Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#32101
Írta 2007. február 14. - 09:22

Becsípõdéses defekt meg kis gyakorlással elkerülhetõ.
#32102
Írta 2007. február 14. - 01:14

Azt sajnos nem hiszem, hogy én lennék túl erõs a Veloce-hoz, inkább a probléma abban lehet, hogy az enyém még 2002-es. Bár nem tudom, hogy mennyit változott a Veloce 2002 és 2006 között, mert az új rendszer ugye a 2007-esben jelent meg.
Az nagyon jó hír, hogy a 716-ost használja vki, és nincs vele problémája (gondolom írtad volna, ha lenne). Azt azért sejtettem, hogy peremes szingónál így megy a dolog, de rendes ragasztott szingónál mi a helyzet le lehet szedni a gumit a felni károsodása nélkül? A peremes szingó gyakorlatilag csak abban jobb a sima belsõs rendszertõl, hogy nem kapsz becsípõdéses defektet, illetve, hogy a belsõ súlyával könnyebb? Esetleg a ragasztott szingóval járó magasabb nyomás érték is elérhetõ? Milyen mértékben engedi a nyomást, naponta kell nyomást állítani, vagy ugyanolyan jól tartja, mint a belsõs/ragasztott szingós rendszerek?
Remélem nem kérdezek túl sokat, ha igen akkor bocs.

#32103
Írta 2007. február 13. - 22:48

Hmmm. Ez érdekes, és egész logikusnak is hangzik. Az én esetemet is jobban magyarázza, hiszen valószínûbb, hogy nem a 6061 T6 alu váz hajlik, hanem a Veloce hajtómû. A Campa ugye nem épp a szupermerev hajtómûveirõl híres.
Amit potty a gumikról írt az nagyon érdekes, és új a számomra, bár ez is nagyon logikusan hangzik. Ez pedig felvet egy új kérdést, amit tudom, hogy már itt is, és másutt is megbeszéltetek, nevezetesen szingó vagy nem szingó. Az én kérdésem azonban egész pontosan a karbantarthatóságra vonatkozik. Engem a RideBike-ban nagyon csúnyán lebeszéltek a szingóról, illetve nagyon sok helyen olvastam, hogy még a profik is egyre gyakrabban használnak belsõs rendszert, a szingó körülményes üzemeltetése miatt. Például mi történik, ha defektes lesz a szingóm, vagy elkopik, akkor az felnivel együtt kuka, vagy a felnirõl le lehet vágni valahogy, és újat ragasztani.
Õszintén szólva a kérdés nagyon konkrét mert fontolgatom az átállást szingóra. Mivel én nem túl sokat tekerek (kb. 2500-3000 km/év) bátrabban használnék kevésbé tartós alkatrészeket (pl. verseny gumik), hiszen még ezek is 2-3 évig húznák nálam, és nagyon sokat emelhetnek a tekerés élvezet értékén (ami nálam a fõ szempont).
A kiszemelt jelenleg egy Gipiemme Techno 716 szingós kerékszett, vmi Michelin vagy Continental verseny gumival. Konkrétan errõl az elrendezésrõl mi a véleményetek?
Köszönöm a sok hasznos véleményt és hozzászólást.
1. Nekem is Veloce hajtõmûvem van és azt nem merném mondani, hogy nem elég merev! (2006-os) Vagy te vagy túl erõs

2. Nekem is 716-os kerékszettem van, csak peremes. Én peremes szingót használok (Tufo) és nagyon bevállt! A defekt csak annyi, hogy leszeded a gumit és felteszel egy másikat. Természetesen a felnit nem kell kidobni, csak új gumit kell rá rakni!

#32104
Írta 2007. február 13. - 22:27

Mivel én nem túl sokat tekerek (kb. 2500-3000 km/év) bátrabban használnék kevésbé tartós alkatrészeket (pl. verseny gumik), hiszen még ezek is 2-3 évig húznák nálam
Hát ez azért nem valószínû. 2-3 év alatt 5-9ekmet mész, ezt egy versenygumi tuti nem bírná,sõt a 9eret csak valami tuti edzõgumi bírná. Bár sokmindentõl függ, súlyod, sebesség, stb. Meg aztán a peremeset meg tudod cserélni félidõben. Persze ha 50 kiló vagy és kíméletesen használsz egy jó(márkás,drága) peremes gumit akkor lehet elmegy 9-10eret, de nem hinném, legalábbis az eddigi tapasztalataim alapján.
#32105
Írta 2007. február 13. - 22:05


Amit potty a gumikról írt az nagyon érdekes, és új a számomra, bár ez is nagyon logikusan hangzik. Ez pedig felvet egy új kérdést, amit tudom, hogy már itt is, és másutt is megbeszéltetek, nevezetesen szingó vagy nem szingó. Az én kérdésem azonban egész pontosan a karbantarthatóságra vonatkozik. Engem a RideBike-ban nagyon csúnyán lebeszéltek a szingóról, illetve nagyon sok helyen olvastam, hogy még a profik is egyre gyakrabban használnak belsõs rendszert, a szingó körülményes üzemeltetése miatt. Például mi történik, ha defektes lesz a szingóm, vagy elkopik, akkor az felnivel együtt kuka, vagy a felnirõl le lehet vágni valahogy, és újat ragasztani.
Õszintén szólva a kérdés nagyon konkrét mert fontolgatom az átállást szingóra. Mivel én nem túl sokat tekerek (kb. 2500-3000 km/év) bátrabban használnék kevésbé tartós alkatrészeket (pl. verseny gumik), hiszen még ezek is 2-3 évig húznák nálam, és nagyon sokat emelhetnek a tekerés élvezet értékén (ami nálam a fõ szempont).
A kiszemelt jelenleg egy Gipiemme Techno 716 szingós kerékszett, vmi Michelin vagy Continental verseny gumival. Konkrétan errõl az elrendezésrõl mi a véleményetek?
Köszönöm a sok hasznos véleményt és hozzászólást.
#32106
Írta 2007. február 13. - 21:47

#32107
Írta 2007. február 13. - 10:47

#32108
Írta 2007. február 13. - 09:02

#32109
Írta 2007. február 12. - 22:28

Nem fog menni
Kanti fékkar vagy LX, ami állítható, hogy mennyi bowdent húzzon!
Bár szerintem egy 3 ujjas kanti fékkarral jobban jársz.
Ezek szerint egyenes kormányos lesz a Mali?
Köszönöm a segítséget!
Valszeg valami egyenes kormányra való outi fékkar lesz a vége. Amire nekem kell, arra jobb az egyenes kormány!
#32110
Írta 2007. február 12. - 10:12

A Shimano agyakat jobb kerülni, és a kerekeiket is, a legrosszabbak közé tartoznak, bár volt egy-két év amikor jobbfutású és szép agyakat gyártottak (2000-2003 körül).
#32111
Írta 2007. február 11. - 21:39

Egy valamit kihagytam a kérdésbõl. Nagysebeséggel ereszkedéskor mennyire zavaró egy túlságosan rugalmas váz, kerék, villa kombináció, és melyik mennyire fontos a háromból? Kiváncsi vagyok a ti tapasztalatotokra.
#32112
Írta 2007. február 11. - 21:29

Giant honlapja
Az lánc beleérése az elsõ átdobóba tényleg elég idegesítõ. Sajnos ezt tapasztalatból tudom, ugyanis a Giant OCR-mnél ez rendszeresen elõfordul, még igen kis erõhatásoknál is (értsd: nem csak sprintnél, vagy 20%-os mászásnál).
#32113
Írta 2007. február 11. - 20:50


#32114
Írta 2007. február 11. - 20:46

A regi 9-es Ultegra hajtomu is szebb, mint az uj 105 - szerintem.
Amugy az arkulonbseget az uj 105 uj ultegra (azaz a 10 seb szettek kozott ertettem).
#32115
Írta 2007. február 11. - 20:39

abbol a szempontbol lehet kenyelmesebb, hogy nem vered be magad a felsocsobe

ha egy vaz sokat hajlik nagy terheles alatt a lanc bele-bele er az elso valtoba ami nagyon idegesito.
meg egy merev vaz (tenyleg) erezhetoen jobban reagal a pedalozasra. Nem tudom hol kezdodik a hobbi kategoria, de azert a merev vaz igenye nem csak rongyrazas...szerintem
#32116
Írta 2007. február 11. - 20:31

Lehet, hogy nem a legjobb helyen érdeklõdöm, de ha már így szóbakerült a vázmerevség, akkor rákérdezek.
Szerintetek teljesítmény szempontjából (valójában) mennyire számít a vázemerevség? Ezen oldal szerint (és a német tour magazin tesztje szerint is, amit most hirtelen nem találok) az alkatrészek és a váz hajlásából származó teljesítmény veszteség olyan alacsony (kb. 5%), hogy hiába nyernek itt a gyártók akár 100%-ot is a teljes teljesítmény szempontjából még mindig elhanyagolható egy hobbista számára.
Másik szempont szokott lenni a kényelem. Itt általában megegyeznek a vélemények abban, hogy a gyémánt alakú (két háromszögbõl álló) vázak annyira merevek a függõleges síkban, hogy a többi alkatrész (gumi, kerék) rugalmasságához képest elhanyagolható a váz rugalmassága. Egyetlen dolog amit meg szoktak említeni az, hogy a hosszabb nyeregcsõ nyújthat bizonyos extra kényelmet. (Részben ezért találta ki a Giant 15 éve a Compact Road geometriát.)
Szóval nagyon kiváncsi lennék, hogy a ti tapasztalataitok mennyire támasztják alá, az "elméletet".
#32117
Írta 2007. február 11. - 20:19

105 - akkor mar inkabb Ultegra, szebbek a fekek es a hajtomu es alig dragabb egy (20e talan).
Te inkabb vennel egy regi tipusu Ultegrat mint egy uj 105-ot?
es en a regi tipusnal arrol beszelek aminek olyan alakja van mint a Tiagranak, az uj tipus sokkal kenyelmesebb marmint a markolat
uj 105 : http://cgi.ebay.com/...bayphotohosting
regi Ultegra:http://cgi.ebay.com/...bayphotohosting
#32118
Írta 2007. február 11. - 17:40

Vagy a szin, ha egyszer Spanyolorszagban lehet sarga szinu Specialized allez elite vazat kapni, akkor itthon miert nem?
Mindig felidegesitem magam a magyar viszonyokon es a nagykerek kicsinyessegen.
#32119
Írta 2007. február 11. - 17:33

Annak idejen en is Giant vazat szerettem volna - a magyar forgalmazotol erdeklodtem, hogy tudnak-e hozni karbon hatso villas alu TCR-t. Nem voltak hajlandok - igy aztan nem veszek toluk se most se a jovoben semmit, nem hogy vazat. Kulfoldon jo nagy valasztek van Giant-bol. (Sajnos ez az osszes magyar forgalmazoval igy van - a Biondo kivetel ez alol, ok viszont dragak).
OCR alap - szerintem egy talicska, csomagtartoszemek meg minden, nem igazan orszaguti ("versenybicikli"), max az elnevezese.
A gyartok a vazaikat evente uj szeriakkal latjak el - nem biztos, hogy a mai TCR-re igaz az, amit valamikor leirtak. Sot.
105 - akkor mar inkabb Ultegra, szebbek a fekek es a hajtomu es alig dragabb egy (20e talan).
#32120
Írta 2007. február 11. - 15:52

Az uj 105 fekvaltokar ugyanugy nez ki mint az uj Ultegra es ugyanannyit tud. Szinte az egyetlen kulonbseg, hogy a 105 nehezebb.Ezt kifejtenéd bõvebben, hogy miért sokkal jobb?!
Az uj 105 hatso valtoja 10 sebesseges a regebbi 9 sebesseges modellekkel szemben. Sokat fejlesztettek ergonomiailag. Sokkal-sokkal kenyelmesebb a fekvaltokar.
Az uj 105, Ultegra, stb hajtokar-kozepresz hollowtech-es ami megintcsak sokkal-sokkal jobb mint a "regebbi" octalinkes megoldas.
stb, stb... remelem ennyi eleg