Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34343 replies to this topic

#31261
SzabcsiPro

SzabcsiPro

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 317 posts
Ma erkezett:

Feltöltött kép
Kétféle ember létezik: az egyik mindig megmondja,mit gondol, a másiknak vannak barátai.

http://soloszabi.blogspot.com

#31262
323K13L

323K13L

    vendég

  • fórumtag
  • 174 posts

Szia!

Az enyém a "bordó puccs" és nagyon jó canga. Viszont sajnos már nem eladó :( Meggondoltam magam és mégis megtartom, igazából azért akartam csak eladni mert valszeg megyek külföldre hosszab idõre és oda a mindenes trekkinget vittem volna (ez nagyon kihegyezett verseny paripa, sárvádõ rögzítõ szem sincsen rajta), de rájöttem, hogy megbánnám ha eladnám :)

Amúgy a szingó használatváal kapcsolatban: nekem nagyon bejött a tufo, nagyon kényelmes, kevésbé ráz, mint a conti contact, ami majd dupla széles és min. duplán ballonos, és feleakkor nyomáson mûködik (nincs pereme, ugye). Kurva jól tapad, eddig egy defektet kaptam vele 570 kilcsi alatt egy bazi nagy tüskétõl, de a gyári takonnyal 1 perc alatt megjavítottam, azóta is rendesen mûkszik :) Jah.. és nem nagyon lehet vele felütéses defektet kapni, mivel nincs pereme a keréknek, maga a tartalék szingó meg alig nehezebb, vagy akár könyebb mint egy pótbelsõ + gumileszedõ szerszámok. Szerintem érdemes ilyet venni, már ha eleve szingós a felnid. Peremes szingó meg értelemszerûen csak peremesre megy rá, ez a lényege, hogy nem kell felnit cserélni hozzá.

Viszont egy kérdésem lenne: a kétforgáspontos fékek fékereje mennyivel nagyobb a nem két forgáspontosnál (régi dura ace contra pl. vadi új sora)?

Elõre is köszi a segítséget



hát ez bezony óóóóriási nagy hiba és szerintem egyáltalán nem bánnád meg, hatalmas örömet okoznál vele az új tulajdonosának.. nekem!!!!!!! :D
mert az egy olyan kerékpár...sírtam is mikor már nem találtam a hírdetést.....módfelett szép :)

no de ha meggondolnád magad..én vevõ leszek rá :)


És a reynolds és colombus csöves kerékpárok között milyen lényegi különbség van illetve van még az oria?

#31263
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

oké, átolvasgattam végre egy kissé a "lexikonomat" :)
úgy értelmeztem hogy nekem nem kell szingó merthogy azzt inkább a kökemények(profik) használják...meg ez az idõfutam bringa,kormány mi a búbánat?...javasoltok egy "egyszerûbb" kerékpárt vagy nyugodtszívvel vehetem majd meg ezt a szépséget??

amugy BOCSI...DE ELÉG TANÁCSTALAN VAGYOK...1évembe telt míg rendszeres felhasználoként rájöttem soksok részeletre a mtb világban..és még mindíg fingom nincs sok minderõl..erre most belecsöppennék a kecses szélnyirbáló aszfaltszaggatók világába :D naszép...!!!

és õszintén ez a fórum az egyetlen mentsváram... :)


Szia!

Az enyém a "bordó puccs" és nagyon jó canga. Viszont sajnos már nem eladó :( Meggondoltam magam és mégis megtartom, igazából azért akartam csak eladni mert valszeg megyek külföldre hosszab idõre és oda a mindenes trekkinget vittem volna (ez nagyon kihegyezett verseny paripa, sárvádõ rögzítõ szem sincsen rajta), de rájöttem, hogy megbánnám ha eladnám :)

Amúgy a szingó használatváal kapcsolatban: nekem nagyon bejött a tufo, nagyon kényelmes, kevésbé ráz, mint a conti contact, ami majd dupla széles és min. duplán ballonos, és feleakkor nyomáson mûködik (nincs pereme, ugye). Kurva jól tapad, eddig egy defektet kaptam vele 570 kilcsi alatt egy bazi nagy tüskétõl, de a gyári takonnyal 1 perc alatt megjavítottam, azóta is rendesen mûkszik :) Jah.. és nem nagyon lehet vele felütéses defektet kapni, mivel nincs pereme a keréknek, maga a tartalék szingó meg alig nehezebb, vagy akár könyebb mint egy pótbelsõ + gumileszedõ szerszámok. Szerintem érdemes ilyet venni, már ha eleve szingós a felnid. Peremes szingó meg értelemszerûen csak peremesre megy rá, ez a lényege, hogy nem kell felnit cserélni hozzá.

Viszont egy kérdésem lenne: a kétforgáspontos fékek fékereje mennyivel nagyobb a nem két forgáspontosnál (régi dura ace contra pl. vadi új sora)?

Elõre is köszi a segítséget

#31264
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

tehát akkor nem elavult vagy hátrányos a szingó ?

mert akkor lecserélem..vagy valami peremeset nézek..nem tudom hogy kezdõ kerékpáron milyenne érdemes inkább lenni...de nekem a bordó "puccs" az kell mert beléje szerelmesedtem nem kis fokon már véle ámodok :D.....
de ez már off


:) várom a nagymegfejtéseket :)
pápá


Ha tetszik a bicaj, sztem megveheted. Több ismerõsöm is használ többezer kilométerek óta szingót, defekt nélkül. Igaz, más meg párszáz után kellett kidobja. A lényeg: veszel lötyit, használod a szingót, és kész. Ha defektelsz, nem tömít, egy új szingó 3-4ezertõl van. Míg új, peremes felnire átfûzetni a kereket, külsõvel minimum 10k/kerék. A peremessel kevesebb probléma van. Kérdés, melyik éri meg.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#31265
323K13L

323K13L

    vendég

  • fórumtag
  • 174 posts
ezt én nem nagyon értem mert német nyelven tudok inkább..a lényeget leírod kérlek?

tehát lényegében a szingónak és a külsõs-belsõs rendszernek is vannak hátrányai és elõnyei.

és erre vonatkozólag engem érdekelne, hogy kezdõként melyik optimálisabb választás?

#31266
ivory

ivory

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts

nekem nem kell szingó merthogy azzt inkább a kökemények(profik) használják...


Hát én is sokáig így gondoltam, de egy kis utána olvasással az ellenkezõjét találtam. Egy kis vita indító a témáról: http://www.analyticc...Tires_Page.html
Ezek szerint a mérleg nyelve a peremes gumik felé billen. Az egyetlen ok és helyzet, tudtommal, amikor a profik (értsd pro tour mezõny) szingót használnak, ha olyan karbon kereket használnak, aminek nincs peremes változata, esetleg ha úgy ítélik meg, hogy a könnyebb kerék+gumi párosításon megnyerik amit elveszítenek a gördülési ellenálláson (pl. nagyon nehéz hegyi szakasz).

Kiváncsi vagyok, hogy a gyakorlati tapasztaltok mennyire támasztják alá a fenti fejtegetést illetve, hogy a tufo peremes szingói hogyan illeszkednek a képbe.

#31267
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

Köszi a válaszokat.
Akkor szerinted érdemesebb lenne a váltót a kormányvégbe építeni?
Láttam valahol ilyen váltót Dura Ace szettben, kb. 40k volt ráadásul az 10 sebességes, nekem pedig 9-es rendszerem van.


Hát a fékváltókar se olcsó mulatság, bár 40-et kiadni erre az tényleg luxus.
Hogy melyiket érdemes, azt az dönti el szerintem, hogy melyik pozicióban használdád inkább a kormányt. Amennyiben viszont nem többségében kimondottan a szarvakat (idõfutam/triatlon) akkor viszont meggondolandó, hogy nem lenne-e jobb egy normál kormány + valami kisebb könyöklõ.
Amúgy létezik 9-es kormányvég-váltókar is, SL-BS77 a neve, ez is DA, viszont olcsóbb, bár alighanem már 1-2 éve nem gyártják..

#31268
iserf

iserf

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

Azért lehetnek problémák. Inkább csak elvi: a kormány csõátmérõje, bár ez valószínõ szabványos. Gyakorlatibb: ezeket általában kormányvégbe dugott fékkarokkal használják, kérdés egy STI-kar a markolattal mennyit venne le a rendelkezésre álló helybõl vagyis kényelmesen meg lehet-e még markolni, mivel teljesen felül nem fogod tudni majd megfogni.


Köszi a válaszokat.
Akkor szerinted érdemesebb lenne a váltót a kormányvégbe építeni?
Láttam valahol ilyen váltót Dura Ace szettben, kb. 40k volt ráadásul az 10 sebességes, nekem pedig 9-es rendszerem van.

#31269
323K13L

323K13L

    vendég

  • fórumtag
  • 174 posts
oké, átolvasgattam végre egy kissé a "lexikonomat" :)
úgy értelmeztem hogy nekem nem kell szingó merthogy azzt inkább a kökemények(profik) használják...meg ez az idõfutam bringa,kormány mi a búbánat?...javasoltok egy "egyszerûbb" kerékpárt vagy nyugodtszívvel vehetem majd meg ezt a szépséget??

amugy BOCSI...DE ELÉG TANÁCSTALAN VAGYOK...1évembe telt míg rendszeres felhasználoként rájöttem soksok részeletre a mtb világban..és még mindíg fingom nincs sok minderõl..erre most belecsöppennék a kecses szélnyirbáló aszfaltszaggatók világába :D naszép...!!!

és õszintén ez a fórum az egyetlen mentsváram... :)

#31270
323K13L

323K13L

    vendég

  • fórumtag
  • 174 posts
lehetne úgy hogy értsem(csak viccelek)? :D

tehát akkor nem elavult vagy hátrányos a szingó vagy presta(mert ugye ez a szelepre értendõ[ezt olvastam egy kompetens futár honlapján]) vagy magára az egész gumira?

mert akkor lecserélem..vagy valami peremeset nézek..nem tudom hogy kezdõ kerékpáron milyenne érdemes inkább lenni...de nekem a bordó "puccs" az kell mert beléje szerelmesedtem nem kis fokon már véle ámodok :D.....
de ez már off


:) várom a nagymegfejtéseket :)
pápá

#31271
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Hát de akkor vinni kell egy tartalék peremes szingót, az meg annyira nem kicsi összehajtva se. De egyébként tényleg az az elõnye amit mondasz.

Viszont 323K13L esetében nem tud felrakni peremes szingót, arra mert a felni is szingós.

#31272
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
nem figyeltem a hírdetést... a lényeg hogy TUFO nak vannak peremes szingói Rutinos emberke seperc alatt felrakja az újjat ha ledefektel ezenkívül tényleg van 1 lötyi ami állítólag jó bár haver lötyivel együtt defektelt... szingó legnagyobb elõnye szerintem hogy 15 barra fel lehet nyomni így mégjobban lecsökken a gördülési ellenálása a guminak. de lehet velem vitatkozni..

#31273
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts
hûû ezt nem értem.(mondjuk ez nálam nem meglepõ):) Mi peremes szingó? Õ simára gondolt szerintem mert a hirdetésben is sima van.

#31274
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
Peremes Szingó......

#31275
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Hát én nem használtam szingót, de gondolom egy defekt is nagyobb gond. Bár mostanában vannak valami löttyök amik használhatóak.

#31276
323K13L

323K13L

    vendég

  • fórumtag
  • 174 posts
Helló!!

Szingónak elõnye hátránya micsoda? olvastam hogy sokat kell vele pepecselni
ezenkívü ? :)

köszönöm szépen!!!

#31277
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

A váltást meglehet-e úgy oldani, hogy a fékváltókart a kormány két szélére teszem, hogy ne kelljen a a könyöklõ végébe beépíteni a váltót?


Azért lehetnek problémák. Inkább csak elvi: a kormány csõátmérõje, bár ez valószínõ szabványos. Gyakorlatibb: ezeket általában kormányvégbe dugott fékkarokkal használják, kérdés egy STI-kar a markolattal mennyit venne le a rendelkezésre álló helybõl vagyis kényelmesen meg lehet-e még markolni, mivel teljesen felül nem fogod tudni majd megfogni.

#31278
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
tudtommal fellehet... ebben bele van integrálva a stucni szóval egybõl felmegy villára meg lehet úgy oldani a váltást..

#31279
iserf

iserf

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
sziasztok

Nem vagyok egy technikai himalája, így szeretném megkérdezni, hogy egy hagyományos országutira fel lehet-e szerelni a következõ linken látható idõfutam kormányt? (http://www.probikeou...rimax Plus.jpg)
És ha igen hogyan?
A váltást meglehet-e úgy oldani, hogy a fékváltókart a kormány két szélére teszem, hogy ne kelljen a a könyöklõ végébe beépíteni a váltót?

#31280
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

hali!!

ez jó? mert beleszerelmesedtem!!!!!
http://piacter.bikem...ct=88282&cat=56

üdv


jó.:)