és ez nemis falubike volt :-/
jobbulást, felejtést, miegymás...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Started by
Endroo
, 2006. January 10. 21:34
#33141
Posted 2006. August 17. - 20:06

Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#33142
Posted 2006. August 17. - 19:52

Bázzzmeeeg... kb. mennyi volt a sebességkülönbség a kocsi és közted? Váz + szélvédõ törés... csoda, hogy a karod nem tört.
#33143
Posted 2006. August 17. - 19:47

Basszus Aladdin ez nagyon durva! Részvét a bicóért! Meg a kezedért is!
de örülök, hogy nem volt annyira komoly az eset, hogy be kellett volna feküdnöd a kórházba.
Szóval ezentúl óvatosan biciklizzünk tilosban? Gondolom nincs az út mellet bringaút...akkor meg milyen jogon tiltják meg rajta a bicózást? Hülye kressz! Vagy nemtom...

Szóval ezentúl óvatosan biciklizzünk tilosban? Gondolom nincs az út mellet bringaút...akkor meg milyen jogon tiltják meg rajta a bicózást? Hülye kressz! Vagy nemtom...
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg
#33144
Posted 2006. August 17. - 19:34

Ma kaptam egy újabb esélyt Istentõl, viszont a bringám nem.
Biztos sokan ismeritek a 11-es út folytatását Szentendrén. Már hazafelé tartottam az edzésbõl(Bp felé), amikor a lejtõs szakasz végén kikanyarodott elém egy kocsi. Ez már így önmagában is érdekes szitut teremtett volna, de ráadásul lefékezett mivel két kóbor kutya elé vágott. Na ez már kivédhetetlen volt, úgyhogy hátulról belerongyoltam. Hátsó szélvédõn beestem, karosszériát benyomtam a bal térdemmel. Mázli, hogy még valamennyit tudtam fordulni, úgyhogy jobb karral vittem be az ablakot. Buksim megúszta, hát a jobb karomat nem részletezem ha még ma vacsizni akartok. Érdekes módon a térdem is csak zúzódott a többi végtagommal és a jobb oldalammal együtt.
Hát a bringámnak annyi, legalábbis ami a vázat illeti. De gondolom ilyen eset után mer nem ildomos se a villát, se a kormány stucni duót használni.
A vicces, hogy mivel ott ugye nem lehet bringával haladni, ezért én vagyok a hibás az egészért. Legalábbis nekem ez jött le a rendõrök szavaiból. Szóval a vázat se fizeti ki senki, + még nekem kell ugye a hátsó ablakot is fizetnem.
Egyébként a kocsit egy baromi rendes nõ vezette. Ha nem így áll hozzá a dolgokhoz, akkor a szentendrei sebészet ellátása után nekem kellett volna megoldanom a hazajutást. Sõt a bringámra is õ vigyázott, mert azt ugye ott hagyták volna a kedves… Szóval hazahozott, és még az emeletre is felhozta a „bringát”, mert erre se vagyok most képes.
Végül egy kép a bringáról.
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Vigyázzatok magatokra!
Biztos sokan ismeritek a 11-es út folytatását Szentendrén. Már hazafelé tartottam az edzésbõl(Bp felé), amikor a lejtõs szakasz végén kikanyarodott elém egy kocsi. Ez már így önmagában is érdekes szitut teremtett volna, de ráadásul lefékezett mivel két kóbor kutya elé vágott. Na ez már kivédhetetlen volt, úgyhogy hátulról belerongyoltam. Hátsó szélvédõn beestem, karosszériát benyomtam a bal térdemmel. Mázli, hogy még valamennyit tudtam fordulni, úgyhogy jobb karral vittem be az ablakot. Buksim megúszta, hát a jobb karomat nem részletezem ha még ma vacsizni akartok. Érdekes módon a térdem is csak zúzódott a többi végtagommal és a jobb oldalammal együtt.
Hát a bringámnak annyi, legalábbis ami a vázat illeti. De gondolom ilyen eset után mer nem ildomos se a villát, se a kormány stucni duót használni.
A vicces, hogy mivel ott ugye nem lehet bringával haladni, ezért én vagyok a hibás az egészért. Legalábbis nekem ez jött le a rendõrök szavaiból. Szóval a vázat se fizeti ki senki, + még nekem kell ugye a hátsó ablakot is fizetnem.
Egyébként a kocsit egy baromi rendes nõ vezette. Ha nem így áll hozzá a dolgokhoz, akkor a szentendrei sebészet ellátása után nekem kellett volna megoldanom a hazajutást. Sõt a bringámra is õ vigyázott, mert azt ugye ott hagyták volna a kedves… Szóval hazahozott, és még az emeletre is felhozta a „bringát”, mert erre se vagyok most képes.
Végül egy kép a bringáról.
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Vigyázzatok magatokra!
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.
#33145
Posted 2006. August 17. - 15:43

1. lépés: beállítod nagyjából az egész féktest forgatásával a rögzítõcsavar körül. Én ált. kilazítom a rögzítõcsavart, meghúzom izomból a fékkart, és visszahúzom a csavart.
2. finombeállítás a kis imbuszcsavar tekergetésével. Ezen a képen a bal oldalon épp kilátszik a menete:
2. finombeállítás a kis imbuszcsavar tekergetésével. Ezen a képen a bal oldalon épp kilátszik a menete:

#33146
Posted 2006. August 17. - 14:57

Sziasztok!
Campagnolo oldalthúzós fék beállításához kérném a segítségeteket. A probléma következõ: az egyik fékpofa 1 mm-re van a felnitõl, a másik 15-re.
Nyolcas nincs a kerékben. Hasonló problémát a montim V-fékénél tudom orvosolni, de itt lövésem sincs, mit kell csinálni.
Köszi szépen, parej
ps: sürgös lenne
Campagnolo oldalthúzós fék beállításához kérném a segítségeteket. A probléma következõ: az egyik fékpofa 1 mm-re van a felnitõl, a másik 15-re.

Nyolcas nincs a kerékben. Hasonló problémát a montim V-fékénél tudom orvosolni, de itt lövésem sincs, mit kell csinálni.
Köszi szépen, parej
ps: sürgös lenne
now I lay me down to sleep
pray the lord my soul to keep
pray the lord my soul to keep
#33147
Posted 2006. August 17. - 13:53

Érdekes, hogy -ezek szerint- minden csukából eggyel nagyobb kell... Vajon miért nem számozzák rendesen?
#33148
Posted 2006. August 17. - 12:56

#33149
Posted 2006. August 17. - 12:47

Sziasztok! Nem tudja véletlenül valaki, hogy a Specialized o.uti cipõkbõl is egy számmal nagyobb kell, mint a rendes méret? (Úgy, mint a Shimanonál, vagy a SIDInél.)
#33150
Posted 2006. August 17. - 12:25

Jók a shimano kerekek, kellemes, kényelmes velük menni a rugalmasságuk miatt, bár a Dura az bizti nagy kincs

#33151
Posted 2006. August 16. - 21:37

Meg tudja mondani vmelyik okos, hogy egy modern oúti dupla hajtómûvön hány mm-re van váz középvonalától a nagytányér? Mondjuk egy négyszöges Shimano 105 vagy az alatti négyszöges hmû 109es középcsapin. Köszi
A láncvonal(1. pont: csõ közepe, 2. pont: a két lánckerék között félúton) dupla hajtómû esetén 43.5mm.
A csõ közepe - nagytányér közepe szakasz kb. 48mm.
#33152
Posted 2006. August 16. - 20:50

Ezt a kereket valoban mindenhol lehuzzak. Az ujabb kerekek nagyon jok a Shimanotol, de a regiekkel voltak gondok. En 560-ast nyuzok az orszagutin, tehat a pozitiv velemeny reszben tapasztalat is. Ezek mar az ujabb shimano szeriabol valok, persze az aruk sem 25.000 penz volt.....
lehet hogy az lesz a vége hogy veszek valami olcsó gyári kereket
lásd.
Shimano R-500 set 24 500 Ft
A noname taiwani agyaknál meg a 600g-os Vuelta felniknél biztos jobb ?
#33153
Posted 2006. August 16. - 13:10

Asszem elég lesz csak egy hátsó kerék 
Novatech hátsó agyak milyenek ?
Jobb mint az RSX/105 ?

Novatech hátsó agyak milyenek ?
Jobb mint az RSX/105 ?
#33154
Posted 2006. August 16. - 12:28

Meg tudja mondani vmelyik okos, hogy egy modern oúti dupla hajtómûvön hány mm-re van váz középvonalától a nagytányér? Mondjuk egy négyszöges Shimano 105 vagy az alatti négyszöges hmû 109es középcsapin. Köszi
#33155
Posted 2006. August 16. - 12:21

Egyszer régen olvasta, hogy a Rolls Royce-ok motorját próbapadon bejáratják. Szerintem ugyanezt meg lehetne csinálni kerékkel is, nem is lenne olyan vészesen nehéz ehhez egy szerkezetet építeni, és akkor a keréken semmi sem látszana. Csak persze plussz idõ a terhelés-járatás, föl és leszerelés, újbóli centírozás, ... Nem lenne ingyen.
#33156
Posted 2006. August 16. - 12:18

Már megint a német Tour Rennradmagazine-t idézem: a Shimano R-500 nagyon pocsék kerék. Egyrészt gyenge (nem ajánlják 80 kg fölött), másrészt rossz a tömítése. Ez most nem a kerék tesztbõl jön (mert ott ez nem szerepelt), hanem a belépõ szintû bicaj tesztbõl - minden bicaj, amin ez volt (sokon), az súlyos pontlevonásokat kapott. Állítólag lejtõn lefelé nagyon bizonytalan érzés ilyenen gurulni.
#33157
Posted 2006. August 16. - 10:46

lehet hogy az lesz a vége hogy veszek valami olcsó gyári kereket
lásd.
Shimano R-500 set 24 500 Ft
A noname taiwani agyaknál meg a 600g-os Vuelta felniknél biztos jobb ?
lásd.
Shimano R-500 set 24 500 Ft
A noname taiwani agyaknál meg a 600g-os Vuelta felniknél biztos jobb ?
#33158
Posted 2006. August 16. - 10:25

Nem "mernek" a kerekeket bejáratva árulni, mert akkor csak használtan adhatnák, hiába tkp. jobb, mint 0 méteresen.
Ez a kerékdolog nem annyira egyszerû, mert pont a válogatással van a gond, fõleg kicsiny hazánkban. A gépi küllõfeszességállításról nem is beszélve. Itt volt éppen szó, hogy igazán jó-könnyû agyat nem nagyon lehet kapni nálunk, és hasonló szintû küllõt sem (próbálj meg szerezni zicral alu küllõket, vagy Sapim felsõkategóriát). Kellõen kezelt, könnyû és merev (peremes) felnit is csak MAvic Open pro-t tudsz venni, a Sun assult valamivel könyebb, de minõségében messze nem éri el a MAvicot (ritchey ocr már nincs, de ez sem volt jobb a MAvicnál). PErsze mindez nem azt jelenti, hogy egy amatõr nem mehet jól fûzött kerékkel is...
Ez a kerékdolog nem annyira egyszerû, mert pont a válogatással van a gond, fõleg kicsiny hazánkban. A gépi küllõfeszességállításról nem is beszélve. Itt volt éppen szó, hogy igazán jó-könnyû agyat nem nagyon lehet kapni nálunk, és hasonló szintû küllõt sem (próbálj meg szerezni zicral alu küllõket, vagy Sapim felsõkategóriát). Kellõen kezelt, könnyû és merev (peremes) felnit is csak MAvic Open pro-t tudsz venni, a Sun assult valamivel könyebb, de minõségében messze nem éri el a MAvicot (ritchey ocr már nincs, de ez sem volt jobb a MAvicnál). PErsze mindez nem azt jelenti, hogy egy amatõr nem mehet jól fûzött kerékkel is...
#33159
Posted 2006. August 16. - 10:16

Szingóról: lehet éppen kapni, néhányan járnak is vele (a profik közül többen), de a jobb boltokban is kicsi a választék belõle, legfeljebb 1-2 féle van. Leginkább a Biondóban érdemes benézni, itt komolyabban foglalkoznak vele, de lehet, hogy egyes drágább szingót itt is rendelni kell (4-18e Ft között mozog az ára). Szerintem nem érdemes kínlódni vele, fõleg a felnire felkínlódás-ragasztgatás-letépés kombó meg az esetleges defekt miatt (gyakorlatilag ilyenkor el lehet dobni). IGazából a szingós gumi manapság a karbon kerékszetteknél lép be a kerékpársportba, emrt ezek majdmind szingós kerekek (az karbon/alu összetett peremes felninek nem sok értelme van, tömegben alig könnyebb, mint az alu).
A Tufo peremes szingó már komoly alternatíva a hagyományos peremes külsõ+belsõ-nek. Viszonylag könnyû, szingót közelítõ futásteljesítmény és nem kell ragasztgatni, hátránya, hogy defekt esetén hasonló lehet a helyzet, mint a szingónál, fõelg ha a ragasztófolyadék gumiba applikálásával valami gond akad, vagy esõs idõbe kap valaki defektet.
Zsola: ezt az agypárosítást vettem meg én is. az "átverés" az benne, hogy a hátsó agy az Zoggie, paraméterei állítólag ugyanazok, mint az Amclassic-é, ugyanott gyártják is ugyanúgy. Volt már errõl évek óta nagy vita a fórumokon, Szóval nem biztos hogy ugyanaz... Az igazán jó/tartós/könnyû agyak egyébként mind méregdrágák, nem véletlenül. Ez viszont hihetetlen olcsó, ez sem feltétlen véletlen... Szerintem nézz be a Probike-ba is, mielõtt veszel valamit.
A Tufo peremes szingó már komoly alternatíva a hagyományos peremes külsõ+belsõ-nek. Viszonylag könnyû, szingót közelítõ futásteljesítmény és nem kell ragasztgatni, hátránya, hogy defekt esetén hasonló lehet a helyzet, mint a szingónál, fõelg ha a ragasztófolyadék gumiba applikálásával valami gond akad, vagy esõs idõbe kap valaki defektet.
Zsola: ezt az agypárosítást vettem meg én is. az "átverés" az benne, hogy a hátsó agy az Zoggie, paraméterei állítólag ugyanazok, mint az Amclassic-é, ugyanott gyártják is ugyanúgy. Volt már errõl évek óta nagy vita a fórumokon, Szóval nem biztos hogy ugyanaz... Az igazán jó/tartós/könnyû agyak egyébként mind méregdrágák, nem véletlenül. Ez viszont hihetetlen olcsó, ez sem feltétlen véletlen... Szerintem nézz be a Probike-ba is, mielõtt veszel valamit.
#33160
Posted 2006. August 16. - 10:06

Szerintem a felsõcsõ hossz sokkal fontosabb paraméter, mint az üléscsõé. Részben azért is, mert az üléscsõ-hossz nehezen megfogható, ki így, ki úgy méri. De fontosabb, hogy az ülésmagasságot sokkal könyebb a nyeregcsõ állításával kompenzálni, mint a vízszintes hosszat, ami minimum stucni csere.