Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34343 hozzászólás a témában

#32061
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Ivory: hát ha ilyen szinten mozgott az eladói ajánlás, akkor tényleg nagyon igénytelenek... azt hittem, hogy valami felsõkategórás versenygumira fájt a fogad, mert az csak esetileg fordul elõ nálunk. Egyébként ha jó cuccokat keresel, ne oda menj, hanem: Bringavilág, Nella, Probike, Vár, Biondo, esetleg elõfordul még ilyen holmi olcsón a Zöldpontba is...

#32062
ivory

ivory

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
A RideBike-ban a középkorú szerelõvel beszéltem, és nekem is elég határozott meggyõzõdésem, hogy ért az országútikhoz. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a vevõhöz is ért. :(

Egyébként a "levesszük a polcról az olcsót aztán jónapot" megoldásról volt szó, szerintem. Mondjuk tény, hogy nem tervezett külsõ csere volt, hanem a 3 hetes Hutchinson-omban robbant fel a belsõ 7 bár nyomáson a Gellért hegy tetején áprilisban (a külsõ is kirepedt). Ezért kérdeztem a csávót, hogy mi lenne, ha most egy füst alatt feltennénk vmi jobbat elõre, hátra; esetleg peremes szingót. Erre õ lebeszélt, hogy nem kell az nekem, itt van ez a 3 ezres túragumi, jó lesz az.

#32063
Zed

Zed

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.693 hozzászólás

ivory: nem tudom melyikkel beszéltél a Récseiben, de van ott egy középkorú fazon, aki minden látszat ellenére ért a kerékpárhoz. Valószínûleg azért beszéltek le a drágábbról, mert a nagyker egyszerûen nem hozná be nekik sem, én már számtalanszor jártam így (még elõrefizetéssel sem!).


Ja, Tufo csak két nagykerben van, csak el kellett volna menni érte...
Ausztria, Kenguruk földje!

#32064
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Vagy inkább rábeszélni szokták az embereket arra, ami van raktáron és nem kell nekik beszerezni.;)

#32065
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
ivory: nem tudom melyikkel beszéltél a Récseiben, de van ott egy középkorú fazon, aki minden látszat ellenére ért a kerékpárhoz. Valószínûleg azért beszéltek le a drágábbról, mert a nagyker egyszerûen nem hozná be nekik sem, én már számtalanszor jártam így (még elõrefizetéssel sem!). EGyébként meg máshol is elõfordul, hogy nem a legdrágábbat ajánlják neked, mert tisztában vannak hogy pld. neked nem éri meg, vagy nem jobb annyival, hoy dupla áron legyen, stb... PErsze ha nagyon akarod végül is be tudod szerezni akármit is (e-buy stb.).

#32066
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A Tufót sokan dicsérik, többek között a defektállósága miatt. Nem csupán mázli ha nem kapsz defektet (de ez a futásidõ elõrehaladtával változni fog, minél jobban kopik, annál inkább esélyes defektre). EGyszerûen sokkal vastagabb a futófelület gumija, mint a hasonló tömegû sima peremeseknél.
A legbiztosabb megoldás tényleg a belsõcsere, mert a frissen foltozott belsõ ha esõbe kerül ereszteni fog, aztán lehet szelepes is meg túl nagy lyuk rajta, amit nem lehet befoltozni.

#32067
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 hozzászólás
Mondjuk, ha javasolhatok valamit, szerintem ne szingós kereket vegyél! A peremesre sok a variációs lehetõség és még peremes szingót is rakhatsz rá...

#32068
ivory

ivory

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Köszönöm mégegyszer a sok hasznos véleményt. Máris sokkal használhatóbb konstrukciónak látom a szingót akár hétköznapokra is, mint korábban. Kicsit úgy érzem magam, mint amikor elhittem, hogy az országútival nem csak tükörsima aszfalton lehet menni. :)
Az mondjuk meglehetõsen nevetséges, hogy otthon nem lehet kapni csak 1 féle szingós külsõt, de már kezdem megszokni, hogy kis hazánkban ez már csak így megy.

Egyébként a Récseiben lévõ RideBike-ban beszélt le a szingóról a szervízes, pedig õ meglehetõsen hozzáértõnek tûnt (hozzáteszem akkor). Kár, hogy most kiderült, hogy õ sem volt képes megérteni, hogy nem mindenkinek a legolcsóbb konstrukció a legjobb. :(

#32069
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 hozzászólás
Én mindíg viszek magammal egy pótkülsõt, és ha defektet kapok lecserélem!
Bár mióta Tufot használok még nem kaptam!? (Lehet, hogy csak mázli)

A Gipiemme 716-os kerékrõ csak jókat tudok mondani, bár tényényleg nehéz kicsit, ne nekem nem baj, mert kb. 95 kg vagyok és el kell bírnia...

#32070
Katanga

Katanga

    vendég

  • fórumtag
  • 65 hozzászólás
Igen, én is úgy látom, hogy kb 360 - 380 Euro+postaköltség mindegyik. A Mavic mellett talán az szól, hogy van valamiféle forgalmazója itthon is. Ha esetleg valami alkatrész kell hozzá, talán be tudják szerezni.

#32071
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
A fulcrum 3-as kb. egy árban van a mavic ksyrium elite-el. A fulcrum a katalógusban könnyebb, ha most kéne döntenem meggondolnám nagyon melyik legyen.

#32072
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
Ne haragudj, de had döntse el már mindenki maga hogy neki melyek a fontos szempontok. Én például teljesen amatõr, de még annál is amatõrebb vagyok, de nagyon szeretem, ha lejtõn lefelé nem nyeklik nyaklik alattam a hátsó kerék a nem túl nyerõ gumi miatt.

#32073
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
A szingókhoz/peremes szingókhoz:
Pénteken volt egy beszélgetés Lengyel Tomival és többekközt ez a téma is szóba került egy kicsit. Õ azt mondta, hogy legjobban a szingót szereti, ha jól fel van ragasztva.
A lötyi a kis szúrásos lukakat tudja csak tömíteni, ha nagy vágás van, azzal nekem még soha nem bírt el. Viszont simán mentem már 2-3 baron lukas szingóval 50km-t hazáig, megoldható, sokkal jobban mint peremes gumival keréksérülés nélkül. Egyébbként ha egy üvegszilánk kivágja a papírvékony versenygumit hosszan, hiába van nálad ragasztó azzal nem tudsz hazamenni + a külsõnek akkor is kuka.

#32074
Katanga

Katanga

    vendég

  • fórumtag
  • 65 hozzászólás
Most egy gyári Specialized kereket használok, a legalapabb típus, mivel egy Allez compé volt, és hát elmegy, de nem az az igazi jó és könnyû kerék. ezért gondoltam a Fulcrumra. A Mavicból ami igazán jó az szinte megfizethetetlen, a Shimanoról meg lebeszéltek.

#32075
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás

Van-e valakinek tapasztalata a Fulcrum kerekekkel? Nem a csúcskategória, hanem valamelyik megfizethetõbb középsõ, 3-as, vagy 5-ös.


Tapasztalatom nincsa róla, de olyat hallottam, hogy a Fulcrum a Campa leánycége és "nagyon hasonló" (értsd:koppra ugyanaz) technológiai megoldásokat vonultatnak fel, csak egy kissé olcsóbban adják.

#32076
Katanga

Katanga

    vendég

  • fórumtag
  • 65 hozzászólás
Van-e valakinek tapasztalata a Fulcrum kerekekkel? Nem a csúcskategória, hanem valamelyik megfizethetõbb középsõ, 3-as, vagy 5-ös.

#32077
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
még mindig a szingóról: abban van valami, hogyha sokat fékezgetnek, akkor felforrósodhat a felni és vele a ragasztó is és elengedi a szingót, de az még így is eléggé stabilan feszül a felnin, szóval lefordulni csak kanyarban és erõs fékezésnél tud (persze ez elég). De azért valószínû, hogy nem ragasztották fel elég gondosan, elég ragasztóval (ugyanis ezen is spórolni vélnek grammokat) akinél lefordul egy átlagos versenyen.
A szingó teljes eltûnésének egyetlen akadálya a karbonkerék, ugyanis ezek túlnyomó többsége szingós (mivel ezidáig nem lehet peremes karbonfelnit gyártani), ami meg nem az, annak a felnijének a fele alu, s így tömegben ott van ahol az alufelnisek, szóval nicns nagyon értelme karbon(-alu) peremes kereket gyártani. A szingónak amatõr szinten nem sok értelme van, legfeljebb idõfutam (abban is inkább csak hegyi). Viszont a profiknál egy hegyi etapnál számít az a 40-50 dkg egy kerékszetten (használható karbon szingósak 1000-1100 gr., alu peremesek 1400-1600 gr.).

#32078
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

hanem ott áll az út szélén megfürödve.


Hát ja, én pl ezért nem vennék (peremes)szingót. Mert mit csináljak mondjuk otthonról 50kmre ahol még a madár se jár? Max azt lehetne, hogy viszek egy egész tartalék gumit, de azt meg hova rakjam? Meg aztán akkor annyi a súlyelõnynek.:) Vagy ezek a (peremes)szingó foltozók jók annyira hogy a leggyakoribb defekteket megjavítsák?


Egyébként mintha tavaly is bukott volna hegyrõl lefele a giron, mert Sipi szerint a fékezéstõl felmelegedett a kerék és elengdett a szingóragasztása, és lefordúlt a gumi. Meg más is mondta hogy tavaly egy triatlon verseny után az edzõ akinek a versenyzõje bukott a szingó lefordulása miatt, mondta hogy benne van a pakliban. Meg mintha lenne, nem is kevés kerék(pl Valverde,di luca, stb is ment Borával) a protour versenyeken amik szingósak. Szóval szerintem van a profiknál még nem kevés szingó. Persze lehet ti jobban értesûltek vagytok, csak mintha a TV mást mutatna:)

#32079
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

és van még egy eddig nem említett elõnye a szingónak - a legkönnyebb kereket így építheted.

Valóban ezt a kis apróságot :) kifelejtettem a felsorolásból :icon_redf


#32080
Zed

Zed

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.693 hozzászólás

Engem a RideBike-ban nagyon csúnyán lebeszéltek a szingóról, illetve nagyon sok helyen olvastam, hogy még a profik is egyre gyakrabban használnak belsõs rendszert, a szingó körülményes üzemeltetése miatt.


Valahogy az az érzésem, hogy az említett "szakember" a RideBikeban csak anekdótákban hallott szingóról, és valójában fingja sincs arról, hogy mi az. Érdemsesebb lenne olyan boltban faggatóznod, ahol olyan emberek dolgoznak, akik már ültek országúti bringán. Ilyen például a Bringavilág, keresd Hegyes Janit, vagy Bogár Gábort!
Ez a profik is egyre gyakrabban használnak belsõs rendszert annyira igaz, hogy az utóbbi évtizedben már alig van valaki, aki szingóval megy. Ez is fõleg a Tufo-nak köszönhetõ, aki a peremes szingóival visszahozta a rendszert a köztudatba.
Példaként hoznám a Michelin, aki mátr évek óta nem is gyárt szingót. Említetted még a Contit, nekik még van, de ha jól tudom itthon nem lehet beszerezni. Az utóbbi években a Vittoriáról sem hallottam sokat, pedig nekik van a legszélesebb választékuk szingókból, és mellesleg szerintem a legjobb szingók a piacon. Itthon kb van a Tufo és kész.
Ha maradsz a peremesnél, akkor viszont a legtöbb márka a rendelkezésedre áll, és arra is felrakhatod a peremes szingót.
Ja, és van még egy eddig nem említett elõnye a szingónak - a legkönnyebb kereket így építheted. Igaz az említett Gipiemme kerék nem tartozik az igazán könnyû darabok közé, de mondjuk egy Mavic Heliummal...
Ausztria, Kenguruk földje!