Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#32881
Posted 2006. September 19. - 06:59

#32882
Posted 2006. September 19. - 00:25

Fordított a helyzet mint gondolodVoti: hány éves a gyereked? Mert ha, mintahogy kivettem kb. 14 alatt van, nem kell neki semmilyen fékváltó, sõt váltósbringa sem lenne szülség (csakhát a divat). Ne vetítsd ki rá oúti-feelingedet. Míg az ember gyerek csak úgy teker, minden teljesítménykényszer nélkül, aki nem, az külsõ hatásra másmilyen. EGy gyerek nem biciklizik annyit és úgy, hogy érdemes lenne drága bicklikben, alkatrészekben, fõleg oútiban gondolni. LEgfeljebb meg lehet tanítani biciklizni (ügyesség és figyelem szintjén) és hagyni még játszani.

Azt hogy a kerékpárt válassza mint sportot szintén nem erõltetjük, felõlünk aztán bármit sportolhat amihez kedve van. A lányom pl. a lovaglást és az úszást kedveli, még annyira sem tud bringázni, hogy 20m-t tekerjen a kempingjével.
Idén tervbe volt véve, hogy kiviszem egy U7-es MTB versenyre, csakhogy ilyet is lásson, de sajnos nem jött össze.
Abban beismerem én vagyok a ludas, hogy a kerékpársportok közül csak az országútit látja, de hidd el nagyon tetszik neki. Minden versenyt megnéz a Eurosporton, vannak kedvenc bringásai, ha hazajövök meg tudja mondani ki nyerte a szakaszt, tudja ki vezet összetettben és a nagyanyját rendesen ki tudja okítani az országúti kerékpározás írott és íratlan szabályairól. Majd ha suliba megy úgyis az számít mi a menõ ott, és gondolom az iskolába a járdán is össztelóssal fognak menni.
Mivel lassan kinövi a mostani kínai csodát ami van vagy 15 kiló, tavaszra szeretnék neki egy újat. Õ kérte, hogy versenybicaj legyen. Nekem a súly az ami számít, mert a gyerkõc ~22kg. Ez kb. olyan mintha egy 50 kilós bringával mennék. Ezt az új bicajt terveim szerint 2-3 évig tudja majd használni, ezért kell a váltó.
Ez a mondat pedig az õ szájából hangzott el: "ha nagy leszek egy igazán nagy bicikliversenyzõ leszek". Egy apa ilyenkor mit kellene, hogy tegyen? Én támogatom. Nem én kényszerítem és ha bármikor abbahagyja nem fogom emiatt piszkálni!
Ezért kell ez a bringa, és hogy a kérdésedre is válaszoljak, most tartottuk a hatodik szülinapját

#32883
Posted 2006. September 18. - 20:48

#32884
Posted 2006. September 18. - 20:46

Sziasztok
az lenne a kérdésem , hogy régi tipusú Biospace elsõ tányéroknak mi a jellemzõjük. Vagyis mitõl olyan "különleges". Igaz az , hogy oválisak...vagy mi a csoda..
Olyan az alakja, hogy ott nagyobb a lánckerék sugara, ahol elvileg kisebb erõvel - kevésbé hatékonyan - tudjuk megnyomni a pedált (például közel az alsó álláshoz, a másik kar ugye ekkor meg még "hátrafelé" áll), vagyis a kisebb erõhöz nagyobb erõkart társít, egyenletesebbé téve a nyomatékot. Pár év alatt megbukott a koncepció, túl kicsi volt az elõnye, ha volt egyáltalán. Nagyobb eltérés kellett volna, mint pl Bobby Julich speciális lánckerekénél, az olimpián 2. lett vele az idõmérõn: http://www.velonews....6807.8857.f.jpg
A rendszer legfõbb hátulütõje, hogy az elsõ váltótól való távolság állandóan változik, emiatt problémás a váltás. Ahol viszont nem kell váltani (sík idõfutam), nyerõ lehet.
#32885
Posted 2006. September 18. - 20:24

az lenne a kérdésem , hogy régi tipusú Biospace elsõ tányéroknak mi a jellemzõjük. Vagyis mitõl olyan "különleges". Igaz az , hogy oválisak...vagy mi a csoda..
#32886
Posted 2006. September 18. - 19:04

#32887
Posted 2006. September 18. - 14:25

#32888
Posted 2006. September 18. - 11:47

Mit akarsz még tudni?
#32889
Posted 2006. September 18. - 11:37

A Pro idõfutamkormány a három között volt? Úgy emléxem, az 22,2. Persze tévedtem már...
Fõként modolo-k voltak. Ez milyen ez a Pro? Hol lehet kapni?
tocsa
#32890
Posted 2006. September 18. - 08:22

#32891
Posted 2006. September 17. - 15:29

Markolatváltót lehet tenni a kormány alsó végébe. Nem szép, de vannak rutinos bringások, akik imádják.
http://www.sheldonbr...is/bianchi.html
Nekem az a bajom, hogy idõfutam kormány végére szerettem volna markolatváltót tenni. csakhogy az idõfutam kormányoknak (hármat is megnéztem) nagyobb az átmérõje, mint egy egyenesnek, ezért a 22.2-es kormányra való markolatváltó nagyon nem akar rámenni. Ha valakinek lenne ötlete szívesen fogadnám, mert az idõfutam kézpozíciót szeretem.
Egyelõre úgy néz ki, hogy egyenes kormány+szarv lesz a megoldás, ideális esetben majdnem ekvivalens egy idõfutam kormánnyal, sõt amiatt, hogy nincs benne drop, az egynes pozíció is jól fogható. És cyclo crossos fékkar segítségével az idõfutam és az egyenes kézpozícióban is kesz fékkar!
tocsa
#32892
Posted 2006. September 17. - 13:49

Lehet, hogy hagyom az egészet és felrakok egy indexes vázváltókart. Milyen esélyel és milyen árban lehet használtan beszerezni ilyet? Még sosem néztem ezeket.
Arra gondoltam, hogy eleinte úgysem fog váltogatni, késõbb meg úgyis jó ha megszokja az egykezes kormányzást és asszem ez súlyban a legjobb megoldás (könnyû bringát akarok, 22kg a gyerkõc

#32893
Posted 2006. September 17. - 12:49

#32894
Posted 2006. September 17. - 11:18

Sziasztok!
Ismét lenne pár kérdésem!
Jövõ tavaszra építek a fiamnak egy országúti bicajt! A váz már megvan, egy picike aranyos aluváz amibe 26"-os kerekek valók. Problémám a sebességváltással és a fékezéssel van. Arra gondoltam, hogy jó lenne fékváltókarral megoldani, hogy ne kelljen elengednie a kormányt, de nagyon pici még a keze hozzá. Kipróbáltuk és az én Dura váltómat sem tudja váltani, gondolom az alsóbb kategóriák még nehezebben mennek.
Mindenképpen koskormányt szeretnénk rá és nem szeretnék vagyonokat költeni. A monti XT váltóját tudja használni és a markolatváltót is, de gondolom ezek meg nem mennek át a kormány kanyarjain.
Erre várok ötleteket.
Pl az R600/R700 (9 ill 10 seb) fékváltókarok, ezek kisebb kezûeknek valóak, sõt állítható a fékkar távolsága is.
http://www.paul-lang...road_index.html felül a szérián kívüliek - fékváltókarok
vagy
http://www.paul-lang...indung/ST-R700/
#32895
Posted 2006. September 17. - 10:50

http://www.sheldonbr...is/bianchi.html
#32896
Posted 2006. September 17. - 09:40

Ismét lenne pár kérdésem!

Jövõ tavaszra építek a fiamnak egy országúti bicajt! A váz már megvan, egy picike aranyos aluváz amibe 26"-os kerekek valók. Problémám a sebességváltással és a fékezéssel van. Arra gondoltam, hogy jó lenne fékváltókarral megoldani, hogy ne kelljen elengednie a kormányt, de nagyon pici még a keze hozzá. Kipróbáltuk és az én Dura váltómat sem tudja váltani, gondolom az alsóbb kategóriák még nehezebben mennek.
Mindenképpen koskormányt szeretnénk rá és nem szeretnék vagyonokat költeni. A monti XT váltóját tudja használni és a markolatváltót is, de gondolom ezek meg nem mennek át a kormány kanyarjain.
Erre várok ötleteket.
#32897
Posted 2006. September 15. - 13:41

Viszont azóta meglett a gyönyörûszép Merida Road 850-esem, amit ma már el is vittem egy rövid körre. Tény, hogy nagyon sokat fogok vele szerencsétlenkedni az elsõ idõben, elég nagy különbség egy régi, sportboltos össztelós után, amivel kb egy kocsin is át tudtam volna menni. Na meg az legalább volt 20 kg.
Mindenesetre az elsõ benyomások alapján nagyon frankó kis kétkerekû, bár igazából semmi összehasonlítási alapom NINCS.

#32898
Posted 2006. September 15. - 11:29

#32899
Posted 2006. September 15. - 11:19

#32900
Posted 2006. September 15. - 02:22


Igen, én is félek hogy néhol ahol járdázásra vagyok kényszerítve hogy fogok haladni, nameg a mámoros éjszakákon (mert hogy bulizni is szigorúan bringával járok:) ) hogy hogy fogok vele tekerni, de szeretem a kihívásokat, és biztos vagyok benne, hogy egy idõ után meg lehet szokni a dolgot.
