Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#31241
Posted 2007. September 14. - 23:17
#31242
Posted 2007. September 14. - 22:32
Igen, errõlén is hallottam. Nem tudom mi lehet a hátterében, gondolom az egyenlõ esélyek, az ár és biztonság.
Igazából, hogy nem terjedt el én arra gondoltam, hogy a mindennapokban (városban, falun, akárhol) mennyire praktikusak, használhatóak ezek? egy idõs néni tud vele menni szoknyában, vagy lehet vele városban padkázni. Pl, hogy lehet felmennei egy magas járdaszegélyre?
Természetesen nekem nagyon tetszik a reku, csak gondolkozom mi élehett az oka, hogy nem terjedt el szinte sehol.
szerintem a fõ ok az emberek rugalmatlansága, nyitottságának hiánya...
én például azért nem próbálok ki rekut, mert szinte biztos, hogy akarnék abból is egyet (-kettõt), mostanra meg már elég a bicókból!
#31243
Posted 2007. September 14. - 22:29
Énn nem rekuzom, de az okok nagyjából egyértelmûek:Természetesen nekem nagyon tetszik a reku, csak gondolkozom mi élehett az oka, hogy nem terjedt el szinte sehol.
Az UCI szabályozás miatt nincs a versenysportban, és a brigások nagy része a versenyzõket "imitálja", a reku meg nagyon kilóg. Valljuk be, furán is néz ki.
Aztán ott van a kezelhetõség. Ezzel nem fogsz padkázgatni, súlyáthelyezéssel átvergõdni rázósabb részeken, vagy mondjuk városban önbizalommal, biztonsággal cikázni a sávok között. Magad alá/mögé nem is nagyon látsz, a forgalomban elõre se sokat. Sztem megállni/elindulni sem annyira eccerû/gyors. Ráadásul olyan piszok alacsonyan vagy, hogy jobb eséllyel megy át rajtad egy figyelmetlen IFA pilóta.
Plusz a kis darabszámok miatt pofátlanul drága is.
Egyértelmû sebességelõnye van, csak azok, akik komoly bringások és a sebességet szeretik, inkább oútiznak, mint a "nagyok".
Hosszú távú túrázáshoz, kemény egynapos kerülõkhöz sztem kurva jó lenne... ki ne akarna negyvenes-ötvenes utazóval közlekedni?
Egyszer én is felteszem a seggem egyre.
#31244
Posted 2007. September 14. - 21:52
Megszokást igényel ha igazán jól akarsz menni de nem nehezebb mint egy"normál" bringa.Alattuk vagy, mármint a mezõnynek ezért teljesen máshol látsz elõrre mint õk.Mondjunk pont hegynek fel nem láttunk országútit mellette.
És biztonságra milyenek ezek pl mezõnyben nem rossz?
#31245
Posted 2007. September 14. - 21:06
Az UCI sajnos ennél "kevesebbért" is kizárt bringákat, egyértelmûen a fejlõdés gátjai. A teljesség igénye nélkül:
nem gyémánt-geometriájú vázak (visszamenõleg is, 1-órás világrekordokat töröltek visszamenõleg!), könyöklõ kormány mezõnyversenyen, egy darabból készült kerék mezõnyversenyen, deréktámaszos nyereg (az általad is említett elõnyei voltak), áramvonalas csövek, toldalékok, alulról limitált kerékpártömeg.
Igen, errõlén is hallottam. Nem tudom mi lehet a hátterében, gondolom az egyenlõ esélyek, az ár és biztonság.
Igazából, hogy nem terjedt el én arra gondoltam, hogy a mindennapokban (városban, falun, akárhol) mennyire praktikusak, használhatóak ezek? egy idõs néni tud vele menni szoknyában, vagy lehet vele városban padkázni. Pl, hogy lehet felmennei egy magas járdaszegélyre?
Természetesen nekem nagyon tetszik a reku, csak gondolkozom mi élehett az oka, hogy nem terjedt el szinte sehol.
#31246
Posted 2007. September 14. - 20:07
Itt nem kímélik magukat és van országúti hegynek fel is!
Mondjunk pont hegynek fel nem láttunk országútit mellette.
És biztonságra milyenek ezek pl mezõnyben nem rossz?
#31247
Posted 2007. September 14. - 17:39
nem gyémánt-geometriájú vázak (visszamenõleg is, 1-órás világrekordokat töröltek visszamenõleg!), könyöklõ kormány mezõnyversenyen, egy darabból készült kerék mezõnyversenyen, deréktámaszos nyereg (az általad is említett elõnyei voltak), áramvonalas csövek, toldalékok, alulról limitált kerékpártömeg.
#31248
Posted 2007. September 14. - 15:23
Rövidesen lesz demóbringa is belõlle!Na igen, jóféle masina lehet. De gondolom, hogy rekumbenseknek az elõnyei mellett számos olyan hátrányuk van ami miatt nem volt jelentõs szerepük a kerékpáros világban az elmúlt 120 évben
A jelentõs szerepüket akkor elvágták amikor több 10 évvel ezelõtt nem fogadták el a nevezésüket semilyen komolyab országúti viadalra sem mivel mindenkit agyonvertek ezek a kerékpárok!
Ezért van az, hogy nem láthatsz ilyet a tour sorozatokon sem pl!
Pl. hegynek felfelé lehet simán befogod a Bianchiddal
Ami furcsa és elsõre nem érzõdik az a következõ ha normál bringával kiállsz a nyeregbõl akkor a kormányhúzástól eltekintve csak a saját súlyoddal tudod nyomni a pedált a gravitáció miatt ugye de egy fekvõnél ahol "beékelõdsz a pedál és a hátad támasztó formázott fotel közé ott már annyi erõt fejtesz ki amennyit csak bírsz mert nem fogsz te hátrébb menni a pedálhoz ami a normál bringán lehet!
De azért kurvára kipróbálnék egyet országúton
Én nagyon meglepõdtem a 60km/h átlépésénél!
Akit a fekvõ bringák használhatósága érdekel terepen vagy aszfalton hegynek fel annak a következõ videókat javaslom;
http://www.evobike.hu/dl_video.php
Itt nem kímélik magukat és van országúti hegynek fel is!
Nem értem miért zárták ki ezeket a bringákat a kerékpáros evolúcióbol csak azért mert az emberi teljesítményt egy másik sebesség tartományba emelte egy fizikai felismeréssel!A közegelenállás hatványozottan arányos a sebeséggel!
Így lett egy ígéretes irányból zsák utca szerintük.
A jelenlegi önerejû kerékpáros csúcstartó 130km/h természetesen egy ármavonalasan burkolt fekvõ!
http://www.evobike.h...t.php#recumbent
#31249
Posted 2007. September 14. - 14:45
Én meg egy Toxy-Zr-t kergettem meg és nem nagyon látok rá esélyt , hogy szakadék és hátszél nélkül valaha is sikerül a Bianchi-mmal a régi RX100 shimano szetemmel ennyivel menni!?Megtalálható : http://www.evobike.h...ent/toxy-zr.php
Na igen, jóféle masina lehet. De gondolom, hogy rekumbenseknek az elõnyei mellett számos olyan hátrányuk van ami miatt nem volt jelentõs szerepük a kerékpáros világban az elmúlt 120 évben
Pl. hegynek felfelé lehet simán befogod a Bianchiddal
De azért kurvára kipróbálnék egyet országúton
#31250
Posted 2007. September 14. - 10:54
#31251
Posted 2007. September 13. - 19:22
hát ez bezony óóóóriási nagy hiba és szerintem egyáltalán nem bánnád meg, hatalmas örömet okoznál vele az új tulajdonosának.. nekem!!!!!!!
mert az egy olyan kerékpár...sírtam is mikor már nem találtam a hírdetést.....módfelett szép
no de ha meggondolnád magad..én vevõ leszek rá
És a reynolds és colombus csöves kerékpárok között milyen lényegi különbség van illetve van még az oria?
Szerintem csináld azt, hogy lemész devecserbe és ott próbálsz meg venni olcsón egy szép darabot A külsõ soha nem tévesszen meg (jó értelemben), pár hónappal ezelõtt kinevettek a barátaim mikor 5 ezerért megvettem egy romos fészer mögül, gumi nélkül, parszt kormánnyal (bár az is ITM volt:) ). Igaz sokat költöttem rá, meg sok idõmbe telt mire összeállt, de megérte és olyan lett amilyennek elképzeltem Ha veszel használtat arra figyelj, hogy a váz szép legyen, hajtómû, agyak, kerekek legyen jó állapotban, mert azt cserélni a legdrágább. Ha ügyes vagy, akkor olyan 30-40 körül egy nagyon jó és olyan bringát tehetsz össze amilyenre vágysz.
Amúgy hogy reynolds vagy colombus, hát szerintem nem sok. Mind a kettõ kurva jó minõség és ennyi
Pl. a bordó puch hátulja nem pattan el az útról bukkanókon, nem úgy mint a trekkingem jóval nagyobb, de névtelen cro-mo váza, pedig azon conti contact 700X37 -es gumi van olyan 4,5 - 5 báron, nem pedig szingó 8-12 báron.
#31252
Posted 2007. September 13. - 17:50
#31253
Posted 2007. September 13. - 17:36
katalóg szerint 6,84 kompletten és 1,54 a váz+villa....szal vhol 7.2-7,4 kg körül meg cca 1,7 igazából...
a gyarto szerint a vaz 870 gr..hogy melyik meretben az passz... szerintem a legkisebb. Tehat akkor 57cm-es vaz+ rozsaszin festek+ matrica+ lakk... hat ja, szerintem olyan 1150gr korul...
http://soloszabi.blogspot.com
#31254
Posted 2007. September 13. - 17:31
katalóg szerint 6,84 kompletten és 1,54 a váz+villa....szal vhol 7.2-7,4 kg körül meg cca 1,7 igazából...igen az, a sulyat meg nem tudom, de nemsokara csekkelem. Teljessen szet fogom szedni, a vazon villan kivul mindent kicserelek
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#31255
Posted 2007. September 13. - 17:28
#31256
Posted 2007. September 13. - 17:26
jól látom hogy ez egy Deda Scuro váz?
igen az, a sulyat meg nem tudom, de nemsokara csekkelem. Teljessen szet fogom szedni, a vazon villan kivul mindent kicserelek
http://soloszabi.blogspot.com
#31257
Posted 2007. September 13. - 17:21
jóljól látom hogy ez egy Deda Scuro váz?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#31258
Posted 2007. September 13. - 17:21
#31259
Posted 2007. September 13. - 16:52
#31260
Posted 2007. September 13. - 16:49
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960