Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34361 hozzászólás a témában

#32421
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Küllõkrõl nem is beszélve.;)

#32422
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Hm. Egy jó kis lejtõn szinte minden súly az elsõ keréken van. - Nem lehet, hogy a két telo nem pont egyformán van beállítva?

Egyébként szerintem még outin is a gumi nagyságrendekkel többet csillapíthat, mint a váz. És ez nyilván még hatványozottaban igaz montira. És a gumik közti különbségekre is.

#32423
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Pcycle, tudsz adni egy linket is?
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32424
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Hát könnyen lehet.

Bikeertigger:
A két bringán, amit összehasonlítottál ugyanolyan nyereg,nyeregcsõ,stucni,villa, kerék és gumi volt ugyanolyan guminyomással?

igen, mivel saját mind 2, nyereg+csõ ugyanaz, /cserélgetve a 2 bringán/ kerekek azonos kategóriák, telók szintén (ja mivel montiról van szó, de a vázanyag/komfort téma szempontjából ez asszem indifferens) gumi hasonló de a kevésbé kényelmesnek bizonyúlón van ballonosabb ,igazából a hajtás és váltó rendszerek közt van árnyalatnyi különbség de az itt megint nem számít...geóban pedig hajszálra ugyanaz, mivel egy soron készülnek, egy sablonra.....

1ébként pont azért vettem szkandi vázat, merthogy tapasztalt riderek véleménye volt, hogy cro-mo szerû rugalmassága van az anyagnak attól a pár százalék szkanditól (a másik jelölt karbon lett volna, de az elérhetõ áru cucc, /merida/ pont nem a komfortosra hangolt szénvázak közül való, igy ez lett) - mondom lehet szerepe ebben a csekély falvastagságnak, és a nagy átmérõjú csövekenk, nem tudom....mindenesetre ha másutt nem egy köves lejtõn azért érezni a különbséget rendesen ...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#32425
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

VAgyis nem a váz produkálja a relatív kényelmességet, hanem a kiegészítõk szerencsés együttállása... (?)


Hát könnyen lehet.

Bikeertigger:
A két bringán, amit összehasonlítottál ugyanolyan nyereg,nyeregcsõ,stucni,villa, kerék és gumi volt ugyanolyan guminyomással?

#32426
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Henger: a szálirány rétegszámon értsünk valami olyasmit, mint amit az OCLV karbonok mutatószámai jelölnek (120, 110, 55)? A honlapjukon van iylen ábra, ahol az elhelyezkedési sûrûséget mutatják, a különbözõ karbonszöveteknél. VAgy ez csak Trekkes mutató?
A kényelmesség/merevség kérdésben felvetnék még egy tényezõt: a rider fáradtsági mutatóját. UGyanis sokszor éreztem a vázat kényelmetlenebbnek, merevebbnek az edzés végén, mint elejelén, aztán felvilágosítottak, hogy ez az én mutatóim romlása okozza és nem a váz "erõsít be". Szóval a szubjektív dolgok tényleg sokat jelenthetnek. Memphisopht felvetése elgondolkodtató..., a gumi (futófelület mérete, nyomásérték), esetleg kerekek (tele kerék/magasperemes/alacsony), nyereg (szivacs, gelezés, héjanyag), bandázs (parafás, geles/sima) és a váz-villa rezgéscsillapító hatásának viszonya. VAgyis nem a váz produkálja a relatív kényelmességet, hanem a kiegészítõk szerencsés együttállása... (?)

#32427
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

És nem lehet, hogy csak egyszerûen jobbnak(pl mert tudod hogy a szkandi miatt jobbnak kéne lennie, vagy egyszerûen merevebb és jobb rajta menni) érzed azt a bringát, és azért érzed kényelmesebbnek? Csak azért kérdezem, hogy mennyire biztos hogy kényelmesebbnek érzed.

nem...azért nem hiszek ekkora placebo hatásban, egyébként pont nem merevebb, hanem rugalmasabb.....
amit el tudok képzelni, a lényegesen csekélyebb csõfalvastagság, illetve nagyobb átmérõjú csövek ilyen jellegû hatása.

és akkor a legfrisebb szám topiknban múltkor lejátszott s-bendes, nem s-bendes lánc/támvilla vitát már meg sem említem :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#32428
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

a szkandi nagyságrendekkel kényelmesebb......


És nem lehet, hogy csak egyszerûen jobbnak(pl mert tudod hogy a szkandi miatt jobbnak kéne lennie, vagy egyszerûen merevebb és jobb rajta menni) érzed azt a bringát, és azért érzed kényelmesebbnek? Csak azért kérdezem, hogy mennyire biztos hogy kényelmesebbnek érzed.

#32429
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Karbonnak van száliránya, amivel el lehet érni, hogy egyik irányban kevésbé legyen merev, elnyelje az úthibákból adódó rezgéseket, a másik irányban viszont maximális mervsége legyen, pl ha kiállsz oldalirányban ne hajoljon a váz. Persze ennél bonyolultabban vannak méretezve.


A rezgéseket a mátrix fogja nagyrészt csillapítani, elnyelni, nem a szál.A befoglaló anyag viszkoelasztikus (mint a polimerek általában). A szál meg a merevségért felel. Az, hogy milyen szálirányokat rétegszámot, anyagminõséget (low-high end között akár 1 nagyságrend különbség is van!), stb. hogyan alakítják ki, az már mérnöki munka.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32430
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

A teszt eredménye: a kényelem és váz anyag között nem találtak összefüggést. Pont.



, ...


pedig van......nekem van full ugyanolyan geós vázam, /egy gyártmány/ aluból és szkandiumból és a szkandi nagyságrendekkel kényelmesebb......

tudom hogy a tudósók azt mondják hogy ez nem igaz, én meg azt hogy a vázak szerencsére nem tudnak olvasni :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#32431
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
A karbon vázak rezgés-elnyelésérõl pár oldallal korábban volt szó, és volt is egy link, amin egy német magazin a témában végzett vak tesztjének leírását lehet elolvasni. A teszt eredménye: a kényelem és váz anyag között nem találtak összefüggést. Pont.

Persze sokan esküsznek az ellenkezõjére a sajtát tapasztalatuk alapján. Nekem ilyenkor a kognitív disszonancia redukció jut az eszembe. Vagy a placébó.

Egyébként sSzámomra az intuíció is azt mondja, hogy nem lehet érezhetp különbség. El tudom képzelni, hogy a karbon egy aluláteresztõ szûrõ, csakhogy a gumi is az, és szerintem abban a tartományban, ahol a karbon különbözik a más anyagoktól, ott a gumi már eleve nem sokat hozott át. Ráadásul szerintem abban a frekvencia tartományban, amiben az aszfalt egyenetlenségei 'ütnek-ráznak', szerintem minden váz szinte mindent átvisz, mert a váz - még a legpuhább is - a saját síkjában baromi kemény. Ami csillapítani tud, az a gumi, esetleg a kerék, és esetleg egy hosszan kihúzott nyeregszár, talán stucni, nyereg, nyeregpálca, zselé, ...

#32432
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Én most kifejezetten olyan vázat keresek ami villával max 2kg, ezért nem vettem meg. Biztosan fogok is találni a méretemben (58-59), nem olyan nagy igény ez szerintem (váz 1600g, villa 400g). Weight Weeniest ismerem persze, most meg is néztem és talán ha 8-10db váz van a felsoroltak közt ami több mint 2kg persze lehet hogy sok ott a verseny váz ezért, ennyire nem ismerem a vázakat.


Csak tájékozódás képpen: az én Giant OCR vázam (56 cm) kormánycsapággyal 1460 g. Üresen nem tudom, nem volt kedvem kiverni a csapágyat a mérés kedvéért, 60-80 g lehet az integrált csapágy.

#32433
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

Sziasztok,
egy valamit nem értek.
Hogy lehet az hogy mindenki azt mondja, hogy a karbon vázak kényelmesebbek(jobban elnyeli az út egyenetlenségeit) mint mondjuk egy acél váz. De akkor hogy lehet hogy ugyanolyan merev(vagy jobban)? Ez ellentmondás vagy valahol hibás a felvetés.

Karbonnak van száliránya, amivel el lehet érni, hogy egyik irányban kevésbé legyen merev, elnyelje az úthibákból adódó rezgéseket, a másik irányban viszont maximális mervsége legyen, pl ha kiállsz oldalirányban ne hajoljon a váz. Persze ennél bonyolultabban vannak méretezve.


#32434
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
A karbonvázas "rendszereket" fel lehet fogni úgy mint egy aluláteresztõ szûrõt: a nagy frekvenciákat levágja (vagyis a rezgéseket elnyeli) -> kényelmesség, míg az alacsonyabb frekvenciájú "alakváltozásokat" továbbítja, tehát nem is igazán következik be alakváltozás -> merevség.

#32435
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Sziasztok,
egy valamit nem értek.
Hogy lehet az hogy mindenki azt mondja, hogy a karbon vázak kényelmesebbek(jobban elnyeli az út egyenetlenségeit) mint mondjuk egy acél váz. De akkor hogy lehet hogy ugyanolyan merev(vagy jobban)? Ez ellentmondás vagy valahol hibás a felvetés.

#32436
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
hát azért van 1 kis ismeretema fémiparban ... lehet ám ott bûvészkedni rendesen..

#32437
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
A FAT vázhoz még annyit, hogy a csövek -elsõsorban az alsócsõ- átmérõje gigantikus, viszont a falvastágságuk szerintem papírvékony. Ha megkocogtatom a csövet, olyan a hangja, mint egy alumínium sörösdobozé. Nem szeretnék elesni vele.

#32438
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Én is még az állítgatás idõszakában vagyok. Nemrég a nyerget húztam elõrébb vagy 2 cm-mel: lényegesen kényelmesebb lett a bringa. Egyébként a nyeregszáram olyan, hogy a csõ tengelyétõl kb. 3.5cm-re hátra van a befogás. Azt hiszem ki fogom cserélni olyanra, amikor a nyereg egyszerûen a csõ fölött van. Most ez így elég hülyén néz ki - mármint hogy a nyereg legelõl van.

#32439
KMGyuri

KMGyuri

    vendég

  • fórumtag
  • 49 hozzászólás
Sziasztok Aszfaltbetyárok!
Köszönöm mindenkinek a vázméret és súlyról írt infókat.Döbbenten olvastam
a 2kg!!! körüli mért adatot,azt hittem 1 viszonylag könnyû bringám van mivel
a kplt. súly nálam 9,2kg(pedállal,köcöllékek nélkül L méret),saját mérés.
Vázméretem helyességét a Bp-i Orbea kereskedés kérdõjelezte +(talán joggal)
mivel ráülhettem 1 Aqua vázzal épített 54-es (nyeregcsõhossz),55cm vizsz.felsõcsõhossz méretü bringára és nagyon tutinak tünt,pedig csak 2,5cm
a külömbség.Annak ellenére volt kényelmes,hogy a kormánycsapágy és a stucni között nem volt hézagológyürüraktár(Meridán 3db0,5+1db1cm=4,5cm
szériában)és a stucni 115 vagy 120 volt,mint a saját gépemen.Kiprobáltam 1-cm-el lejebb rakni a gyári 120-as stucnit,ha a fékváltokarokra fogtam rá a karjaim teljesen nyújtva voltak nem találtam igazán kényelmes tartásnak hosszu távon.Kiprobáltam ugyanigy szerelve 1 100-as stucnit,itt már a karok
picit behajlitva vannak,lényegesen kényelmesebbnek tûnik.Igy probálom a 2-2,5cm-t kompenzálni mivel a vázból nehezebb kivágni ennyit+amúgy is tönkre ment a házi aluhegesztõm!Szóval tényleg érdekes a bringám geója,a héten
kontrolként kipróbáltam 1 ugyanilyen M-t azon +úgy éreztem magam mint majom a köszörûkövön,hol van az igazság?!Tudom odaát!
Üdv mindenkinek Gyuri

#32440
Técs

Técs

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
Az én vázam felsõcsõ hossza 57,5 cm (c-c) a magasságom pedig 182 cm, de 110-es stucnival már nagynak találom, jobb lenne egy 56-os váz, szval a Te 176 cm-es magasságodhoz bõven elég az 56-os felsõcsõ méret is.