Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34354 hozzászólás a témában

#33301
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

Most egyáltalán mi a kérdés?:confused:

Na ezaz :D
Én pl. azt kérdeztem, lehet e a latex belsõt ragasztani :P?

#33302
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
:bananadan hát mire végigolvastam az értekezéseket a levegõ mizériáról... megfájdultak pici szemeim. Ha versenyen vagy, akkor csakis kerékcsere, mer amíg kiveszed a belsõt, berakod az újat, a nap lemegy... Most mindenki mondhatja, hogy gyorsan megcsinálja, jó, oké. Ha a mezõny csak 35-tel megy, egy 3perces!!! belsõcserénél kátyun túl járnak.
Edzésen meg jó a kispumpa. Képzeld, ha mész egy hosszút, akkor nem egy, hanem két belsõt viszel, biztos, ami biztos. Akkor ahoz már 4 patron? pfff Ha 2 cserepatron 1400pénz, azon kaphatnék egy zsák kindertojást. Nem mindegy

#33303
Shoshi

Shoshi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.011 hozzászólás
Szegasztok!

Patronnal kapcsolatban:
Egy versenyen sajnos használni kényszerültem. De ekkora királyságot régen tapasztaltam. Kb. annyi idõ alatt fedudálta a gummát. hogy azt mondom, hogy öö. Még maradt is benne szsusz, szal meg tudtam nézni, hogy pontosan illeszkedik-e a külsõ, és utána tudtam fújni. Elõtte soha nem használtam, soha nem próbáltam és gyönyörûen mûködött.
Éppen ma vettem csere patront hozzá. Nekem BBB patronos cumóm van, a fej és két patron+egy neoprén koton hozzá bolti áron asszem 3200 Ft. Két cserepatron kisker ára 1400 Ft.
Otthon persze én is állóppumpát használok, de vészmegoldásnak, vagy versenyre sztem kitûnõ választás!

Nem vettem észre, hogy eltûnne belõle a gáz, de ez biztos nem egy hónap alatt következne be, ha bekövetkezik egyáltalán. Az viszont igaz, hogy a csere és fújás után pár nappal visszaengedett a gumma, és állópumpával utána kellett fújni. Szal vészmegoldásnak kitûnõ!

"Give me a chance to shine and I'ma blind the world..."
SS Ultimate 2013 YZ0 Flamethrower 2011 Penge 2011.


#33304
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Éppenséggel a patronból is eltûnhet a gáz - a szóda és tejszínhab patronoknak is volt lejárati idejük, és emlékszem is, idõnként (fõleg a tejszínhabbal) elõfordult, hogy alig szusszant a patron egy kicsit (és a végén kettõt is belenyomtam a tejszínhabos szifonba, hogy tényleg hab legyen a dologból).

No jó, veszek egyet és otthon kipróbálom, azután leírom, hogy sikerült.

#33305
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Miért szökne az ilyen módon befújt gáz a kerékbõl??? Mi van benne N2, Co2? Gondolom nem H2 és nem is He. Ha pedig semmi exotikus (miért lenne az?), akkor az sem viselkedik máshogy, mint a levegõ ami túlnyomóan N2 és O2. - (De ha mégis, az sem gond, elég, ha a garázsban álló pumpáig eljutok.)

CO2 van benne. Igen, ez csak egy vészmegoldás, szóval nem ezzel fújod fel a kereket indulás elõtt...ha meg használtad, miután hazamentél állópumpával lecseréled a gázt.
De amint látom még senki sem próbálta, mindenki csak hallota vkitõl, aki olvasta, amikor...:)

A kérdés, az hogy milyen pontosan mûködik, mert a gyártók meg a boltosok szépet/jót mondhatnak, de mégis élesben kell ipróbálni.

A patronból nem tûnhet el a gáz, amíg nincs kilukasztva. A fagyás ellen meg adnak hozzá gumiköpenyt., vagy mûanyag tokban van.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33306
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Amit nekem a boltban mutattak, az olyan volt, hogy azzal tuti nem fujsz fel ket kereket, mert egyfelekeppen lehet hasznalni: egy patront teljesen beleereszteni a kerekbe es kesz, vegeztunk. A patronon kívül gyakorlatilag csak egy kis illesztõ bigyó tartozik a dologhoz, ami az egyik felével a patronhoz csatlakozik (és ki is lukasztja azt), a másik felével pedig a szelephez. A nyomás pedig annyi lesz, amennyi lesz: a patronhoz volt egy tablazat, gumi meret fugggvenyeben megmondta, mekkora lesz a kereknyomas. A 622/23-ast 7 barra nyomja (idofutamon kívül szerintem mindenre elég), montit 2-3-ra.

***
Úgyhogy finomítom a kérdést: ilyen rendszerû patronos cuccal volt-e valakinek baja? (Pl. idõvel eltûnik a nyomás a patronból, mellémegy, ráfagy, ...?)

***

Miért szökne az ilyen módon befújt gáz a kerékbõl??? Mi van benne N2, Co2? Gondolom nem H2 és nem is He. Ha pedig semmi exotikus (miért lenne az?), akkor az sem viselkedik máshogy, mint a levegõ ami túlnyomóan N2 és O2. - (De ha mégis, az sem gond, elég, ha a garázsban álló pumpáig eljutok.)

#33307
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Most egyáltalán mi a kérdés?:confused:

#33308
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Nagyon ügyesen megtaláltad a topik címét, de ez nem változtat azon, hogy nem lesz elég a nyomás (állítólag). Ha utánaküldesz egy második patront, akkor sztem igen, ha csak nem ennyire ereszt az a szar.
Mert hogy a patronnak alighanem a nyomása elég nagy, csak nem jön ki belõle elég levegõ.
Tudod, a monti kerék térfogata 3x akkora mint az oútié, viszont az oútiba 2x kkora nyomás kell. Vazze...


Jóvan-jóvan, de próbálni te sem próbáltad!...meg én se!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33309
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Nagyon ügyesen megtaláltad a topik címét, de ez nem változtat azon, hogy nem lesz elég a nyomás (állítólag). Ha utánaküldesz egy második patront, akkor sztem igen, ha csak nem ennyire ereszt az a szar.
Mert hogy a patronnak alighanem a nyomása elég nagy, csak nem jön ki belõle elég levegõ.
Tudod, a monti kerék térfogata 3x akkora mint az oútié, viszont az oútiba 2x kkora nyomás kell. Vazze...

#33310
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

De akkor is drága... Pláne ha 2 kell egy kerékbe (mekkora nyomás van egy patronban? Gondolom bõven sok.)
Cserébe kicsi és gyors.


Sorry, de a topic címe: Országútikról mindent :P Ezért én is outiban gondolkodom...nekem a boltban azt mondták egy patronnal 2 outi kereket fel lehet fújni, montira a 2 patron is kevés lehet 1 kerékbe.
Amúgy meg több mint 2 éve nem kaptam defektet.:D Meg anno ebbe ruháztam be, nem szaladok egybõl a boltba pumpáért, csak ha vkinek outival más a tapasztalata...
...tényleg nagyon kis helyen elfér!!!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33311
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
De akkor is drága... Pláne ha 2 kell egy kerékbe (mekkora nyomás van egy patronban? Gondolom bõven sok.)
Cserébe kicsi és gyors.

#33312
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Sose használtam patront, de nem is fogok... A CO2 kiszökik a belsõ pórusain, úgyhogy a patron csak arra jó, hogy hazajuss vele. Utána leereszt, állópumpával rendesen felfúj... Ez a gyártó javaslata is, meg egyes felhasználók tapasztalata is. Sztem csak versenyzéshez érdemes szórakozni vele.

Nekem csak arra kell, hogy hazajussak vele ;)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33313
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Sose használtam patront, de nem is fogok... A CO2 kiszökik a belsõ pórusain, úgyhogy a patron csak arra jó, hogy hazajuss vele. Utána leereszt, állópumpával rendesen felfúj... Ez a gyártó javaslata is, meg egyes felhasználók tapasztalata is. Sztem csak versenyzéshez érdemes szórakozni vele.

#33314
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Természetesen próbáltam és tapasztalatból mondom.

Elõször SKS Airgun-t próbáltam, de az gyári hibás volt (a zárószelep nem zárt teljesen és folyamatosan jött belõle ki a CO2). Garanciális cserébe kaptam egy AirChamp-ot. Szerencsémre amikor csak az volt nálam és defektet kaptam nem volt messze a benzinkút, mert 2 patronnal sem sikerült rendes nyomást elérnem vele (igaz a defektet montin kaptam és nem outin, outi-n szerencsére eddig nem volt defektem) és emiatt inkább vettem egy vázra szerelhetõ pumpát...

Igen azt hallottam, hogy patron nem jó montihoz, hogy minimum 2 patron kell hozzá...ááá, ha nem lenne olyan drága, most gyorsan kipróbálnám. :D Ehh nekem is SKS-em van

De én a benzinkutakon sem vagyok kisegítve, mert ott általában 6,5 a max nyomás.

Valaki outis próbált már patront? Csak kell mûködnie, akkor gondolom nem gyártanák és nem lenne ilyen marha drága...Vagy csak naív vagyok? :D
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33315
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Én ezt az SKS pumpát használom. 6-7 bar simán fújható vele, méretileg meg a mezem egyik hátsó zsebében elfér.

Feltöltött kép

#33316
NoFear

NoFear

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Természetesen próbáltam és tapasztalatból mondom.

Elõször SKS Airgun-t próbáltam, de az gyári hibás volt (a zárószelep nem zárt teljesen és folyamatosan jött belõle ki a CO2). Garanciális cserébe kaptam egy AirChamp-ot. Szerencsémre amikor csak az volt nálam és defektet kaptam nem volt messze a benzinkút, mert 2 patronnal sem sikerült rendes nyomást elérnem vele (igaz a defektet montin kaptam és nem outin, outi-n szerencsére eddig nem volt defektem) és emiatt inkább vettem egy vázra szerelhetõ pumpát...

#33317
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Nem fogsz tudni a patronossal olyan nyolmást elérni outi-ba ami megfelelõ lenne. Ráadásul hiába jó mindenféle szeleptípushoz néha így is kiszökik belõle a levegõ pumpáláskor.
Szerintem egyszerûbb egy pumpa ami a vázra felszerelhetõ (egyálatalán nincs útba tekerés közben)


Én mindig patront viszek magammal, mert kisebb helyen elfér...de még sose kellett használnom.

Te már próbáltad és azt mondod nem a legszuperebb? Nekem azt mondták a boltban, hogy 1 patronnal 2 kereket lehet felfújni....akkor átvertek?

Azért hazajutok, ha azzal fújom fel a kereket?
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33318
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

a decathlonról mint márkáról mit tudtok?
csak mert ma jártam ott és néztem az outikat. természetesen mind deca vázas, van amelyiken a fék meg a felni meg még pár alkatrész is az volt és bitang drágák...
meg kb. ugyanaz a deca fék volt a 400 és 160 ezres bringán...és ezeket ajánlják versenyzésre?
a 740 ezres bicóra legalább ultegrát tettek. de az is deca vázas volt. ezé kíváncsiskodom, hogy ennyire jó-e.


Decathlonos bringákkal indulnak Tour de Francon, az AG2R csapata, szóval vmit tudhatnak.
A 750 ezres váz lehet full carbon váz volt, nem nézted meg jobban?Amúgy a Decatlon nem drága, 230-ért már 105-el szerelt bicajt kapsz. 300 ezer körül már karbon hátsó tám- és láncvillást adnak, plussz karbon villa.;)

Amúgy a outi fékekrõl annyit, hogy szerinetm tök felesleges túlmisztifikálni! Nekem egy no-name 2 forgáspontos fékem van a bicajomon, egy az egyben le van koppintva a Shimano Tiagra féke. Tökéletesen mûködik. Nem DH-ra kell a fék...! Nem olyan bonyolult szerkezetek, hogy akkora különbségek legyenek a márkák között. Csak az anyag, meg a súly.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33319
NoFear

NoFear

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Nem fogsz tudni a patronossal olyan nyolmást elérni outi-ba ami megfelelõ lenne. Ráadásul hiába jó mindenféle szeleptípushoz néha így is kiszökik belõle a levegõ pumpáláskor.
Szerintem egyszerûbb egy pumpa ami a vázra felszerelhetõ (egyálatalán nincs útba tekerés közben)

#33320
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Asszem végül a patronos megoldást fogom választani. Úgyis van már a gépen egy kis nyeregtáska, abba belefér még a gumi és a szerszámok mellé még két patron és a kis patron-adapter. - Van valakinek rossz tapasztalata ezzel patronos megoldással kapcsolatban?