Jó sok midnen merült itt fel, néhány reagálás: A vázak különbségérõl: ha a végleteket nézzük, akkor akár több mint 1 kg különbség is leeht (Litespeed 770 gr. körül, SCott csúcskarbonja 840 gr. körül, a legnehezebb aluk 1800-2100 gr., a manapság is gyártott acélváz 2,3-2,5 kg), de pont arról volt szó, hogy ettõl eltekintve, a nagy átlagot érdemes figyelni, mivel kicsi az esély akármelyik véglet választására (ugyanis pl. árban 20-szorostól is több lehet a különbség...). VAlójában arról van szó, hogy több szempont együttese dönt arról, hogy milyen egy váz (ahogy memphisoft leírta), és a manapság gyártott akármilyen anyagú nagyjából egy szintre sorolhatóak között nincs akkora különbség (ha több dolgot is nézünk egyszerre), mint mondják-írják. Ez inkább mítosz meg marketing.
Grolsch: újfent érdekeseket írsz :-) : ~"nyereg a kormány fölé kerül" ez már régen rossz lenne, egyébként értem, az éles szögekre gondolsz, ami a az ún. "versenyvázakra" jellemzõ, az ezévi 1500-asra lehet hogy érvényes, az én pár éves 2300-asomon nem tapasztalok ilyesmit. A Bianchira írottakat visszavonom, érzékenységre tekintettel, lehet, hogy szubjektív eredõje volt...
Felnikérdés: szerintem a MAvic CXP21 nagyon jó, ha a tömeg/tartósság/ár egyaránt számít és még városi is a használat. Az open pro könnyebb és nagyon jó, de 14e Ft körül van, ha éppen lehet kapni, ez a felni szeritem kifejezetten versenyre való. Még a MAvic CXP11, 30, 33-ra lehet gondolni, vagy a MAch1-re, ami ezektõl tartósabb-masszívabb, az jóval 500 gr. felett van. Az FRM sem városba való, drága és nálunk nincs.
A Merida 880 --ha jól emlékszem-- cro-mo váz az Author A3305 alu, így más kategóriák, szerintem utóbbi jobb választás, ha az ára nem magasabb lényegesen.