Nem értek a vázépítéshez, de ha már szóba került a homlokcső, akkor kérdem a szakértőket, hogy országútin van létjogosultsága a tapered homlokcsőnek?
Mert a montiknál, a mostani telóknál még megértem, na de az országútin..???
elméletileg igen, gyakorlatban meg nem. a jobb irányíthatóság mindig jól jön, de országúton ez már egy kicsit túlzás. ez a sok, nagy felület kellő merevséget ad, de itt már más a szempont. villákat már kevesen gyártanak, főleg, ha ilyen egyedi bringáról van szó. tehát alkalmazkodni kell az építőnek a villákhoz, és a cső gyártóhoz is. mos így pacekból nem tudom megmondani, h a columbus xcr csőszetthez milyen homlok csövet adnak, de talán pont ilyen tapered-et. tehát, ha vlki ilyen vázat akar, akkor nem lesz más választása. amúgy azért vannak már a modern acél csöveknek az átmérője megnövelve, mert már nagyon vékony fallal készülnek. talán 0,4 mm körül vannak, de lehet, h már kevesebb. a cső végeken persze kicsit vastagabbak, de ott sem több 0,7 mm-nél. inkább alatta. másik a villa. 1 colos karbon ahead villát már csak ritchey gyárt. régebben elég sok volt. Pantani bianchi gépében pl time volt. a többi, nagyobb méretben még vannak, de azért már ott is szűkül a kínálat. értem ezt arra, h utánfutás, magasság stb.
szóval nincsen szükség a tapered homlok csőre, de ez van. illetve kisebb átmérővel még talán lenne értelme.