Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#32781
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Mykonzerv: már nem nagyon gyártanak 20-astól kisebb peremes külsõket, biztos nem véletlenül... Utoljára vagy 5 éve láttam 1 db. már akkor is elfekvõ 18-as drótperemes külsõt, nagy ijedelemel szemléltem :-). Szingósakban van 19-esnek mondot, de ezek valójában vastagabbak. EGyébként ezekkel a 19-es meg 20-as külsõkkel a kerékpárosok és utak védõszentje óvjon a magyar utakon.

#32782
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 posts

Most ezt nem egészen értem! Ha defektet kaptál foltozz vagy cserélj belsõt! Vagy szétment a külsõ is? A 19-eseben ugyanolyan belsõ van mint a 20 vagy 23-asban.


a külsõnek talán semmi baja...vagy lyukas, mint állat, mert az oldalából jött a levegõ a keréknek. monnyuk 1000 éves a külsõ is.
de ha van benne foltozható belsõ, akkor nekiesek. nem tudtam, hogy van-e benne, azért kérdeztem.
kösz:)

te hol közlekedsz, hogy a 19-es túl vastag neked? autópályán?:)

nem túl vastag, pont jó. a vékonyabb csak burzsujkodás:) jobb valahogy menni vele, mint a vastagabbal.

#32783
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,364 posts
Én is mindig csak bilincsekért, fülekért, meg hasonló bontott kütyükért szoktam Dunakeszire menni. Illetve szerintem nagyon jó edzõkerék az a Moser-Mavic kombináció 40-ért.

#32784
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
KArbonváz használtan vétele nagyon kockázatos, fõleg ahol nincs rá élethossziglani gari (mint pld. ha jól tudom a Trek karbonra is ad), amit egyébként nem tudsz érvényesíteni, ha kéz alól veszed, mert ez csak az elsõ tulajdonosára vonatkozik!
MAtúztól csak kisértékû alkatrészt érdemes venni, ebben általában megbízható, ill. néhol jó árat is mond, de általában erõsen túlárazott és manipulált (régi lepukkant vázak átfestése + erõs marketing fényezés= 50-80e Ft ca. 10-30e helyett!!).
A könnyû kerekek mind szingósak (és karbonok, e kettõ majdmindig együttjár), aluból nem nagyon lehet 1400 gr. alatt megbízható kerekszettet építeni (voltak ilyen próbálkozások már a 60-as évektõl, de csak egyszerhasználatosakat tudtak kiókumlálni). Az általam ismert legkönnyebb nemkarbon kerék az AmClassic magnézium szettje, kb. 1270 gr., de õk is írják, hogy nem midnennapos használatra javallt és súlylimites. Ezek egy amatõrnek teljesen fölösleges dolgok, csak a probléma lenne vele. Szerintem nekünk a max. ameddig érdemes elmenni egy MAvic ssc sl, vagy ES, esetleg, aki be tudja szerezni, egy Easton kerékszett.

#32785
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Általában reálisnak tartom az árakat



Hát egy szintig igaz is. De 300-400e forint felett azért már torzúlnak az árak, azért kevesen vannak akik ennyiért tudnak vásárolni. Szerintem.

#32786
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts
Nem veszek, de lehet hogy cserélek. Még magam sem tudom. Teljesen újszerû, és ha 380-nál többet ér akkor úgy számolom megéri a csere. Persze még mindig ott a kérdés, mennyi idõ alatt hal meg alattam egy karbonváz (mondjuk ez a mostani pillekönnyû alura is igaz).

#32787
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts

Azért ne vedd kp-nek, az apróban hirdetett Pinarelloból, Orbeából, meg anno az enyémbõl és másokéból indultam ki. Ja és nem írtam: újszerû állapotúra gondoltam a 450-et.

Csak nem ilyet veszel???



#32788
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts
Én szeretek itt az apróban vásárolni és eladni is. Általában reálisnak tartom az árakat és eddig nem bántam meg semmit amit vettem egy kivétellel (annak sem volt baja), de azt el is adtam:p. Hát a 790re inkább nem mondok semmit...

Spityu komolyan sokat segítettél, kössz!

#32789
zerge83

zerge83

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts
köszi a válaszokat, feltárult elõttem a rejtély

#32790
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Mi lehet a REÁLIS értéke egy használt Moser karbon bicajnak 10-es karbon Recorddal, olasz karbon kiegészítõkkel, és Record aggyal fûzött kerékkel???
A reálist úgy értem, hogy pl. itt az apróban mennyiért lehetne meghirdetni!


Itt az apróban soha nem kapnál érte reális árat.:)

A 790ezres Matuz félére gondolsz?

#32791
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

aha
köszi
és akkor profi outisok mit használnak? a hatalmas bora és zipp felniken is szingó feszül?


Persze a Bora pl csak szingós változatban van. Idén a Vueltán esett egy nagyot az egyik relaxos srác, mert lefordúlt a szingo az egyik lejtmenetben(az is baj, hogy fékezésnél felmelegszik a felni és elenged a ragasztó).

És hogy miért használják? Szerintem csak a súly miatt.
Pl. Egy Campagnolo Hyperion Ultra Szingós változata 1220g, míg a peremes 1350. Egy verseny szingó mondjuk Tofu 160g, egy peremes Michelin 170g + 60g a belsõ. Ez így 1540g+ragasztó(nem tudom hány g) kontra 1810g. Ez 270g különbség a kerék kerületén. Sok bringás ölne is ezért, nemhogy egy kis esést ne válalna be.:)

#32792
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
400-450 között valahol talán. (Most sokat segítettem :D) Bár az, hogy Moser elég tág, de gondolom a fejjebb taglaltak közül valamelyik. Meg az állapottól is eléggé függ.

#32793
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts
Mi lehet a REÁLIS értéke egy használt Moser karbon bicajnak 10-es karbon Recorddal, olasz karbon kiegészítõkkel, és Record aggyal fûzött kerékkel???
A reálist úgy értem, hogy pl. itt az apróban mennyiért lehetne meghirdetni!

#32794
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts
+ a szingós felni könnyebb.

Megkérdeztem a használt Moser váz garanciát: 1 év, ha javítható javítják, ha nem csere. Megnéztem a súlyadatokat, a Special és a Race azonos méretben ~azonos súlyú. A Special egy Deda váz, a Race-n nincs semmi infó.

Mathias szerintem tud hozni azt is, de majd megkérdezem!

#32795
zerge83

zerge83

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts
aha
köszi
és akkor profi outisok mit használnak? a hatalmas bora és zipp felniken is szingó feszül?

#32796
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 posts
A szingós elbírja a 14bar-os nyomást is, a karbon felnik nem nagyon bírják a peremes feszítését, csak megerõsítéssel, viszont akkor már nehezebbek is. Szingós nem nagyon kap felütéses defektet. Tudom, hogy arra az UST is jó, viszont az UST annyira nem könnyû.

Merida CX500


#32797
zerge83

zerge83

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts
sziasztok!

vki mondja el nekem hogy miért használnak még mindig szingót? azt hallottam hogy pályán van vmi elõnye, ezt se értem, de akkor hidaltam le amikor profi triatlon verseny volt a sport1en és elesett vki mert lefordult a szingó a felnirõl, azt mondta szakkomentár(triatlon edzõ) hogy "hát igen ez megesik NÉHA", értessz? NÉHA, tehát ELÕFORDUL!! én még olyat nem hallottam hogy belsõs vagy belsõ nélküli(UST) csak ugy lefordult volna. akkor mi értelme van? egyszerûen javithatatalan,macerásabb fel-levenni, ha a súlyt nézzük akkor meg van az UST.
szóval mire jó? és miért használják még mindig??

#32798
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Van egy lap a falon, amin az új Moser váz árak vannak 2-3000 Euro.


És tud hozni újakat is? Meg komplett új moser bicókat is? Kérdezd majd meg ezt is:)

A végén listával fogsz odamaenni:)

#32799
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

te hol közlekedsz, hogy a 19-es túl vastag neked? autópályán?:)


Nem kell ahhoz autópálya:) Én 100kg vagyok, acélvázas bicóval és 20assal megyek, igaz nem túl gyorsan(kb 26km/h), és nem túl sokat(kb napi 50km), ez lehet a kulcs.:) Nemrég volt fent 23mas, azt nagyon nem szerettem.

#32800
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts
Legközelebb megérdeklõdöm!

Ilyen Aqua Sapone team vázat is láttam nála!

http://www.mosercycles.com/60100.html