Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#32681
Írta 2006. október 17. - 14:42

#32682
Írta 2006. október 17. - 14:39

#32683
Írta 2006. október 17. - 14:27

Sziasztok!
Technikai kérdésekben nagyon amatõr vagyok, remélem nem kérdezek hülyeséget. Egy nagyon régi 7 sebességes országúti kerékpárom van, Shimano 500EX szettel. Lehet még ehhez valahogyan fékváltókart illeszteni? Ha igen, csak Shimano-t, vagy más gyártó termékét is?
A shimano fékváltókarjai mind legalább 8-asok, tehát kisebbet léptetnek mint, ami neked kell. 2 lehetõség van: 8-as sort venni, vagy szétszedni a hetest - ha lehet, egyáltalán nem biztos - és 8-as való hézagolókat tenni a fogaskerekek közé.
#32684
Írta 2006. október 17. - 14:03

#32685
Írta 2006. október 17. - 13:06

Technikai kérdésekben nagyon amatõr vagyok, remélem nem kérdezek hülyeséget. Egy nagyon régi 7 sebességes országúti kerékpárom van, Shimano 500EX szettel. Lehet még ehhez valahogyan fékváltókart illeszteni? Ha igen, csak Shimano-t, vagy más gyártó termékét is?
#32686
Írta 2006. október 17. - 11:55

Végre én is országutis..is lettem!
Somec , Columbus Thron, full Campa Veloce, Mavic open ceramic
a columbus Thron csõszettrõl hol találok adatokat?
#32687
Írta 2006. október 15. - 21:51

most látom csak milyen suliba jársz. szeretnék kérdezni Tõled vmit ezzel kapcsolatban. nem akarok offolni dobok egy privit.
#32688
Írta 2006. október 15. - 21:48

#32689
Írta 2006. október 15. - 21:31

apa halod vigyázz magadra mert 60+ nal mar mocskos nagyokat lehet zakozni.. es akor már hót mindegy hogy van e buksind vagy nincs ...
Nem az a kemény csávesz aki gyorsan tud menni hanem aki tudja mikor kell fékezni
Oké, értelek. Nem is azér kérdeztem ezt, mer 2tizeddel gyorsabban akarok menni, vagy mer h megmutassam milyen király vagyok. Nem. Azér kérdeztem mer egyszerüen nem mertem jobban hajtani nagyobb lejtökön, ahol akár kis kezdeti sebességrõl szinte tekerés nélkül 60 fölé lehet gyorsulni...
outival nem éreztem azt a biztonságot (már ha ilyen sebességnél lehet biztonságról beszélni), mint amit montival igen (aszfalton)
#32690
Írta 2006. október 15. - 21:31

"De én most megiszom a sörömet és vidám leszek!!"
/Fabian Cancellara/
#32691
Írta 2006. október 15. - 21:20

Nem az a kemény csávesz aki gyorsan tud menni hanem aki tudja mikor kell fékezni
#32692
Írta 2006. október 15. - 21:04

Én alul elõredõlök ahogz tudok a szegycsontom mar majdnem a kormanyon van minel kisebb legyen a legellenalas kicsit hajlítva a könyököm néh ki is alok a nyeregbõl enyhén rogyasztva
Köszi!
Legközelebb megpróbálom így! :spoko:
Bár sajna egyre szarabb lesz az idõ

#32693
Írta 2006. október 15. - 20:49

Elég kezdõ vagyok az országuti témában, ezért lenne szükségem egy kis segítségre. Lehet elég majom kérdés, na di mindegy.
Tehát: nagyobb sebességnél -pl hegyen lefele- Ti hol fogjátok a kormányt? Eddig alul fogtam, de így nem éreztem elég biztosnak. Lehet azér mer szélesebb/nagyobb kormány kellene? :confused:
Én alul elõredõlök ahogz tudok a szegycsontom mar majdnem a kormanyon van minel kisebb legyen a legellenalas kicsit hajlítva a könyököm néh ki is alok a nyeregbõl enyhén rogyasztva
#32694
Írta 2006. október 15. - 19:35

Tehát: nagyobb sebességnél -pl hegyen lefele- Ti hol fogjátok a kormányt? Eddig alul fogtam, de így nem éreztem elég biztosnak. Lehet azér mer szélesebb/nagyobb kormány kellene? :confused:
#32695
Írta 2006. október 10. - 21:45

Hát biza ezen semmi más csavar nincs, csak amivel a fékpofát, bowdent befogom. Illetve még az egész testnek a tengelye. Egyszerû egy valami:) Nem baj, azért vhogy elgurulgatok.
Nekem is volt anno ez a típus. Beállítani tényleg csak úgy lehet, hogy rögzítõ csavar kilazít, majd ha stimmel újra beszorít.
2 tipp: én úgy szoktam beszorítani, hogy közben behúzom a féket, nehogy a csavar a meghúzása közben elforgassa. A másik, a feszítõrugónak azt a részét, ami csúszkál fékezéskor a féktest megfelelõ részén, ajánlatos zsírozni, mert ha megtapad, fordítja magával az egész féktestet és oda a beállítás.
#32696
Írta 2006. október 10. - 21:03

(gondolom biztos lehet az 1fpontost is billenteni...)
#32697
Írta 2006. október 10. - 20:44

Hát biza ezen semmi más csavar nincs, csak amivel a fékpofát, bowdent befogom. Illetve még az egész testnek a tengelye. Egyszerû egy valami:) Nem baj, azért vhogy elgurulgatok.
Ilyen állítócsavar csak a két forgáspontos fékeken van, az Exage meg egy forgáspontos, nem csoda ha nem találod rajta.http://forum.bikemag...icons/icon7.gif
Smile
#32698
Írta 2006. október 10. - 15:15

Nem követem, h ez azóta megoldódott-e... Nehéz elhinni, de ha télleg nincs, akkor rögzítõcsavar lelazít, fékkar meghúz és úgy tart, rögzítõcsavar másik kézzel közben visszaszorít.
Ha az eredmény nem kielégítõ, akkor a féktest rángatása mindenféle csavarfeszesség mellett elõbb-utóbb sikerre vezet:)
Edit: 1 csavar szok lenni, ami "billenti" az egész féket (nem egészen, de mind1).
Hát biza ezen semmi más csavar nincs, csak amivel a fékpofát, bowdent befogom. Illetve még az egész testnek a tengelye. Egyszerû egy valami:) Nem baj, azért vhogy elgurulgatok.
#32699
Írta 2006. október 10. - 11:34

Race, no Rest!
#32700
Írta 2006. október 10. - 09:35

A váltókar-konzol: létezhet még olyan régi váz, amin nincs még ilyen sem? A probléma fordított esetben szokott lenni: ha újabb vázakra akarnak tenni alsócsöves váltókart a fékváltó helyett, mert erre nincs ott lehetõség.