Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34361 replies to this topic

#32501
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
A Tour-féle vak tesztben nem szerepeltek a Pinarelloéhoz hasonló megtört-csavart villájú vázak. El tudom képzelni, hogy talán-talán az ilyesmi valóban csökkenti a vibrációt. Az viszont biztos, hogy - egy másik tesztben - egy ilyen trükkös Pinarello váz (Pinarello Paris Carbon 99) úgy tudott a (majdnem) legkevésbé merev lenni, hogy közben nem is számít a könnyûek közé.

#32502
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Hát, tényleg botrányos a Pinarello "magasan kvalifikált" készítése, ennyit a mítoszokról... Ráadásul ez a márka ún. kiemelt szintû (ez leginkább árain látszik meg). Mondjuk kíváncsi lennék a többi nagynevû gyártó mûhelytitkaira is (vagy inkább ne legyek?), fõleg egy meglepetésszerû gyárlátogatás alkalmával.
A tömeg-merevséggel kapcsolatban: ennél számít a méret is, mivel minél kisebb annál kisebb a tömeg és nagyobb a merevség (persze utóbbi valszeg nem jelentõsen). Csak általában a gyártók nem adják meg mindkét adatot (méret/tömeg) párhuzamban (ha a tömeget meg is adják, általában nem reális).
Ha lenne "objektív" tesztelés, feltételezem érdekes dolgok derülnének ki a vázanyagok, márkák témájában...

#32503
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 posts

B+, rajtam kívül mindenki ott lesz a kiállításon?
Yobi, készíts EZER fotót a ciklokrossz gépekrõl! Biztosan lesznek.


ya hát nem sok volt a Ridley!! de abból 6-7 db
meg volt 1-2 Merdida gagyibb, iyesmi...

nagyméretü képeim lettek, de mayd szurok be..most mással vagyok foglalva.türelem.

amugy szenzációs dolgokat láttam.
a PELLIS márkára yobb ha fiygeltek:)
Feltöltött kép

#32504
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

...
Szóval a karbon villa kényelmesebbé teszi a tekerést, vagy csak a súly miatt van szerepe?

Elsõsorban könnyebb, aztán a szerkezete miatt jól elnyeli a rezgéseket (kényelmesebb), és mégis nagyon merev.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#32505
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
Folytatásképpen a tegnapelõtti váz elmélkedésemhez:

Újra elolvastam a cikket (http://www.freeweb.h...tour/tour.html), és részben felül kell vizsgáljam azt, amit írtam (el kellett volna olvasnom, mielõtt írok). Mindenkinek ajánlom, aki tud németül. Aki nem, azok kedvéért összefoglalom:

A vak-teszt szerint igenis vannak érezhetõ különbségek a vázak között.

- A tesztelõk nagyon szerették a fordulékony bicajokat - ez geometria kérdése. A szubjektív élmény-különbségek e téren voltak messze a legnagyobbak.
- Pár tesztelõ (csak pár) menet-stabilitási élménye jól korrelált a váz merevséggel. Elsõsorban nagy sebességgel lefelé kanyarban jött ez ki.
- A kényelem és váz-anyag között nem találtak semmiféle összefüggést. Ebben a tesztben a leginkább a nyeregcsõ hossz és vastagság látszott a kényelmet befolyásolni. (Érthetõ okok miatt nem tudtak egyforma nyeregcsöveket szerelni a vázakra.)
- Nagyon kevés tesztelõ érzett rá a merevség-hajtás hatékonyság összefüggésre, de volt, aki eltalálta.


***

A merevség és hajtás-hatékonyság kérdéséhez: lehet, hogy a vázak közötti különbségek számítanak, akár fölismerhetõk is lehetnek, de mondjuk egy verseny végeredményében nem hiszem, hogy jelentõs befolyásuk legyen. Illusztrációként néhány, a TdF-en indult csapat bicajának vonatkozó mért adata (a középrészen hány Nm kell 1 fok elcsavarodáshoz?)
CSC Cervéel R3 122
T-Mobile Giant TCR Advanced ISO 114
Crédit Agricole Look 585 99
Euskatel-Euskadi Orbea Opal Replica 89
Caisse D'Epargne-Illes.. Pinarello Paris Carbon 99
Gerolsteiner Specialized S-Works Tarmac SL 100
Quick-Step Time VXRS Ulteam 89
Discovery Trek Madone 5.9 SL 97
Saunier Duval-Prodir Scott CR1 Team Issue 101
Davitamon-Lotto Ridley Damocles Replica Team 112
(volt még pár, de lusta vagyok gépelni)

És érdekességként: A Tour tesztelt 11 db 800 Euro alatti komplett bringát, 101 volt a legkisebb ilyen érték.

A csúcs vázak tömege (csak váz, villa nélkül) 1026 g (Scott) és 1542 g (Ridley) között szór, míg a kommersz amatõr vázaké 1412 g és 2178 g között. Vagyis abban sem volt igazam, hogy a vázak között fél kg. lenne a különbség :) Bár ez a heavy-metal bringa merevség terén megveri az összes profi gépet (127 nm/fok)

***

Amúgy pedig természetesen mindenki higyjen a saját tapasztalatának. De azért ugye mindenki tudja mi a placébó? És azt, is hogy tudományosan igazolt, hogy mûködik :)

#32506
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts
nekem az tetszett amikor a faszikam vedomaszk nelkul festette a bringat:cool2:
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32507
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
Nekem ez a Pinarello mozi megdöbbentõ volt: elképesztõen primitív gyártástechnológia. Szabad kézben tartott fúróval fúrja a vázat, a karbon váz mellé fogja az alu papucsot, aztán ránézésre ceruzával firkál valamit a vázon ...

Így nem csoda, hogy a 2550 Eurós (csak váz szet) "Pinarello Paris Carbon" minden merevség-adata (Tour tesztek) mélyen az én 800eurós (komplett bicaj) bringámé (FAT Road Project SL) alatt van. (Igaz, a Pinarello váz 20 grammal könnyebb).

#32508
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts

Grolsch láttam neked 1 Bianchi 928 fulkarbon bringát,"bagóért"(1600eu)a fahrrad.de-n,mondjuk elég kesze-kusza felszereléssel de talán nem rossz gép.
Üdv mindenkinek Gyuri

koszi de mar kineztem magamnak ezt:

http://www.bianchi.c...Road_Y7B07.aspx

:D beszerzesi aron 630 font
Amugy osszehasonlitottam es ez a modell konnyebb, mint a full carbon 928...erdekes, marcsak ezert se kene fullcarbon Bia. :(
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32509
Arti

Arti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 376 posts

pedig van, és az utóbbi 2 évben komolyan is nyomják /igaz kissé drágán/, csak sajna a digókkal gyártatják a vázakat, szal ha lesz is valaha országútim, nem kona lesz....

mondjuk azt amit linkeltél ha kisebb lenne, már megvettem volna...



akkor pl milyen márkát/márkákat favorizálsz?
hát ez a 60as méret elvileg pont jó nekem. 185cm vagyok, és 17éves, szóval nem kizát hogy még növök... :cool2:

Mondjuk csak és kizárólag hobbi szinten nyomom a bicikli sportot, szóval 1-2 tt, de fõleg [egyéni] egyre hosszabb túrák... nem "túl" jó ez a kona nekem? ez így tudom elég hülyén hangzik...
Szóval a karbon villa kényelmesebbé teszi a tekerést, vagy csak a súly miatt van szerepe?
"Minél messzebbre jutok, annál kisebbek lesznek a problémáim."

#32510
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

Én is a konára gondoltam. Kicsit fura ez így nekem, mert talán még nem is láttam kona o.utit...
A karbon villák milyen elõnyt nyújtanak? a súlyon kivül?

pedig van, és az utóbbi 2 évben komolyan is nyomják /igaz kissé drágán/, csak sajna a digókkal gyártatják a vázakat, szal ha lesz is valaha országútim, nem kona lesz....

mondjuk azt amit linkeltél ha kisebb lenne, már megvettem volna...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#32511
országutti

országutti

    vendég

  • fórumtag
  • 45 posts
a homáron akadtam rá véletlen:


:)

#32512
Arti

Arti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 376 posts
Én is a konára gondoltam. Kicsit fura ez így nekem, mert talán még nem is láttam kona o.utit...
A karbon villák milyen elõnyt nyújtanak? a súlyon kivül?
"Minél messzebbre jutok, annál kisebbek lesznek a problémáim."

#32513
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
részemrõl kona de csak azért mert volt 1 stinkym és naon szeretem :D

#32514
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
A Kona jobb. Ha méretben is megfelel, tuti.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32515
Arti

Arti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 376 posts
Szerintetek melyik érné meg jobban?
Tudom nem teljesen egy kategória a kettõ de, ár/érték alapján melyik bizonyulna jobb üzletnek?

õ?
http://apro.bikemag....ct=39219&cat=56
vagy õ?
http://apro.bikemag....ct=39427&cat=56
"Minél messzebbre jutok, annál kisebbek lesznek a problémáim."

#32516
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

. uh és holnap Brno



B+, rajtam kívül mindenki ott lesz a kiállításon?
Yobi, készíts EZER fotót a ciklokrossz gépekrõl! Biztosan lesznek.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32517
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 posts
.
"Johnyiron milyen belépõszintü Meridád van?Csak hogy tudjam a fejlõdés helyes irányát!:)"
Merida 903 kék színben, peugeot 440, trek 1000, egy tajvani csoda 7500-as alu, na és a "drágaszág" specialized allez comp 2006.
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#32518
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 posts
köszi mindenkineke.
uh kicist berugta m és nikotin mérgezésem vana hüye Havnanaitól. uh és holnap Brno
a váz 1400g aluminim villa 642 g.. Columbus
zsir nagyon. ya és eladó ha annyira tetszik a bringa!! :))

ya és nem régi váz, csak lehet mindkettõvel használni..
nayo réjgi de nem anynir a90es évek..






a

#32519
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

Most nézem, hogy ezen fékváltókar van, pedig eredetileg alsócsöves váltókaros lehetett rajta (nem egy mai darab a váz).
Ezt bármelyik vázzal meg lehet csinálni?

Illetve a másik kérdésem az lenne, hogy a régi vázakba minden gond nélkül bele lehet tenni egy 9 sebességes kazettás agyat?
Egyáltalán megéri egy régi bringát felfejleszteni (fváltókar, új hajtás) vagy azt a pénz inkább öljem bele egy új országútiba?


Persze, a váltókarok helyére kapni bovdenütköztetõ szemeket is. Más kérdés, hogy fékváltókaros outit már akár 40-50 körül is lehet szerezni, ehhez képest nem éri meg egy edzésre használt bicajt utólag feltuningolni. Inkább tedd félre az újra a pénzt!

Kazettás agy is simán belemegy, ha megfelelõ a sarutávolság. Mondjuk 130 mm.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32520
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts
Yobo én is a fehér bandázsra szavazok, és akkor már fehér pedál is!
Nekem védõréteg nélküli sárga bandázs van fent és ha elkoszolódik simán lecsutakolom körömkefével.

Nagyon szép a bicaj! :cool2: