Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#33201
zfazek

zfazek

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts
9 éves kissrác: Szerintem sem szabad túlzásba vinni és mivel triatlonozok, igen is nagyon jó a futás és az úszás a kerékpárhoz. Sok outis panaszkodik, hogy fáj a háta, dereka, könyöke nem bírja. Menjen el triatlonozni, az úszástól hirtelen elmúlik minden. A futóedzések meg nagyon segítik az állóképességet (az úszás is) és sokkal egyszerûbb lemenni futni, mint kerékpározni. Fõleg egy tízéves gyerek esetében a budapesti forgalomban.

A verseny nagyon megerõltetõ a szervezetnek, mert szinte végig max pulzuson megy az ember és egy fejlõdésben lévõ szervezetnek nem annyira ajánlott. Abban a korban az állóképességet kell megszerezni és a technikát, a rajongást, pont úgy ahogy Sipi mondta. Voltam télen a Bringavilágban Zerge elõadásán, õ is azt mondta, hogy a spanyolok 18 éves korig alig versenyeztetik a gyerekeket és ezért is járnak a többiek elõtt. (Na meg jók az orvosok is, mint azt azóta megtudtuk)

#33202
zfazek

zfazek

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts
GP4000:
Láttam Orfûn Bodrogi gépét: Dura Ace karbon kereke volt Conti Competition szingóval. A honlapomon megtalálhatóak a fényképek.
Feleségemnek GP4000-e van, tényleg nagyon jó. És talán az egyik legfontosabb elem a gumi, nincs annál rosszabb, mint amikor valaki havonta defektel, csúszkál össze- vissza. Én erre költök a legszívesebben többet. Legközelebb magamnak is ilyet veszek, edzõre pedig a GP-t. Ausztriában láttam párat egy Hervisben! de végül nem vettem meg, nem is tudom miért.

#33203
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 posts
Hát ha láttad volna azt a szlovák kisgyereket, azzal a pici országútival... Jó nem mondom azt, hogy anaerob edzést csináljon Kékesre, de inkább kezdje korábban, és hagyja abba késõbb - ha akarja, de úgy se fogja. Sokkal sokkal több kapu lesz majd nyitva elõtte.

#33204
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
Sipi jól is mondja meg nem is (szvsz) azt a 14 éves kort, hogy akkor kezdjen el bringázni. Szerintem ha az elõtt is teker, kedvtelésbõl, az nagyon jó alapja lehet arra, hogy 14-15 évesen átmenjen az egész versenybe, így nem fogja megúnni.
De ha már 5-14 év között többnek tekinti a gyerek mint szórakozást, magyarán edz, akkor bizony könnyebben elõfordulhat, hogy ~20 évesen elfásul. Szerintem.

#33205
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 posts
Nagyon helyes. Arra figyelj, hogy ne törjék õt össze

#33206
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts

Azé tartanak ott, ahol. Ha az anyukák Sipire hallgatnak, hogy 14éves koráig ússzon, meg fusson, utána ráér a versenyzésre... mer kiszeret a bringázásból, meg megúnnya, hát, akkor úgy járnak szegény magyar kispubik, mint én... nem lesz belõlük soha semmi

Ezt nagyon örülök, hogy leírtad! A fiam 6 éves lesz és imád bringázni... ;)

#33207
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts
Köszi! :)

#33208
NoFear

NoFear

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
A Zöldpontban.
Anno jó régen én is náluk vettem az outimba valót (csak akkor még 135-öst alakítottak át, még itt a topikban is beszéltünk róla jó régen). A hirdetésükben tisztán 130mm-esnek írják.

Nem tudom mikor alakították át a honlapjukat, de egész pofás lett:
http://www.bicycle.h...ent/view/38/66/

#33209
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts
NoFear!

Hol 16 az amclass? És az oúti?

#33210
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 posts
Jah, egyébként, ez egy szlovákiai verseny volt. Jött egy kiskölyök is, ilyen, hááát, saccra 9-10éves, MELLETTÜNK, 40felett... (azt má nemmondom, hogy mégkisebb, mer az má cinkes) Azé tartanak ott, ahol. Ha az anyukák Sipire hallgatnak, hogy 14éves koráig ússzon, meg fusson, utána ráér a versenyzésre... mer kiszeret a bringázásból, meg megúnnya, hát, akkor úgy járnak szegény magyar kispubik, mint én... nem lesz belõlük soha semmi

#33211
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 posts
Nem. Nem a küllõvel van a baj, ha törik, hanem a felnivel. Most kukáztam meg az SL elsõkereket, talán lesz felni... Ha nem, öngyilkos leszek. Természetesen, most is egy balf@sz miatt estünk, de ez van, ahogy mondták, benne van a sportban.

#33212
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
Igen, azt akartam mondani, hogy nem muszáj az aero küllõ, 20km/h-nál nem számít annyira mint a duplájánál. Meg azt is megjegyezném, hogy nem kell brutál erõsnek lennie, az egyetlen ami fontos az ár mellett a könnyûség, ezért valóban jó alternatíva lehet a DT Rev., vagy a SAP Laser. Csakhát a CX-ray az könnyû is, aero is, és kinyírhatatlan. Többször hittem már, hogy 'na ez most elszakadt', aztán semmi...Csak hát az ára... meg mivan ha egy, akár egy is elszakad. Mondjuk 10-es csomagban árulják úgyhogy kénytelen lennék 60 ill. 70 db-ot rendelni.

#33213
NoFear

NoFear

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Az Am.Class. agyak is egy állandó, visszatérõ téma. Van akinek bejön, van akinek nem.
Én az elsõ kasztba tartozom. Mind a montin, mind az outi-n azt használok (a 68/220-as szériából) és egyikkel se volt soha semmi bajom (mindkettõnél húzott 2/1,5-ös dt rev küllõk és Mavic felnik, tehát azért eléggé könnyûek).

A kerék amit leírtál jó könnyû lett, de én másképpen csinálnám.
Az agy maradna, de 32 küllõsként (itthon is beszerezhetõ és van ahol akciós 16e/pár). Küllõbõl én vagy dt rev-et vagy sapim leader-t választanék (súlyban majdnem ugynaz mint a CX-ray, de jóval olcsóbb (tudom, nem annyira áramvonalas, de a CX-ray-t sok helyen nem is vállalják el). A felnit nem ismerem így ahoz nem merek hozzászólni.
Így kijönne kb 1381gr-ra+küllõanya illetve 46e forintra ami azért már lényeges különbség szerintem.

Vagy volt egy hirdetés az apróban használt SL kerékre, igaz ár nincs ott, de talán ... csak ott az esetleges küllõtöréssel van gond...

#33214
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
Na ja, jók azok a Mavicek... csak 2x, ill. 3x annyi az új áruk. Nyilván tovább is bírják. Egy biztos, nem mostanában lesz se A.C.-osom se SL/ES-em.:chin:
De azért jó elképzelni milyen lenne 500-550grammal könnyebb szettel gyorsulni/mászni. :)

#33215
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 posts
Am.Class. agy volt a kezembe, nagyon könnyû, de nem tenném rá az életem. A hátsóba se bíznék, egy shimano kazettatest nehezebb, mint ott a komplett agy. Ha hegyi kerék, akkor SL, ES.

De majd ha összeépíted, akkor tuti rámcáfolsz :)

#33216
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
Hegyikeréken töröm a fejem... igaz csak amolyan távlati terv...

Ez vajon milyen lenne? :
- Am. Classic agyak(28 lyukasak), 58g + 205g, ~34E Ft
- 56 x Sapim CX-ray küllõk, 56x4g= 224g, ~30E Ft :P
- Sun Assault SL1 felnik, 2x405g= 810g, ~14E Ft
-----------------------------------------------
Szumma: ~1300g(+küllõanyák), 78E Ft (+posta, +centrírozás)

Plussz ehhez egy minél könnyebb külsõ-belsõ gumi páros.
Ami számít: minél könnyebb legyen az egész (lehetõleg a középponttól távolodva...), peremes legyen. Na meg persze, hogy ne legyen 500E Ft, azért épített...
Ami nem számít: agy-élettartam, defektállóság. Felhasználási kondíciók: csak verseny (<1000km/év), 65kg-os terhelés. (Kár, hogy nincs a fentiekbõl 20 lyukas változat...)

Az agyak:
http://www.bike-box....01.html&lang=de
A felni:
http://www.neuzer.hu...ryID=107#prod_0

#33217
NoFear

NoFear

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts

Elolvastam ezt a cikket:

http://bikemag.hu/content/view/272/10/

Két dolgon lepõdtem meg. Az egyik, hogy a Liquigas-Bianchi, a Crédit Agricole, a Saunier Duval-Prodir, a Phonak és a T-Mobile profi csapatok jelenleg a Tour de France-on futó gépein is ez a külsõ van. Ezek a csapatok nem szingóval mennek a Touron?


Ez azért nem teljesen így van. Ha bárki egy picit jobban megnézi a Tour-on futó gépeket, esetleg a cyclingnews-on a gépeket vagy a backstage-t a közvetítéseknél láthatja, hogy inkább szingóval mennek. Alapban a tisztán karbon felnikbõl nincs peremes verzió így ezt a részt egy kicsit ferdítésnek érzem a cikkbõl...

#33218
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 posts
Ha nincs karbon kincs, akkor egy kis zsír megoldja a problémát a kormány meg a szár közé. Ha akkor is recseg, az baj...

#33219
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Köszi megtaláltam az elrejtett inbuszt a kormányban
Viszont még mindig nyiszog valami a kormányon nyeregbõl kiállva hegyen felfelé.
Összes csavart meghúztam

#33220
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
Nem öreg hiba, csak a két gyár más alkatrészei ilyen szempontjából nem nagyon különböznek, viszont a fv.karjaik felépítése alapvetõen más.