Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34343 hozzászólás a témában

#31241
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Egyébként szerintem nem nagy baj hogy a UCInál megmaradtak a régi bringáknál. Ha ilyenek lennének kb ugyanez a helyzet lenne mint most csak nem 40-45 között lennének az átlagok hanem 60-65 között vagy nem tom. A verseny szempontjából ez kb tök mindegy. Egyébként ha mindent engednének akkor az járna jól akinek sok pénze van fejleszteni, és akkor már nem csak az emberi teljesítmény számítana. Legalábbis én úgy gondolom, hogy ha nem lennének szabályok olyan dolgok jönnének be amit még most el sem tudunk képzelni és megdrágítaná a bicókat(a versenyzõk bicajaira gondolok), amit már mondjuk nem tudna megvenni akárki, míg mondjuk most 2millából(persze úgy értem hogy akárki, hogy pénz lenne rá, de az emberek másra költik) bármelyik protour bicót(vagy olyasmit) meg lehet venni. A másik hogy nem is akarna senki olyan bicókat venni. Gondoljunk csak a Forma-1re, mikor megjelentek a 6kerekû kocsik, meg a szárnyak, stb. Mennyire különböznek az F1es autók, azoktól amit megveszünk.

#31242
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

Igen, errõlén is hallottam. Nem tudom mi lehet a hátterében, gondolom az egyenlõ esélyek, az ár és biztonság.

Igazából, hogy nem terjedt el én arra gondoltam, hogy a mindennapokban (városban, falun, akárhol) mennyire praktikusak, használhatóak ezek? egy idõs néni tud vele menni szoknyában, vagy lehet vele városban padkázni. Pl, hogy lehet felmennei egy magas járdaszegélyre?

Természetesen nekem nagyon tetszik a reku, csak gondolkozom mi élehett az oka, hogy nem terjedt el szinte sehol.



szerintem a fõ ok az emberek rugalmatlansága, nyitottságának hiánya...

én például azért nem próbálok ki rekut, mert szinte biztos, hogy akarnék abból is egyet (-kettõt), mostanra meg már elég a bicókból! ;)

#31243
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

Természetesen nekem nagyon tetszik a reku, csak gondolkozom mi élehett az oka, hogy nem terjedt el szinte sehol.

Énn nem rekuzom, de az okok nagyjából egyértelmûek:
Az UCI szabályozás miatt nincs a versenysportban, és a brigások nagy része a versenyzõket "imitálja", a reku meg nagyon kilóg. Valljuk be, furán is néz ki.
Aztán ott van a kezelhetõség. Ezzel nem fogsz padkázgatni, súlyáthelyezéssel átvergõdni rázósabb részeken, vagy mondjuk városban önbizalommal, biztonsággal cikázni a sávok között. Magad alá/mögé nem is nagyon látsz, a forgalomban elõre se sokat. Sztem megállni/elindulni sem annyira eccerû/gyors. Ráadásul olyan piszok alacsonyan vagy, hogy jobb eséllyel megy át rajtad egy figyelmetlen IFA pilóta.
Plusz a kis darabszámok miatt pofátlanul drága is.

Egyértelmû sebességelõnye van, csak azok, akik komoly bringások és a sebességet szeretik, inkább oútiznak, mint a "nagyok".

Hosszú távú túrázáshoz, kemény egynapos kerülõkhöz sztem kurva jó lenne... ki ne akarna negyvenes-ötvenes utazóval közlekedni? :D
Egyszer én is felteszem a seggem egyre.

#31244
kit23tian

kit23tian

    vendég

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Mondjunk pont hegynek fel nem láttunk országútit mellette.

És biztonságra milyenek ezek pl mezõnyben nem rossz?

Megszokást igényel ha igazán jól akarsz menni de nem nehezebb mint egy"normál" bringa.Alattuk vagy, mármint a mezõnynek ezért teljesen máshol látsz elõrre mint õk.

#31245
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Az UCI sajnos ennél "kevesebbért" is kizárt bringákat, egyértelmûen a fejlõdés gátjai. A teljesség igénye nélkül:
nem gyémánt-geometriájú vázak (visszamenõleg is, 1-órás világrekordokat töröltek visszamenõleg!), könyöklõ kormány mezõnyversenyen, egy darabból készült kerék mezõnyversenyen, deréktámaszos nyereg (az általad is említett elõnyei voltak), áramvonalas csövek, toldalékok, alulról limitált kerékpártömeg.


Igen, errõlén is hallottam. Nem tudom mi lehet a hátterében, gondolom az egyenlõ esélyek, az ár és biztonság.

Igazából, hogy nem terjedt el én arra gondoltam, hogy a mindennapokban (városban, falun, akárhol) mennyire praktikusak, használhatóak ezek? egy idõs néni tud vele menni szoknyában, vagy lehet vele városban padkázni. Pl, hogy lehet felmennei egy magas járdaszegélyre?

Természetesen nekem nagyon tetszik a reku, csak gondolkozom mi élehett az oka, hogy nem terjedt el szinte sehol.

#31246
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Itt nem kímélik magukat és van országúti hegynek fel is!


Mondjunk pont hegynek fel nem láttunk országútit mellette.

És biztonságra milyenek ezek pl mezõnyben nem rossz?

#31247
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás
Az UCI sajnos ennél "kevesebbért" is kizárt bringákat, egyértelmûen a fejlõdés gátjai. A teljesség igénye nélkül:
nem gyémánt-geometriájú vázak (visszamenõleg is, 1-órás világrekordokat töröltek visszamenõleg!), könyöklõ kormány mezõnyversenyen, egy darabból készült kerék mezõnyversenyen, deréktámaszos nyereg (az általad is említett elõnyei voltak), áramvonalas csövek, toldalékok, alulról limitált kerékpártömeg.

#31248
kit23tian

kit23tian

    vendég

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Na igen, jóféle masina lehet. De gondolom, hogy rekumbenseknek az elõnyei mellett számos olyan hátrányuk van ami miatt nem volt jelentõs szerepük a kerékpáros világban az elmúlt 120 évben :)
A jelentõs szerepüket akkor elvágták amikor több 10 évvel ezelõtt nem fogadták el a nevezésüket semilyen komolyab országúti viadalra sem mivel mindenkit agyonvertek ezek a kerékpárok! :(
Ezért van az, hogy nem láthatsz ilyet a tour sorozatokon sem pl!


Pl. hegynek felfelé lehet simán befogod a Bianchiddal :)
Ami furcsa és elsõre nem érzõdik az a következõ ha normál bringával kiállsz a nyeregbõl akkor a kormányhúzástól eltekintve csak a saját súlyoddal tudod nyomni a pedált a gravitáció miatt ugye de egy fekvõnél ahol "beékelõdsz a pedál és a hátad támasztó formázott fotel közé ott már annyi erõt fejtesz ki amennyit csak bírsz mert nem fogsz te hátrébb menni a pedálhoz ami a normál bringán lehet!

De azért kurvára kipróbálnék egyet országúton :)

Rövidesen lesz demóbringa is belõlle!
Én nagyon meglepõdtem a 60km/h átlépésénél! :)


Akit a fekvõ bringák használhatósága érdekel terepen vagy aszfalton hegynek fel annak a következõ videókat javaslom;
http://www.evobike.hu/dl_video.php
Itt nem kímélik magukat és van országúti hegynek fel is!
Nem értem miért zárták ki ezeket a bringákat a kerékpáros evolúcióbol csak azért mert az emberi teljesítményt egy másik sebesség tartományba emelte egy fizikai felismeréssel!A közegelenállás hatványozottan arányos a sebeséggel! :(
Így lett egy ígéretes irányból zsák utca szerintük.
A jelenlegi önerejû kerékpáros csúcstartó 130km/h természetesen egy ármavonalasan burkolt fekvõ!
http://www.evobike.h...t.php#recumbent

#31249
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Én meg egy Toxy-Zr-t kergettem meg és nem nagyon látok rá esélyt , hogy szakadék és hátszél nélkül valaha is sikerül a Bianchi-mmal a régi RX100 shimano szetemmel ennyivel menni!?Megtalálható : http://www.evobike.h...ent/toxy-zr.php


Na igen, jóféle masina lehet. De gondolom, hogy rekumbenseknek az elõnyei mellett számos olyan hátrányuk van ami miatt nem volt jelentõs szerepük a kerékpáros világban az elmúlt 120 évben :)

Pl. hegynek felfelé lehet simán befogod a Bianchiddal :)

De azért kurvára kipróbálnék egyet országúton :)

#31250
kit23tian

kit23tian

    vendég

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás
Én meg egy Toxy-Zr-t kergettem meg és nem nagyon látok rá esélyt , hogy szakadék és hátszél nélkül valaha is sikerül a Bianchi-mmal a régi RX100 shimano szetemmel ennyivel menni!?Megtalálható : http://www.evobike.h...ent/toxy-zr.php

#31251
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

hát ez bezony óóóóriási nagy hiba és szerintem egyáltalán nem bánnád meg, hatalmas örömet okoznál vele az új tulajdonosának.. nekem!!!!!!! :D
mert az egy olyan kerékpár...sírtam is mikor már nem találtam a hírdetést.....módfelett szép :)

no de ha meggondolnád magad..én vevõ leszek rá :)


És a reynolds és colombus csöves kerékpárok között milyen lényegi különbség van illetve van még az oria?


Szerintem csináld azt, hogy lemész devecserbe és ott próbálsz meg venni olcsón egy szép darabot A külsõ soha nem tévesszen meg (jó értelemben), pár hónappal ezelõtt kinevettek a barátaim mikor 5 ezerért megvettem egy romos fészer mögül, gumi nélkül, parszt kormánnyal (bár az is ITM volt:) ). Igaz sokat költöttem rá, meg sok idõmbe telt mire összeállt, de megérte és olyan lett amilyennek elképzeltem :) Ha veszel használtat arra figyelj, hogy a váz szép legyen, hajtómû, agyak, kerekek legyen jó állapotban, mert azt cserélni a legdrágább. Ha ügyes vagy, akkor olyan 30-40 körül egy nagyon jó és olyan bringát tehetsz össze amilyenre vágysz. :)

Amúgy hogy reynolds vagy colombus, hát szerintem nem sok. Mind a kettõ kurva jó minõség és ennyi :)

Pl. a bordó puch hátulja nem pattan el az útról bukkanókon, nem úgy mint a trekkingem jóval nagyobb, de névtelen cro-mo váza, pedig azon conti contact 700X37 -es gumi van olyan 4,5 - 5 báron, nem pedig szingó 8-12 báron.

#31252
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
Yasec hoz ien vázakat ... 51 es méret 870 g ... (340g) de állítólag elég toppos kis dolog ... monjuk az a 7,2 az sok... hát nekem a full alu váz 105s szettel van 8,3 úgy hogy 2 kiló felett van csak a váz... de ha valaki tud kiváncsi lennék ki menyiért tudna nekem eredeti ien vázat hozni...

#31253
SzabcsiPro

SzabcsiPro

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 317 hozzászólás

katalóg szerint 6,84 kompletten és 1,54 a váz+villa....szal vhol 7.2-7,4 kg körül meg cca 1,7 igazából...


a gyarto szerint a vaz 870 gr..hogy melyik meretben az passz... szerintem a legkisebb. Tehat akkor 57cm-es vaz+ rozsaszin festek+ matrica+ lakk... hat ja, szerintem olyan 1150gr korul...
Kétféle ember létezik: az egyik mindig megmondja,mit gondol, a másiknak vannak barátai.

http://soloszabi.blogspot.com

#31254
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

igen az, a sulyat meg nem tudom, de nemsokara csekkelem. Teljessen szet fogom szedni, a vazon villan kivul mindent kicserelek

katalóg szerint 6,84 kompletten és 1,54 a váz+villa....szal vhol 7.2-7,4 kg körül meg cca 1,7 igazából...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#31255
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás
Tengelyprobléma (lásd: http://forum.bikemag...&postcount=3060) megoldása. Elvittem a betyárbútort tokkal-vonóval Matúzékhoz, akik megszakértették, majd adtak egy másik tengelyt, ugyanolyan hosszút, ugyanolyan felirattal (70 - SS), csak a csapágyak távolsága volt nagyobb. :-O Közben szidták az olaszokat. :D

#31256
SzabcsiPro

SzabcsiPro

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 317 hozzászólás

jól látom hogy ez egy Deda Scuro váz?



igen az, a sulyat meg nem tudom, de nemsokara csekkelem. Teljessen szet fogom szedni, a vazon villan kivul mindent kicserelek
Kétféle ember létezik: az egyik mindig megmondja,mit gondol, a másiknak vannak barátai.

http://soloszabi.blogspot.com

#31257
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

jól látom hogy ez egy Deda Scuro váz?

jól
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#31258
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
jól látom hogy ez egy Deda Scuro váz?

#31259
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás
Azért ez határeset. :D

#31260
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
magginak jólenne:D:D:D

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960