Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#33281
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Köszi!
Dura Ace.

Feltöltött kép


Feltöltött kép

#33282
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Készen van a gépem.
Itt asszonnyal van fotózva a hétvégi viharelõlmenekülõs túra alkalmával.


Ehh! Azt hittem reklámfotó! :D

Nagyon csini gép!!!! Gratula hozzá! Teccik-teccik-teccik
105?
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33283
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Az Alpokban lefele kiprobaltam ugyanazon helyen montival is, BB5-os tarcsafekekkel.
Eg es fold (a BB5 javara), egyszeruen elhiszed, hogy be tudod fekezni a kanyar elott, akar meg meg is tudnek allni stb.

Orszagutival meg kell tanulni fekezni. Amugy jo pofakat gyart Ritchey bacsi, olcsobbat meg a BBB, ez utobbit lehet itthon kapni.
BMaFTe

#33284
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Készen van a gépem.
Itt asszonnyal van fotózva a hétvégi viharelõlmenekülõs túra alkalmával.

Feltöltött kép

#33285
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Mennyire nincs megelégedve, elõzõ kerékkel jobban fogott a fék? MErt igazából mindegy milyen (márkájú) fékgumival megy, mivel a Ksyrium Elite is alufelnis, tehát nem kell hozzá különleges fékgumi (elméletileg), a honlapja sem írja. Külön fékgumit a karbonfelnihez írnak elõ (oda tényleg szükséges). LEhet még próbálkozni puha fékgumikkal (ezek jobban is kopnak). EGyébként oúton nem annál jobb, minél durvább a fékhatás...

#33286
tom_mirra

tom_mirra

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.889 hozzászólás
cimbinek van egy kis problémája. kérlek segítsetek.
mavic ksyrium elite kerekei vannak és nincs elhasalva a fékhatástól.
eddig ultegra fékpofái volt. most vett jagwire-t de ez sem százas.
akinek ilyen vagy hasonló kerékszettje van kérem írjon milyen fékpofát használ.
2010.09.22. CM

néha kerékpáros.


#33287
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Az eredeti ultegraval adott az gagyi, pedig tuti, hogy gyari ...
Shimano koszorult, jo rozsdamentes acel fekbowdent pedig itthon is lehet kapni.
Lassan cserelnem is kellene ...

Filleres dolog, ezert erthetetlen - mint az, hogy szerszamot nem adnak az integralt hajtokarokhoz, meg azt kis muanyag tekerot sem, pedig az aztan van vagy 2 Ft
BMaFTe

#33288
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
Ezt nem értem!:ysz: Nekem is különbözõ a Shimanon a hozzáadott fékbowden és váltóbowden.
A váltób. tök masszívnak meg jónak néz ki, ellenben a fékbowden egy vékony gagyi, igaz még nem korrodálódik, de úgy, hogy egymás mellett van a kettõ nagyon látszik a különbség.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33289
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Shimano fekvaltokar kotyogasai¸, zorgesei:
- a kis kar csavarja lelazult (kicsit nehez hozzaferni);
- regebbi tipusokon nem volt meg gumigyuru a kis karon, ez gondolom 10-es 105-nel mar van;
- fejnehez mindegyik shimano, ezert alapbol erosebb utesre billen, kottyan egyet a fekvaltokar; (a rugoja is gyenge)
- az elobbi sulyosabb esete: az elso kar holtjateka a rosszul bekotott, tul laza, vagy rossz bowdenhazu bowden miatt vagy tul gyenge, szorulo fek miatt; ekkor mar kisebb utesre is kottyan, inkabb zorombol;
- trivialis zorges: a gyarilag adott valtobowden-hazak, amik lognak a karbol, tul hosszuak, a fejcso elott keresztezik egymast, osszeverodnek es zorognek (lustak voltak meretre vagni).

A jol felrakott es jol karbantartott bowdenezes nagyon lenyeges: le kell szepen koszorulni a bowdenhaz vegeit, rozsdamentes acel, koszorult bowdeneket kell hasznalni stb.
Nekem peldaul a gyarilag a 9-es ultegrahoz adott fekbowdenek korrodalodnak ... a valtobowdenjei viszont nem ...
BMaFTe

#33290
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

Campagnolo (~10 éves) bal oldali hajtókarom állandóan meglazul annyira, hogy brutál erõsen recseg. :mad: Van vmi módszer, amivel kajakra meg tudom tépni? Rá kell kalapálni? Eddig nem nagyon mertem.

köszi, parej


ottan a csavarral vagy a menettel lesz a gondo amire csavarod... nekem anno ráhegesztette a hajtókart az autószerelõ a monoblokkra. most asszem szívrohamot kapnék:)
lehet, hogy csak egy új anya kell neked

#33291
parej

parej

    vendég

  • fórumtag
  • 215 hozzászólás
Campagnolo (~10 éves) bal oldali hajtókarom állandóan meglazul annyira, hogy brutál erõsen recseg. :mad: Van vmi módszer, amivel kajakra meg tudom tépni? Rá kell kalapálni? Eddig nem nagyon mertem.

köszi, parej
now I lay me down to sleep
pray the lord my soul to keep

#33292
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Elölrõl jövõ kotyogás hangok: nemrég nagyrevízióztam mindent ami a kulacstartótól elöbbre található(nem kifejezetten "hangok" miatt, csak úgy). Tolás és eközben a szokásos gyors kormányfordítások miatt szokott valami kotyogni... na aztán a szerelés alkalmával mindent megnéztem, se a kormány, se az elsõ agy csapágyával nem volt gond (villanyak, stucni, karok, minden jó)... Aztán mondom megnézem a bowdeneket: a bandázs alatt elvezetett váltóbowdenek feszes házai voltak a ludasak: kormányzás -90 fokról +90 fokra és vissza -> csitt-csatt a homlokcsövön...

#33293
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Így van; + a váltókar billentyûje és a fékkar közé egy 3 mm átmérõjû gumibak van téve legalábbis a Centauron. Ma megtaperásztam egy Xenon-t azon mintha nem lett volna... mondjuk annak mûanyag mind a 2 karja. Nem tudom Tiagrán, Során van-e.

Igen a Tiagrán is van vmi gumi-akármi a a váltó-billentyûn...amúgy igaz az, hogy az egész váltó néha zörög hepe-hupán az elõbb említett dolgok miatt.De azért elnézhetõ, egyáltalán nem mondanám kotyogásnak.
Nem lehet az agy? Mert az enyim is szokott kotyogni...mármint nemtudom pontosan mi, csak vmi az elején...de én teszek tá, amit eddig kibírt ez a canga, nem hiszem szétesik alattam ;)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33294
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás

A Campánál meg ez a nehéz váltómechanika az állórészben van benne és maga a mozgó fékkar jóval könnyebb, emiatt a rugó ellenében még egy nagyobb zökkenõben sem tud megmozdulni. Legalábbis én így tudom, de majd valaki kijavít, ha nem igaz.


Így van; + a váltókar billentyûje és a fékkar közé egy 3 mm átmérõjû gumibak van téve legalábbis a Centauron. Ma megtaperásztam egy Xenon-t azon mintha nem lett volna... mondjuk annak mûanyag mind a 2 karja. Nem tudom Tiagrán, Során van-e.

#33295
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Hát nehezebb mint a Campa, de nem ezért zörög, hanem mert az egész nehéz váltómechanika a fékkar mozgó részében van benne és a tehetetlensége miatt minden zökkenõnél picit meghúzza a fékkarokat. A Campánál meg ez a nehéz váltómechanika az állórészben van benne és maga a mozgó fékkar jóval könnyebb, emiatt a rugó ellenében még egy nagyobb zökkenõben sem tud megmozdulni. Legalábbis én így tudom, de majd valaki kijavít, ha nem igaz. Amikor zörög csak támaszd ki a fékkarokat a kezeddel, hogy ne tudjanak mozogni, mindjárt kiderül ez volt-e.


Az én Tiagrám is zörgött hegymenetben, meg rossz utakon (de inkább csak az egyik)...aztán kiderült azért zörgött, mert az a csavar kezdett kitekeredni, ami a kisváltókart a nagy fékkarhoz rögzíti, és egy szép napon ki is esett és jól megszívtam mert nem tudtam lefele váltani...de gariban megcsinálták.

Amúgy van benne vmi amit Voti írt, mert a Shimanonál tényleg mindent bepakoltak a mozgó alkatrészekbe...
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33296
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

Igen, Shimano 105-os. A "sok a súly"-t úgy érted, hogy nehéz a szerkezet?

Hát nehezebb mint a Campa, de nem ezért zörög, hanem mert az egész nehéz váltómechanika a fékkar mozgó részében van benne és a tehetetlensége miatt minden zökkenõnél picit meghúzza a fékkarokat. A Campánál meg ez a nehéz váltómechanika az állórészben van benne és maga a mozgó fékkar jóval könnyebb, emiatt a rugó ellenében még egy nagyobb zökkenõben sem tud megmozdulni. Legalábbis én így tudom, de majd valaki kijavít, ha nem igaz. Amikor zörög csak támaszd ki a fékkarokat a kezeddel, hogy ne tudjanak mozogni, mindjárt kiderül ez volt-e.

#33297
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Tubeless országúti gumi létezik, a Shimano karbonkerekein feszítenek.

A kényes alkatrészek installálásánál nyomatékkulcs télleg ajánlott. Vagy ha egy nagyon pici kulcscsal húzod, az is megoldás lehet(a karbon kormányszárhoz adtak egy egész picit, gondolván, azzal nem tudod erõsen meghúzni)

#33298
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Igen, Shimano 105-os. A "sok a súly"-t úgy érted, hogy nehéz a szerkezet?

#33299
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

Az elsõ villa-kormány környékérõl valami kotyogó hang hallatszik amikor nem sima az út. Nem tudom mi lehet, mert a kormány és elsõ kerék szerintem a helyén van: ha behúzom az elsõ féket, és tologatom a gépet, semmi lötyögés sehol. Mit kell még nézni ilyenkor, mi lehet ez?

Shimano a fékváltókarod? (gondolom az ha váltásnál behúztad a féket) Akkor jobb ha megszokod. Sok a súly a fékkaron és a rázkódástól mozog.

#33300
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.883 hozzászólás

Még egy kérdés: a boltban, ahol az új stucnit vettem, ott be is szerelték. Nyomatékkulcsot használtak. Rákérdeztem a dologra, és erõsen óvtak attól, hogy csak úgy érzésre húzzam meg a csavarokat ezeken az érzékeny, könnyû alkatrészeken. - Errõl mi a véleményetek? Valós a veszély, hogy valami megszakodjon? (Vagy éppenséggel kilazuljon?)


Spéci, kikönnyített alkatrészek esetében ajánlott a nyomatékkulcs használata, hisz a leggagyibb acél csavar is semmi perc alatt kiforgácsolja az alut, pláne ha nem sok menet fogja.