Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34343 hozzászólás a témában

#32681
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Hát biza ezen semmi más csavar nincs, csak amivel a fékpofát, bowdent befogom. Illetve még az egész testnek a tengelye. Egyszerû egy valami:) Nem baj, azért vhogy elgurulgatok.


Nekem is volt anno ez a típus. Beállítani tényleg csak úgy lehet, hogy rögzítõ csavar kilazít, majd ha stimmel újra beszorít.
2 tipp: én úgy szoktam beszorítani, hogy közben behúzom a féket, nehogy a csavar a meghúzása közben elforgassa. A másik, a feszítõrugónak azt a részét, ami csúszkál fékezéskor a féktest megfelelõ részén, ajánlatos zsírozni, mert ha megtapad, fordítja magával az egész féktestet és oda a beállítás.

#32682
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
hehe, akkor az 1. pont lép életbe.

(gondolom biztos lehet az 1fpontost is billenteni...)

#32683
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Hát biza ezen semmi más csavar nincs, csak amivel a fékpofát, bowdent befogom. Illetve még az egész testnek a tengelye. Egyszerû egy valami:) Nem baj, azért vhogy elgurulgatok.


Ilyen állítócsavar csak a két forgáspontos fékeken van, az Exage meg egy forgáspontos, nem csoda ha nem találod rajta.http://forum.bikemag...icons/icon7.gif
Smile

#32684
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.354 hozzászólás

Nem követem, h ez azóta megoldódott-e... Nehéz elhinni, de ha télleg nincs, akkor rögzítõcsavar lelazít, fékkar meghúz és úgy tart, rögzítõcsavar másik kézzel közben visszaszorít.
Ha az eredmény nem kielégítõ, akkor a féktest rángatása mindenféle csavarfeszesség mellett elõbb-utóbb sikerre vezet:)
Edit: 1 csavar szok lenni, ami "billenti" az egész féket (nem egészen, de mind1).


Hát biza ezen semmi más csavar nincs, csak amivel a fékpofát, bowdent befogom. Illetve még az egész testnek a tengelye. Egyszerû egy valami:) Nem baj, azért vhogy elgurulgatok.

#32685
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

http://www.specializ...k/rib_cage_pro/


Chippolini Team, muhahaha! :)
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32686
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Kulacstartókról: a mûanyag kulacstartók tényleg alig nehezebbek (10-25 gr.), mint a karbonosok (leszámítva a 10-15 gr.-os extrakönnyûeket extra árért), viszont töredéke az ára, hátránya mindössze annyi, hogy feltételezhetõen valamivel kevesebb idõt bír ki, de a karbon is elfáradhat (errõl szerintem még nincs elég tapasztalat). Esztétikailag sem mindegyik karbonos szebb, mint a mûanyagosak. A lekönnyített alutartókat sem tudnék ajánlani, nagyon gyengék egy évadot sem bírnak el. Nekem ilyen tört le egy versenyen, ami miatt több percig kellett keresgélnem a kulacsomat...
A váltókar-konzol: létezhet még olyan régi váz, amin nincs még ilyen sem? A probléma fordított esetben szokott lenni: ha újabb vázakra akarnak tenni alsócsöves váltókart a fékváltó helyett, mert erre nincs ott lehetõség.

#32687
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

Ja meg a fránya Exage féken még nincsennek hernyócsavarok a fékpofák külön-külön való álításához:(


Nem követem, h ez azóta megoldódott-e... Nehéz elhinni, de ha télleg nincs, akkor rögzítõcsavar lelazít, fékkar meghúz és úgy tart, rögzítõcsavar másik kézzel közben visszaszorít.
Ha az eredmény nem kielégítõ, akkor a féktest rángatása mindenféle csavarfeszesség mellett elõbb-utóbb sikerre vezet:)

Edit: 1 csavar szok lenni, ami "billenti" az egész féket (nem egészen, de mind1). Ez e:
Feltöltött kép

Edit2: Wazze, átléptem a bûvös ezret és észre se vettem.

#32688
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Köszi Tigger ez tényleg jól néz ki! Sziklás terepen nem szeretném használni :) Ha beugrik hol akciós dobj egy privit légyszi! Ja és a hozzá való Cippolini Team kulacs is klassz!

#32689
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Karbon kulacstartó vásárlás ügyben szeretnék egy kis segítséget kérni!

A meglévõ alunál meguntam, hogy befeketíti az összes kulacsot, de valahogy nagyon sajnálnék kiadni 20-40 ezret egy pár normális karbon tartóra. E-bikeon láttam BBB-t ~6 ezerért (igaz piros kosaras), annál meg nem tudom mennyire tartaná a kulacsot. Nem látott valaki valami jó vételt valahol?

nekem ilyen van és egész jó...
http://www.specializ...k/rib_cage_pro/
sziklás terpen rázatva is tartja a kulacsot /bár a literes zéfal után a 0,75ös trek lötyögött benne/ tán mintha akciós is lenne valahol....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#32690
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Feketére fújt aluminium "csõbõl" hajlított kulacstartó, 700Ft. A festék sem színezi a kulacsot. Bár tény, hogy átmenetinek vettem. Karbon helyett inkább mûanyagból öntöttet vennék, az is tart úgy, nem is nehéz, olcsó, viszont nem olyan látványos. Kinek a pap kinek a paplan. :)

#32691
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Karbon kulacstartó vásárlás ügyben szeretnék egy kis segítséget kérni!

A meglévõ alunál meguntam, hogy befeketíti az összes kulacsot, de valahogy nagyon sajnálnék kiadni 20-40 ezret egy pár normális karbon tartóra. E-bikeon láttam BBB-t ~6 ezerért (igaz piros kosaras), annál meg nem tudom mennyire tartaná a kulacsot. Nem látott valaki valami jó vételt valahol?

#32692
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Köszi a tanácsokat.
Henger: a váltókar pozícionált, és eddig cserélni akartam kormányváltóra, de most találtam 9-es rendszerhez vázváltó-kart, szóval lehet hogy amellett döntök, és így már nem is kellene a bowdenház-ütközõ. Azért utánanézek, hogy hol lehet kapni ilyen becsavarozható pöcköt, de végsõ esetben a végigbowdenházazás is jó ötlet :)
potty: a váz tutyibiztos alu.


Hát én ezt most nem értem.
Ha a 9-es váltókart fel lehet tenni az alsócsõre, akkor a bowdenházütközõt (ez most akkor mi is akar lenni?) miért nem? Én idáig azt hittem, hogy bilincses volt az elõzõ váltókar, az újak meg ugye nem azok és mivel nem volt tartókonzol az alsócsövön, nem volt hova tenni a pöcköt amibe bele kell csavarozni az állítócsavart (fékváltókaros megoldás esetén) ill. magát a váltókat (alsócsöves váltók esetén). Vagy esetleg ez egy bilincses 9-es?

#32693
sol

sol

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
Köszi a tanácsokat.
Henger: a váltókar pozícionált, és eddig cserélni akartam kormányváltóra, de most találtam 9-es rendszerhez vázváltó-kart, szóval lehet hogy amellett döntök, és így már nem is kellene a bowdenház-ütközõ. Azért utánanézek, hogy hol lehet kapni ilyen becsavarozható pöcköt, de végsõ esetben a végigbowdenházazás is jó ötlet :)
potty: a váz tutyibiztos alu.
Néhány hiba akkora poén, hogy kár lenne azokat csak egyszer elkövetni. :lol1:

#32694
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Hogyan tudnám kicserélni a 7-es rendszert 9-esre? Van valakinek ötlete?


Elsõ kérdésem, hogy pozicionált-e a váltókar? Második: maradhat alsócsöves?

Ha nem pozicionált, és jó az alsócsöves váltókar, akkor csak sort kell cserélni (természetesen, ha az agyra feltehetõ), hozzáállítani a váltót, és kész.

Egyik ismerõsöm használ 8-as rendszert, elsõ generációs 105 (6 fokozatú frikciós) szettel.

Pozicionált kar esetén cserélni kell a jobbos kart is.
Ha fékváltókar _kell_, akkor csak pénztárca függvénye, mit szeretnél. A váltókarok helyére meg lehet kapni bovdenvég ütközõt, amit csak fel kell csavarozni.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32695
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.354 hozzászólás

A V-fékkar sokkal több bowdent húz, mint ami az országúti fékekhez kell, ero nem lesz elég fékerõd. Kantifékhez való fékkat kell neked, tapasztalatból mondom, raktam már össze ilyen kütyüt.


És állítható áttételû v-fékkar? Mint Xt? Ha teljesen végpontba állítom úgyis több bowdent húz?
Ja meg a fránya Exage féken még nincsennek hernyócsavarok a fékpofák külön-külön való álításához:(


Sol: Az is megoldás lehet, ha végig bowdenházazod egészen a kartól a váltóig. Ez a legegyszerûbb, max nem lesz a legszebb a váltásteljesítmény.

Ja, meg milyen fékofát ajánlotok? Mert ez a mostani alap shimano nagyon fos. A felni acél.

#32696
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
Ha jól értem a problémádat, akkor az alsó csöves váltókar bilincses és nincs az alsó csövön váltótartó szem? Elég gázos. Mindenképpen kéne valami bowden ütközõ az alsócsõre, ha fvk-os rendszerre akarsz váltani. Ha szerencséd van, lehet kapni valami bilincses bowdenütközõt (bár én nem tudok ilyenrõl, de ez nem jelent semmit). Ha nincs ilyen, akkor fel kell hegeszetetni/ragasztatni/szegecseltetni egyet egy mesteremberrel.
Viszont, hogyha régi a vázad és ráadásul bilincses is a váltókar, akkor nem biztos, hogy alu a váz. Az aluvázak alsócsõve általában vastagabb, mint az acélvázaké, így a szabvány bilincses váltókaroknak kicsi rá a bilincsátmérõje. Ilyenek csak igazán elvétve vannak (pl. Alan...)

#32697
sol

sol

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
Sziasztok.
Régi, alu outi vázam van, amin nincsen váltóbovden-tartó szem. Hogyan tudnám kicserélni a 7-es rendszert 9-esre? Van valakinek ötlete?
A váltókar az alsó vázcsövön van.
Néhány hiba akkora poén, hogy kár lenne azokat csak egyszer elkövetni. :lol1:

#32698
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Nos igen, azért fittnessnek nevezni egy 1500 fontos bringát :D Alapvetõen az egyenes kormány + outi alapgép kombóra értettem :)

asszem a gyárilag fitnessznek nevezett bicajok, nem "vérbeli" outi vázakra épülnek, kicsit mások geoban, és van rajtuk v-fék szem.....illetve általában v-fékkel is szerelik üket...

-nyilván nem mindegyik gyártónál van így -
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#32699
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Nos igen, azért fittnessnek nevezni egy 1500 fontos bringát :D Alapvetõen az egyenes kormány + outi alapgép kombóra értettem :)

#32700
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Némelyik oldalon ezeket a fajtákat szokták "fittness" kategóriájúnak hívni, nemde?

Ez hibrid. Szerintem a fitness bico csunya szo egy full carbon Cannondale Synapse-ra :D
...bar vegul is fitten tart :D
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg