Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34343 hozzászólás a témában

#32121
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Sziasztok!
Szerintetek megér 25-ezret egy Mach1 CFX felni + Novatech agy párosítású 28 küllõs országúti kerékszett ?
Kinek volt tapasztalata ezzel a felnivel ? Mennyire bírja a gyûrõdést ?

#32122
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

Szerintetek az ultegra vagy 105-ös 2 forgáspontos fék mûködik ezzel:
http://apro.bikemag....ct=53030&cat=17



Nem fog menni
Kanti fékkar vagy LX, ami állítható, hogy mennyi bowdent húzzon!
Bár szerintem egy 3 ujjas kanti fékkarral jobban jársz.

Ezek szerint egyenes kormányos lesz a Mali?



#32123
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
sorry felrement
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32124
zirp

zirp

    vendég

  • fórumtag
  • 67 hozzászólás
Na nem hagyott nyugodni adolog!
persze az öreg Sheldon tudta a megoldast :-)

Direct-pull cantilevers = V-break :-)

Direct-pull cantilevers have double the mechanical advantage compared with traditional brakes, so they require special brake levers. Direct-pull brake levers pull the cable twice as far, half as hard. The lower mechanical advantage of the lever compensates for the higher M.A. of the cantilever. It is not generally safe to mix and match levers/cables between direct pull and other types for this reason.

* Conventional brake levers used with direct-pull cantilevers will usually not pull enough cable to stop in wet conditions without bottoming out against the handlebars. In dry conditions, they either won't work, or will grab too suddenly.

* Direct-pull brake levers used with any other type of brakes will feel nice and solid when you squeeze them, but due to their lower mechanical advantage you'll need to squeeze twice as hard to stop as you should, so unless you are a lightweight rider with gorilla-like paws, this combination isn't safe either.

szóval jó kemény lesz a fék, és úgy kell húzni mint állat, hogy fogjon...

de ez már tényleg fék topic :-)
2StUpId2ShIfT

#32125
zirp

zirp

    vendég

  • fórumtag
  • 67 hozzászólás

de mi a baj vele?


nem annyi bowdent huz a montis kar mint amennyit az országuti.
most hirtelen nem emlékszem pontosan, de ugy rémlik a monti kar azonos behúzásákor több bowdent huz, mint az országuti.
Ezért montis karral az országutis fék nagyon "hirtelen" lesz.
Vannak speciális egyeneskormányos országúti fékkarok, mint mondjuk ez .

a fékes topikban már emlékeim szerint pontosan kitárgyalták a kérdést, sajna most nem találom, hogy belinkeljem, esetleg próbáld meg ha van idõd, a lényeg hogy nem kafa...
2StUpId2ShIfT

#32126
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 hozzászólás
de mi a baj vele?

#32127
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
nem yól mûködik vele.
Canti fékkart keress v

#32128
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 hozzászólás
Szerintetek az ultegra vagy 105-ös 2 forgáspontos fék mûködik ezzel:
http://apro.bikemag....ct=53030&cat=17

#32129
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Persze ha a 23-as Continental volt lehet, hogy a Vittoria szélesebb lesz :D

Nekem van egy 28-as Contim ami pontosan megegyezik egy 23-as Michelinemmel...


#32130
gjano

gjano

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Ok, danke a valaszokat!
(csak mert most elég távol vagyok a szeretett bicajtól, és nemtom kipróbálni :S)

by Jano

#32131
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 hozzászólás
Picivel keskenyebb a gumi profilja, de semmi extra. Van olyan gyártó, aminek a 20-as külsõje szélesebb, mint egy másiknak a 23-asa. Szóval lehet észre sem veszed! A Vittoria, pedig elég jó név!

Egyébként! SEGÍTSETEK! Szeretnék venni a most épülõ ss bringámhoz fékeket! Valami használt 2 forgáspontosra gondoltam, 105, vagy ultegra. Ha valaki tud valamit, elõre is köszi!

#32132
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
A 20 az a szélessége, simán rámegy. Vittoriából van alaptól versenyzésre szánt csúcsminõségû gumiig minden, amúgy bringás körökben ismert gyártó.

Ja és a 20assal jobban kell majd vigyázni, mert érzékenyebb az úthibákra. Nagyobb nyomással érdemes használni emiatt (is) kényelmetlenebb lesz mint a 23-as.


#32133
gjano

gjano

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Hello!

Vettem egy új országúti külsõt 700x20c/20-622 méretben. Sajnos csak késõbb vettem észre hogy a bicón most 700x23c/23-622-as van. Rá fog menni, vagy el lehet felejteni? Amúgy VITTORIA - milyen márka, mert nem sokat hallottam róla.

thx by
Jano

#32134
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
nekem az elõzõ egy 170-es alivio volt 2 évig. azzal is mentem jól meg rosszul is. most egy 175-ös lx van, 5 mmel lejjebb toltam az ülést és nem érzek lényegi különbséget...

#32135
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

A hosszabb hajtókar, nagyobb nyomatékot jelent azonos erõhatás mellett.
M=F*r ahol F az erõ, r pedig az erõ karja mint az köztudott.

Ez vili. ezt eddig is tudtam.:)

#32136
brumbie

brumbie

    vendég

  • fórumtag
  • 143 hozzászólás

Az lenne a kérdésem, hogy ha eddig 170es hajtókart használtam, és áttérek 172,5-esre akkor kissebb lesz a lábfordulatom?
Arra gondolok, hogy a lábam x sebességgel forog a 170es hajtókarnál, akkor ugyanahoz a fordulathoz 172,5es hajtókarnál y>x sebességûnek kell lennie. Vagy nioncs jelentõsége?


A hosszabb hajtókar, nagyobb nyomatékot jelent azonos erõhatás mellett.
M=F*r ahol F az erõ, r pedig az erõ karja mint az köztudott.

#32137
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
Szerintem jól írod (a seb. -->ford. szám kivéve). Nekem van 170-es karom az városi/edzõgépen, 172,5 a versenyen és 175-ös a montin. Nem sok különbség van, mindegyikkel mentem már jól is rosszul is. Azért a legjobban a 170-es fekszik nekem a 171cmhez, de simán át lehet szokni, szerintem.

#32138
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Mathias ne má! :)
Forogni vmi nem sebességgel, hanem fordulatszámmal forog és természetesen, amennyiben ugyanakkora sebességgel mész és ugyanakkora átmérõjû lánckerékkel, akkor ahhoz ugyanannyit kell pörgetni, csak nagyobb íven mozog a lábad. Vagy rosszul értem a kérdést?


Na hát ez az! Nagyobb íven azonos fordulatszám mellett nagyobb a kerületi sebesség:)
Konkrétabban mondjuk a 170es karnál hátulról-elõre 533mmer (2*r*pi/2)az út, de ugyanakkora fordulathoz a 172,5ösnél meg 541mm. a 175ösnélT549mm.
De gondolom ez a gyakorlatban nem számít annyira:) Illetve gondolom a sprintereknél számít. Ott gondolom jobb a rövidebb hajtókar.

#32139
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Az lenne a kérdésem, hogy ha eddig 170es hajtókart használtam, és áttérek 172,5-esre akkor kissebb lesz a lábfordulatom?
Arra gondolok, hogy a lábam x sebességgel forog a 170es hajtókarnál, akkor ugyanahoz a fordulathoz 172,5es hajtókarnál y>x sebességûnek kell lennie. Vagy nioncs jelentõsége?


Mathias ne má! :)
Forogni vmi nem sebességgel, hanem fordulatszámmal forog és természetesen, amennyiben ugyanakkora sebességgel mész és ugyanakkora átmérõjû lánckerékkel, akkor ahhoz ugyanannyit kell pörgetni, csak nagyobb íven mozog a lábad. Vagy rosszul értem a kérdést?

#32140
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Az lenne a kérdésem, hogy ha eddig 170es hajtókart használtam, és áttérek 172,5-esre akkor kissebb lesz a lábfordulatom?
Arra gondolok, hogy a lábam x sebességgel forog a 170es hajtókarnál, akkor ugyanahoz a fordulathoz 172,5es hajtókarnál y>x sebességûnek kell lennie. Vagy nioncs jelentõsége?