A másik kérdés, hogy milyen nyerget vegyek.
Eddig egy WBT Laser(143mm széles) volt vagy mi annak is a puhábbik változata, de megadta magát a 100kg-om alatt, már túlságosan meghajlik.
Az lenne a kérdés hogy érdemesebb egy selle italia nyerget venni inkább, mondjuk valamelyik flite-et(esetleg a maxot, bár az 153 centi széles, igazából nem tom milyen kéne), vagy azok sem erõsebbek.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
Started by
Endroo
, 2006. January 10. 21:34
#31941
Posted 2007. March 23. - 14:36
#31942
Posted 2007. March 23. - 14:22
Legfõképp ahogy érzed. Elv úgy kell, hogy ha cípõben vagy, és a hajtókar pont a nyeregcsõ folytatásának az irányában van, akkor épphogy leér a sarkad. Azt úgyis érezni fogod, ha tul magasra állítottad. Én pl ennél a beállításnál egy nagyon kicsivel lejebb szoktam ereszteni a nyerget, mert a városban sokszor kell leszállni róla, és így kényelmesebb.
üdv. b.
üdv. b.
#31943
Posted 2007. March 23. - 14:05
Sziasztok, az lenne a kérdés hogy milyen magasan legyen a nyereg.
Vannak akik azt mondják, hogy úgy legyen hogy ha a sarkamat rakom a pedálra pont nyújtva legyen a lábam. Ez ok, de hogy kell érteni? Mert ha felveszem a cipõt akkor a stopli, meg a cipõtalp vastagsága(ami vastagabb a stoplinál, mint a saroknál) miatt kell-e módosítani a mérésen?
Csak azért ötlött ez a kérdés a fejembe, mert az elején beállítottam valahogy és azóta már emeltem rajta két centit és még mindig jó. Csak nem tudom mi jó az izmoknak.
Vannak akik azt mondják, hogy úgy legyen hogy ha a sarkamat rakom a pedálra pont nyújtva legyen a lábam. Ez ok, de hogy kell érteni? Mert ha felveszem a cipõt akkor a stopli, meg a cipõtalp vastagsága(ami vastagabb a stoplinál, mint a saroknál) miatt kell-e módosítani a mérésen?
Csak azért ötlött ez a kérdés a fejembe, mert az elején beállítottam valahogy és azóta már emeltem rajta két centit és még mindig jó. Csak nem tudom mi jó az izmoknak.
#31944
Posted 2007. March 23. - 14:00
#31945
Posted 2007. March 22. - 22:11
a montis és az országúti ht2-es hajtómû között van különbség?mármint kinézeten és súlyon/tányéron kívül
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#31946
Posted 2007. March 22. - 22:08
ja, csak azt néztem, hogy a Tiagra hajtókara semmivel sem tûnik vékonyabbnak a 105höz képest, ha viszont kb ugyanolyan a felépítése, vajon akkor is merevebb a hollowtech?
#31947
Posted 2007. March 22. - 21:50
Bár alátámaszatni nem tudom, de én is arra tippelek, hogy a Tiagra azért nem kapta meg a hollowtech II nevet, mert nem üreges.
Abban viszont igazad van, hogy az üreges (hollowtech) kar merevebb, mint a mezei, üreg nélküli, pont azért amiket leírtál.
Abban viszont igazad van, hogy az üreges (hollowtech) kar merevebb, mint a mezei, üreg nélküli, pont azért amiket leírtál.
#31948
Posted 2007. March 22. - 20:15
Na próbáltam utánna nézni a dolognak, elég szomorú módon sehol sincs semmi, még a Shimano oldalon se, csak írnak róla 3-4 sort, azt is csak a consumer pdf-ben.
Amit kivettem, hogy jelen állásban azt Integrált csapágy + hollowtech-et hívják hollowtech 2-nek. Ebbõl - az egyb is idétlen logikából adódna - hogy az octalink + hollowtechet hívnák, Hollowtechnek, de nem, azt octalink+hollowtechnek nevezik. Ráadásul tényleg idétlen ez az egész logika, mert ez régen úgy volt, hogy jött 2002ben a hollowtech-es Deore, majd 2003ban maradt még ez, és 2004ben, amikor még nem volt integrált csapágy, csináltak egy olyan hollowteches hajtókart, aminek a felsõ részét kiszélesítették, és ezt nevezték hollowtech II-nek. Errõl az idétlen átnevezésrõl árulkodik az is, hogy ha a Shimano oldalon megnézzük a Deore hajtókart, akkor azt írják már, hogy hollowtech, csak simán II nélkül, viszont a táblázatban sikerült ott felejteniük a hollowtech II írást
Most hogy próbálok visszaemlékezni (sajna BikeMag-ok tesómnál vannak ), ha jól rémlik azért volt merevebb a hollowtech a simánál, mert elõtte nem nagyon foglalkoztam a kar kialakításával sima zökök kicsit lekerekített négyszög alaká "rúd", viszont jött a hollowtech, aminek merevség szempontjkából nem az volt a lényeg, h üregees, hanem, hogy a súlycsökkentés miatt, több anyag lehetett, és szélesebb csöböl csinálták, és le is lakították, így mivel nagyobb volt az átmérõ, és lelapították abba az irányba amerre az erõ ráhet, ettõl lett merevebb. De aztán lehet, hogy hülyeséget mondok, igazán idenézhetne Bikemag országúti szerkesztõségbõl valaki . Na viszont oda akartam kilyukadni hogy mióta ez elterjedt, a nem üregeseket is ilyen alakúra csinálják, szóval lehet hogy neked van igazad, és a Tiagra úgyanolyan merev. Már csak akkor az a kérdés, hogy mennyivel nehezebb 105nél (nem mintha 100kg-nál érdekes lenne ). Mostanság meg ez a módi, hogy egy csomó helyre nem írják ki a súlyát
Amit kivettem, hogy jelen állásban azt Integrált csapágy + hollowtech-et hívják hollowtech 2-nek. Ebbõl - az egyb is idétlen logikából adódna - hogy az octalink + hollowtechet hívnák, Hollowtechnek, de nem, azt octalink+hollowtechnek nevezik. Ráadásul tényleg idétlen ez az egész logika, mert ez régen úgy volt, hogy jött 2002ben a hollowtech-es Deore, majd 2003ban maradt még ez, és 2004ben, amikor még nem volt integrált csapágy, csináltak egy olyan hollowteches hajtókart, aminek a felsõ részét kiszélesítették, és ezt nevezték hollowtech II-nek. Errõl az idétlen átnevezésrõl árulkodik az is, hogy ha a Shimano oldalon megnézzük a Deore hajtókart, akkor azt írják már, hogy hollowtech, csak simán II nélkül, viszont a táblázatban sikerült ott felejteniük a hollowtech II írást
Most hogy próbálok visszaemlékezni (sajna BikeMag-ok tesómnál vannak ), ha jól rémlik azért volt merevebb a hollowtech a simánál, mert elõtte nem nagyon foglalkoztam a kar kialakításával sima zökök kicsit lekerekített négyszög alaká "rúd", viszont jött a hollowtech, aminek merevség szempontjkából nem az volt a lényeg, h üregees, hanem, hogy a súlycsökkentés miatt, több anyag lehetett, és szélesebb csöböl csinálták, és le is lakították, így mivel nagyobb volt az átmérõ, és lelapították abba az irányba amerre az erõ ráhet, ettõl lett merevebb. De aztán lehet, hogy hülyeséget mondok, igazán idenézhetne Bikemag országúti szerkesztõségbõl valaki . Na viszont oda akartam kilyukadni hogy mióta ez elterjedt, a nem üregeseket is ilyen alakúra csinálják, szóval lehet hogy neked van igazad, és a Tiagra úgyanolyan merev. Már csak akkor az a kérdés, hogy mennyivel nehezebb 105nél (nem mintha 100kg-nál érdekes lenne ). Mostanság meg ez a módi, hogy egy csomó helyre nem írják ki a súlyát
#31949
Posted 2007. March 22. - 19:38
hát ez nem egészen így van, egyrészt mert a gyártó sem így írta, másrészt én se így tapasztaltam.
Amikor hollowtech bejött még volt BikeMag elöfizetésem, írtak rengeteget róla. Ha jól rémlik, kb az volt a lényege, hogy egyrészt így sokkal vastagabbra csinálják meg a közepe csak zavarja vagy mit tudom én, lényeg, h a hollowtech az sokkal merevebb mint sima
Másrészt a Deore hajtókarom elõtt volt egy Deore LX-em, ugyan az négyszögtengelyes volt, és annál a Deore ezerszer masszívabbnak tünt, és hiába masszív egy középcsapágy a négyszögtengelyeshez képest, ha felállok a hajtókar és kicsit rugozok, akkor ott a hajtókar szár még jobban terhelve van mint a csapágy, és a Deorenál nem éreztem ilyenkor semmi hajlást, az LX-nél meg igen. Persze be segített a csapágy is, de azért szerintem ez a hollowtech nem csak reklámfogás, hogy sokkal merevebb.
Amikor hollowtech bejött még volt BikeMag elöfizetésem, írtak rengeteget róla. Ha jól rémlik, kb az volt a lényege, hogy egyrészt így sokkal vastagabbra csinálják meg a közepe csak zavarja vagy mit tudom én, lényeg, h a hollowtech az sokkal merevebb mint sima
Másrészt a Deore hajtókarom elõtt volt egy Deore LX-em, ugyan az négyszögtengelyes volt, és annál a Deore ezerszer masszívabbnak tünt, és hiába masszív egy középcsapágy a négyszögtengelyeshez képest, ha felállok a hajtókar és kicsit rugozok, akkor ott a hajtókar szár még jobban terhelve van mint a csapágy, és a Deorenál nem éreztem ilyenkor semmi hajlást, az LX-nél meg igen. Persze be segített a csapágy is, de azért szerintem ez a hollowtech nem csak reklámfogás, hogy sokkal merevebb.
#31950
Posted 2007. March 22. - 19:26
Nem teljesen értem a logikád. Elvileg teljesen azonos méretek mellett nyilvánvalóan a NEM üreges a merevebb (ha csak a hajtókart nézzük). Más kérdés, ha a közepébõl "kiszedjük" a terhelést alig-alig viselõ anyagot, netalántán még át is tervezzük, biztos, hogy könnyebb, ráadásul esetleg még ugyanolyan merev is lesz. Ami itt többet számít, ha az egész rendszert egészben nézzük, hogy a csapágy elhelyezése mindenképp jobban beleszól az egészbe, ezért a külsõ csapágyasak mindenképp merevebb érzetet kölcsönöznek. Összefoglalva, szerintem nemigen lehet különbség érzetre a Tiagra, s pl. a 105 között annak ellenére, hogy az egyik hajtókar üreges, a másik pedig nem.
#31951
Posted 2007. March 22. - 19:19
én úgy tudtam, hogy a hollowtechnél a II-es jel csak egy továbbfejlesztést jelent, hogy valahogy még szélesebb a hajtókar szára, és még masszívabb
#31952
Posted 2007. March 22. - 19:17
hát az oké, hogy integrált az látszik, az nem tudom, hogy üreges-e vagy sem. És nekem fontos lenne, sajna 90-100 kilo környékén vagyok, és masszív darab kéne alám. A montimon van egy octalink+hollowtech Deore hajtókar, és ott az octalink jelentette a monoblokk jelzõjét, a hollowtech pedig azt hogy üreges. Úgy tudom, hogy az integrált csapágyas még masszívabb darab octalinkesnél, de kéne a hollowtech (üreges kar) tulajdonság is, mert pl az a Deore hajtókar iszonyu masszív, az országutimon meg a régi 105ös (8sebességes, négyszögtengelyes) nyeglik nyaglik alattam.
#31953
Posted 2007. March 22. - 19:12
Ezt mondom én is. A Hollowtech az üreges, a II-es az meg olyan üreges, aminek integrált a középcsapágya (meg gondolom emiatt kicsit más alakú a kar). De most akkor neked melyik tulajdonság volna az érdekes?
#31954
Posted 2007. March 22. - 19:05
na kezdek elbizonytalanodni, mert ebikeosoktól is kérdeztem és õk is ezt választolták. A Hollowtech II az nem az integrált csapágyra vonatkozik, hanem hogy üreges-e a hajtókar vagy sem, nem?
#31955
Posted 2007. March 22. - 18:08
Ha úgy értendõ, hogy egybe van-e építve a középtengellyel+külsõ csapágyak, a válasz igen:
http://cycle.shimano...69830608861.pdf
Ha viszont az a kérdés, hogy üreges-e: szerintem nem, s talán emiatt nem kapta meg a Hollowtech elnevezést.
http://cycle.shimano...69830608861.pdf
Ha viszont az a kérdés, hogy üreges-e: szerintem nem, s talán emiatt nem kapta meg a Hollowtech elnevezést.
#31956
Posted 2007. March 22. - 18:06
na bocsánat csak nem jutnak egyszerre eszembe, hogy miket szerettem volna
Mi a különbség az 105, Ultegra, és Dura Ace integrált csapágyak között, hogy 500-500 forint különbség van a 3 között csak? csak súly?
Mi a különbség az 105, Ultegra, és Dura Ace integrált csapágyak között, hogy 500-500 forint különbség van a 3 között csak? csak súly?
#31957
Posted 2007. March 22. - 18:02
másik amit szerettem volna kérdezni. Láttam képeket neten felszerelt integráltcsapágyas hajtókarokról, és nekem úgy tünt, hogy mivel kivül van a csapágy, ezért szélesebb a hajtókar a normál, vagy oktalinkes társainál. Ez tényleg így van? Ha igen, akkor nem lesz zavaró tekerésnél?
#31958
Posted 2007. March 22. - 17:58
sziasztok!
nem tudom, hogy volt-e téma, ha igen akkor elnézést. Azt szeretném kérdezni, hogy tudja-e valaki, hogy most a 2007es Tiagra hajtókar Hollowtech II-e vagy sem? Ebike-n azt írják, h igen, ill. hasonlít a dologra képrõl, viszont shimano oldalon, meg máshol sehol sem írják hogy az lenne.
Akkor most mi az igazság? Hollowteches,vagy csak úgy csinálták meg, mintha az lenne?
Köszönöm a segítséget,
üdv. r. balázs!
nem tudom, hogy volt-e téma, ha igen akkor elnézést. Azt szeretném kérdezni, hogy tudja-e valaki, hogy most a 2007es Tiagra hajtókar Hollowtech II-e vagy sem? Ebike-n azt írják, h igen, ill. hasonlít a dologra képrõl, viszont shimano oldalon, meg máshol sehol sem írják hogy az lenne.
Akkor most mi az igazság? Hollowteches,vagy csak úgy csinálták meg, mintha az lenne?
Köszönöm a segítséget,
üdv. r. balázs!
#31959
Posted 2007. March 19. - 21:53
A 68as csapágyházméret azt jelenti hogy angolmenetes?
Nem feltétlen: http://sheldonbrown....o-z.html#bottom
A gyakorlatban azonban manapság igen.
Egy biztos: nem olasz, az angolon kívül újabb bicóknál pedig legfeljebb ezzel lehet leginkább találkozni.
#31960
Posted 2007. March 19. - 21:47
A 68as csapágyházméret azt jelenti hogy angolmenetes?
A másik kérdés, hogy nem tudja valaki a 06os Magellan capella 58as váz felsõcsõ hosszát(azt nem tom slopingos-e)? Meg ha valakinek van mondhatna róla valamit.
A másik kérdés, hogy nem tudja valaki a 06os Magellan capella 58as váz felsõcsõ hosszát(azt nem tom slopingos-e)? Meg ha valakinek van mondhatna róla valamit.