Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32121
Posted 2007. February 11. - 20:31
Lehet, hogy nem a legjobb helyen érdeklõdöm, de ha már így szóbakerült a vázmerevség, akkor rákérdezek.
Szerintetek teljesítmény szempontjából (valójában) mennyire számít a vázemerevség? Ezen oldal szerint (és a német tour magazin tesztje szerint is, amit most hirtelen nem találok) az alkatrészek és a váz hajlásából származó teljesítmény veszteség olyan alacsony (kb. 5%), hogy hiába nyernek itt a gyártók akár 100%-ot is a teljes teljesítmény szempontjából még mindig elhanyagolható egy hobbista számára.
Másik szempont szokott lenni a kényelem. Itt általában megegyeznek a vélemények abban, hogy a gyémánt alakú (két háromszögbõl álló) vázak annyira merevek a függõleges síkban, hogy a többi alkatrész (gumi, kerék) rugalmasságához képest elhanyagolható a váz rugalmassága. Egyetlen dolog amit meg szoktak említeni az, hogy a hosszabb nyeregcsõ nyújthat bizonyos extra kényelmet. (Részben ezért találta ki a Giant 15 éve a Compact Road geometriát.)
Szóval nagyon kiváncsi lennék, hogy a ti tapasztalataitok mennyire támasztják alá, az "elméletet".
#32122
Posted 2007. February 11. - 20:19
105 - akkor mar inkabb Ultegra, szebbek a fekek es a hajtomu es alig dragabb egy (20e talan).
Te inkabb vennel egy regi tipusu Ultegrat mint egy uj 105-ot?
es en a regi tipusnal arrol beszelek aminek olyan alakja van mint a Tiagranak, az uj tipus sokkal kenyelmesebb marmint a markolat
uj 105 : http://cgi.ebay.com/...bayphotohosting
regi Ultegra:http://cgi.ebay.com/...bayphotohosting
#32123
Posted 2007. February 11. - 17:40
Vagy a szin, ha egyszer Spanyolorszagban lehet sarga szinu Specialized allez elite vazat kapni, akkor itthon miert nem?
Mindig felidegesitem magam a magyar viszonyokon es a nagykerek kicsinyessegen.
#32124
Posted 2007. February 11. - 17:33
Annak idejen en is Giant vazat szerettem volna - a magyar forgalmazotol erdeklodtem, hogy tudnak-e hozni karbon hatso villas alu TCR-t. Nem voltak hajlandok - igy aztan nem veszek toluk se most se a jovoben semmit, nem hogy vazat. Kulfoldon jo nagy valasztek van Giant-bol. (Sajnos ez az osszes magyar forgalmazoval igy van - a Biondo kivetel ez alol, ok viszont dragak).
OCR alap - szerintem egy talicska, csomagtartoszemek meg minden, nem igazan orszaguti ("versenybicikli"), max az elnevezese.
A gyartok a vazaikat evente uj szeriakkal latjak el - nem biztos, hogy a mai TCR-re igaz az, amit valamikor leirtak. Sot.
105 - akkor mar inkabb Ultegra, szebbek a fekek es a hajtomu es alig dragabb egy (20e talan).
#32125
Posted 2007. February 11. - 15:52
Az uj 105 fekvaltokar ugyanugy nez ki mint az uj Ultegra es ugyanannyit tud. Szinte az egyetlen kulonbseg, hogy a 105 nehezebb.Ezt kifejtenéd bõvebben, hogy miért sokkal jobb?!
Az uj 105 hatso valtoja 10 sebesseges a regebbi 9 sebesseges modellekkel szemben. Sokat fejlesztettek ergonomiailag. Sokkal-sokkal kenyelmesebb a fekvaltokar.
Az uj 105, Ultegra, stb hajtokar-kozepresz hollowtech-es ami megintcsak sokkal-sokkal jobb mint a "regebbi" octalinkes megoldas.
stb, stb... remelem ennyi eleg
#32126
Posted 2007. February 11. - 13:51
#32127
Posted 2007. February 11. - 12:50
#32128
Posted 2007. February 11. - 12:44
Köszönöm a válaszokat, úgy látom minden út a BiondoBike-ba vezetNa azért én a Giantet fenntartásokkal kezelném mint "nagy" nevet. Egy régebbi tour számban tesztelték a TCR csúcs modelljét és nagyon csúnyán írtak róla. Ha röviden össze akarom foglalni a cikket: Hajlik mint a kolbász!
A teljesség igénye nélkül amit érdemes még megnézni: Orbea, Fondriest, Olmo, Author, Pinarello angliru/galileo, Torpado T3200 carbon 105 (ez például eléggé ott van ennyiért), Colnago Arte Sh. 105 (na ez megint elég klafa), Bianchi... szóval én nem feltétlenül rendelnék biciklit külföldrõl.
Ez a vázteszt érdekes... Ha figyelembe veszed, hogy csak hobbiszinten használnám, szerinted tizes skálán mekkora problémát okozna nekem? (csak hogy milyen súllyal számítsam be ezt a döntésemnél
#32129
Posted 2007. February 11. - 12:22
http://port.hu/pls/f...=1&i_where_tv=1
#32130
Posted 2007. February 11. - 11:24
#32131
Posted 2007. February 11. - 11:05

Elég szép masina ez....kerekek mutatósak még montis szemmel is, meg úgy egybe van...kéne..
#32132
Posted 2007. February 11. - 09:54
Nem hagyhato figyelmen kivul, hogy igaz az egyiken Ultegra van de csak 9 sebesseges ami azt jelenti hogy regebi model es annal az uj 10 sebesseges 105 (sokkal) jobb
Ezt kifejtenéd bõvebben, hogy miért sokkal jobb?!
#32133
Posted 2007. February 11. - 09:53
Teljesen hobbykerékpáros vagyok, de kétszer voltam Tirolban hegyet mászni, és bizony végig a 21. sebességemben (a 21-bõl) tekertem fel a Grossgnockler-re, levegõ után kapkodva... szóval puhány vagyok.
A bringa úgy jött elõ, hogy elõször kijelöltem az értékhatárt...utána körülnéztem a neten, és azt tapasztaltam, hogy 1000 euro alatt túl profi dolgokat nem lehet még kapni. Viszont a noname kerékpárokról rémes dolgokat írtak. Így jött ki a Giant, mint már neves, de elviselhetõ árú kerékpár.
Na azért én a Giantet fenntartásokkal kezelném mint "nagy" nevet. Egy régebbi tour számban tesztelték a TCR csúcs modelljét és nagyon csúnyán írtak róla. Ha röviden össze akarom foglalni a cikket: Hajlik mint a kolbász!
A teljesség igénye nélkül amit érdemes még megnézni: Orbea, Fondriest, Olmo, Author, Pinarello angliru/galileo, Torpado T3200 carbon 105 (ez például eléggé ott van ennyiért), Colnago Arte Sh. 105 (na ez megint elég klafa), Bianchi... szóval én nem feltétlenül rendelnék biciklit külföldrõl.
#32134
Posted 2007. February 11. - 08:47
#32135
Posted 2007. February 10. - 22:47
Bocs, elizéltem ahogy lemásoltam õket...
Szóval
http://www.buynet.hu...&cat=157&page=1
és
http://www.fahrrad.d...-2006/3099.html
Nem hagyhato figyelmen kivul, hogy igaz az egyiken Ultegra van de csak 9 sebesseges ami azt jelenti hogy regebi model es annal az uj 10 sebesseges 105 (sokkal) jobb
#32136
Posted 2007. February 10. - 21:32
#32137
Posted 2007. February 10. - 21:25
Így jött ki a Giant, mint már neves, de elviselhetõ árú kerékpár.
Világos. Hát azért van még ebben az ársávban pár neves bicó. pl a pinarello galileo campa mirage-al a bikeexpressben 287ért. de a Biondóban is van pár neves bicó 300e alatt.
#32138
Posted 2007. February 10. - 20:39
A bringa úgy jött elõ, hogy elõször kijelöltem az értékhatárt...
#32139
Posted 2007. February 10. - 20:08
Szerinted miért nem kell?
Hát valahogy úgy értettem, hogy mitha már bicóztál volna(pl mtb) csak most belevágsz az országútiba, ezért gondoltam elég a 2 tányér. Meg aztán ha kezdõ lennél bicózás terén(ahogy én is egy éve, és még most is) lehet akkor is elég a 2. Legalábbis én az 1 év bicózás(5e km) alatt sehol nem éresztem szükségét 39-26nál könnyebb áttételnek(persze lehet az 5001edik kmnél belefutok egy hegybe ahol kellene, mert ugye 5e km nem ad elég tapasztalatot). De volt errõl már régebben itt beszélgetés és valaki mondta hogy olyan helyen lakik ahol jól jön a 3 tányér.
És mindenképp e két bicó közül szeretnél választani?
#32140
Posted 2007. February 10. - 19:41
Szóval
http://www.buynet.hu...&cat=157&page=1
és
http://www.fahrrad.d...-2006/3099.html
Ami vicces még, hogy az 1.0 1400 euroról van leértékelve 900-ra Németországban, míg pl. Ausztriában továbbra is 1400. Ezzel az árral nézve már 355 000 Ft-nál tartunk szállítás nélkül... csak jobb ennyiért, mint az 1
A három lánctányérról eddig azt hittem, jobb nekem, nem vagyok túl erõs ember, a térdem se bírja a strapát, gondoltam jobb, ha tudok variálni/pörgõsebben menni. Szerinted miért nem kell?
Köszi!

Sign In
Create Account

Back to top






