mindenképpen kell nekem, a 34/27 (ez lenne a kompakt) már biztos nem jó. De még az is lehet, hogy ha kiderül, ez sem elég, akkor hátulra szerzek egy 30-as fogaskereket. (Az májusi Tour-ban (német újság) írják le részletesen, hogyan kell ez megcsinálni.)
Nekem fontos az, hogy a legmeredekebb emelkedõn is pörgetõsen tudjak fölmenni. Egyrészt azt mondják az okosok, hogy 90-100 közötti pedálfordulatnál a legjobb a hatásfokunk, másrészt nekem elég pocsék a térdem, nem akarom erõltetni.
***
Amúgy vége a döntésképtelenségnek, agóniának - megrendeltem a bicajomat: F.A.T. Road Project SL 105 (http://www.fat-cycles.de/), azzal az eltéréssel, hogy a kerék Mavic Aksium lesz és 3x10 sebességes. Már csak ki kell várni, hogy megjöjjön.
#33477
Írta 2006. június 22. - 11:44

Hali az a kérdésem hogy miért van az hogy manapság mindenki a 172,5 mm nél hsszabb karu haytómûveket keresi???
még az is akinek rövidek a lábai meg iyesmi.
Tényleg? Hmmm...
Egyébként pl. az átlagmagasság az elmúlt 30-40 évben 10-20 centivel nõtt világszerte (állítólag, pontos adatokat nem tudok). Talán a kalciumos müzliknek meg a tejnek köszönhetõen?

Max 172.5 mm szvsz. De mondjuk egy dugattyúlábúnak, aki inkább erõbõl megy mintsem pörgetõsen annak lehet hosszabb is, feltéve ha bírják a térdei...egy 174 cm-es embernek akinek relativ rövid a lába annak elég a 170 mm nem??
(dízelmotor: nagy nyomaték, nagy löket, kis fordulat... fizika)
#33478
Írta 2006. június 22. - 11:03

még az is akinek rövidek a lábai meg iyesmi.
egy 174 cm-es embernek akinek relativ rövid a lába annak elég a 170 mm nem??
#33479
Írta 2006. június 22. - 10:59

27-tel a falra is fel lehet menni - nem kellene hozza 3-as tanyer.
Ha megis, akkor mar inkabb 12-25 es kompakt hajtomu (50/34).
Hatul akkor a legjobb (nekem) amikor 1-es emelkedesu a sor majdnem vegig.
21-24-27 ez eleg durva, egyikkel nem haladsz, masikkal nem birod.
#33480
Írta 2006. június 22. - 10:52

Egy 3x10 sebességes gépen meg tudom-e csinálni azt, hogy elõl a lánc a középsõ fogaskeréken van, és végigváltom hátul mind a tíz sebességet? Vagy ez már nagyon rosszat tesz a láncnak, vagy esetleg a lánc hozzáérne az elsõ váltóhoz?
Azért kérdezem, mert most számolgatom ki, mekkora fogaskerekek kellenének nekem elõl-hátul, hogy minél kevesebb váltással tudjak tekerni.
Ha ez menne, akkor elõl szinte mindig középen lenne a lánc. Hátul 27-es lenne a legnagyobb, ezzel már elég meredeken is föl tudok menni, de ha nagyon bedurvul, akkor csak elõl váltanék a legkisebbre, hátul maradna a legnagyobbon. - Vagyis egyszerre mindig csak az egyik váltóval kéne váltani, nem pedig keresztbe-kasul bénázni.
Elõl pedig nem is tudom, váltanék-e valaha a legnagyobbra. Esetleg csak ha Dobogókõrõl lefelé sebesség-csúcsot akarok dönteni.