Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#32501
Posted 2006. November 10. - 14:06

#32502
Posted 2006. November 10. - 11:24

A tömeg-merevséggel kapcsolatban: ennél számít a méret is, mivel minél kisebb annál kisebb a tömeg és nagyobb a merevség (persze utóbbi valszeg nem jelentõsen). Csak általában a gyártók nem adják meg mindkét adatot (méret/tömeg) párhuzamban (ha a tömeget meg is adják, általában nem reális).
Ha lenne "objektív" tesztelés, feltételezem érdekes dolgok derülnének ki a vázanyagok, márkák témájában...
#32503
Posted 2006. November 10. - 02:10

B+, rajtam kívül mindenki ott lesz a kiállításon?
Yobi, készíts EZER fotót a ciklokrossz gépekrõl! Biztosan lesznek.
ya hát nem sok volt a Ridley!! de abból 6-7 db
meg volt 1-2 Merdida gagyibb, iyesmi...
nagyméretü képeim lettek, de mayd szurok be..most mással vagyok foglalva.türelem.
amugy szenzációs dolgokat láttam.
a PELLIS márkára yobb ha fiygeltek:)

#32504
Posted 2006. November 10. - 00:59

Elsõsorban könnyebb, aztán a szerkezete miatt jól elnyeli a rezgéseket (kényelmesebb), és mégis nagyon merev....
Szóval a karbon villa kényelmesebbé teszi a tekerést, vagy csak a súly miatt van szerepe?
#32505
Posted 2006. November 09. - 23:22

Újra elolvastam a cikket (http://www.freeweb.h...tour/tour.html), és részben felül kell vizsgáljam azt, amit írtam (el kellett volna olvasnom, mielõtt írok). Mindenkinek ajánlom, aki tud németül. Aki nem, azok kedvéért összefoglalom:
A vak-teszt szerint igenis vannak érezhetõ különbségek a vázak között.
- A tesztelõk nagyon szerették a fordulékony bicajokat - ez geometria kérdése. A szubjektív élmény-különbségek e téren voltak messze a legnagyobbak.
- Pár tesztelõ (csak pár) menet-stabilitási élménye jól korrelált a váz merevséggel. Elsõsorban nagy sebességgel lefelé kanyarban jött ez ki.
- A kényelem és váz-anyag között nem találtak semmiféle összefüggést. Ebben a tesztben a leginkább a nyeregcsõ hossz és vastagság látszott a kényelmet befolyásolni. (Érthetõ okok miatt nem tudtak egyforma nyeregcsöveket szerelni a vázakra.)
- Nagyon kevés tesztelõ érzett rá a merevség-hajtás hatékonyság összefüggésre, de volt, aki eltalálta.
***
A merevség és hajtás-hatékonyság kérdéséhez: lehet, hogy a vázak közötti különbségek számítanak, akár fölismerhetõk is lehetnek, de mondjuk egy verseny végeredményében nem hiszem, hogy jelentõs befolyásuk legyen. Illusztrációként néhány, a TdF-en indult csapat bicajának vonatkozó mért adata (a középrészen hány Nm kell 1 fok elcsavarodáshoz?)
CSC Cervéel R3 122
T-Mobile Giant TCR Advanced ISO 114
Crédit Agricole Look 585 99
Euskatel-Euskadi Orbea Opal Replica 89
Caisse D'Epargne-Illes.. Pinarello Paris Carbon 99
Gerolsteiner Specialized S-Works Tarmac SL 100
Quick-Step Time VXRS Ulteam 89
Discovery Trek Madone 5.9 SL 97
Saunier Duval-Prodir Scott CR1 Team Issue 101
Davitamon-Lotto Ridley Damocles Replica Team 112
(volt még pár, de lusta vagyok gépelni)
És érdekességként: A Tour tesztelt 11 db 800 Euro alatti komplett bringát, 101 volt a legkisebb ilyen érték.
A csúcs vázak tömege (csak váz, villa nélkül) 1026 g (Scott) és 1542 g (Ridley) között szór, míg a kommersz amatõr vázaké 1412 g és 2178 g között. Vagyis abban sem volt igazam, hogy a vázak között fél kg. lenne a különbség

***
Amúgy pedig természetesen mindenki higyjen a saját tapasztalatának. De azért ugye mindenki tudja mi a placébó? És azt, is hogy tudományosan igazolt, hogy mûködik

#32506
Posted 2006. November 09. - 22:52

#32507
Posted 2006. November 09. - 22:43

Így nem csoda, hogy a 2550 Eurós (csak váz szet) "Pinarello Paris Carbon" minden merevség-adata (Tour tesztek) mélyen az én 800eurós (komplett bicaj) bringámé (FAT Road Project SL) alatt van. (Igaz, a Pinarello váz 20 grammal könnyebb).
#32508
Posted 2006. November 09. - 22:38

koszi de mar kineztem magamnak ezt:Grolsch láttam neked 1 Bianchi 928 fulkarbon bringát,"bagóért"(1600eu)a fahrrad.de-n,mondjuk elég kesze-kusza felszereléssel de talán nem rossz gép.
Üdv mindenkinek Gyuri
http://www.bianchi.c...Road_Y7B07.aspx

Amugy osszehasonlitottam es ez a modell konnyebb, mint a full carbon 928...erdekes, marcsak ezert se kene fullcarbon Bia.

#32509
Posted 2006. November 09. - 22:36

pedig van, és az utóbbi 2 évben komolyan is nyomják /igaz kissé drágán/, csak sajna a digókkal gyártatják a vázakat, szal ha lesz is valaha országútim, nem kona lesz....
mondjuk azt amit linkeltél ha kisebb lenne, már megvettem volna...
akkor pl milyen márkát/márkákat favorizálsz?
hát ez a 60as méret elvileg pont jó nekem. 185cm vagyok, és 17éves, szóval nem kizát hogy még növök... :cool2:
Mondjuk csak és kizárólag hobbi szinten nyomom a bicikli sportot, szóval 1-2 tt, de fõleg [egyéni] egyre hosszabb túrák... nem "túl" jó ez a kona nekem? ez így tudom elég hülyén hangzik...
Szóval a karbon villa kényelmesebbé teszi a tekerést, vagy csak a súly miatt van szerepe?
#32510
Posted 2006. November 09. - 22:26

pedig van, és az utóbbi 2 évben komolyan is nyomják /igaz kissé drágán/, csak sajna a digókkal gyártatják a vázakat, szal ha lesz is valaha országútim, nem kona lesz....Én is a konára gondoltam. Kicsit fura ez így nekem, mert talán még nem is láttam kona o.utit...
A karbon villák milyen elõnyt nyújtanak? a súlyon kivül?
mondjuk azt amit linkeltél ha kisebb lenne, már megvettem volna...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#32511
Posted 2006. November 09. - 22:20

#32512
Posted 2006. November 09. - 20:14

A karbon villák milyen elõnyt nyújtanak? a súlyon kivül?
#32513
Posted 2006. November 09. - 20:10

#32514
Posted 2006. November 09. - 20:09

Race, no Rest!
#32515
Posted 2006. November 09. - 20:00

Tudom nem teljesen egy kategória a kettõ de, ár/érték alapján melyik bizonyulna jobb üzletnek?
õ?
http://apro.bikemag....ct=39219&cat=56
vagy õ?
http://apro.bikemag....ct=39427&cat=56
#32516
Posted 2006. November 09. - 14:49

. uh és holnap Brno
B+, rajtam kívül mindenki ott lesz a kiállításon?
Yobi, készíts EZER fotót a ciklokrossz gépekrõl! Biztosan lesznek.
Race, no Rest!
#32517
Posted 2006. November 09. - 10:58

"Johnyiron milyen belépõszintü Meridád van?Csak hogy tudjam a fejlõdés helyes irányát!:)"
Merida 903 kék színben, peugeot 440, trek 1000, egy tajvani csoda 7500-as alu, na és a "drágaszág" specialized allez comp 2006.
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#32518
Posted 2006. November 09. - 02:55

uh kicist berugta m és nikotin mérgezésem vana hüye Havnanaitól. uh és holnap Brno
a váz 1400g aluminim villa 642 g.. Columbus
zsir nagyon. ya és eladó ha annyira tetszik a bringa!!

ya és nem régi váz, csak lehet mindkettõvel használni..
nayo réjgi de nem anynir a90es évek..
a
#32519
Posted 2006. November 08. - 23:54

Most nézem, hogy ezen fékváltókar van, pedig eredetileg alsócsöves váltókaros lehetett rajta (nem egy mai darab a váz).
Ezt bármelyik vázzal meg lehet csinálni?
Illetve a másik kérdésem az lenne, hogy a régi vázakba minden gond nélkül bele lehet tenni egy 9 sebességes kazettás agyat?
Egyáltalán megéri egy régi bringát felfejleszteni (fváltókar, új hajtás) vagy azt a pénz inkább öljem bele egy új országútiba?
Persze, a váltókarok helyére kapni bovdenütköztetõ szemeket is. Más kérdés, hogy fékváltókaros outit már akár 40-50 körül is lehet szerezni, ehhez képest nem éri meg egy edzésre használt bicajt utólag feltuningolni. Inkább tedd félre az újra a pénzt!
Kazettás agy is simán belemegy, ha megfelelõ a sarutávolság. Mondjuk 130 mm.
Race, no Rest!
#32520
Posted 2006. November 08. - 23:41

Nekem védõréteg nélküli sárga bandázs van fent és ha elkoszolódik simán lecsutakolom körömkefével.
Nagyon szép a bicaj! :cool2: