Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33281
Írta 2006. július 10. - 08:55

- a kis kar csavarja lelazult (kicsit nehez hozzaferni);
- regebbi tipusokon nem volt meg gumigyuru a kis karon, ez gondolom 10-es 105-nel mar van;
- fejnehez mindegyik shimano, ezert alapbol erosebb utesre billen, kottyan egyet a fekvaltokar; (a rugoja is gyenge)
- az elobbi sulyosabb esete: az elso kar holtjateka a rosszul bekotott, tul laza, vagy rossz bowdenhazu bowden miatt vagy tul gyenge, szorulo fek miatt; ekkor mar kisebb utesre is kottyan, inkabb zorombol;
- trivialis zorges: a gyarilag adott valtobowden-hazak, amik lognak a karbol, tul hosszuak, a fejcso elott keresztezik egymast, osszeverodnek es zorognek (lustak voltak meretre vagni).
A jol felrakott es jol karbantartott bowdenezes nagyon lenyeges: le kell szepen koszorulni a bowdenhaz vegeit, rozsdamentes acel, koszorult bowdeneket kell hasznalni stb.
Nekem peldaul a gyarilag a 9-es ultegrahoz adott fekbowdenek korrodalodnak ... a valtobowdenjei viszont nem ...
#33282
Írta 2006. július 09. - 12:50

Campagnolo (~10 éves) bal oldali hajtókarom állandóan meglazul annyira, hogy brutál erõsen recseg. :mad: Van vmi módszer, amivel kajakra meg tudom tépni? Rá kell kalapálni? Eddig nem nagyon mertem.
köszi, parej
ottan a csavarral vagy a menettel lesz a gondo amire csavarod... nekem anno ráhegesztette a hajtókart az autószerelõ a monoblokkra. most asszem szívrohamot kapnék:)
lehet, hogy csak egy új anya kell neked
#33283
Írta 2006. július 09. - 11:50

köszi, parej
pray the lord my soul to keep
#33284
Írta 2006. július 08. - 16:53

#33285
Írta 2006. július 08. - 15:52

Igen a Tiagrán is van vmi gumi-akármi a a váltó-billentyûn...amúgy igaz az, hogy az egész váltó néha zörög hepe-hupán az elõbb említett dolgok miatt.De azért elnézhetõ, egyáltalán nem mondanám kotyogásnak.Így van; + a váltókar billentyûje és a fékkar közé egy 3 mm átmérõjû gumibak van téve legalábbis a Centauron. Ma megtaperásztam egy Xenon-t azon mintha nem lett volna... mondjuk annak mûanyag mind a 2 karja. Nem tudom Tiagrán, Során van-e.
Nem lehet az agy? Mert az enyim is szokott kotyogni...mármint nemtudom pontosan mi, csak vmi az elején...de én teszek tá, amit eddig kibírt ez a canga, nem hiszem szétesik alattam

#33286
Írta 2006. július 08. - 13:27

A Campánál meg ez a nehéz váltómechanika az állórészben van benne és maga a mozgó fékkar jóval könnyebb, emiatt a rugó ellenében még egy nagyobb zökkenõben sem tud megmozdulni. Legalábbis én így tudom, de majd valaki kijavít, ha nem igaz.
Így van; + a váltókar billentyûje és a fékkar közé egy 3 mm átmérõjû gumibak van téve legalábbis a Centauron. Ma megtaperásztam egy Xenon-t azon mintha nem lett volna... mondjuk annak mûanyag mind a 2 karja. Nem tudom Tiagrán, Során van-e.
#33287
Írta 2006. július 08. - 11:40

Hát nehezebb mint a Campa, de nem ezért zörög, hanem mert az egész nehéz váltómechanika a fékkar mozgó részében van benne és a tehetetlensége miatt minden zökkenõnél picit meghúzza a fékkarokat. A Campánál meg ez a nehéz váltómechanika az állórészben van benne és maga a mozgó fékkar jóval könnyebb, emiatt a rugó ellenében még egy nagyobb zökkenõben sem tud megmozdulni. Legalábbis én így tudom, de majd valaki kijavít, ha nem igaz. Amikor zörög csak támaszd ki a fékkarokat a kezeddel, hogy ne tudjanak mozogni, mindjárt kiderül ez volt-e.
Az én Tiagrám is zörgött hegymenetben, meg rossz utakon (de inkább csak az egyik)...aztán kiderült azért zörgött, mert az a csavar kezdett kitekeredni, ami a kisváltókart a nagy fékkarhoz rögzíti, és egy szép napon ki is esett és jól megszívtam mert nem tudtam lefele váltani...de gariban megcsinálták.
Amúgy van benne vmi amit Voti írt, mert a Shimanonál tényleg mindent bepakoltak a mozgó alkatrészekbe...
#33288
Írta 2006. július 08. - 10:48

Hát nehezebb mint a Campa, de nem ezért zörög, hanem mert az egész nehéz váltómechanika a fékkar mozgó részében van benne és a tehetetlensége miatt minden zökkenõnél picit meghúzza a fékkarokat. A Campánál meg ez a nehéz váltómechanika az állórészben van benne és maga a mozgó fékkar jóval könnyebb, emiatt a rugó ellenében még egy nagyobb zökkenõben sem tud megmozdulni. Legalábbis én így tudom, de majd valaki kijavít, ha nem igaz. Amikor zörög csak támaszd ki a fékkarokat a kezeddel, hogy ne tudjanak mozogni, mindjárt kiderül ez volt-e.Igen, Shimano 105-os. A "sok a súly"-t úgy érted, hogy nehéz a szerkezet?
#33289
Írta 2006. július 07. - 20:48

A kényes alkatrészek installálásánál nyomatékkulcs télleg ajánlott. Vagy ha egy nagyon pici kulcscsal húzod, az is megoldás lehet(a karbon kormányszárhoz adtak egy egész picit, gondolván, azzal nem tudod erõsen meghúzni)
#33290
Írta 2006. július 07. - 13:14

#33291
Írta 2006. július 07. - 13:02

Shimano a fékváltókarod? (gondolom az ha váltásnál behúztad a féket) Akkor jobb ha megszokod. Sok a súly a fékkaron és a rázkódástól mozog.Az elsõ villa-kormány környékérõl valami kotyogó hang hallatszik amikor nem sima az út. Nem tudom mi lehet, mert a kormány és elsõ kerék szerintem a helyén van: ha behúzom az elsõ féket, és tologatom a gépet, semmi lötyögés sehol. Mit kell még nézni ilyenkor, mi lehet ez?
#33292
Írta 2006. július 07. - 11:48

Még egy kérdés: a boltban, ahol az új stucnit vettem, ott be is szerelték. Nyomatékkulcsot használtak. Rákérdeztem a dologra, és erõsen óvtak attól, hogy csak úgy érzésre húzzam meg a csavarokat ezeken az érzékeny, könnyû alkatrészeken. - Errõl mi a véleményetek? Valós a veszély, hogy valami megszakodjon? (Vagy éppenséggel kilazuljon?)
Spéci, kikönnyített alkatrészek esetében ajánlott a nyomatékkulcs használata, hisz a leggagyibb acél csavar is semmi perc alatt kiforgácsolja az alut, pláne ha nem sok menet fogja.
#33293
Írta 2006. július 07. - 11:44

(Amúgy elég jó nagy volt a forgalom már reggel fél hétkor is. De legalább a hétvégén megszokott, üveghangon üvöltõ, õrült motorosok nem ijesztgettek.)
***
Még korában a 12cm-es stucnit kicseréltem 8cm-esre, azután megfordítottam, hogy ne le, hanem fölfelé álljon, valamint a kormányon is billentettem egy picit fölfelé. De még így sem tökéletes a dolog.
Így most már csak 13 cm van a nyereg és a kormány között, és ez majdnem kényelmes. - Kérdés: Egy 190cm-es embernek 60-as váznál szerintetek mi a 'szokásos' nyereg-kormány szintkülönbség?
Ha lent fogom a kormányt, alig érem el a féket: vissza kell billenteni. Ez viszont azt jelenti, hogy még meredekebben fölfelé álló stucni kell. A mostani 7 fokos - létezik ennél meredekebb?
Ha fent, a fékkaron fogom a kormányt, akkor - talán mert elég nagy súly van a kezemen, mert nagyon elõre dõlök - kényelmetlen a fogás, mert nem fér el a tenyerem a fékkar tetején. Másnak van ilyen gondja? Vannak fékkarok különbözõ tenyérszélességekhez? Mit lehet ezzel csinálni?
Még mindig az áttételekhez: ha nagyon akarok, fel tudtam volna menni Dobogókõre úgy, hogy elöl végig a középsõ tányéron van a lánc, de inkább nem erõltettem, inkább pörgettem, szóval (nekem) tényleg kell a 3x10 hátul 27-tel.
Ja, és válasz egy saját korábbi kérdésemre: ha elõl a középsõ tányéron van a lánc, hátul nyugodtan végigválthatom a 10 sebességet

Az elsõ villa-kormány környékérõl valami kotyogó hang hallatszik amikor nem sima az út. Nem tudom mi lehet, mert a kormány és elsõ kerék szerintem a helyén van: ha behúzom az elsõ féket, és tologatom a gépet, semmi lötyögés sehol. Mit kell még nézni ilyenkor, mi lehet ez?
A dolgot még amúgy is szokni kell: lefelé 50-nel gurulva gondoltam rátekerek még egy kicsit. Csakhogy ehhez elöl föl kellett váltani a nagytányérra. Ebbéli kísérletem során sikerült az elsõ féket jól behúznom - szerintem nem sok híja volt, hogy blokkoljon. Szerencsére megúsztam.
Még egy kellemetlen élmény: 50 fölött fogásváltáskor meglehetõsen bizonytalanul éreztem magam a gépen. "Ez ilyen?", és már a felgyorsulás elõtt váltsak fogást, vagy valami nem stimmel?
Még egy kérdés: a boltban, ahol az új stucnit vettem, ott be is szerelték. Nyomatékkulcsot használtak. Rákérdeztem a dologra, és erõsen óvtak attól, hogy csak úgy érzésre húzzam meg a csavarokat ezeken az érzékeny, könnyû alkatrészeken. - Errõl mi a véleményetek? Valós a veszély, hogy valami megszakodjon? (Vagy éppenséggel kilazuljon?)
#33294
Írta 2006. július 07. - 10:20

#33295
Írta 2006. július 07. - 10:17

Szerintem a patronban nem lehet annyira bízni, hogy csak azt vigyünk, akár versenyre is és pumpát nem. Mert mi van ha: éppen nem mûködik a patron, két defekt van, stb...
Azért ne vetítsünk már annyira: mindenkinek van otthon elfekvõ kereke (ami nem 10-20 éves és nem 5-7-es racsni van rajta, ami ugye a mostani drive-ba nem tehetõ be..), meg ugyanmár nem probléma egy Shimano kerékszett csak tartalékként, hiszen mint t-works szerény önbemutatásából tudhatjuk, Mo.-on általánosnak mondható a Dura-ace + MAvic csúcskerékszett használat. Ráadásul mindenkit kisérnek kocsival verseny közben (különben ki adja oda a cserekereket?), persze...
A valóság kicsiny és szerény országunkban inkább az, hoy a legnagyobb amatõrversenyeken is max. 1-2 csapatot kisér 1-1 db. kocsi, meg talán 2-3 embert az áldozatkész szülõ, feleség, barátnõ (de ez nagyon ritka).
#33296
Írta 2006. július 07. - 07:46

(ha képes vagy rá!):wtf:
Egy patron annyiba kerül, mint egy belsõ...
Kerékcsere mindenkinél szóba jöhet: mindenkinek van (?) otthon elfekvõ kereke, még ha sora is... azzal is lehet vész esetén gurulni.
Nekem két outim van, és az elmúlt 13 évben hogy-hogy nem felhalmozódott mellé 11 db kerék :scared: :ubytek:
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33297
Írta 2006. július 06. - 23:34

Tud valaki másfélét?
Most egy Sh!mano a550 van fennt, ami ugye max 57mm, és pont hozzáér a gumihoz (1mm sincs), elég bosszantó. Essek neki reszelõvel a furatnak (mert egyébként tök jó kis fék az a550)?
#33298
Írta 2006. július 06. - 22:28

De tényleg van olyan is, ami csak egy csõdarab, egyik végén a szelepre passzol, a másik végén a patronra.
Egy patron 650, a szerkentyû pedig kicsivel 2000 alatt. A cucc bõven befér a mini nyeregtáskába a pótbelsõ mellé.
#33299
Írta 2006. július 06. - 20:19

Nem kukacoskodni akartam, csak közöltem, ha elkezdez a belsõzéssel bajlódni, akkor b@sz6od.
#33300
Írta 2006. július 06. - 18:01

:bananadan hát mire végigolvastam az értekezéseket a levegõ mizériáról... megfájdultak pici szemeim. Ha versenyen vagy, akkor csakis kerékcsere, mer amíg kiveszed a belsõt, berakod az újat, a nap lemegy... Most mindenki mondhatja, hogy gyorsan megcsinálja, jó, oké. Ha a mezõny csak 35-tel megy, egy 3perces!!! belsõcserénél kátyun túl járnak.
Edzésen meg jó a kispumpa. Képzeld, ha mész egy hosszút, akkor nem egy, hanem két belsõt viszel, biztos, ami biztos. Akkor ahoz már 4 patron? pfff Ha 2 cserepatron 1400pénz, azon kaphatnék egy zsák kindertojást. Nem mindegy
Kerékcsere szerintem elég kevés emberenek jön csak szóba hazánkban.
Egy patron meg bõven elég egy gummához. Két patron ára meg nem a világ... De persze kinek mi:D...
"Give me a chance to shine and I'ma blind the world..."
SS Ultimate 2013 YZ0 Flamethrower 2011 Penge 2011.