Az egy max kettõ fogáspont nem gond, mert alapvetõen montis vagyok, hozzászoktam a kevés fogáshoz. Csak rövidtávon használnám. max 10-15km és elsõsorban városban.Azt azért vedd figyelembe, hogy ha mégoly kényelmesre is sikerül beállítani, csak egy pozicióban lesz használható és egy hosszabb távon (mármint amiatt, hogy nem lehet cserélgetni a fogásokat) szerintem igen kényelmetlen lesz. Nem véletlen, hogy csak rövidtávon használják, ahol nem a kényelem, hanem a gyorsaság a cél.
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#32381
Posted 2006. December 04. - 13:11

#32382
Posted 2006. December 04. - 01:27

Azt azért vedd figyelembe, hogy ha mégoly kényelmesre is sikerül beállítani, csak egy pozicióban lesz használható és egy hosszabb távon (mármint amiatt, hogy nem lehet cserélgetni a fogásokat) szerintem igen kényelmetlen lesz. Nem véletlen, hogy csak rövidtávon használják, ahol nem a kényelem, hanem a gyorsaság a cél.
két pozícióban:D féknél és stucniközelben, igaz ott nem tudsz fékezni:D
#32383
Posted 2006. December 04. - 01:26

Sziasztok!
Van egy kis gondom... Alapvetõen montis vagyok, de tavasztól be kéne szereznem egy másik bringát munkába járásra, nomeg némi aszfaltos kilómétergyûjtésre.
A Dicsaklonban nézegetem outikat... Valami olcsóbb verzióra gondoltam...
A kérdés:
Ha van valaki aki mindkét géposztállyal közlekedik és tudna némi infót adni, annak örülnék. Pl.: Kényelem/sebesség, pesti utakat hogy viseli, megéri egyáltalán, vagy vegyek egy garnitúra virsli gumit a montira... stb.
nem jársz rosszul a virsligumival sem. egy 44-11 áttétellel már szépen lehet aszfalton is zúzni. a bp-i utakra meg nem árt a teló

viszont! teljesen más fíling országútizni, mint montizni. szépen siklani az úton, nem lehet padkázni, gödrözni stb...
ha olcsón akarod megúszni, akkor virsligumi bõven jó. ha van egy kis pénzed rá fölösben, akkor innen az apróról simán vehetsz 20-25-ért egy jó kis munkába járós outit. jobb erre a célra nem kell. nem rossz az ha kétféle bicód van:)
én dobok egy poz. szavazatot a kétbringás kalapba
#32384
Posted 2006. December 03. - 22:51

Nekem nem a gyorsaság számít, hanem inkább a kényelem. A hagyományos országuti kormánnyal az alsó fogás nekem kényelmetlen a fékkarnál fogva meg egy idõ utá fáj a kezem(régi kb 15 éves fékkarom van). Ezért gondoltam az idõfutam kormányt, mert annak ha jól tudom azonos a fogása, mintha a hagyományost a fékkarnál fognád, csak nagyobb fékerõt tudsz kifejteni.
Azt azért vedd figyelembe, hogy ha mégoly kényelmesre is sikerül beállítani, csak egy pozicióban lesz használható és egy hosszabb távon (mármint amiatt, hogy nem lehet cserélgetni a fogásokat) szerintem igen kényelmetlen lesz. Nem véletlen, hogy csak rövidtávon használják, ahol nem a kényelem, hanem a gyorsaság a cél.
#32385
Posted 2006. December 03. - 22:45

Van egy kis gondom... Alapvetõen montis vagyok, de tavasztól be kéne szereznem egy másik bringát munkába járásra, nomeg némi aszfaltos kilómétergyûjtésre.
A Dicsaklonban nézegetem outikat... Valami olcsóbb verzióra gondoltam...
A kérdés:
Ha van valaki aki mindkét géposztállyal közlekedik és tudna némi infót adni, annak örülnék. Pl.: Kényelem/sebesség, pesti utakat hogy viseli, megéri egyáltalán, vagy vegyek egy garnitúra virsli gumit a montira... stb.
Durung forever!
#32386
Posted 2006. December 03. - 18:39

#32387
Posted 2006. December 03. - 18:32

Valakinek van valamilyen tapasztalata idõfutamkormánnyal kapcsolatban? Városi futkosó bringára raknék ilyet. Milyen elõnyei, hátrányai vannak?
remélem megfelel a levágott-megfordított outi kormány tapazstalat is, bár nem ugyanaz...
nem lehet sztem olyan jól rádõlni, ha száguldozni akarsz, az outi kormányt, ha alul (érted a végét) fogod meg, akkor sokkal lejjebb tudsz hajolni és áarmvonalasabb leszel valamivel. viszont én személy szerint jobban tudok vele hegyre menni, mert ahogy kicsit felfelé áll a vége, úgy olyan, mint a szarv a montikon. jobban tudsz bele kapaszkodni:)
ez csak az én véleményem, hallgass meg sztem másokat is
#32388
Posted 2006. December 03. - 18:28

#32389
Posted 2006. November 30. - 16:26

En, ha tehetem, megyek Monzaba, legalabb megnezem a gyarat is...
Van mas szempont is: kinezel egy jo vazat, jo meretet, gyartot arat, szerelem kerdese ... megveszed, hajtod, par ev es masba leszel szerelmes. Ez meg az olcso, de jo vazak nagy elonye. Egyszeruen levaltod, vagy kidobod.
Amugy nekem carbon merida-m van (genesi 2003, szep is, jo is), de mar vagyom egy jobbra, korszerubbre - attol fuggetlenul, hogy kifogastalanul mukodik.
#32390
Posted 2006. November 30. - 15:04


Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#32391
Posted 2006. November 30. - 12:20

YASEC? (Bár látni nem láttam, csak halottam róla

#32392
Posted 2006. November 30. - 12:07

#32393
Posted 2006. November 30. - 00:56

Viszont bármennyire ultra hiper szuper király a robot azt õ sem látja ám, hogy teszem azt a belétáplált tecnológia hibás,vagy mondjuk minden környezeti tényezõ tökéletese -e, nincs -e valami meghibásodás? (épp azért van szükség mindig fejlesztésre, hogy ezek a dolgok megoldódjanak, MI meg ilyesmi...)
Pont ma hegesztettünk kicsit spéci acéllemezt. AWI géppel. Kipróbáltunk 14 féle beállítást (áram, sebesség stb.). Ki is választottuk, melyik a legjobb. Erre jött a hegesztõmérnök, és mondott egy 15. lehetõséget, amivel még jobb lett a varrat. Csak ennyit számít az ember.
Race, no Rest!
#32394
Posted 2006. November 30. - 00:05

én pl nagyobbra értélelek egy csúcstecnikás robothegesztést /és a robotot nem Hong Csinek hívják mint a tömeggy. vázak nagyrészénél, hanem valóban robot/ mint egy hand made bárholt....a robotnak ugyanis nem remeg a keze attól függõen hogy 2szer vagy 3 szor szopták le, meg nem másnapos, és nincs rossz napja, mig Joe-nak akár.....persze a presztízse nagyobb a hm-nek, de az élettartama 1általán nem biztos....
Viszont bármennyire ultra hiper szuper király a robot azt õ sem látja ám, hogy teszem azt a belétáplált tecnológia hibás,vagy mondjuk minden környezeti tényezõ tökéletese -e, nincs -e valami meghibásodás? (épp azért van szükség mindig fejlesztésre, hogy ezek a dolgok megoldódjanak, MI meg ilyesmi...)
Szóval véleményem szerint maradjunk annyiban, hogy mindkét lehetõségnek van elõnye és hátránya. (arról akkor még nem is beszéltünk, hogy ahol robotot használnak ott nagy valószínûséggel a profit a cél, így a robotnak az "ideális" beállításokat adják meg, rosszabb esetben még spórolnak itt ott a technológián, míg egy mester, aki tényleg ezzel foglalkozik egy életen át, az szívét lelkét beleteszi egy vázba és ha elb....a, kukázza, fog egy másikat és újrakezdi, mondjuk nézz meg egy Pegoretti vázat.)
#32395
Posted 2006. November 29. - 10:50

Henger: a kompozitot meg én nem mondtam, eddig úgy tudtam, hogy a karbonszövetet az "öntõformában" kisütik (ezt szót jobb híjján csak én használtam), pontosan nem tudom, de magas hõmérsékleten. Szóval már ez sem így van...
#32396
Posted 2006. November 29. - 01:12

A karbonvázakat meg eleve csak így lehet gyártani, nem? (a szövetet kézzel kell beletenni az öntõformába, pontosabban "sütõformába"), ahogy már fent Henger taglalta.
A karbon kompozitot nem kell sütni, nem pogácsa.

Race, no Rest!
#32397
Posted 2006. November 28. - 21:25

Úraim egy bringapróbáról szoló beszámoló miatt nehogy már egymásnak essünk-hogy hendméd nem hendméd-orbea merida vagy tudomisénmi,elvégre
nem vagyunk a parlamentbe, a szardobálást hagyjuk meg az ottani ...-nak,
elvégre minket talán összeköt valami, a bringázás szeretete!
Kedves Pcycle rövid beszámolómat nem annak szántam,hogy bántsam a Meridát és egyébb távolkeleti gyártót,távol álljon tõlem!Csupán azt próbáltam leirní mit éreztem külömbséget,miben jobb,és ebbõl fakadó örömömet,tapasztalatomat igyekeztem megosztani.Egyébként az orbea tudtommal nem hendméd nem ettõl jobb a 901-töl,hanem attól ,hogy egy másik kategória.(Kb VW-BMW).Nyilván az orbea asphalt fulalu és a 901 között nincs számottevõ érzékelhetö külömbség.Ha az általad használt Merida Scultura karbon
szépséget lett volna szerencsém kipróbálni,valszeg hasonló vagy mégjobb pozitívumokról tudtam volna beszámolni.A merida minõségét senki nem kérdõjelezi meg a robothegesztés számomra is bizalomgerjesztöbb,mint a másnapos melós taknyolása,a hendméd marketingrizsa mitsem ér ha a bringa nem úgy szalad veled,mint ahogy elképzelted és valahol itt lehet a lényeg.
Az hogy mi van ráfestve ki gyártja milyen a dizájnja izlés,márka iránti szimpátia kérdés de az jó dolog hogy sok jó márka közül lehet ma már választani.Nekem az orbea Neked a merida másnak trek specko bianchi stb.
a legföbb hogy minnél többet hajthassuk Õket!
Baráti üdvözlettel,Gyuri
#32398
Posted 2006. November 28. - 17:06

Azaz, hogy altalaban aki a sajat gyaraban szereli, hegeszti, akarmicsinalja a gepeket az hirdeti is ezt magarol.
Arra akartam utalni, hogy a gyartok nagy resze a vazait a nagy vazgyartoktol (taiwan vagy lehet akarhol is) veszik es szepen lefestik ...
A mernoki munkat esetleg ok maguk vegzik, de magat a gyartast (olcson kell es sokat) szinte biztos, hogy nem.
A csoveket alatalaban veszik a tenyleg maguk gyartok is (deda, columbus, easton ...)
A robot is siman olyan jo, mint az ember, csak hat a robot nem tud olyan szepen hegeszteni, mint a casati embere. (200 szamozott darab keszul a csucsvazakbol evente ...)
A legnagyobbak egyenesen veled egyutt gyartjak le a vazadat, arra is hangsulyt fektetnek, hogy megismerjek azt az embert, akinek keszitik a bicajt - mondjuk ezek az egyszemelyes manufakturak.
#32399
Posted 2006. November 28. - 16:56

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#32400
Posted 2006. November 28. - 16:50

EGyébként meg mint szó volt róla, önmagában még a kézzelghyártás nem feltétlen jobb, mint a gépsor, fõleg aluvázaknál.
A Casati tényleg jó kis acélvázakat gyárt, de már újra mások is , divat lett: Ciöcc, DeRosa, Olmo, Gios, Battaglin, és fõleg a Carrera, Moser, Hillmann, Strongframes. Áraik nem alacsonyabbak, mint az alu/karbonvázaké.