Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32101
Írta 2007. február 14. - 15:53
A szingó teljes eltûnésének egyetlen akadálya a karbonkerék, ugyanis ezek túlnyomó többsége szingós (mivel ezidáig nem lehet peremes karbonfelnit gyártani), ami meg nem az, annak a felnijének a fele alu, s így tömegben ott van ahol az alufelnisek, szóval nicns nagyon értelme karbon(-alu) peremes kereket gyártani. A szingónak amatõr szinten nem sok értelme van, legfeljebb idõfutam (abban is inkább csak hegyi). Viszont a profiknál egy hegyi etapnál számít az a 40-50 dkg egy kerékszetten (használható karbon szingósak 1000-1100 gr., alu peremesek 1400-1600 gr.).
#32102
Írta 2007. február 14. - 12:34
hanem ott áll az út szélén megfürödve.
Hát ja, én pl ezért nem vennék (peremes)szingót. Mert mit csináljak mondjuk otthonról 50kmre ahol még a madár se jár? Max azt lehetne, hogy viszek egy egész tartalék gumit, de azt meg hova rakjam? Meg aztán akkor annyi a súlyelõnynek.
Egyébként mintha tavaly is bukott volna hegyrõl lefele a giron, mert Sipi szerint a fékezéstõl felmelegedett a kerék és elengdett a szingóragasztása, és lefordúlt a gumi. Meg más is mondta hogy tavaly egy triatlon verseny után az edzõ akinek a versenyzõje bukott a szingó lefordulása miatt, mondta hogy benne van a pakliban. Meg mintha lenne, nem is kevés kerék(pl Valverde,di luca, stb is ment Borával) a protour versenyeken amik szingósak. Szóval szerintem van a profiknál még nem kevés szingó. Persze lehet ti jobban értesûltek vagytok, csak mintha a TV mást mutatna:)
#32103
Írta 2007. február 14. - 10:26
Valóban ezt a kis apróságotés van még egy eddig nem említett elõnye a szingónak - a legkönnyebb kereket így építheted.
#32104
Írta 2007. február 14. - 10:15
Engem a RideBike-ban nagyon csúnyán lebeszéltek a szingóról, illetve nagyon sok helyen olvastam, hogy még a profik is egyre gyakrabban használnak belsõs rendszert, a szingó körülményes üzemeltetése miatt.
Valahogy az az érzésem, hogy az említett "szakember" a RideBikeban csak anekdótákban hallott szingóról, és valójában fingja sincs arról, hogy mi az. Érdemsesebb lenne olyan boltban faggatóznod, ahol olyan emberek dolgoznak, akik már ültek országúti bringán. Ilyen például a Bringavilág, keresd Hegyes Janit, vagy Bogár Gábort!
Ez a profik is egyre gyakrabban használnak belsõs rendszert annyira igaz, hogy az utóbbi évtizedben már alig van valaki, aki szingóval megy. Ez is fõleg a Tufo-nak köszönhetõ, aki a peremes szingóival visszahozta a rendszert a köztudatba.
Példaként hoznám a Michelin, aki mátr évek óta nem is gyárt szingót. Említetted még a Contit, nekik még van, de ha jól tudom itthon nem lehet beszerezni. Az utóbbi években a Vittoriáról sem hallottam sokat, pedig nekik van a legszélesebb választékuk szingókból, és mellesleg szerintem a legjobb szingók a piacon. Itthon kb van a Tufo és kész.
Ha maradsz a peremesnél, akkor viszont a legtöbb márka a rendelkezésedre áll, és arra is felrakhatod a peremes szingót.
Ja, és van még egy eddig nem említett elõnye a szingónak - a legkönnyebb kereket így építheted. Igaz az említett Gipiemme kerék nem tartozik az igazán könnyû darabok közé, de mondjuk egy Mavic Heliummal...
#32105
Írta 2007. február 14. - 09:39
A peremes szingónak egy nagy baja van, a szingó "rész" :-), ha a ragasztó foyladék valmilyen oknál fogva nem bírja a lyukat tömíteni, akkor a rider nagyon meg van lõve, mert nemcsak hogy foltozó ca.50 Ft, vagy legfeljebb a belsõ 600-1200Ft helyett dobhat el min.5e Ft-t, hanem ott áll az út szélén megfürödve. Elõnye amit írtak meg a jó úttartás és lassabban kopik, mint a hasonló tömegben lévõ peremes kombó külsõje.
A versenygumik biztosan nem bírnak el 9e km-t (de még a normál sem: 5-6e km a max.), minél könnyebb, annál kevesebbet, egy peremesnél, ha 200 gr. körül/vagy alatt van a max 3e km, de inkább kevesebb. A szingóknál lehet többet bírnak valamivel, de itt meg ami nagyon könnyû (pld. néhány éve gyártott a Tufo 100 gr.-os szingót!!), azt pályára gyártják, nincs pld. egyáltalán defektvédelme és 20e Ft körüli értékben van.
#32106
Írta 2007. február 14. - 09:22
Becsípõdéses defekt meg kis gyakorlással elkerülhetõ.
#32107
Írta 2007. február 14. - 01:14
Azt sajnos nem hiszem, hogy én lennék túl erõs a Veloce-hoz, inkább a probléma abban lehet, hogy az enyém még 2002-es. Bár nem tudom, hogy mennyit változott a Veloce 2002 és 2006 között, mert az új rendszer ugye a 2007-esben jelent meg.
Az nagyon jó hír, hogy a 716-ost használja vki, és nincs vele problémája (gondolom írtad volna, ha lenne). Azt azért sejtettem, hogy peremes szingónál így megy a dolog, de rendes ragasztott szingónál mi a helyzet le lehet szedni a gumit a felni károsodása nélkül? A peremes szingó gyakorlatilag csak abban jobb a sima belsõs rendszertõl, hogy nem kapsz becsípõdéses defektet, illetve, hogy a belsõ súlyával könnyebb? Esetleg a ragasztott szingóval járó magasabb nyomás érték is elérhetõ? Milyen mértékben engedi a nyomást, naponta kell nyomást állítani, vagy ugyanolyan jól tartja, mint a belsõs/ragasztott szingós rendszerek?
Remélem nem kérdezek túl sokat, ha igen akkor bocs.
#32108
Írta 2007. február 13. - 22:48
Hmmm. Ez érdekes, és egész logikusnak is hangzik. Az én esetemet is jobban magyarázza, hiszen valószínûbb, hogy nem a 6061 T6 alu váz hajlik, hanem a Veloce hajtómû. A Campa ugye nem épp a szupermerev hajtómûveirõl híres.
Amit potty a gumikról írt az nagyon érdekes, és új a számomra, bár ez is nagyon logikusan hangzik. Ez pedig felvet egy új kérdést, amit tudom, hogy már itt is, és másutt is megbeszéltetek, nevezetesen szingó vagy nem szingó. Az én kérdésem azonban egész pontosan a karbantarthatóságra vonatkozik. Engem a RideBike-ban nagyon csúnyán lebeszéltek a szingóról, illetve nagyon sok helyen olvastam, hogy még a profik is egyre gyakrabban használnak belsõs rendszert, a szingó körülményes üzemeltetése miatt. Például mi történik, ha defektes lesz a szingóm, vagy elkopik, akkor az felnivel együtt kuka, vagy a felnirõl le lehet vágni valahogy, és újat ragasztani.
Õszintén szólva a kérdés nagyon konkrét mert fontolgatom az átállást szingóra. Mivel én nem túl sokat tekerek (kb. 2500-3000 km/év) bátrabban használnék kevésbé tartós alkatrészeket (pl. verseny gumik), hiszen még ezek is 2-3 évig húznák nálam, és nagyon sokat emelhetnek a tekerés élvezet értékén (ami nálam a fõ szempont).
A kiszemelt jelenleg egy Gipiemme Techno 716 szingós kerékszett, vmi Michelin vagy Continental verseny gumival. Konkrétan errõl az elrendezésrõl mi a véleményetek?
Köszönöm a sok hasznos véleményt és hozzászólást.
1. Nekem is Veloce hajtõmûvem van és azt nem merném mondani, hogy nem elég merev! (2006-os) Vagy te vagy túl erõs
2. Nekem is 716-os kerékszettem van, csak peremes. Én peremes szingót használok (Tufo) és nagyon bevállt! A defekt csak annyi, hogy leszeded a gumit és felteszel egy másikat. Természetesen a felnit nem kell kidobni, csak új gumit kell rá rakni!
#32109
Írta 2007. február 13. - 22:27
Mivel én nem túl sokat tekerek (kb. 2500-3000 km/év) bátrabban használnék kevésbé tartós alkatrészeket (pl. verseny gumik), hiszen még ezek is 2-3 évig húznák nálam
Hát ez azért nem valószínû. 2-3 év alatt 5-9ekmet mész, ezt egy versenygumi tuti nem bírná,sõt a 9eret csak valami tuti edzõgumi bírná. Bár sokmindentõl függ, súlyod, sebesség, stb. Meg aztán a peremeset meg tudod cserélni félidõben. Persze ha 50 kiló vagy és kíméletesen használsz egy jó(márkás,drága) peremes gumit akkor lehet elmegy 9-10eret, de nem hinném, legalábbis az eddigi tapasztalataim alapján.
#32110
Írta 2007. február 13. - 22:05
Amit potty a gumikról írt az nagyon érdekes, és új a számomra, bár ez is nagyon logikusan hangzik. Ez pedig felvet egy új kérdést, amit tudom, hogy már itt is, és másutt is megbeszéltetek, nevezetesen szingó vagy nem szingó. Az én kérdésem azonban egész pontosan a karbantarthatóságra vonatkozik. Engem a RideBike-ban nagyon csúnyán lebeszéltek a szingóról, illetve nagyon sok helyen olvastam, hogy még a profik is egyre gyakrabban használnak belsõs rendszert, a szingó körülményes üzemeltetése miatt. Például mi történik, ha defektes lesz a szingóm, vagy elkopik, akkor az felnivel együtt kuka, vagy a felnirõl le lehet vágni valahogy, és újat ragasztani.
Õszintén szólva a kérdés nagyon konkrét mert fontolgatom az átállást szingóra. Mivel én nem túl sokat tekerek (kb. 2500-3000 km/év) bátrabban használnék kevésbé tartós alkatrészeket (pl. verseny gumik), hiszen még ezek is 2-3 évig húznák nálam, és nagyon sokat emelhetnek a tekerés élvezet értékén (ami nálam a fõ szempont).
A kiszemelt jelenleg egy Gipiemme Techno 716 szingós kerékszett, vmi Michelin vagy Continental verseny gumival. Konkrétan errõl az elrendezésrõl mi a véleményetek?
Köszönöm a sok hasznos véleményt és hozzászólást.
#32111
Írta 2007. február 13. - 21:47
#32112
Írta 2007. február 13. - 10:47
#32113
Írta 2007. február 13. - 09:02
#32114
Írta 2007. február 12. - 22:28
Nem fog menni
Kanti fékkar vagy LX, ami állítható, hogy mennyi bowdent húzzon!
Bár szerintem egy 3 ujjas kanti fékkarral jobban jársz.
Ezek szerint egyenes kormányos lesz a Mali?
Köszönöm a segítséget!
Valszeg valami egyenes kormányra való outi fékkar lesz a vége. Amire nekem kell, arra jobb az egyenes kormány!
#32115
Írta 2007. február 12. - 10:12
A Shimano agyakat jobb kerülni, és a kerekeiket is, a legrosszabbak közé tartoznak, bár volt egy-két év amikor jobbfutású és szép agyakat gyártottak (2000-2003 körül).
#32116
Írta 2007. február 11. - 21:39
Egy valamit kihagytam a kérdésbõl. Nagysebeséggel ereszkedéskor mennyire zavaró egy túlságosan rugalmas váz, kerék, villa kombináció, és melyik mennyire fontos a háromból? Kiváncsi vagyok a ti tapasztalatotokra.
#32117
Írta 2007. február 11. - 21:29
Giant honlapja
Az lánc beleérése az elsõ átdobóba tényleg elég idegesítõ. Sajnos ezt tapasztalatból tudom, ugyanis a Giant OCR-mnél ez rendszeresen elõfordul, még igen kis erõhatásoknál is (értsd: nem csak sprintnél, vagy 20%-os mászásnál).
#32118
Írta 2007. február 11. - 20:50
#32119
Írta 2007. február 11. - 20:46
A regi 9-es Ultegra hajtomu is szebb, mint az uj 105 - szerintem.
Amugy az arkulonbseget az uj 105 uj ultegra (azaz a 10 seb szettek kozott ertettem).
#32120
Írta 2007. február 11. - 20:39
abbol a szempontbol lehet kenyelmesebb, hogy nem vered be magad a felsocsobe
ha egy vaz sokat hajlik nagy terheles alatt a lanc bele-bele er az elso valtoba ami nagyon idegesito.
meg egy merev vaz (tenyleg) erezhetoen jobban reagal a pedalozasra. Nem tudom hol kezdodik a hobbi kategoria, de azert a merev vaz igenye nem csak rongyrazas...szerintem

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





