Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32541
Posted 2006. November 03. - 19:26
Köszönöm mindenkinek az értékes infokat kérdéseimre.Én idén tavasszal kezdtem el ouitzni egy Merida 901-el,a monti mellett edzésként,erõnlét,km.gyüjtésként.Na olyan szinten bolondultam meg az ouit-tól,hogy szegény mtb szinte háttérbe szorult.A kis mezei 901-bõl egész kis
tökös gép lett(Ultegra 9-es 6500széria szett,Sh-550 kerékszett)szóval elkapott a gépszíj rendesen.Sikerült 3 amatõr versenyen is részt venni (TuordePécs),óriási élmény volt egy mezõnyben hajtani a P-Betonos és Cornixos profikkal,tanulni tõlük és a többi tapasztaltabb bringástól az országúti kerékpározás mûvészetét!
A vázakkal kapcsolatos kérdéseim azért vetõdtek fel,mert nem tudom miben
lenne jobb bringám ha lelke (a váz)nem a fennti volna,hanem egy igazi olasz
telivér vagy egyébb más neves cégtõl származó.Szimpatikus a Mata protag.M2,ha valakinek volna infója megköszönném.Érdekes még az efi99 és a pcycle Merida 909 Scultura karbon gépe is(árban is majdnem összevethetõ a Mata-val).Az Orbeák is nagyon tetszenek,bár ott az alu-karbon hibrid vázak talán valamivel drágábbak.Köszi elõre is mindenkinek a hozzászólását.
Üdv:Gyuri
#32542
Posted 2006. November 03. - 11:24
Egy egyedi váz szerintem nem hagyományos értelemben jobb, azaz nem könnyebb, merevebb, max szebb mint egy gyári váz....EGyébként nem minden esetben jobb a handmade, mint a gyári elõállítás, van amikor csak szebb, kimunkáltabb...
Az elõnye abban van, hogy teljesen egyedi méretet rendelhetsz, vagyis úgy rádszabják mint egy öltönyt. Ha a vázgeometria jól be van lõve, azt egy amatõr is észreveszi szerintem.
Egy egyedi váz méreteit viszont nem lehet, vagy nem érdemes "kb-ra" belõni, szal aki ilyenben gondolkozik szerintem mindenképpen keressen fel egy szakembert, aki rendelkezik jópár év országútis háttérrel, és konyít a biomechanikához is. Sajna ilyenbõl még itt is nagyon kevés van, de egyre nõ az igény az egyedi bringákra, szal gondolom majd a kínálat is követi idõvel.
#32543
Posted 2006. November 03. - 10:22
Az "igazi olasz váz" témában: ez a nimbusz már inkább csak történeti jellegû, mivel régen szinte kizárólag õk gyártottak minõségi, profi vázakat és alkatrészeket is. De ma már ez így nem igaz, inkább az van, hogy a világon sok helyen gyártanak viszonylag jó vázat (sorozatban, Távol-Keleten), és szintén sok országban helyben, kisipari módszerrel, kézimunkával tartós, "ipari mûalkotásokat", de ezek beszerzése nemcsak hogy drága (2e$ körül kezdõdik egy acélváz), hanem esetlegesen bonyolult (sorbaállás, hozzánk nem postáz, stb.) EGyébként nem minden esetben jobb a handmade, mint a gyári elõállítás, van amikor csak szebb, kimunkáltabb. A nüansznyi különbségek is számíthatnak, ezek a különféle szempontok közötti játékok: kényelem/versenygeometria, sloping mértéke/klasszikus, merevség/kényelem, csõhossz arányok/használat módja stb. Persze kérdés mennyit és kinek számítanak. Szeritnem egy amatõrnek csak a szélsõségek igazán jelentõs különbség vagy hzadék: pld. egy oria csöves acél és egy airplane csöves alu, alunál egy PEugeot típusú vagy egy sima 7075-ös és egy karbon váz viszonylatban.
#32544
Posted 2006. November 03. - 07:17
Évi 10 e km-et megyek. Középkategóriás vázamat cseréltem most. (nemmondommegmilyet). Kipróbáltam (nem1x) giant trek, végül specialized allez comp-ot vettem karbon hátsó villákkal. Elképesztõ különbségek vannak, sztem. A speckó egy álom a többihez képest, ebben az árkategóriában (úgy 150-200 e közötti vázszett áron). Nekem pl. a trek egy csalódás, pedig a lelkem azt akart venni....
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#32545
Posted 2006. November 03. - 01:39
Na akkor tegyük tisztába a dolgokat. "Igazi olasz" országúti váz manapság alig-alig akad. Az általad felsorolt márkák hírneve régre nyúlik vissza, anno a digóknál hegesztették õket nagy mûgonddal, manapság viszont ugyanúgy a Távol-keleten készülnek, mint pl egy Trek.Sziasztok!
Tapasztaltabb országútis s(p)orstársaktól szeretném kérdezni,hogy miben
nyilvánul meg 1 taivani(pl.Merida) és 1"igazi"olasz outi bringa(pl.Colnago,DeRosa,Wilier,Olmo,Cinelli stb)közötti külömbség?
Van-e valóban érzékelhetõ eltérés pl. menettulajdonságoknál,mivel a vázak
paramétereit nézve számomra csak nüasznyi eltérések láthatók.(Lehet,hogy
pont itt a lényeg?!) Mi a valóság alapja,hogy az igazi outi csak olasz lehet?
...
Ettõl persze nem feltétlenül rosszabbabbak, de jobbak se mint más gyártók vázai.
Ha észrevehetõ különbséget akarsz, akkor meg kell keresni Dario Pegorettit a napfényes Itáliában, és legyártatni egy vázat... de ennek ára van;)
#32546
Posted 2006. November 02. - 22:53
#32547
Posted 2006. November 02. - 22:40
#32548
Posted 2006. November 02. - 21:59
Ezzel együtt könnyen elképzelhetõnek tartom, hogy mondjuk félrebeszélek, mert mondjuk egy Colnago v. egy DeRosa karbon maga a mennyország, de 15 éves oúti múlttal úgy érzem, ehhez képest olyan sokkal-sokkal nagyobb különbség nem lehet. Akkor már magától menne...
#32549
Posted 2006. November 02. - 21:10
Tapasztaltabb országútis s(p)orstársaktól szeretném kérdezni,hogy miben
nyilvánul meg 1 taivani(pl.Merida) és 1"igazi"olasz outi bringa(pl.Colnago,DeRosa,Wilier,Olmo,Cinelli stb)közötti külömbség?
Van-e valóban érzékelhetõ eltérés pl. menettulajdonságoknál,mivel a vázak
paramétereit nézve számomra csak nüasznyi eltérések láthatók.(Lehet,hogy
pont itt a lényeg?!) Mi a valóság alapja,hogy az igazi outi csak olasz lehet?
Egy tiszteségesen megépitett nem olasz nem lehet ugyanolyan jó?
Aki már eljutott az outis evolúció eme fokára,van tapasztalata kérem írjátok
meg.Elõre is köszi minden ezirányú értékes infót.
Üdv:Gyuri
#32550
Posted 2006. October 31. - 15:04
A Biondó dollárban árul? Kíváncsi lennék, hogy végül is foritnban mennyiért lehet elvinni...
Nem dollárban számol.
De mivel szinte mindent Európából szerez be ezért Euróban adja meg az árakat és abból számolja ki a forintosat.
Én azért számoltam át dollárra, hogy könnyebben lehessen viszonyítani az online boltok áraihoz.
#32551
Posted 2006. October 31. - 14:04
A Biondó dollárban árul? Kíváncsi lennék, hogy végül is foritnban mennyiért lehet elvinni...
Ha megnézed akkor forintban van kiírva, persze kérdés tényleg ennyi-e, mert pl a Campa Veloce 07 se tûnik soknak 123e-ért. Lehet rosszul számoltak valamit.
#32552
Posted 2006. October 31. - 11:30
#32553
Posted 2006. October 30. - 22:43
Ez még csak nem is akció.
biondobike.hu
És szett árrat néztzem.
És tényleg. Ha feltételezzük, hogy az oldal ezen része már tökéletes a biondo-nál, akkor a Sram ár (1416 USD) baromi jó ... jó 15 %-kal alatta van az internetes áruházak áraihoz képest (1600-1700 USD).
#32554
Posted 2006. October 30. - 22:33
Ez még csak nem is akció.Eztet az akciót hol láttad eztet?
biondobike.hu
És szett árrat néztzem.
#32555
Posted 2006. October 30. - 22:26
Eztet az akciót hol láttad eztet?Hmm, nem is annyira drága a sram force. 2007es chorus árában van kb.
#32556
Posted 2006. October 30. - 21:59
#32557
Posted 2006. October 30. - 20:28
A terhelhetõség...Nos, Te mennyit tipornád,és milyen erõvel? A szett gondolom nem volt csillagászati összeg, tehát hajtsd amíg nem érik meg valamelyik alkatrész a cserére, aztán pedig ráérsz agyalni a lehetõségeken (bontó vagy fõdarab cserék).Inkább a precizítás és a terhelhetõség a két szempont, amit ennél a bringánál figyelembe tudok venni. Kb egy mai Sora-Tiagra között lehet?
#32558
Posted 2006. October 30. - 11:09
Sora is. Ebbõl kiindulva szerintem tartósságban, használhatóságban jobb az az utóbbitól, a tömeget nem tudom, de ismerve a Sora hajtómû bárdszerû súlyát, ebben sem lehet rosszabb... EGyetlen gond a kopó alkatrészek beszerezhetõsége lehet, ugyanis ez hetes rendszer (de 8-ast is elvisz beállítással ha nem is tökéletesen).
#32559
Posted 2006. October 30. - 08:04
#32560
Posted 2006. October 29. - 22:47
Vagy valami más szempont szerint kérdezed?
Inkább a precizítás és a terhelhetõség a két szempont, amit ennél a bringánál figyelembe tudok venni. Kb egy mai Sora-Tiagra között lehet?