Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32061
Írta 2007. február 16. - 09:20
#32062
Írta 2007. február 15. - 19:57
Egyébként a "levesszük a polcról az olcsót aztán jónapot" megoldásról volt szó, szerintem. Mondjuk tény, hogy nem tervezett külsõ csere volt, hanem a 3 hetes Hutchinson-omban robbant fel a belsõ 7 bár nyomáson a Gellért hegy tetején áprilisban (a külsõ is kirepedt). Ezért kérdeztem a csávót, hogy mi lenne, ha most egy füst alatt feltennénk vmi jobbat elõre, hátra; esetleg peremes szingót. Erre õ lebeszélt, hogy nem kell az nekem, itt van ez a 3 ezres túragumi, jó lesz az.
#32063
Írta 2007. február 15. - 11:08
ivory: nem tudom melyikkel beszéltél a Récseiben, de van ott egy középkorú fazon, aki minden látszat ellenére ért a kerékpárhoz. Valószínûleg azért beszéltek le a drágábbról, mert a nagyker egyszerûen nem hozná be nekik sem, én már számtalanszor jártam így (még elõrefizetéssel sem!).
Ja, Tufo csak két nagykerben van, csak el kellett volna menni érte...
#32064
Írta 2007. február 15. - 10:32
#32065
Írta 2007. február 15. - 10:21
#32066
Írta 2007. február 15. - 10:13
A legbiztosabb megoldás tényleg a belsõcsere, mert a frissen foltozott belsõ ha esõbe kerül ereszteni fog, aztán lehet szelepes is meg túl nagy lyuk rajta, amit nem lehet befoltozni.
#32067
Írta 2007. február 14. - 23:51
#32068
Írta 2007. február 14. - 23:48
Az mondjuk meglehetõsen nevetséges, hogy otthon nem lehet kapni csak 1 féle szingós külsõt, de már kezdem megszokni, hogy kis hazánkban ez már csak így megy.
Egyébként a Récseiben lévõ RideBike-ban beszélt le a szingóról a szervízes, pedig õ meglehetõsen hozzáértõnek tûnt (hozzáteszem akkor). Kár, hogy most kiderült, hogy õ sem volt képes megérteni, hogy nem mindenkinek a legolcsóbb konstrukció a legjobb.
#32069
Írta 2007. február 14. - 18:38
Bár mióta Tufot használok még nem kaptam!? (Lehet, hogy csak mázli)
A Gipiemme 716-os kerékrõ csak jókat tudok mondani, bár tényényleg nehéz kicsit, ne nekem nem baj, mert kb. 95 kg vagyok és el kell bírnia...
#32070
Írta 2007. február 14. - 18:30
#32071
Írta 2007. február 14. - 18:19
#32072
Írta 2007. február 14. - 18:11
#32073
Írta 2007. február 14. - 18:08
Pénteken volt egy beszélgetés Lengyel Tomival és többekközt ez a téma is szóba került egy kicsit. Õ azt mondta, hogy legjobban a szingót szereti, ha jól fel van ragasztva.
A lötyi a kis szúrásos lukakat tudja csak tömíteni, ha nagy vágás van, azzal nekem még soha nem bírt el. Viszont simán mentem már 2-3 baron lukas szingóval 50km-t hazáig, megoldható, sokkal jobban mint peremes gumival keréksérülés nélkül. Egyébbként ha egy üvegszilánk kivágja a papírvékony versenygumit hosszan, hiába van nálad ragasztó azzal nem tudsz hazamenni + a külsõnek akkor is kuka.
#32074
Írta 2007. február 14. - 18:08
#32075
Írta 2007. február 14. - 18:01
Van-e valakinek tapasztalata a Fulcrum kerekekkel? Nem a csúcskategória, hanem valamelyik megfizethetõbb középsõ, 3-as, vagy 5-ös.
Tapasztalatom nincsa róla, de olyat hallottam, hogy a Fulcrum a Campa leánycége és "nagyon hasonló" (értsd:koppra ugyanaz) technológiai megoldásokat vonultatnak fel, csak egy kissé olcsóbban adják.
#32076
Írta 2007. február 14. - 17:55
#32077
Írta 2007. február 14. - 15:53
A szingó teljes eltûnésének egyetlen akadálya a karbonkerék, ugyanis ezek túlnyomó többsége szingós (mivel ezidáig nem lehet peremes karbonfelnit gyártani), ami meg nem az, annak a felnijének a fele alu, s így tömegben ott van ahol az alufelnisek, szóval nicns nagyon értelme karbon(-alu) peremes kereket gyártani. A szingónak amatõr szinten nem sok értelme van, legfeljebb idõfutam (abban is inkább csak hegyi). Viszont a profiknál egy hegyi etapnál számít az a 40-50 dkg egy kerékszetten (használható karbon szingósak 1000-1100 gr., alu peremesek 1400-1600 gr.).
#32078
Írta 2007. február 14. - 12:34
hanem ott áll az út szélén megfürödve.
Hát ja, én pl ezért nem vennék (peremes)szingót. Mert mit csináljak mondjuk otthonról 50kmre ahol még a madár se jár? Max azt lehetne, hogy viszek egy egész tartalék gumit, de azt meg hova rakjam? Meg aztán akkor annyi a súlyelõnynek. Vagy ezek a (peremes)szingó foltozók jók annyira hogy a leggyakoribb defekteket megjavítsák?
Egyébként mintha tavaly is bukott volna hegyrõl lefele a giron, mert Sipi szerint a fékezéstõl felmelegedett a kerék és elengdett a szingóragasztása, és lefordúlt a gumi. Meg más is mondta hogy tavaly egy triatlon verseny után az edzõ akinek a versenyzõje bukott a szingó lefordulása miatt, mondta hogy benne van a pakliban. Meg mintha lenne, nem is kevés kerék(pl Valverde,di luca, stb is ment Borával) a protour versenyeken amik szingósak. Szóval szerintem van a profiknál még nem kevés szingó. Persze lehet ti jobban értesûltek vagytok, csak mintha a TV mást mutatna:)
#32079
Írta 2007. február 14. - 10:26
Valóban ezt a kis apróságot kifelejtettem a felsorolásból :icon_redfés van még egy eddig nem említett elõnye a szingónak - a legkönnyebb kereket így építheted.
#32080
Írta 2007. február 14. - 10:15
Engem a RideBike-ban nagyon csúnyán lebeszéltek a szingóról, illetve nagyon sok helyen olvastam, hogy még a profik is egyre gyakrabban használnak belsõs rendszert, a szingó körülményes üzemeltetése miatt.
Valahogy az az érzésem, hogy az említett "szakember" a RideBikeban csak anekdótákban hallott szingóról, és valójában fingja sincs arról, hogy mi az. Érdemsesebb lenne olyan boltban faggatóznod, ahol olyan emberek dolgoznak, akik már ültek országúti bringán. Ilyen például a Bringavilág, keresd Hegyes Janit, vagy Bogár Gábort!
Ez a profik is egyre gyakrabban használnak belsõs rendszert annyira igaz, hogy az utóbbi évtizedben már alig van valaki, aki szingóval megy. Ez is fõleg a Tufo-nak köszönhetõ, aki a peremes szingóival visszahozta a rendszert a köztudatba.
Példaként hoznám a Michelin, aki mátr évek óta nem is gyárt szingót. Említetted még a Contit, nekik még van, de ha jól tudom itthon nem lehet beszerezni. Az utóbbi években a Vittoriáról sem hallottam sokat, pedig nekik van a legszélesebb választékuk szingókból, és mellesleg szerintem a legjobb szingók a piacon. Itthon kb van a Tufo és kész.
Ha maradsz a peremesnél, akkor viszont a legtöbb márka a rendelkezésedre áll, és arra is felrakhatod a peremes szingót.
Ja, és van még egy eddig nem említett elõnye a szingónak - a legkönnyebb kereket így építheted. Igaz az említett Gipiemme kerék nem tartozik az igazán könnyû darabok közé, de mondjuk egy Mavic Heliummal...