Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32421
Írta 2006. november 17. - 22:29
Köszönöm mindenkinek a vázméret és súlyról írt infókat.Döbbenten olvastam
a 2kg!!! körüli mért adatot,azt hittem 1 viszonylag könnyû bringám van mivel
a kplt. súly nálam 9,2kg(pedállal,köcöllékek nélkül L méret),saját mérés.
Vázméretem helyességét a Bp-i Orbea kereskedés kérdõjelezte +(talán joggal)
mivel ráülhettem 1 Aqua vázzal épített 54-es (nyeregcsõhossz),55cm vizsz.felsõcsõhossz méretü bringára és nagyon tutinak tünt,pedig csak 2,5cm
a külömbség.Annak ellenére volt kényelmes,hogy a kormánycsapágy és a stucni között nem volt hézagológyürüraktár(Meridán 3db0,5+1db1cm=4,5cm
szériában)és a stucni 115 vagy 120 volt,mint a saját gépemen.Kiprobáltam 1-cm-el lejebb rakni a gyári 120-as stucnit,ha a fékváltokarokra fogtam rá a karjaim teljesen nyújtva voltak nem találtam igazán kényelmes tartásnak hosszu távon.Kiprobáltam ugyanigy szerelve 1 100-as stucnit,itt már a karok
picit behajlitva vannak,lényegesen kényelmesebbnek tûnik.Igy probálom a 2-2,5cm-t kompenzálni mivel a vázból nehezebb kivágni ennyit+amúgy is tönkre ment a házi aluhegesztõm!Szóval tényleg érdekes a bringám geója,a héten
kontrolként kipróbáltam 1 ugyanilyen M-t azon +úgy éreztem magam mint majom a köszörûkövön,hol van az igazság?!Tudom odaát!
Üdv mindenkinek Gyuri
#32422
Írta 2006. november 17. - 18:55
#32423
Írta 2006. november 17. - 12:10
Az 1260g-os FAT vázat mephisoft linkelte (370Euro).
szerk: közben már megtaláltad.
#32424
Írta 2006. november 17. - 12:09
#32425
Írta 2006. november 17. - 12:00
fritzek biztos csináltak már - csak én nem lapozgatom a virsligumis újságot,- de a monten bike-ba pont most van ilesmi cikk.....acél, titán, alu, szkandium, hibrid, és karbon váz a tesztalanyok....persze van benne, "becsomagolt vázas" szubjektiv teszt is......Hm... a 903-as lenne 1260 gr. 58-as méretben? Ez nagyon-nagyon jó (lenne) ilyen kategóriában és méretben. (Ha igaz mekkora lehet az oldalfalvastagság?) A csúcsvázuk, a karbon Scultura 1088 gr. M-es méretben (52-54).
Egyébknt olyan tesztek lennének jók, ahol a csõszett-anyag - merevség -tömeg kombót együtt figyelik. Milyen anyagok esetén milyen tömegminimum és merevségmutató az ami nem megy a menettulajdonságok rovására (csövek hajlásának mértéke, menetstabilitás, terhelhetõség, gyorsíthatóság stb.). Ezek együttesébõl lehetne talán használható mutatókat csinálni.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#32426
Írta 2006. november 17. - 11:53
Egyébknt olyan tesztek lennének jók, ahol a csõszett-anyag - merevség -tömeg kombót együtt figyelik. Milyen anyagok esetén milyen tömegminimum és merevségmutató az ami nem megy a menettulajdonságok rovására (csövek hajlásának mértéke, menetstabilitás, terhelhetõség, gyorsíthatóság stb.). Ezek együttesébõl lehetne talán használható mutatókat csinálni.
#32427
Írta 2006. november 17. - 00:02
#32428
Írta 2006. november 16. - 23:39
"Das Rahmengewicht der SL-Rahmen liegt bei 1.260 Gramm (RH 58)"
Az a Columbus Tusk villa önmagában 600g, a stucni legalább 120g, ezért a váz nem lehet 540g!!!
#32429
Írta 2006. november 16. - 23:18
Amúgy a 2 kg nagyon durva. Nézd meg pl. a http://www.fat-cycles.de/ oldalon a vázak adatait. A legolcsóbb alu váz (karbon) villával, stucnival együtt 1.25 kg - mindez 370EUR.
#32430
Írta 2006. november 16. - 21:30
efi99 teljesen igazad van! :clap:
Én meg csak azon mérgelõdtem, hogy miért nem képesek odaírni, ahelyett hogy gondolkoztam volna.
pcycle sajna alig van Merida a WeightWeeniesen.
Szerintem azért, mert ami számít a tekerésnél az a virtuális felsõcsõhossz (megadják) ill. a nyereg magassága, ennél pedig az lesz majd lényeges, hogy a nyeregcsõbõl mennyi tud a vázban maradni, ehhez pedig a tényleges üléscsõhossz kell, nem a virtuális. Ettõl függetlenül persze azért megadhatnák.
#32431
Írta 2006. november 16. - 21:05
Én meg csak azon mérgelõdtem, hogy miért nem képesek odaírni, ahelyett hogy gondolkoztam volna.
pcycle sajna alig van Merida a WeightWeeniesen.
#32432
Írta 2006. november 16. - 20:56
Ehh mire megírtam letelt a 15 perc
Szóval! Néztem a Merida honlapot, hát ez nem normális ahogy ezek a vázakat méretezik!!!
Az L-est 52,5-cm nek írják, viszont slopingos és a nyeregcsõ hossza 52,5cm, tehát valójában nagyobb mint 52,5! Azt hogy mennyivel nem lehet kiszámolni, mert a felsõcsõ esési szögét b.nak megadni .
Az egyetlen árulkodó adat a virtuális felsõcsõ hossz, ami 57,5cm. Szerintem így ez a váz hagyományos méretezés szerint 57-58-as lehet valószinûleg, tehát mégiscsak nagy Neked, de menj és ülj rá egyre az a biztos!
Bocs a töketlenkedésért!
voti, nagyjából ki lehet számolni:
ha ezt vesszük alapul (http://www.merida.co...drace&bikeId=58)
A virtuális üléscsõmagasság a kcs közepétõl a tetejéig: G+L+(H/sinQ7) elhanyagolva a q1 és q7 közti csekély különbséget. L méretnél ez 60,4 cm-re adódik. Ez középtõl középig olyan 58-t jelent. Ez stimmel is, nekem az L-es Meridán van egy matrica az üléscsövön: L 57-59cm
#32433
Írta 2006. november 16. - 16:38
Persze, már simán lehet találni 2000 gr. alatti vázszettet, akár kormánycsapággyal együtt is (lassan létezik 1000 gr. alatti szett is). Elég jó árban vannak mostanában ilyen kategóriában a MAta, Cinelli, Author, Giant stb.
#32434
Írta 2006. november 16. - 10:36
#32435
Írta 2006. november 16. - 10:10
Egyébként böngészted már a fentemlített siten a tömegtáblázatokat?
#32436
Írta 2006. november 16. - 10:06
Néhány boltban van ugyan olyan függõmérleg, amivel meg lehet mérni vázat/bicajt, de általában nem pontosak, idõvel erõsen megbízhatatlanok lesznek.
#32437
Írta 2006. november 16. - 09:43
Szóval! Néztem a Merida honlapot, hát ez nem normális ahogy ezek a vázakat méretezik!!!
Az L-est 52,5-cm nek írják, viszont slopingos és a nyeregcsõ hossza 52,5cm, tehát valójában nagyobb mint 52,5! Azt hogy mennyivel nem lehet kiszámolni, mert a felsõcsõ esési szögét b.nak megadni .
Az egyetlen árulkodó adat a virtuális felsõcsõ hossz, ami 57,5cm. Szerintem így ez a váz hagyományos méretezés szerint 57-58-as lehet valószinûleg, tehát mégiscsak nagy Neked, de menj és ülj rá egyre az a biztos!
Bocs a töketlenkedésért!
#32438
Írta 2006. november 16. - 09:20
Szia!Sziasztok!
Tudna valaki segíteni információval,hogy mekkora a súlya a Merida Road 901
(2006)outi váznak ill.váz+karbonvilla amivel szériába szerelik.A váz mérete:L
(57,5cm vizszintes felsõcsõhossz).Ez szerintetek megfelelõ méret a 176,5cm
testmagasságomhoz?Köszönöm elõre is mindenkinek a válaszokat.
Üdv,Gyuri
Nemrég hasonló cipõben jártam, egy kb ugyenekkora 903-as vázról szerettem volna megtudni a súlyát. Az eladónak nem volt mérlege, itt több topikban is kérdezõsködtem, de senki nem válaszolt. Googlet fél napig gyötörtem, és semmit nem találtam. Végül fogtam a mérleget és elmentem megmérni: 2020g volt villa nélkül, ott is hagytam .
Szerintem amúgyis nagy lesz az egy picit, ha jól sejtem annak a nyeregcsöve középcsapi közepétõl a tetejéig 60cm körül van. Inkább a nyeregcsövet mérd le!
Szerk: most nézem az L-es az 52,5-es akkor kb jó lehet, bocs ez már slopingos, a nyeregcsövet kár is mérni....
sorry.
#32439
Írta 2006. november 15. - 23:51
#32440
Írta 2006. november 15. - 23:36
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy valamelyikõtöknek van-e esetleg bármiféle tapasztalata a Specialized carbon vázaival. Elsõsorban a tarmac sorozatra gondolok (tarmac comp, tarmac expert, tarmac pro, tarmac s-works). Nagyon jókat olvastam ezekrõl a vázakról külföldi fórumokon és mivel lehet nemsokára sikerül beszerezni egyet, elõtte mindenképpen érdekelne a ti véleményetek is. Sajnos otthon ha jól tudom nem nagyon lehet ezekhez hozzájutni.
Köszi a válaszokat!
Ati
A Tarmac zsiiiir! :cool2:
Egy hajszallal jobban erezni az ut egyenletlensegeit, mint a Trek Madone-n, dehat egy verbeli versenygeptol ez ok. Nagyon merev, iszonyat konnyu, es ha valaszthatsz inkabb az S-works-ot valaszd, mert az jobb anyagbol van mit a sima Tarmac es konnyebb, letisztultabb a vonala...stb.
Egyszer a boltban osszeraktak a sracok egy S-worksot, S-works kiegeszitokkel, Dura-Ace-el ... jujj ... Mindenki korullallta es simogatta nagyon csecse... es hihetetlen konnyu.
Bar ha en valaszthatnek full carbon vazat, az Scott CR1 lenne...hihetetlen gyorsan reagal sprintelesnel... es talan meg a Tarmacnal is konnyebb