Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#32401
brumbie

brumbie

    vendég

  • fórumtag
  • 143 posts
Kérdés ki hogyan definiálja a handmade-et ... ha már van rajta akár egy emberi beavatkozás - legyen az hegesztés vagy ragasztás - az már lehet az ... de úgy is definiálhatom, hogy csövet is kisszériában gyártom, hegesztem, festem, stb stb ... szóval nagy lehet a szórás

#32402
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 posts
Ugye jol hangzanak a kovetkezok: handmade in ..., designed in ..., manufactured in ...

Melyik nagy gyarto, milyen vazaira vannak ezek rairva? Aki tenyleg sajat kezuleg gyartja a karbon vazakat az ra is irja, igy is hirdeti - ekkora marketing-fogast nem lehetne kihagyni ...

Nezzetek meg a casati-t (apropo ott van jo acel vaz is 1450gr).

Meg a dedacciai sem irja, hol gyartjak a karbon csoveit vazait ...
BMaFTe

#32403
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
1840, 1930... szeretem ezeket a mitikus geneológiákra emlékeztetõ évszámokat (mint pld. Mátyás király római császári õsei --Bonfini szerint) Szerintem sem jelenthet sokat a valóságban, felmerülnek kérdések, mint pld. milyen természetû folytonosság tételezhetõ fel, létezik-e ilyen hosszú minõségállandóság... miért nem lehetett csak az utóbbi években hallani az ORbeáról... nyilván mert a régi manufakturális jellegû cég nagyiparivá vált, ahol a marketing is egy fontos üzemág, a kettõ tevékenységi forma között van-e kapcsolat?)

#32404
brumbie

brumbie

    vendég

  • fórumtag
  • 143 posts

Gyuri: hát ilyen az új bringa heurisztikus élménye... :-)
Szerintem viszont nem mindig a "taiwani gépsor-váz" és a "míveskezû fehérember handmade-váza" között húzódnak a frontok. Aztán az ORbea nem régibb mint a Merida. És biztosan tudjuk ki és hol gyártja az Orbea vázakat és az alu részét nem gépsorok...?


Orbea: Orbea started off as a family business in 1840, but it was in 1930 that Orbea focused its efforts on the production and development of bicycles and within ten years it had become the national market leader with a workforce of a thousand.

Merida: Who are Merida? Merida is one of the top bike manufacturers in the world, making bikes on behalf of many of the most powerful brands.The factory was established in 1972 and the Merida brand was launched in 1986, and now Makes 1,200,000 bikes a year.

Ez persze semmit sem jelent ...

#32405
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Gyuri: hát ilyen az új bringa heurisztikus élménye... :-)
Szerintem viszont nem mindig a "taiwani gépsor-váz" és a "míveskezû fehérember handmade-váza" között húzódnak a frontok. Aztán az ORbea nem régibb mint a Merida. És biztosan tudjuk ki és hol gyártja az Orbea vázakat és az alu részét nem gépsorok...?

#32406
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts
Hát végül is le is tölthetõ:
http://www.campagnol...hinfo.php?did=m

#32407
Bitecus

Bitecus

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts
Nemrég egy kedves imerõsöm, aki Spanyolországban él, küldött egy 226 oldalas, 2007-es Campagnolo katalógust. Sajnos spanyol nyelvû, de én mégis örülök neki, mert nálunk még a hatalmasságos, jóval szélesebb termékválasztékkal rendelkezõ Shimano is csak egy kisebb füzettel lep meg minket.
Bitecus, a biciklis ember.

#32408
KMGyuri

KMGyuri

    vendég

  • fórumtag
  • 49 posts

Szia!
Orbea O2 Mitis alu-karbon villa(Zeus ZicsAC2)+karbon monobox hátul
57-es méret 1530gr váz+600gr villa.Használt cucc,fekete arany szin(nem csúnya!)Erre épül a Meridáról leszerelt 9-es Ultegra(6500széria),105 karokkal
szett,SH WR-550 fekete kerekekkel.Természetesen amint összeállt lesz foto
és az 1sõ körök után teszt beszámoló.Ja a Merida vázszett keresi leendö rájderét!Üdv Gyuri

Sziasztok!
Összeállt az ORBEA,az elsõ 50km lefutottuk!Ha elmesélitek hogy lehet ide (és mekkorát illik)képet feltenni-ja és ha kiváncsiak vagytok rá-felteszem.
Szóval ami rögtön feltünt az a MEREVSÉG és mégis relativ kényelem,mintha jobb lenne ugyanaz az út ami a Meridával picit rázósabbnak éreztem,tehát
lehet valami ebben a karbon monobox mágiában,ill. valszleg a vázanyag is másként dolgozik.Noha csak 200gr a súlykülömbség(9kg pedállal) iszonyú jól
megindul a gép és kiálláskor,sprintüzemmódban,vagy hegyre fel nagyon ott van a szeren köszönhetõen a remek hátsó résznek.A legnagyobb javulást a gyors lefeléken kanyargós,nem túl jó minõségü aszfalton(a volt pécsi autós hegyi versenypályán Abaliget,Orfû felé)45-50-nel a kanyarban, 60-63a rövid egyenesekben, éreztem.Nem volt érezhetõ az a bizonytalanság a gép hátulja felöl ami a Meridánál megvolt csak az a merevség,biztos tartás és magabiztosság a váztól amirõl eddig csak hallottam és ma volt elõször szerencsém tapasztalni!Szóval már pici fogalmam kezd lenni,hogy mi a külömbség 1jó minõségü taivani és 1 ezer éve bringát gyártó jó nevû márka között.Nyilvánvaló,hogy összehasonlítani komolyan nem szabad a 2 gépet,mivel sem árban,technológiaban,kategóriában nem egy osztály,nem feledve,hogy a Merida is 1 remek bringa a maga kategóriájában(Neki köszönhetem az outi" betegségemet+!).Jó volt érzékelni azt az 1-2 lépcsõfokot amivel az Orbea magasabban van,ízt kepni abból ami a nagyfiúk játéka!Most ennyit,legyetek jók és hajtsatok sokat!Üdv Gyuri

#32409
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts

kb. mintha vizes papírt tömködnél bele egy negatív mintába. Adsz rá egy kis nyomást, hogy megdolgozza magát, és kész is.


Köszi, így képzeltem el. :)

#32410
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
Vágott szálkötegekbõl van. Tömör is. Az öntéses hasonlatod, jó, kb. mintha vizes papírt tömködnél bele egy negatív mintába. Adsz rá egy kis nyomást, hogy megdolgozza magát, és kész is.

"Vagy ez csak a külsõ felülete, alatta pedig jól átgondolt elrenedezés?"
Nem csak a külseje. Az elrendezés abszolut átgondolt a terhelés függvényében állnak a szálak.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32411
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
Henger!

A képen ha jól látom olyasmi a szerkezete (vagyis inkább a kinézete) a szarvnak mint a karbon hajtókaroknak: nem látszódik semmiféle szövetmintázat. Olyan érzést keltenek az ilyen random vonalak bennem mintha tömör karbon-"öntvény" :D lenne a nagy teherbírás érdekében, végülis elég passziv elem (kellene hogy legyen) a szarv és a hajtókar. Vagy ez csak a külsõ felülete, alatta pedig jól átgondolt elrenedezés? Netalán ilyen helyekre nem szövetet, hanem párhuzamos szálakat használnak?

Kérlek homályosíts fel :)

#32412
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts

használt??

Igen, az apróban van, Wilier...


#32413
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

Elõzõ félévben készítettünk- igazából csak besegítettem- mtb kormányra szarvat.


Itt a kép: http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32414
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
Pcycle, pont az a lényeg, hogy kompozit cuccoknál gyakorlatilag nincs gépsor, alig lehet gépesíteni a gyártást.
Ha sarkítani akarok, akkor pl. hogyan készítenél egyenes, sima csövet gyurmából, rongyból?
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32415
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 posts

Easton Elite csõrõl tud valaki mondani nekem infót? Súly, milyen kategória, tartósság, stb.
Google-t nézem, de eddig semmi használhatót nem találtam.


az egy régen kifeyleszett csõszett aszem leg. 12-15 éve már a piacon volt. sz.tem nem lehet túl yó bár anno MTB vázakat is csináltak belõlle.
aszem a a Manitou-Easton MTB váz anno ebbõl készült.

de elvileg felsõkategóra. legalábbis az volt.

használt??

#32416
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Henger: hát akkor lesz hova fejlõdni a következõ 5e évben... EGyébként viszont nagy tere van az egyéni képességeknek, tapasztalatnak, nemcsak gépsor kérdése a vázgyártás
A Merida 901-rõl: tényleg jó a tömege, kb. netto váz kb. 1610 lehet L-ben, de az a karbonvillatömeg igen muszklis! Nekem van egy régi aluvillám (igaz Moser): 642 gr. (1" és kb. 56-os váz szerint vágott). Abból a karbonvillából valszeg csak a két villa része karbon és az is jó vastag lehet, a nyak és a szár alu.

#32417
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

Henger: Köszi a kimerítõ választ! TEhát akkor csak teszteléssel lehet meghatározni a karbonváz terhelhetõségét (ha pld. valami új formát, geometriát akar valaki). Nem is létezik ilyen algoritmus, vagy a nagy gyártók titokként õrzik? Mi a helyzet az alkatrészekkel, pld. a 230 gr.os felnivel, 68 gr.-os nyeregcsõvel, vagy a 100 gr. körüli karbon fékszettel? Irreálisan kistömegûnek tûnik a fellépõ terhelésekre...


Lényegében igen. Nincs algoritmus. Max. a tervezés menetére, de ez nem kompozitanyagtól függ. PL. ha 4 rétegbõl 1 szálirányát megváltoztatod 10 fokkal, újra lehet modellezni az egészet. Megtervezel gépen egy szerinted jó geometriát, azt végeselem modellezésnek is alávetheted. A gond ott kezdõdik, ha olyan dolgokat kell megadni bemenõ adatként, mint pédául rugalmassági modulus, ami fémeknél teljesen egyszerû dolog, és tök alap. Ki kell számolni, majd összegezni a merevségi mátrixot. Kézzel elvégezni ezt reménytelen- síklap, egyszerûbb szelvények esetén még megy, egyébként felejtõs. Pl. egy 3 rétegû lemez hajlítását kiszámolni is 3 oldal.
És akkor a gép kiköp néhány adatot a feszültségekre, veszélyes helyekre, meg alakváltozásokat. A gép bármit kiszámol, ha jó a modell, és a peremfeltételek is jól vannak megadva.
Aztán, a gyártáskor mi történik, az nagyban függ a "munkás" kézügyességétõl. Rengeteg kézi munka van a kompozitoknál. Például a szálfektetést is el lehet qrni. már nem úgy viselkedik, mint a modellünk.
Szóval míg a fémeknél van többezer éves tapasztalat, szabványok írják le a leírandót, addig kompozitoknál kb. a hasból tervezés megy, amihez kell a rutin. 30 év tapasztalata áll szemben 5000 évvel. Például az "olcsó karbon" cuccok a szemléletes példa, hogyan lehet a jót elrontani. Több ilyen kormány tört.

Elõzõ félévben készítettünk- igazából csak besegítettem- mtb kormányra szarvat. Bedugós, diós rögzítésû. A dió 7075 alu, a csavar sima acél. Maga a szarv sem éppen kiskezûeknek való, mégis 120g a párja mindennel együtt. Simán le lehetne faragni 80g körülire. És merev, akár az acél. És kimondottan jó áron lehet gyártani. De ehhez kell a több éves gyakorlat, és tapasztalat, ami elengedhetetlen. Karbonos topikban van róla kép.

Az extrakönnyû alkatrészekhez nem fûznék hozzá semmit. Nem akarok hülyeségeket írkálni. Talán annyit, hogy láttam eltörni pár hónapos USE Alien nyeregcsövet.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32418
KMGyuri

KMGyuri

    vendég

  • fórumtag
  • 49 posts

Szia, mi lesz pontosan?

Szia!
Orbea O2 Mitis alu-karbon villa(Zeus ZicsAC2)+karbon monobox hátul
57-es méret 1530gr váz+600gr villa.Használt cucc,fekete arany szin(nem csúnya!)Erre épül a Meridáról leszerelt 9-es Ultegra(6500széria),105 karokkal
szett,SH WR-550 fekete kerekekkel.Természetesen amint összeállt lesz foto
és az 1sõ körök után teszt beszámoló.Ja a Merida vázszett keresi leendö rájderét!Üdv Gyuri

#32419
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

leendõ ORBEA-s.


Szia, mi lesz pontosan?

#32420
KMGyuri

KMGyuri

    vendég

  • fórumtag
  • 49 posts

Lejjebb már írtam: a 903-as 60-as (c-t) méretben 2020g, saját mérés (digit)

Az 1260g-os FAT vázat mephisoft linkelte (370Euro).

:)

szerk: közben már megtaláltad.

Sziasztok!
Tudok szolgálni hiteles vázsúlyról a Merida Road 901 (2006)ProLite66 csõanyag L méret(57-59):1730gr kormánycsapággyal együtt,villa nélkül,teljesen üres váz.(Szerintem árát,tudását nézve nem is rossz adat.)
A saját karbon villája 600gr.
Üdvözlettel 1 volt Meridás,leendõ ORBEA-s.